Gå til innhold

BlaBlaBla...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis det er sånn i morgen også, og jeg vet med meg selv at jeg har sovet "nok", skal jeg jamen be dem ta en titt på det.

Selv om alt er nyoppusset i hele bygget, så er det ikke umulig at kanskje ventilasjonen er gammel som haugene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hvis det er sånn i morgen også, og jeg vet med meg selv at jeg har sovet "nok", skal jeg jamen be dem ta en titt på det.

Selv om alt er nyoppusset i hele bygget, så er det ikke umulig at kanskje ventilasjonen er gammel som haugene.

Det er helt grusomt med for dårlig luft. Hodepine og trøttesten hele tiden. Urk. På skolen det siste året fikk de nytt ventilasjonanlegg som var iskaldt konstant. Måtte kle på oss når vi gikk inn om sommeren (ehm.. gikk på nudistskole, ja.. :ler: Neida), og sitte med jakker om vinteren. Blir vel lett sånn når det er store bygg.

Du får klage om det blir for ille. Skal man oppholde seg i 8 timer om dagen med mange prosent surstoffmangel blir man helt ør i hodet til slutt.

Sove godt! Og Yme skal du tvangsgifte bort til meg, så det blir noe middag her. ;)

Endret av Navnløs
Skrevet

Liker ikke at du er trøtt. Du har nok jernreserver og får i deg nok vitaminer og sånt, da? Må passe på deg selv, vet du.

Ønsker deg en god helg

Skrevet

Jernlagrene mine er litt tomme, Bettie - det har jeg papir på, så nå tygger jeg spiker for å bedre på situasjonen, men jeg leste faktisk nylig at det kan ta flere måneder før de er normale igjen.

Jeg må ha noen multivitaminer også, og jeg må få tak i noen som holder på med Pharmanex for da vet jeg at får gode produkter.

Har en kompis som holder på med det, men jeg lurer på om han er i utlandet og jobber fremdeles. Får sende ham en mail å sjekke. Mulig han kan bestille til meg med levering til meg direkte, jeg får høre. Jeg trenger kosttilskudd.

Apropos prat om kost og mat og sånt.. jeg føler meg litt sulten tror jeg. Sulten og matlei, og jeg gadd ikke handle i dag, så det er litt slunkent i kjøleskapet.

Får kanskje riste meg et par skiver og smøre tyttebærsyltetøy på, det er godt når man er matlei. Jeg tror faktisk at tyttebærsyltetøy er det beste syltetøyet jeg vet. Kanskje bare slått av apelsinmarmelade.

I kveld kl 22.10 på TV2 er det 37 1/2, og den skal jeg bare se. Fikk aldri sett den da den gikk på kino, og har aldri rotet meg til å leie den, men ikveld skal den ses.

Yme skal se på Bruce allmighty, så nå har vi koblet opp 2 tv'r side om side i stua... hehe, jeg tror jeg skal foreslå at vi dytter den ene rundt hjørnet og inn på rommet hans. Det kan vel lett bli litt masete ellers.

Skrevet

Søndag. Ny dag, nye muligheter.

Og jeg har ikke tenkt å bruke de mulighetene til noe som helst, tror jeg. Med mindre jeg kanskje skal ta meg sammen, finne frem noen av alle bildene jeg har samlet fra nett og se om jeg kan få laget noen illustrasjoner jeg kan sende til ukebladene.

Jeg må begynne å jobbe med saken hvis jeg faktisk ønsker meg kortere arbeidstid og reisevei.

Nå er det mulig jeg kan få jobb i den andre klesbutikken vi har her nede, som også er en eksklusiv dameforretning. Min venninne S slutter og har anbefalt meg som arvtaker så jeg skal ned å snakke med damen til uken når hun er tilbake. den stillingen er bare ca 50% så da MÅ jeg ha noe mer inntekt. Pensjonen etter mysemannen dekker ikke opp både halv stilling OG den summen jeg har i dag. Da måtte jeg ha fått en pensjon på seksten tusen eller noe sånt da, og det får jeg jo ikke.

Men hun der nede betaler like mye per time som jeg har i dag, så sånn sett er det bedre - og "quite frankly" hun har lekrere klær, og større utvalg... og jeg har vært der nede et par ganger så hun vet allerede hvem jeg er, og ville gjerne snakke med meg.

Men som sagt; jeg er litt engstelig pga inntekten, derfor MÅ jeg altså sette igang ett eller flere av mine løsthengende prosjekter. Jeg VET jeg kan tegne og male godt nok, men jeg må gjøre det, og så må jeg ta meg tid med hvert enkelt bilde. Jeg trenger ikke gjøre ferdig en illustrasjon på verken første forsøk eller på noen få timer. Yme har tegnesaker, det vet jeg. Maling også, antar jeg, selv om han ikke har akvarellfarger. Og jeg har bildene jeg skal bruke.

Jeg må løpe en runde med støvsugeren igjen i dag også, ser jeg. Jeg gjorde det i går, men disse kattene sørger for at jeg egentlig bør gjøre det daglig. I hvert fall annen hver.

Nå er det morgenkaffe i pysj og tøfler, jeg leser Magasinet som kom med Dagbladet forrige lørdag - jada, det hender avisen ligger en uke før jeg får bladd i den.

Jeg har et brød i ovnen, halvstekt fra butikken, så jeg har ikke vært flinkere enn at jeg har tatt det ut av plasten det lå i. Vita-brød.

Jeg får ta en liten runde i forumet mens jeg drikker kaffe, og så får jeg vel se hva jeg kan få produsert i dag... en vakker dag hvis jeg får til noe, så kanskje jeg scanner det inn og viser dere. Hadde jeg funnet igjen kattungen jeg malte og solgte så kunne dere fått sett den. Han ble skikkelig kjempesøt nemlig. Og det er så greit at man får både original og fotonegativ i retur når de er ferdig med å bruke en illustrasjon. Jeg får ta en tur i butikken og kjøpe Allers, Norsk Ukeblad og Hjemmet for å se hvordan illustrasjoner ser ut om dagen. Antakelig bruker de de samme illustratorene som de alltid har brukt. Illustrator? Heter det det? Ordet hørtes plutselig så rart ut...

Ja, da har jeg bestemt meg. Jeg skal tegne i dag. Etter at jeg har støvsugd.

Skrevet

Illustratør ja. Ha en fin søndag, Mysan. :)

Skrevet

Du er heldig som kan tegne og male. Du skal ikke se bort fra at du kan selge noe til ukebladene.

Kanskje du får bedre tid til tegning hvis du bytter jobb?

Skrevet (endret)

dobbelt

Endret av Bettie
Skrevet (endret)

- og enda en gang

Endret av Bettie
Skrevet
Illustratør?

Tror jeg.

Ja, det heter det. I dag visste jeg det, men igår forsvant hele ordet for meg.. merkelig greie. Plutselig forsvinner ord ut av hodet ditt akkurat når du skal si det eller skrive det, og borte er det.

- og enda en gang

Ivrig på knappene i dag, Bettie?

Jeg driver og tenker veldig på hva jeg kan gjøre for å veie opp for halv stilling hvis jeg bestemmer meg for å prøve og få jobben i den andre klesbutikken og får den.

I dag har jeg tittet litt på noe som heter Friendtex, som går ut på å selge klær på homeparties, men så likte jeg ikke klærne sånn overvettes mye, så da gidder jeg ikke det.

Jeg kom over en annonse i Allers som jeg har kjøpt. Måtte jo kjøpe et par ukeblader for å se hva slags illustrasjoner som gjelds, og så langt har jeg funnet ut at Allers bruker humoristiske illustrasjoner i novellene sine, i hvert fall denne uken, men mer "normale" på romaner. Jeg skal titte på Hjemmet også. Så skal jeg lese disse novellene og se om jeg kan komme opp med en egen illustrasjon til noen av dem, bare for å se om jeg har fantasi og kreativitet nok. Det kan nok være at det skorter litt akkurat der. Jeg er gjerne flinkest til å herme.

Så jeg får gjøre en selvtest. :)

Vel, tid for en liten forumsrunde, og så er det tv og senga tror jeg. Trøtt i trynet i dag. Lurer på når de jerntablettene skal "kick in":

Skrevet
Ja, det heter det. I dag visste jeg det, men igår forsvant hele ordet for meg.. merkelig greie. Plutselig forsvinner ord ut av hodet ditt akkurat når du skal si det eller skrive det, og borte er det.

Kjære mysan, ordet gikk seg bare bort i blomkålen, kan du skjønne....

*intern* :ler:

Skrevet

Enten er din msn smårar eller så er min det. Jeg ser det du skriver til meg, men mine svar ser ikke ut til å komme fram - til tross for at jeg ser du er pålogga. Tror linja må ha slått knute på seg sånn at meldingene bare blir sendt tilbake igjen.

Skrevet

Jeg tror det er nettet her hos meg jeg, Cata.

Her har det vært helt latterlig i noen dager nå. Som i går da du lurte på om jeg hadde begynt å spamme. Jeg fikk noen morsomme mailer fra S og videresendte en del av dem. Resultatet ble spammespørsmål fra deg, og virusspørsmål fra en annen venn av meg som hadde fått samme mailen ca femti ganger.

Selv fikk jeg feilmeldinger: failure notification - flere hundre faktisk!!

Først brukte outlooken min flere dager på å få lastet ned litt over 300 mailer. Ikke konstant påslått, for jeg ga opp underveis, men i går lot jeg den stå til den var ferdig jobbet, og når den bruker tjue minutter på å komme til melding nr 4 av 187 så sier det seg selv at det tar litt tid. Og ikke noe som var noe stort heller.

Så først lastet den ned 68 mailer, (De nesten 200 andre lastet jeg ned over nettsiden online.no uten problemer). Deretter tok den en pause før den satte igang igjen. Denne gangen var det 29 mailer den brukte en halvtimes tid på å få ned, og det var altså bare disse failure-meldingene. Så tok den noen minutters pause igjen, før den satte igang på nytt. 187 meldinger. ALLE var failure notifications.

I denne perioden har også nettet her i huset vært syyyyykt tregt, både på Ymes og min maskin.

Nå har outlooken roet seg ser det ut til, jeg får og sender mailer i normalt tempo, og det virker også som - bank i bordet - at hastigheten på nettet ellers også er normalt igjen.

Jeg ringte Canal Digital og klaget min nød i forrigårs, men han kunne ikke se noe galt. Han foreslo også virus, men jeg vil sterkt anta at Norton ville oppdaget det om jeg var infisert, og jeg kjørte scan to ganger i går uten resultat.

Jeg håper tregheten er over og at det holder seg stabilt her nå. Det er jo helt håpløst når man har hastighet som på et gammelt modem, ikke sant? Orker ikke sånt jeg.

Jeg har vært i nytt jobbintervju i dag. Den andre klesbutikken der nede. Vi gikk på koselig kaffebar der nede og satt en times tid eller så, og det var kjempehyggelig. Damen er veldig hyggelig og søt, og ca halvparten så gammel som hun som eier den andre butikken. Atskillig rundere i kantene også, sier hun selv. Hun mente jeg skal være glad som ikke fikk den andre jobben. Hun selv har ikke veldig positive erfaringer med damen. Hun fortalte at da hun kjøpte butikken sin for noen år siden, gikk hun en tur innom den andre butikken for å presentere seg, hun syntes det var en hyggelig ting å gjøre, men der ble hun bare møtt av: Å ja.

Ikke et smil, ikke et "velkommen til nabolaget", ingen ting. Bare "å ja".

Videre forteller hun at damen ikke hilser på henne engang når de treffes på messer og sånt. Merkelig?

Hun har annonse i morgen og lørdag, så da kommer det igjen an på konkurransen, men jeg velger å håpe og tro at jeg har et lite fortrinn ved at jeg er personlig anbefalt av S som hun er hysterisk fornøyd med, og såååå glad for at hun har fått i butikken. Jeg har også passet på å tilby mine dataferdigheter i forbindelse med kundebrev som etter hvert skal sendes ut før salgsperioder osv. Jeg ER nemlig ganske god på data, og det å lage presentasjoner, brosjyrer o.l. fordi jeg synes det er så skrekkelig morsomt og holde på med. Jeg fikk også lagt inn at jeg ER sertifisert farge- og stilanalyst...lytiker?? Herregud.. hva heter det? Farge- og stilkonsulent.. :ler: Ordene mine forsvinner for meg.

Denne stillingen er lik den andre, ca 70% og med litt høyere betaling, men ikke mye, så om jeg får den så MÅÅÅ jeg faktisk finne en tilleggsinntekt, elles vil jeg slite. Nå gikk jeg jo hjemme i halvannet år og var arbeidsledig uten å klare og tak i de mulighetene jeg vet jeg har, så hvordan jeg skal klare det nå vet jeg ikke. Men jeg må.

Nå er det jo også noe med at Liten har roet seg (håper jeg) og at jeg har fått påvist lave jernlagere som jeg driver og fyller opp, som kanskje kan gi meg litt mer å gå på da, og nettopp leste jeg at dersom jeg trener tjue minutter tre ganger i uken vil jeg bli veldg mye sprekere.. så det er kanskje håp. Jeg MÅ jo.

Vel, dett var dett for denne gang. Ha en fantastisk onsdag!

Skrevet
...... og nettopp leste jeg at dersom jeg trener tjue minutter tre ganger i uken vil jeg bli veldg mye sprekere.. så det er kanskje håp. Jeg MÅ jo.

:tunge1: Og gjett hvem som nettopp har trent for andre gang denne uka? :sjarmor:

Skrevet

Kjempeflinke Cata :bølgesmily:

Bare jeg får byttet jobb så skal jeg nok klare å begynne og trene igjen jeg også. Bilringen som jeg ble kvitt i sommer er på plass igjen og jeg liker det ikke, men jeg har bare ikke energi til å få gjort noe med det.

Nå er det jo sånn at jeg har tomme jernlagere da, så jeg skal vel ikke bare skylde på jobben og lang reisevei, men jeg tror jeg får det mye bedre i ny jobb, og nærmere heimen.

Så det er bare å krysse alt dere har for meg. I en fjorten dagers tid.

Ellers vil jeg ha vår jeg nå. Jeg er lei av mørke og kulde og snø og is. Det er ikke morsomt, og det er ikke koselig. Ferdig med å være koselig. Når jeg ser ut nå, så er det bare grått. Snøen er grå, Trærne er grå, himmelen er grå. Jeg er sikker på at hvis et menneske går forbi, så er han også grå. Det er nok!

Yme reiste til Stavanger i natt, så jeg skal ringe ham snart og høre om han har kommet seg helt frem dit han skal. Han reiste uten å ha avtalt overnatting med noen, så jeg håper at noen vil forbarme seg over ham. Det er klassereunion for de han gitt på folkehøgskole sammen med, og jeg vil jo sterkt anta at en av dem kan låne ham en sofa i noen dager. Han er jo en enkel gjest som krever lite, og han har hatt god og jevnlig kontakt med flere av dem etter at de gikk hver til sitt i fjor vår, så.... men som mor må jeg nødvendigvis bekymre meg litt.

Nok skrevet for nå - ha en fin torsdag i det grå snøværet.

Skrevet

Jasså, så det er derfor din sønn Yme har vært så fraværende, ja. Trodde vi hadde hatt vår føste krangel uten at jeg fikk det med meg selv jeg nå. :ler:

Jobben må du jo få! Også finner du ut hvordan du ordner resten. Det finnes alltid løsninger vet du. Du er ikke kvalifisert til å f.eks. være vikar i kunst og håndverk på skoler i nærheten da? Eller vikar i andre ting? Det er jo mulig å undersøke sånt.

God kveld!

Skrevet

Er ikke veldig glad i andre unger enn mine egne, så vikarjobbing tror jeg ikke noe for meg.

Jeg var i klassen til eldstemann og lærte dem å lage dukker av cernit en gang, og det var hyggelig det altså, men det er ikke noe jeg har lyst til å holde på med masse.

Men jeg skal nok klare å få ut fingeren og finne på noe. Jeg vet jo hva jeg kan gjøre noe med, det er bare å disiplinere den hersens fingeren som sitter så godt fast hele tiden.

Skrevet

Idag har jeg slitt med nettet. Nå sitter jeg på nett, men måtte gå utenfor switchen/huben... om det er den som er gal, eller om jeg har gjort noe med den under installasjonen av windows på nytt her aner jeg ikke noe om. Jeg vet ikke om jeg kan endre nettilgangen gjennom den ved å velge feil tilkoblingsting i oppsettet under en installasjon.

Måtte reinstallere hele maskinen i dag. Lurer på om jeg hadde virus nemlig.

Ellers har det ikke skjedd stort. Eldstemann var såvidt innom litt tidligere ikveld. Yme er jo som kjent i Stavanger, og Liten er der hun skal være antar jeg. Hun spurte om ikke jeg kunne spørre om hun kunne komme hjem i helgen, og jeg spurte, men det falt ikke positivt ut, så da er hun antakelig på plass, ellers ville jeg vel fått beskjed.

Jeg får ringe ned i morgen å høre - ikveld er hun sikkert gretten fordi hun ikke fikk det som hun ville.

Nå hadde det vært godt med chips og dip... men det har jeg ikke.

God helg til dere alle!

Skrevet

Chips og dip??? :overrasket: Sa du chips og dip.....?

Søren! Jeg har heller ikke det. :sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...