Gå til innhold

BlaBlaBla...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Nå er det 6 anonyme brukere i dagboka di!

:fnise: Driver folk og spionerer på oss her inne?

God jul da, mamma! :klem:

God jul til deg også, Snuppa. Vi ses vel på nyåret :)

Endret av mysan
Videoannonse
Annonse
Gjest Bodillen
Skrevet (endret)

God jul til deg og dine, mysan! :nissekonekyss:

Endret av Bodillen
Skrevet

Tusen takk, Bodillen :)

I dag har jeg vært i banken og undertegnet på gjeldsbrev og panteobligasjoner og what not så nå har de pant i både ny og gammel bolig. Kan det bli stort bedre?

Jeg håper nå bare det går fort med utbetalingen, så jeg får kjøpt bil. Det er kaldt å skulle gjøre alt mulig til fots hele tiden, selv om det er bra for kondis og muskulatur.

I dag har jeg trasket gud vet hvor mange skritt, men jeg har i hvert fall helt sikkert nådd kvota mi for hva man BØR gå i løpet av en dag. Kaldt var det også, men man vet å kle seg. Jeg gidder ikke være jålete i -10.

I går hilste jeg på de som har kjøpt leiligheten min og dem har jeg sett mange ganger før. Mannen har jeg tatt bussen sammen med om morgenen i flere år mens jeg jobbet i byen. De overtar mitt gigantiske kjøleskap, komfyren og oppvaskmaskinen, så jg slipper og tenke noe mer på det. Som nevnt så kommer jeg jo til utstyrt hus.

Nå har jeg laget et par julekort på dataen, sendt avgårde et standard til folk flest, og laget egne til megleren, bankdamen min og nå skal jeg lage ett til prosjektlederen på det nye huset.

Hej så leng - ha en fin fredagskveld, selv om det snart er jul og dere kanskje stresser litt.

Skrevet

Bare hyggelig, CataLille, du hadde jo sent ut så fine julebrev i år så.

Skrevet (endret)

Ja, så er det da'n före da'n.. dvs. klokken har bikket midnatt så det er teknisk sett lille julaften.

I dag har jeg skrubbet oppvaskbenken min med stålull, og den skinner som aldri før. Jeg har renset kaffetrakteren både utenpå og inni - og det vannet som kom ut sammen med rensemiddelet var IKKE appetittelig. Jeg har store forhåpninger til morgenkaffen i morgen, etter den sjauen og opprenskingen bør det være merkbar forbedring på kaffen, selv om jeg ikke har sett noen grunn til å klage hittil.

Jeg har sprayet ovnen full av Mr.Muscle, og han skal få jobbe til i morgen tidlig.

Videre har jeg båret masse skrot ned i kjelleren... og lenger kom jeg liksom ikke. Jeg hang meg altfor mye opp i detaljer på kjøkkenet og dermed ble jeg litt på etterskudd.

Forresten har jeg pakket inn alle pakkene og fått ryddet av kjøkkenbordet, så det er ikke så ille, men jeg hadde faktisk tenkt å bli helt ferdig i dag, sånn at jeg bare trengte å pynte i morgen... eller til og med pynte i dag, så bare treet skulle være igjen til i morgen. Sånn ble det ikke. Ting tar tid.

Nå har jeg laget et julekort til dere, og med det ønsker jeg dere alle en riktig god og fredelig jul, og så snakkes vi "plutselig"

Store juleklemmer til alle!! :tree::nissekyss:

HOI det bildet ble digert, men jeg har lukket PSP-programmet så jeg får det ned i en lettere håndterlig størrelse i morgen en gang.

Endret av mysan
Skrevet

Kjempefint det kortet også. Du er virkelig flink med dette.

Skrevet

Kjempefint julekort, Mysan... :)

God jul til deg også... :nissekyss:

Og gratulerer med huskjøp, det blir vel spennende... :klem:

Skrevet
Kjempefint det kortet også. Du er virkelig flink med dette.

Så hyggelig. Jeg har ikke laget bilder i noen særlig grad siden kurslederne tok ferie i sommer, men så har jeg vært på hjemmesiden til MoraDi og fått inspirasjon. Hun har kommet langt avgårde i kurset nå, og lager de vakreste bilder.

Jeg prøvde å fjerne vedlegget med det digre julekortet i forrige innlegg, men det fikk jeg ikke til. Nå har jeg forminsket det, til en forhåpentligvis mer håndterlig størrelse.

Skal vi se her:

Den gikk ikke, nei... man har tydeligvis bare 4.88mb i hele dagboka, og det forrige vedlegget mitt har tatt mesteparten av den plassen, så heretter blir det ikke flere bilder.

Jeg legger den reviderte utgaven på "personlige meldinger", så gjelder den for alle som aldri er i boka mi også.

I dag er det den store innsatsen. Nå skal jeg rydde vekk alt som er i veien, støvsuge, vaske og pynte, og så skal Liten og jeg steke pepperkaker, og jeg bør vel steke ribba og steika, så vi har til 1.dags frokost.

Ellers må jeg også en siste tur i butikken i dag og handle inn litt jus, brus, godteri og et par juleblader. Jeg har pleid å kjøpe mang juleblader, men de blir faktisk ikke lest, så jeg stopper ved ca to i år, tror jeg. De må bare ligge på stuebordet sammen med frukt og godteri for å få den rette stemningen på julaften morgen nemlig. Sånn er det bare :)

Ikke stress for mye nå da, folkens - det blir jul uansett. :nissevink:

Gjest Silmarill
Skrevet

:tree:

GOD JUL

TIL MYSAN OG YME

Ønskes fra Silmarill, samboer´n og sønnen

+pusekattene og alle akvariefiskene

:tree:

:nissekyss:

Skrevet

Hei alle - så koselig å se at dere er inne og legger igjen hilsner til og med midt i julestria- og feiringen.

Vi har vært hos mine foreldre ikveld, og det var selvfølgelig kjempekoselig, og min mamma lager alltid verdens beste og mest saftige ribbe. Den var så mør at man kunne spist den med sugerør.

Før vi dro dit, tok vi turen innom gravlunden. Det var veldig hyggelig å se at det allerede stod flere lykter og fakler, samt en krans på graven til ungen min og pappan hans.

Overalt på gravlunden var det lys og fakler.. det manglet bare snø for ultimat julestemning.

Det gikk bra å dra dit ned og sette ned lykten, men jeg valgte å ikke tenke så nøye på at han faktisk ikke er hos oss lenger, og at vi måtte reise i selskap uten ham. Jeg valgte å ikke kjenne på det, og det gikk greit.

Yme stod igjen hos broren sin en stund etterpå før vi reiste.

Nå har jeg redd opp og skal pakke meg inn under dyna, og i morgen blir det lat dag i pysj og med lang og sen julefrokost.

Jeg stekte ribbe og stek i går, som nevnt, og i dag fikk jeg med lammerull og leverpostei, samt et nybakt brød fra mamma. Jeg har jo helt glemt å bake selv, jeg som skulle bake både grovbrød og loff. Plutselig var det lille julaften og jeg hadde ikke gjort det, og hadde flere andre ting som skulle i ovnen... så...

Jeg håper dere har hatt en deilig julekveld, og at resten av helligdagene fylles med varme, kos og hvile.

:klem: til alle!

Skrevet

Så fint at du hadde en kos julaften sammen med familien din. Tenkte jo på deg, vet du.

Håper du får noen flere gode dager framover

Skrevet

Dette har vært en deilig dag i latskapens tegn :)

Vi sov til tolv, og spiste frokost ca ett.

Vi har gått i pysj i hele dag, og spist alle våre måltider i nevnte antrekk. Deeeiiiliiiiig!!! Som jeg sa til Yme på lille julaften - jeg kunne faktisk godt tenkt meg å ta julaften i senga... bare sitte i senga hele dagen, med bøker, blader, tv og mat. Tusle rundt i huset og bare ha det rolig og godt... men det blir nok aldri noe av. Omverdenen og Liten liker de litt mer tradisjonelle variantene av julaften ;)

I dag fikk jeg plutselig en sms av en venn jeg ikke har snakket med på over et år - det var kjempekoselig. Det er enkelte mennesker jeg liker å samle på, og han er en av dem. Snill, stor bamse som vet hva vennskap er.

Nå har både Liten og Yme krøpet under dyna, så jeg tror jeg skal gjøre det samme.

Vi må opp om ca åtte timer, for i morgen er det julelunsj hos farsslekta til ungene. Etter det er juledagene miiiiiiine!

Fortsett kosen!

Skrevet

Jepp, noen dagers latskap er deilig. Jeg loffer rundt i joggebukse og veksler mellom PC og TV. Er ennå ikke kommet til "bok" delen av jula. Burde vært en tu innom jobb i dag for å se hvordan det går, men på den annen side så er det jo arbeidsdag i morgen og på julaften fiksa og ordnet seg så jeg må jo ikke.

Tror jeg skal være 100% lat i dag også jeg....

Skrevet

Man trenger noen late dager innimellom, Cata, og i hvert fall du som har masse ansvar og vakter og alt mulig. Skulle bare mangle.

Nå har vi vært hos svoger med kone og spist altfor mye igjen. Nå skal jeg iføre meg mysdressen, og overlate maskinen til min "lille" 176cm lange Liten... så kos dere videre, alle sammen!

Skrevet
Man trenger noen late dager innimellom, Cata, og i hvert fall du som har masse ansvar og vakter og alt mulig. Skulle bare mangle.

Nå har vi vært hos svoger med kone og spist altfor mye igjen. Nå skal jeg iføre meg mysdressen, og overlate maskinen til min "lille" 176cm lange Liten... så kos dere videre, alle sammen!

Jeg haaaaaar ikke vakt :gråte: . Jeg bare risikerer å bli halt på jobb til enhver tid. En vaktordning hadde nesten vært greiere for da hadde jeg hatt fri når jeg ikke hadde vakt. (Men siden jula bare har vært et par dager (jobba julaften og skal på igjen i morra) så har telefonen vært temmelig avstengt i Cata-heimen ;) .

Kos dere videre. Jeg skal se på TV i kveld - det går noen programmer på National Geographic Channel som jeg har lyst til å se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...