Cata Skrevet 9. februar 2007 #481 Skrevet 9. februar 2007 Men det var genialt at du kom på det med träskor da jeg satt og prøvde å huske hva tresko var på svensk. Nå har jeg bedrevet seriøs nettmimring .
mysan Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #482 Skrevet 10. februar 2007 Chips og dip??? Sa du chips og dip.....? Søren! Jeg har heller ikke det. ← NÅ har jeg det. Chips og dip. Kjøpte med sour cream and onion... det synes jeg er så sinnsykt godt. (Ikke like godt som salt & vinegar, men det finnes jo ikke lenger). Og så kjøpte jeg rømmekolle som jeg lager dip av. Rømmekolle er, for de som ikke vet det, en litt magrere variant av rømme, og i mye mindre beger. Som krydder i dipen vet jeg ikke hva jeg bruker ennå, det vil tiden vise, men ingen av de ferdige til Maarud fristet i dag. Hva har jeg gjort i dag? Dusjet, kledd på meg, sminket meg og vært i butikken. Det er så hektisk og spennende dette livet mitt at det knapt er til å holde ut. Nå skal jeg hvert øyeblikk ut og vaske oppgangen, og så skal jeg lage meg middag og tenne masse telys, for jeg fryser. Og så kan det jo bare være lørdag da. Heldigvis er det ikke søndag. Søndag synes jeg er kjip dag, for da er det jobb dagen etter. Jeg begynner seriøst og hate jobben min... jeg MÅ få den siste jobben jeg har søkt på nå. Jeg KAN ikke fortsette der jeg er. Sånn er det bare faktisk. Nei, hive seg rundt og fylle en bøtte med såpevann - like greit å få det unnagjort.
mysan Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #483 Skrevet 11. februar 2007 De siste dagene har jeg funnet dagboken min øverst på side 2. Helt øverst. Merkelig sammentreff? Har sittet og sett på et reiseprogram om to nordmenn som haiket til Kina uten en krone i lomma. De kom frem, men det gikk ikke helt knirkefritt hele tida. Dog gikk det veldig greit. De fikk problemer i balkan. Der var ikke folk veldig hjelpsomme så de kom seg ikke videre før de møtte en engelskmann som hadde flyttet til Bulgaria og var på vei nedover. Først trodde de at de hadde fått haik med en trailersjåfør som skulle til Sofia, men da de satte seg inn i bilen skulle de ikke få være med allikevel. Nå var det den ene av gutta som ordnet den haiken, og antakelig skjønte ikke sjåføren at de var to før Espen som han het løp for å hente kompisen sin, Matias. hehe... man skal ikke spekulere, men Espen var en pen og kjekk mann... Men så kom altså John innom for å fylle bensin - dette var en bensinstasjon nemlig, og han tok dem med seg. De fikk bli hos ham på Sunny Beach et par dager før de måtte haike videre. I Istanbul var det en eller annen tulling som kastet stein etter dem og traff Espen midt i tinningen, ellers gikk turen fint. I Iran møtte de en veldig hyggelig fyr som tok dem med for å møte en minst like hyggelig fyr. Den første mannen ville at de skulle møte den andre mannen for han var mye flinkere i engelsk. Det endte med at de fikk bli med ham hjem og fikk bo der til dagen etter. Eller kanskje det var et par dager der også? Jeg glemte mg jo plutselig og var litt på pc'n innimellom. Der fikk de dusje og spise og sove og hadde det kjempefint. Jeg tror ikke mange her i landet ville tatt med seg to store, fremmede menn hjem på den måten. Nå var dette i en liten by som het .. ja der glemte jeg navnet, men samme det. Det er ikke sikkert de ville møtt samme gjestfriheten i en større by. Og sånn er det vel gjerne her hjemme også, vi blir mer skeptiske av å bo i større byer. Muligens fordi man ser mer dritt. Man blir mer skeptisk. Nå skal jeg gå å lage meg en kopp kaffe til, den første forsvant så altfor fort. Mon tro om jeg ikke har et kaffesnyltespøkelse i hus.
Hu i Svingen Skrevet 11. februar 2007 #484 Skrevet 11. februar 2007 Hvem trenger vel TV når du skriver så fint referat?
mysan Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #485 Skrevet 11. februar 2007 Vel, nå er det jo sånn at jeg ikke får sett alle programmer på alle kanaler hele tiden sånn at jeg får referert alt som er, så jeg tror nok at dersom man vil se et og annet program så bør man fremdeles ha en tv. Hei forresten Hui - har du vært travel i det siste? Ha'kke sett deg verken her eller der...
Hu i Svingen Skrevet 11. februar 2007 #486 Skrevet 11. februar 2007 Vel, nå er det jo sånn at jeg ikke får sett alle programmer på alle kanaler hele tiden sånn at jeg får referert alt som er, så jeg tror nok at dersom man vil se et og annet program så bør man fremdeles ha en tv. Hei forresten Hui - har du vært travel i det siste? Ha'kke sett deg verken her eller der... ← Vet. Nettet falt ut her natt til i går...
mysan Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #487 Skrevet 11. februar 2007 Men du fikk det tilbake? Jeg har også en router som ikke vil være snill. Tror du det er en sammensvergelse, at de prøver å ta over livene våre? Nå er det sånn at jeg ikke kan gå gjennom routeren i det hele tatt. Jeg må gå direkte gjennom ... nei nå tuller jeg med begrepene igjen.. jeg har en swithch/hub etter routeren, og det er den som ikke vil. Routeren er jo helt grei den faktisk. :klaske panne: Men irriterende er det i hvert fall at switchen bare bestemte seg for at den ikke skal brukes lenger. Blir ikke moro når Yme kommer hjem fra Stavanger igjen det, hvis vi må sitte på nett annenhver gang... drittdatadings. Jeg har vært ganske flink jente i dag, og laget to skisser til fremtidige illustrasjoner som jeg da forhåpentligvis vil få solgt. Tenk om jeg fikk en fot inn hos et ukeblad eller fler, og fikk jobben med å illustrere en novelle eller to, eller en roman som går over flere uker? DET hadde vært kremjobben det!!! SÅNN vil jeg ha det. Jeg må ut å kjøpe godt akvarellpapir og farge. Alt jeg har er jo stablet innerst i boden, og for å være helt ærlig tror tjeg ikke det er stort heller. Må nok investere i nytt ja. Pensler, ark, farger, gummi arabicum, maskeringsvæske... full pakke. Jeg elsker egentlig å male, men er vel rimelig ute av trening tror jeg. Men det kan øves opp. Aaaaaaaaaaaargh nå ble jeg jævlig forbanna!!!!! Den ene lille katta har en lur ide om at man bare bæsjer i doen, tisse kan vi gjøre på gulvet utenfor. Nå har jeg vasket gulvet i dag, og jeg har lagt de to fine telefonkatalogene jeg fikk for et par uker siden, pent oppå inne i kroken der hun synes det er greit å tisse. Hva gjør hun? Snuser på telefonkatalogene, og tisser ved siden av dem. Jeg skal ærlig innrømme at jeg lappa til henne over bakhodet. Det neste blir at jeg hiver henne utafor verandaen. Faens lille drittkatt!!! Hun har tatt knekken på både lakken og gulvet i det hjørnet, for det er jo ikke alltid jeg oppdager med én gang, jeg mener; jeg både sover og jobber faktisk. Hælvetes møkkadrittkatt!!!! Fire katter har jeg, faren hennes tisser i vasken på do, og driter på gulvet. Det går det forsåvidt an å leve med, for det er tørre pølser han legger fra seg, lett å plukke opp. Mor og sønn bruker doen til det doen skal brukes til, uansett vær og føreforhold der inne, og så har du altså det lille ugletrynet som tisser på tregulvet. Det er ikke parkett heller her i huset, det er furugulv, plank. Lakkert plank. Hvor mye vil det koste meg å skifte gulv fra stue til kjøkken? Alt går i ett med entre i mellom. Nå er gulvet stygt i utgangspunktet, men nå er det verre en noensinne. nei, nå er det Earl og så er det senga. Natta, småpiker!
mysan Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #488 Skrevet 12. februar 2007 Ny dag, nye muligheter. Ikke noe tiss på gulvet til morningen i dag. Men hennes vakre far har lagt fra seg pølsa si på fast plass. Den er plukket opp og skyldt ned. Morgenrutine i heimen det. Og disse kattene skal jeg ha i en femten års tid? herlig... Jeg hater jobben min - jeg hater jobben min - jeg hater jobben min. Det er ikke en spesiell ting jeg kan sette fingeren på, jeg bare trives ikke. Jeg trivdes godt da vi var i sentrum, men mistrivdes fra første sekund her vi er nå. Og det var ikke fordi jeg var forutinntatt - jeg gledet meg faktisk til flyttingen til nye lokaler, få litt mer lys og luft.. men lys og luft var det eneste vi fikk. Det er bare ikke trivelig her. Kanskje jeg bare ikke egner meg til store åpne landskap med femti mennesker i samme rom? Kanskje det er mer enn femti også, jeg har ikke talt. Kanskje det er seksti for den saks skyld. Kanskje hadde jeg trivdes bedre hvis vi på kundesenteret hadde vært for oss selv? Vet ikke hvorfor, men bare tanken virker mer tiltalende. Ellers vet jeg at jeg ville trivdes bedre om vi ikke var plassert som i et klasserom også - bak hverandre og ved siden av hverandre. Dette har jeg vel snakket om tidlgere? Da jeg vandret inn her første dagen fikk jeg fabrikkfølelse. Hele rommet ser ut som et ombygd fabrikk- eller verkstedlokale. Kaldt og minimalistisk. Stilrent og fint, sikkert - men koselig? Nei!! Men jeg vet ikke hva som kunne gjort flere hundre kvm koselig heller. Høyere skillevegger, flere planter? Tykkere gardiner? Ordentlige gardiner? Bilder på veggene? Interiørarkitekten er visstnok veldig opptatt av at det ikke skal være bilder på veggene... til nød kan vi visst få lov å ha noen produktbilder der. WOW så hyggelig. Hva med en litt varmere farge på veggene da? Kan dere tenke dere et enormt åpent rom med hvite vegger og hvitt tak? Skillevegger og tepper der vi sitter er grå. Vandreområdet fra inngangen og rundt er okergul linoleum. Og gardinene er noen tynne, fislete veldig gjennomsiktige røde rullgardiner. De er liksom fargeklatten da. Mellom pultene har vi noen skarve små grønne planter. Er det noen her inne som kjenner seg igjen? Har jeg kanskje kolleger her på KG? Jeg har hørt oppussingen har blitt omtalt som SÅÅÅÅÅÅÅ lekker... nuvel, dem om det. Jeg fryser og mistrives. Og jeg er faktisk ikke en person som pleier å mistrives veldig lett. Jeg pleier å ha det fint så lenge jeg liker kollegene mine, og det gjør jeg jo. De er en kjempehyggelig gjeng med mennesker, men de klarer altså ikke å veie opp for det fysiske miljøet. Men da er jeg igrunnen tilbake til måten vi er plassert på. Det innbyr ikke til hyggelighet. Og den forbannende samtaletavla som henger plassert i alle retninger så vi hele tiden skal se om det er kø på linjene og hvor mye kø det er. Den er et utrolig stressmoment, og jeg er ikke en person som lar meg stresse lett heller, men den tavla ødelegger humøret mitt. Den får meg til å føle det som om noen står over meg med en hammer, klare til å dælje den i hue på meg, og istedet for å anstrenge meg for å gjøre en god jobb, blir jeg så gretten at jeg gir mer og mer f. Kanskje jeg er i ferd med å møte veggen? Når jeg leser det jeg skriver, så ser jeg deprimert ut. Dumt å være deprimert når man er i markedet for ny jobb. Dumt å være sykemeldt hvis man blir innkaldt på intervju. Pokkers dritt!! Jeg håper jeg får jobben i klesforretningen, til tross for at en av de som har søkt faktisk er en dame som har drevet eget parfymeri i nærområdet i en årrekke. Hun er en kjempesøt dame, som det alltid har vært hyggelig å stikke innom. Parfymeriet solgte hun for noen år siden og jeg aner ikke hva hun har gjort i mellomtiden, men nå ser jeg i hvert fall på henne som en meget seriøs konkurrent, selv om min venninne har anbefalt meg og sjefen selv er kjempefornøyd med henne. Hun har forøvrig ingen butikkerfaring hun heller, så det er jo alltid et håp. Nei, her kan man ikke sitte hele dagen. Ha en fin mandag da!
Cata Skrevet 12. februar 2007 #489 Skrevet 12. februar 2007 Hva med en litt varmere farge på veggene da? Kan dere tenke dere et enormt åpent rom med hvite vegger og hvitt tak? ← Jeg kan muligens trøste deg med en ting... Hos oss hadde interiørarkitekten en forkjærlighet for lyst gusjegrågrønne vegger. Du kan godt få mine vegger hvis jeg kan få noen nøytrale hvite i stedet altså. Etterhvert som vi har pusset opp så er det kommet inn en lys gul farge som faktisk er til å leve med, men enda har vi altfor mange store veggflater med gusj.
mysan Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #490 Skrevet 12. februar 2007 Store veggflater tåler litt mørkere farger. I hvert fall er det sånn i min bok. Og hvis man har rom som hundrevis av kvm store så behøver man ikke være redd for å veggen i ansiktet selv om den ikke er helt helt lys... Skulle gjerne tatt en prat med hun der interiørarkitekten og spurt om ikke hun kan flytte inn hos oss i noen mdr og se hvordan hun trives. De gusjegrågrønne veggene hos dere takker jeg pent nei til Cata, men det var hyggelig at du spurte
mysan Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #491 Skrevet 12. februar 2007 Det er veldig fristende og sykmelde seg, men jeg vet ikke om jeg tør. Noe av det som presiseres i den nye jobben jeg har søkt på er jo at hun ikke har råd til å ansette folk som er mye borte. Liten forretning med fire ansette vet du, da kan man ikke sjanse på sånt. Og tenk om jeg faktisk ikke får den, da MÅ jeg tilbake før eller siden uansett... aaaaargh!!! Nå har jeg allerede begynt nedtellingen til sengetid, for jeg vet at når jeg våkner igjen er klokken 05.30 og jeg må snart opp og ut... jeg hater det!! Nå vil jeg ha mat, og så er det Brat Camp.
mysan Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #492 Skrevet 13. februar 2007 Det er kvelden, jeg fryser og ute er det mørkt. Yme gikk akkurat på trening, han kom hjem fra Stavanger i morges. Middagen ble ferdig akkurat da han forsvant ut av døren, og jeg lurer på om jeg skal vente med å spise til han kommer, eller om jeg skal spise nå. Jeg burde være mer sulten enn jeg er. Ellers har dagen vært som alle andre dager. Telefoner, telefoner, telefoner. Det er ikke mye spennende avveksling der i gården. I morgen er det en uke siden jeg snakket med hun som eier klesbutikken og i løpet av en uke til nå skal hun ha bestemt seg. Det var i hvert fall det hun sa da jeg snakket med henne. Får jeg den ikke så må jeg faktisk begynne å lete aktivt etter noe annet å gjøre. Nå skal jeg ta en liten runde i forumet - antakelig har det ikke skjedd mye siden i går, og så en liten dagbokrunde, og deretter det bare tv ut kvelden tror jeg. Ha en alldeles fantastisk tirsdag kveld.
mysan Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #493 Skrevet 14. februar 2007 Sinnsyk dag på jobben. Jeg har trent en halvtime på ministepperen. Det ble drøyt fire tusen skritt og når jeg da vet at jeg får ca seks tusen fra jeg står opp og til jeg er hjemme fra jobb, så ligger jeg ikke så verst an. Nå er det tv.
Cata Skrevet 15. februar 2007 #494 Skrevet 15. februar 2007 Altså....riktignok har jeg pratet med deg på MSN og du har vært innom boka mi, men.....du har en bok å passe på selv også. *haler opp mysans bok*
Navnløs Skrevet 15. februar 2007 #495 Skrevet 15. februar 2007 Hei hei. Lever du? Gir et livstegn fra meg i hvert fall, og håper jeg får et tilbake.
Bettie Skrevet 16. februar 2007 #496 Skrevet 16. februar 2007 Hvordan går det med deg? Ikke noe særlig å ikke trives på jobben. Det må ha vært en merkelig intriørarkitekt som har vært med på å bestemme lokalene. Mye hvitt blir liksom litt sykehusaktig og institusjonspreget. Ønsker deg i allefall en god helg
Hu i Svingen Skrevet 16. februar 2007 #497 Skrevet 16. februar 2007 Hæ? Drev ikke Mysan og skrev et innlegg her for litt siden? :klø:
mysan Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #498 Skrevet 16. februar 2007 Glemte jeg boka mi igår? Hmm.. ja, ja.. men jeg er her altså. I dag har jeg vært i et lite møte med sjefen og sjefen igjen, og nå kommer antakelig engasjementet mitt kun til å gå ut februar. I og med at jeg er i markedet for ny jobb så må de jo finne noen som kan ta over, og som vil bli der, og da kan de ikke ha meg gående der til pynt mens jeg leter etter noe annet og mer lukrativt. Dette gir meg et lite press kan jeg vel trygt si. Og jeg er jo litt vinglete med hensyn til å slutte også da. Nå har jeg det ganske greit, men jeg vet jo også at jeg kjeder meg der pga for få utfordringer og for lite variasjon. Jeg sa det til dem på møtet i dag, at jeg forsåvidt trives, men at jeg kjeder meg. Så sier sjefen over sjefen; men det er jo utfordringer her, når det kommer inn et problem som du aldri har vært borti før..... Vel.. de problemene som dukker opp er at folk etterlyser varene sine, at transportøren har somlet dem bort eller levert dem hos feil kunde, eller i feil by for den saks skyld.. det skjer hele tiden. Mye mer spennende enn det kan det faktisk ikke bli. Så jeg vet ikke helt hva hun mener - hun har kanskje bare jobbet med salg og kundeservice i hele sitt liv så hun ikke vet hva arbeidslivet faktisk kan ha å by på... Jeg skal stupe inn på finn i løpet av kvelden å se hva som finnes av jobber der ute... fortrinnsvis i nærheten her. Ellers så skal jeg seriøst vurdere å bli der dersom jeg ikke får den butikkjobben... Jeg ser forresten av damen som fikk den jobben jeg skulle hatt hos E i fjor, ikke er der lenger. Jeg kan jo sende ham en mail, bare for å lodde. Det er langt dit også, men vilkårene han tegnet opp var gode. Hmmm... for alt jeg vet så kanskje han er lei av den gamle sjefen vår også - jeg mener, dersom han er seg selv lik så spiser han av kaka. Kjøper ting privat på firmaets regning også videre... Men jeg gjør ikke noe før jeg har hørt fra hun som eier klesbutikken. Selv om jeg har litte grann angst for å gå ned i inntekt. Nå er det Beat for Beat, så jeg melder meg av. Kos dere med fredagskvelden!
Navnløs Skrevet 16. februar 2007 #499 Skrevet 16. februar 2007 Jeg kan jo alltids finne nr til han Nav/aetat mannen "min", han er jo virkelig hjelpsom! Håper alt ordner seg!
Cata Skrevet 16. februar 2007 #500 Skrevet 16. februar 2007 Jeg kan jo alltids finne nr til han Nav/aetat mannen "min", han er jo virkelig hjelpsom! ← Ikke vær slem . mysan har da virkelig ikke fortjent ham.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå