mysan Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #1501 Del Skrevet 27. desember 2007 Uggen i magen jeg fikk akutt løs mage da jeg satt hos moderen for en times tid siden.. enten fordi det har blitt for mye julemat eller fordi mavefølelsen min plutselig slo til på at noe er galt når det gjelder Liten. Da jeg kom hjem nå var hun borte. Til meg sa hun at hun skulle møte venninne A, til Yme sa hun venninne B. Venninne A er på vei hjem fra Sverige, henne er det ikke. Venninne B har jeg ikke noe telefonnr til, så jeg får ikke sjekket. Men hun hadde kommet inn på rommet til Yme og sagt ifra at hun gikk ut en tur, men kom snart tilbake, istedet for bare å si "ha det" i det hun åpnet døren. Nå sitter jeg på nåler... Skal høre med venninne A om hun har tlfnr til venninne B. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 27. desember 2007 #1502 Del Skrevet 27. desember 2007 Hvordan har det gått - har du fått tak i Liten? Håper alt er bra, og at Liten bare tok en tur til en venninne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #1503 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Har ikke snakket med henne. Hun er nok ikke hos noen venninne. Hun er i byen. Garantert, og gudene vet når hun dukker opp igjen. Dette kommer som lyn fra klar himmel hver eneste gang - det er absolutt ingen ting i forkant som gir noen varskoer... neida, plutselig raser bare hennes innvendige verden, og vekk er hun. Og tidsintervallene har jo vært rundt tolv uker det siste året. Nå er det ca 10 uker siden forrige gang. Før det var det faktisk fem mdr. så jeg trodde virkelig ikke at vi skulle få en ny sprekk nå. Særlig ikke etter at hun har vært angstfri ved flere anledninger de siste ukene, for første gang på mange år. Juleselskapet med familien i går også - helt angstfri og sosial. Fikk masse ros, og alt var fryd og gammen - så krasjer hun i dag morges, og hele verden raser... jeg forstår ikke en døyt, og kommer vel aldri til å gjøre det. Kommer hun ikke i kveld, rydder jeg vekk jula. Den går rett i kjelleren, som en poengtering overfor henne når hun velger å dukke opp igjen. Fikk forresten mail av bankdamen min i dag. Megleren har ingen på plass før 3.januar som kan bekrefte hva jeg har av heftelser på huset, slik at hun kan videreføre saken min og jeg kan få penger. Så jeg må vente med å hente valpen, som jeg hadde planlagt og trodd at vi skulle kunne hente i morgen eller lørdag... mandag om halvannen uke skal vi på valpekurs. Rekker jeg engang å hente ham i tide? Hvorfor kan ALDRI ting gå på skinner? Hva blir det neste? Endret 27. desember 2007 av mysan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 27. desember 2007 #1504 Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg har ingen gode svar til deg Mysan, bare medfølelse. En stor og god klem til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #1505 Del Skrevet 27. desember 2007 Finnes ingen svar på slike problemer, Blondie.. og som Yme sier; du kan ikke sitte her og være trist og redd, for du får ikke gjort noe fra eller til allikevel, og så skal du huske at alt som skjer, skjer for en grunn... Hun kommer sikkert tilbake i løpet av noen dager, hun gjør alltid det. Klok og rolig, han sønnen min Jeg får bare krysse fingre for at hun kommer helskinnet gjennom denne turen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 28. desember 2007 #1506 Del Skrevet 28. desember 2007 Så kjedelig Mysan-mamma. Jeg vet ikke hva jeg kan si, men... Jeg er her i alle fall for deg om det er noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #1507 Del Skrevet 28. desember 2007 hun kom hjem nå. Jeg orker verken se på henne eller snakke med henne. Orker bare ikke. Jeg har fått så nok. Hadde hun ikke ringt og vekket meg halv elleve så jeg visste hun kom, hadde jeg nå vært i full sving med å pakke ned julen i ren protest og poengtering. Yme bryr seg nada om julepynt og sånt, så derfor kunne jeg tillatt meg det. Herregud så lei jeg er av dette her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 28. desember 2007 #1508 Del Skrevet 28. desember 2007 For å se litt positivt i det hele så var hun jo ikke lenge borte - før kunne hun vel være borte i dagesvis? Er det planer om å få henne inn på ny behandling ? Vet ikke hva hun vil selv - men feks. komme inn på et sted hvor det er langvarig behandling med mye aktiviteter i tillegg til behandling. Det stedet hun var på virket mer som om det var en oppbevaringsanstalt. For jeg tror vel ikke hun klarer å slutte på egenhånd. Det skal ikke være meningen at du skal ta byrden med henne alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #1509 Del Skrevet 28. desember 2007 Hei Punky, jada, det er et fremskritt at hun kommer hjem etter ett døgn istedet for fire, som tidligere. Det er også skremmende at hun på en måte begynner å få kontroll, selv i rusa tilstand og faktisk kommer seg hjem når hun ikke er nykter. Hun har selv vært i kontakt med ruskonsulent og er søkt inn på tre forskjellige steder, og med behandlingsgarantien vi har her i landet antar jeg at hun får plass i februar, men ikke hvor. Hun vil det selv, så hun vet at hun ikke fikser dette helt alene. Hun vet også at hun nå faktisk må følge opplegget på det stedet hun kommer og ikke prøve å lage sine egne regler som hun forventer at institusjonen skal rette seg etter.... Der vil hun lære seg at alkohol også er forbudt, og den vet jeg hun kommer til å prøve og se bort i fra.... hun nekter liksom å legge vekk alkoholen. Jaja.... tror jeg skal gå å lage meg litt mat jeg, jeg er sulten så det skriker i maven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. desember 2007 #1510 Del Skrevet 28. desember 2007 Det er også skremmende at hun på en måte begynner å få kontroll, selv i rusa tilstand og faktisk kommer seg hjem når hun ikke er nykter. Skjønner på en måte at det kan være skremmende, men på den annen side så er det jo bra at hun har såpass kontroll at hun kan komme seg hjem. Det minsker jo sjansen for eviglange fravær og for at hun roter seg enda mer vekk pga. at hun ikke vet hvor hun er. Håper hun snart får plass på et behandlingssted og at de klarer å behandle henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #1511 Del Skrevet 28. desember 2007 Det har du selvfølgelig rett i Cata, det er btryggende og skremmende på samme tid. Hun insisterer på at hun ikke har ruset seg, bare drukket, men det tror jeg hva jeg vil om... jeg fortalte henne i den anledning at dersom det er sant, så er alkoholproblemet hennes like ille som de andre rusmidlene. Den fører jo tydeligvis også til juging, mangel på oppdatering av tilholdssted og det å klare og kare seg hjem før natta. Hun hadde igrunnen ikke noe svar på det. Pussig. Nå sover hun, Yme er hos en kompis og ser på film og jeg har satt på en rolig CD mens jeg sitter her og roer ned til natten. "Fairy Tales" heter musikken og jeg kjøpte den på apoteket faktisk. Harpemusikk, fuglekvitter... ren og skjær nytelse. På bordet brenner et stort, rødt kubbelys og i glasset har jeg Valpolicella Classico Superiore 2005. (Det står noe mer der også, men det er så smått at jeg ikke ser det med briller engang ) I morgen blir en god dag igjen, som starter med morgenkaffe på verandaen for Liten og meg. Vi gjør alltid det, i all slags være og alle slags temperaturer. Morgenkaffe kan ikke drikkes uten røyk nemlig, og det er dessuten ikke noe koselig når ikke mamma er med. Hun er jo en kosunge den hersens ungen min... en engel med mye sot på vingan. Herremin så vakker den musikken er.. jeg blir helt salig. Om man lukker øynene og bare lytter så ser man skog hvor solstrålene bryter igjennom løvet i trekronene og treffer skogbunnen... i luften svever blomsterfrø og alver, fuglene kvitrer og du bare vet at huldra sitter og speiler seg i et lite vann like borti her... haha, nå synger hun også faktisk... Tenk om man kunne skrevet en historie like vakker som den musikken... Sov godt, folkens. Jeg skal se om det har skjedd noe mer på ketchuptråden før jeg logger av og bare lytter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #1512 Del Skrevet 29. desember 2007 Dagen i dag er en pysjamasdag igjen. Jeg burde egentlig vært en liten tur i butikken, om ikke annet så for å kjøpe kaffe, men jeg gidder ikke kle på meg. Jeg får finne noe annet å drikke i morgen tidlig - jeg har ørten tesorter jeg kan drikke istedet, selv om det ikke blir det samme. Liten har reist til en venninne som sitter aldeles alene på den andre siden av fjorden og blir der til i morgen. Yme skal opp til en kompis, tror jeg, og jeg skal bare sitte her og fortsette å gjøre ingen ting. Plutselig en dag kommer hverdagen og tar meg, og jeg har tenkt å nyte latskapen til så skjer. I kveld er det Cold Mountain og den har jeg tenkt å se i morgenkåpe, med tente lys og røkelse, og det siste vinglasset som befinner seg i vinflasken jeg fikk til jul. Min Valpolicella - den var veldig god faktisk. Har surret rundt i ketchuptråden i hele dag, mer eller mindre, men nå ser det ut til at den slår ned tempoet, så nå går den vel straks over i historien. Ha en koselig romjulslørdag, det blir den siste på ett år!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 29. desember 2007 #1513 Del Skrevet 29. desember 2007 Dagen i dag er en pysjamasdag igjen. Jeg burde egentlig vært en liten tur i butikken, om ikke annet så for å kjøpe kaffe, men jeg gidder ikke kle på meg. Jeg får finne noe annet å drikke i morgen tidlig - jeg har ørten tesorter jeg kan drikke istedet, selv om det ikke blir det samme. Liten har reist til en venninne som sitter aldeles alene på den andre siden av fjorden og blir der til i morgen. Yme skal opp til en kompis, tror jeg, og jeg skal bare sitte her og fortsette å gjøre ingen ting. Plutselig en dag kommer hverdagen og tar meg, og jeg har tenkt å nyte latskapen til så skjer. I kveld er det Cold Mountain og den har jeg tenkt å se i morgenkåpe, med tente lys og røkelse, og det siste vinglasset som befinner seg i vinflasken jeg fikk til jul. Min Valpolicella - den var veldig god faktisk. Har surret rundt i ketchuptråden i hele dag, mer eller mindre, men nå ser det ut til at den slår ned tempoet, så nå går den vel straks over i historien. Ha en koselig romjulslørdag, det blir den siste på ett år!! Ha en koselig lørdag du også. Jeg hadde planlagt en pysj dag jeg også, men jeg måtte i butikken så jeg har treningsbukse dag istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #1514 Del Skrevet 29. desember 2007 Treningsbukse gjør nøyaktig samme nytten, Blondie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. desember 2007 #1515 Del Skrevet 29. desember 2007 Joggekosebukse gjør også nytten . *snakker av erfaring* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 29. desember 2007 #1516 Del Skrevet 29. desember 2007 Treningsbukse, "Loddefjord palme" og briller istedenfor linser - det er en "non-public" dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #1517 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Joggekosebukse gjør også nytten . *snakker av erfaring* Treningsbukse, "Loddefjord palme" og briller istedenfor linser - det er en "non-public" dag. Høres helt strålende ut. Her er det rosa og grå-rutete pysj med sølvtråder i, rød, lodden morgenkåpe, digre utgåtte tøfler med saueskinnsfor og håret bokstavelig talt rett opp! Skulle gjerne gått sånn hver dag, men antrekket krever tjenerskap som tar seg av handling og andre utendørsaktiviteter. Endret 29. desember 2007 av mysan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #1518 Del Skrevet 30. desember 2007 Yme synger i dusjen - det er så kos å høre på Måtte bare dele med dere, synd dere ikke får høre det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 30. desember 2007 #1519 Del Skrevet 30. desember 2007 Sånne lyder er koselig å høre. Og late dager har man godt av innimellom. Tips.: Ring denne ruskonsulenten rett over nyttår og sjekk ståa. Min erfaring er at den som maser litt, havner litt lenger opp i køen, så kanskje Liten kan komme seg inn på et sted før det blir februar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #1520 Del Skrevet 30. desember 2007 Ja, skal gjøre det. I skrivende stund sitter man her og har ikke hørt et pip fra datteren på ca 25,5 timer. Hun er helt ubetalelig, den ungen. Men nå er det Hjemsøkt på TV, så nå skal jeg lukke igjen skjermen litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå