Navnløs Skrevet 16. februar 2007 #501 Skrevet 16. februar 2007 (endret) Ikke vær slem . mysan har da virkelig ikke fortjent ham..... ← Ok. Sorry... det var ikke så bra forslag, kanskje.. Hehe. Hadde du bodd næmere Mysan, så skulle jeg ha skaffa deg en superjobb! Jeg har mine kontakter. Edit. Skriveleif Endret 16. februar 2007 av Navnløs
mysan Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #502 Skrevet 16. februar 2007 (endret) Hvor langt unna bor jeg egentlig? Superjobb? Off topic: Sondre Lerke er veldig søt, men han ser da jamen ganske skjev og rar ut... Egentlig ligner han på hun som spiller Rory i The Gilmore Girls. Endret 16. februar 2007 av mysan
Hu i Svingen Skrevet 16. februar 2007 #503 Skrevet 16. februar 2007 Sondre Lerche? Hvor kom han fra? :klø:
mysan Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #506 Skrevet 17. februar 2007 Sondre Lerche? Hvor kom han fra? :klø: ← Muligens fra TV? *gjetter vilt* ← TV ja. Selvfølgelig. ← Nettopp... Nå er det straks tre filmer etter hverandre på TV3 og ingen av dem har jeg sett før, og alle tre har skuespillere jeg gjerne ser. Da er lørdagskvelden i boks! Jeg kjøpte IKKENO snop da jeg var i butikken i dag, og nå angrer jeg som en hund. Jeg vil ha potetgull og sjokolade!!! Ikke har jeg noe som kan erstatte heller. Det var med vilje fordi livlinja begynner å bli for drøy igjen, men jeg kunne jo strengt tatt lagt det problemet på is til mandag. Nå skal jeg slenge en vask i trommelen før jeg glemmer det, og så er det bare å lene seg tilbake her. Ha en god kveld og helg, damer..og menn.
mysan Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #507 Skrevet 18. februar 2007 Lat morgen. Pysj. Kaffe. Kan det bli bedre egentlig? Kanskje hvis jeg brygger meg et krus kaffe til? Det ble sent i natt. Jeg la meg i sengen og så på tv til jeg sovnet sånn ved to-tiden, men så kom Liten ved tre-tiden, og da ble jeg sittende og se på tv og skravle med henne. De var ute og gikk mellom to steder i natt da de plutselig ble stoppet av politet. En eller annen jente hadde blitt slått ned ett eller annet sted av en jente i ten-årene, og da ble denne gjengen på ca åtte tenåringer stoppet. Dette var i nærområdet så det er ikke så rart. Da Liten oppga navnet sitt på forespørsel sier de; ja, da tror vi det er deg, og du passer til beskrivelsen. De kjenner henne selvfølgelig fra før, hun har jo en historie. Så bilder ble tatt og sendt på sms til offeret, og så fikk de gå. Dette tok mellom 1 og 2 timer forklarte hun. Gjerningskvinnen var ei jente de kjenner, men som ikke var sammen med dem akkurat da. Men hun likner IKKE på Liten. Liten er høy og blond, og denne jenta er noe kortere og brunhåret. Men sånn er det å være kjent. De var ute og feiret 19-årsdagen til Litens bestevenninne, så den feiringen ble jo litt amputert da. Bestevenninnen ville ikke reise innover til byen for å feire på et utested, hun tør ikke når Liten er med. Altfor mange dårlige erfaringer med påfølgende angst og redsel, og det synes jeg er veldig hyggelig og omtenksomt av henne. Hun har et par venninner som virkelig prøver å hjelpe og ta vare på ungen min. Jeg elsker dem. De har vært med i mange år og kjenner jo hele historien hennes fra hun var liten jente, og ga henne ikke opp i den verste perioden heller. Søte søte jentene. Men dermed ble de jo bare hengende rundt i nærområdet, på vei fra sted til sted. Nå tror jeg det skal gå bra med ungen min. Jeg føler meg ikke helt hundre prosent sikker ennå, jeg regner med at det blir litt knall og fall fremdeles, men det blir lenger mellom hver gang, så dette skal nok gå bra. Litt engstelig er jeg fordi det er snakk om at hun skal ut i egen bolig i løpet av sommeren, og jeg er litt redd for at det kan være litt tidlig, da har man jo ikke mye kontroll med henne. Nå har hun tross alt voksne som følger med, både her og der, og hun må forholde seg til tider og telefoner.. bor hun for seg selv, kan det hende hun får mer frihet enn hun er klar for. Men vi får se. Klarer hun seg fint helt frem til den tid, så kan det jo hende det vil gå alldeles strålende. Jeg vil egentlig bare ha henne her. Noe hun fortalte meg i natt da vi satt her og pratet, skremte meg en smule. Et par av jentene som var med dem rundt omkring er bare femten år. De har selvfølgelig ikke lov til å drikke, og politiet kjørte dem hjem da de som var eldre fikk gå. De gjør det sånn her ute, og det er bra synes jeg. Og like etterpå var disse to "småjentene" på plass igjen. Er det litt rart eller? Jeg anser meg ikke for fryktelig streng, men ingen av mine har fått lov å gå ut igjen dersom de har kommet hjem beruset sent på kveld. Jeg husker de kjørte hjem Yme en gang for mange år siden. Da var ikke han veldig beruset, men de mente han var det... men han ble jo inne. Og jeg husker første gang Liten kom hjem full... snåle ungen, hun kom jo hjem bare for å fortelle meg ett eller annet som hadde skjedd, pære full, og mente at hun skulle ut igjen, og skjønte ikke hvorfor ikke det var greit. Det var ikke snakk om å prøve og skjule at hun hadde drukket, neida... hjem til mamma for å fortelle. Hun ble sendt i seng. Og som sagt, jeg er ikke innmari streng. Derfor blir jeg utrolig overrasket over at disse to jentene fikk lov å gå ut etter at de faktisk var kjørt hjem av politiet. Jeg vet godt hvem moren til den ene jenta er, og hun er ikke noen pinglete liten mor hun, som ikke vet å sette ned foten. Nei, én kaffekopp til tror jeg... og så.. kle på seg og ordne seg kanskje? Det er jo boller hos moderen og faderen i ettermiddag, jeg kan ikke gå i pysj hele dagen. jeg må snakke med han som ska hente Liten også, å fortelle at vi skal i fastelavnsbesøk, og høre om han kan komme bitte lite grann senere så vi rekker å komme oss hjem igjen. Kos dere i hele dag, i morgen er det jobb igjen.
mysan Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #508 Skrevet 18. februar 2007 Jøss... der var den kaffekoppen jeg tenkte jeg burde etterlyse som smily i dag morges. Hvem er tankeleseren?? JEG FIKK JOBBEN!!! Jepp, hun ringte meg nå for en times tid siden. Satt på jobben og ville gjøre unna dette og hint før hun reiser på vinterferie i morgen. 1. april starter jeg. Gleder meg som et barn. Mindre penger, men mer liv og forhåpentligvis mer energi til å gjøre andre ting. Også så mye hyggeligere da!! Nå MÅ jeg virkelig gjøre et slag for innkomstene fremover. Jeg blir IKKE feitl av den jobben.
Cata Skrevet 18. februar 2007 #509 Skrevet 18. februar 2007 for mysan som har fått ny og triveligere jobb. Grattis!
Hu i Svingen Skrevet 18. februar 2007 #510 Skrevet 18. februar 2007 JEG FIKK JOBBEN!!! ← GRATULERER!!! :hoppe: :hoppe: Nå ble jeg så glad på dine vegne, du fortjener virkelig at ting går litt din vei. Å så gøy! :-D
Gjest Tyr Skrevet 19. februar 2007 #512 Skrevet 19. februar 2007 Gratulerer mysan, det er en kjempegod nyhet.
Navnløs Skrevet 19. februar 2007 #513 Skrevet 19. februar 2007 Grattis til mamma Mysan som endelig har fått jobben hun ville ha :)n Jippi!
Smygel Skrevet 19. februar 2007 #514 Skrevet 19. februar 2007 (endret) - Endret 10. mars 2009 av Smygel
mysan Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #515 Skrevet 20. februar 2007 Tusen takk alle sammen!! Når jeg drar derfra skal jeg sende en mail til sjefen der jeg jobbet før, og fortelle ham at dette firmaet trenger hjelp når det kommer til kundesenteret sitt. De må lære hva som skal til for å holde arbeidsgleden oppe, sykefraværet nede og kundene happy og at det viktigste i verden IKKE er å ha korte svartider. Jeg mener, hva hjelper det å få svar fort, hvis den du snakker med er så stressa at han eller hun har glemt deg i det øyeblikket du legger på. Jeg vet ikke HVOR mange kunder som har ringt opp igjen to eller tre ganger for å etterlyse en vare de allerede har etterlyst fordi ingen ting har skjedd, eller som har bestilt en retur av en vare som aldri blir hentet fordi returen aldri ble bestilt hos transporten. Eller som venter på tilbakemelding fra en kundebehandler som har lovet å undersøke en ting og komme tilbake med et svar. Blir det fornøyde kunder av sånt? Nei, og det er ikke kundebehandlerne sin skyld, det er ledelsen. Det er ikke sjefen for kundesenteret heller, hun vet hva som er problemet hun, men det er sjefene i konsernet. DE måler kundesenteret på svartider og omsetning. Helt vanvittig. Det er masse sykefravær. Masse sure kunder som må ringe flere ganger for å få en ting gjort. Og drøyt tusen telefoner inn hver dag. Vanvittig press faktisk. I dag fikk jeg mensen. Jeg blør som et helt slakteri og heldigvis hadde jeg på meg lang jakke på jobb. TO ganger presterte jeg å blø langt utenfor bindet. Makter ikke å bruke tamponger lenger, fordi jeg synes det gjør vondt, og det ville ikke hjelpe på de bøttene jeg blør uansett. Er det rart jeg har lave jernlagere eller?? Liten har fått data og internett der hun bor, i huset i skogen, og det er koselig. Da går det an å prate med henne litt jevnligere uten å måtte ringe. Vi liker jo å snakke en stund når vi først snakker og det er ikke alltid like populært å oppta telefonlinja i huset. NÅ skal jeg prøve å se på tv med begge øynene. Jeg har en tendens til å se med bare det ene øyet, og da får jeg jo ikke med meg noe som helst. Ha en fin kveld der ute alle sammen
Bettie Skrevet 22. februar 2007 #516 Skrevet 22. februar 2007 Gratulerer med ny jobb. Så flott at du fikk den. Og det kan jo hende det blir mer jobb på deg enn du i utgangspunktet får - sånn i forbindelse med sykdom og ferier og sånt.
mysan Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #517 Skrevet 22. februar 2007 Og ikke bare ved sykdom, men også fordi min venninne S som jobber der nede, driver sin egen bedrift utenom, dog uten utsalgssted, og tar den forretningen av, så forsvinner hun mer og mer. Kan jeg da overbevise sjefen om at hun egentlig kanskje ikke trenger å fylle den stillingen så kan det jo bli en full stilling på meg med tiden. Det er muligens først og fremst lørdagsjobbingen som gjør at hun har tre deltidsstillinger i tillegg til sin egen. Sånn var det i den andre butikken også. Jaja.. vi får se hva som skjer. Nå skal jeg hive meg rundt litt, så jeg slipper i morgen. Da er det fredag og helg, og deilig å kunne slenge seg rett ned når man kommer fra jobb.
mysan Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #518 Skrevet 23. februar 2007 Vant rødvin, fikk haik hjem. Støvsugde igår, så nå kan jeg bare sitte her. Fredag er bra dag!
mysan Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #519 Skrevet 25. februar 2007 Søndag. Lang morgen. Har man noe å skrive om? Nei, antakelig blir denne dagboken nedlagt.. jeg skriver av meg andre steder. God søndag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå