Gå til innhold

BlaBlaBla...

mysan

Anbefalte innlegg

Lat dag i dag også. Jeg skal sette i gang middagen straks, og mens den står i ovnen skal jeg støvsuge og fyke over gulvene med våtmopp.

Ellers skal jeg se om jeg kan klare å få til noe på opptaksprøven til Aschougs forfatterskole... Ingen lett oppgave faktisk, men kan være verdt et forsøk. Det er jo et år til neste gang.

I dag er det en uke til vi reiser, Liten og jeg. Vi gleder oss masse og gruer oss litt. Det kan bli i overkant kjedelig der oppe, men vi prøver. Det må vi :jepp:

Fikk salgsoppgaven tilsendt på mail i dag. Hvis jeg skal være ærlig, og det skal jeg, så synes jeg ikke fotografen har gjort en særlig god jobb. Han gjør som moren min og får med veldig mye tak i bildene. Dette går utover gulvarealet og rommene ser mindre ut enn nødvendig, istedet for å prøve og få dem til å se litt større ut.

Jeg har sagt fra til megler, så han kanskje ikke velger den fotografen en annen gang. Men vi lar annonsen gå, så nå kommer den i Aftenposten, lokalavisene her og på finn. Det blir visninger lørdag og søndag og videre etter avtale med megler, så han får nøklene mine.

Blir spennende, dette.

Nå setter jeg på ovnen og så støvsuger jeg. Hej så lenge :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var ute og spiste i går kveld, med to kusiner og en venninne. Vi var på New Orleans og maten og servicen er bare upåklagelig. Svenske servitører selvfølgelig ;)

Snart kommer en dame på besøk for å hilse på oss og pusene. Hun kunne ikke ta pusene hjem til seg mens jeg er borte fordi hun reiser bort selv noen dager før jeg kommer tilbake, men hun tilbød seg å komme hit og sørge for mat, vann og ren do, samt litt kos om dagen, og så tar Yme seg av dem i helgene. Det bør kunne fungere fint.

Hun tar to tusen pluss bensinpenger, og da tjener hun ikke stort, men hun ville så gjerne hjelpe. Dette er nok en koselig dame, og jeg gleder meg til å hilse på henne. Kanskje hun blir en ny venninne? Hvem vet.. :)

Ha en super torsdagskveld, alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fort nå, mysan. Blir rart å tenke på at du skal befinne deg et helt annet sted i landet - men du kommer forhåpentligvis til å være på nett?

Håper inntakssamtalen blir positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntakssamtalen ble avlyst på grunn av sykdom, så vi får se hva som skjer når vi kommer tilbake.

Du har helt rett, Pax - det er ikke noe nett der oppe. Nå ser det også ut til at vi bare blir de fem ukene og da gidder jeg ikke åpne noe nett heller. Jeg tenkte jo på å åpne fasttelefonen og få et Online150 abonnement, men for en drøy måned gidder jeg ikke det. Så vi får se. Jeg blir jo ikke borte mer enn en sommerferieperiode egentlig.

I dag må jeg ut og kjøpe sand til kattene igjen, og jeg må shine leiligheten, tømme den for de fire store eskene som står stablet inne på Litens rom, og bære dem i kjelleren. I morgen og søndag er det jo visninger her, og da må alt sånt vekk.

Jeg har også noe skrot på verandaen som jeg får bære ut i søppelrommet, så får jeg heller henge opp en lapp der om at jeg skal fjerne det, så ingen tror at jeg tror det blir borte av seg selv. Det er noen som ser ut til at de tror søpla blir tatt med av søppelbilen nemlig, og det gjør den jo faktisk ikke...

Jeg får hive meg rundt og få på meg noen klær så jeg kommer i gang.

Ha en fin fredag folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey, Ladies :)

Har hatt visning i dag, med to besøkende familier, og så er det visning i morgen igjen. Håper været er like fint da, så flere gidder å ta turen.

Vi skal få nytt familiemedlem.

Den her lille karen er to uker gammel foreløpig, men i romjulen skal han flytte hjemmefra og komme til oss.

post-3997-1198183868_thumb.jpg

Vi har allerede meldt oss på dressurkurs, og kommer til å ta kurs for utstilling og sånt også etter hvert. Men først er det valpekurs :)

Han heter Kompis og er en liten Staffordshire Bull Terrier - er han litt søt eller?

Liten trenger en skikkelig hobby og noe å brenne for og ha ansvar for, så vi håper at lille Kompis kan bli livet hennes.

For min egen del så vurderer jeg allerede å kjøpe et lite hus litt unna almenn ferdsel, kjøpe en tispe også etter hvert, og så starte avl.

Har jeg blitt gal? :ler:

Jeg hiver meg ikke rundt, vi får nå se hvordan det går med den her lille krabaten først. Han kommer fra fin slekt i Spania og Nederland, så vi prøver utstillinger først. Men altså; først valpekurs.

Modde: Jeg husker ikke hvordan jeg legger bilder som vedlegg, derfor er han lagt inn som dette.

post-3997-1198183791_thumb.jpg

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er han ikke? Jeg er helt sikker på at alle som møter ham kommer til å falle pladask, og vi gleder oss som små barn til å kunne reise og hente ham. Nå bor han litt nord for Göteborg og hvis jeg får låne en bil, så tar det oss borti fire timer å kjøre ned dit.

Vi gleder oss til kurs og lære ham å bli en harmonisk og god liten vovve.

Når han blir stor, skal han se slik ut:

http://forum.kvinneguiden.no/uploads/11940...97_11_41020.jpgBortsett fra at jeg tror dette er ei tispe, så han blir muligens noe kraftigere.

Tipper han blir verdens vakreste gutt jeg :jepp:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal jeg nedover i Østfold og se på hus...

I morgen tidlig reiser jeg nordover og akkurat nå føler jeg at den turen ligger på et dårlig tidspunkt. Jeg burde være her og ta meg av salg og kjøp og komme meg avgårde... søren óg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østfold? Neineinei! Feil vei. Mye finere oppi her. Landlig og koselig og billig, sentralt og kort vei til alt mulig. Anbefales! Send meg på visning. Hehe.

Lykke til med bikkje. En skikkelig vakthund som Yme kan drasse med seg for å se skikkelig skummel ut! :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har gått fort fra du bestemte deg til tiden er inne for å dra avgårde nordover. Jeg håper du oppnår det du ønsker deg.

Nydelig vofsenurk du skal få. Kommer helt sikkert til å bli verdens vakreste.

Riktig god tur, mysan. Kommer til å savne deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østfold? Neineinei! Feil vei. Mye finere oppi her. Landlig og koselig og billig, sentralt og kort vei til alt mulig. Anbefales! Send meg på visning. Hehe.

Lykke til med bikkje. En skikkelig vakthund som Yme kan drasse med seg for å se skikkelig skummel ut! :fnise:

:klemmer:

Jeg har sett på prisene oppi der hvor du holder til ja, der bor jo broren min også veitu... og der er det like dyrt som her faktisk. Ellers er jeg enig at det er fint oppi der ja :jepp:

--- Her siterte jeg Cata, men det ble borte...

Joda, Cata - når jeg først snur meg så gjør jeg det fort.

Jeg har underskrevet kontrakt i dag på nytt hus, men jeg har sagt at jeg skal tenke på det i to-tre dager så jeg er sikker på at jeg ikke stuper uti noe jeg vil angre på... så da ringer jeg ham igjen, og enten setter vi i gang eller så river han kontrakten i stykker. Jeg tror vi setter i gang ;)

Det har gått fort fra du bestemte deg til tiden er inne for å dra avgårde nordover. Jeg håper du oppnår det du ønsker deg.

Nydelig vofsenurk du skal få. Kommer helt sikkert til å bli verdens vakreste.

Riktig god tur, mysan. Kommer til å savne deg.

Akkurat nå føler jeg at dette ble et veldig feil tidspunkt å reise på, med salg og kjøp og flytting og alt mulig som bare plutselig kom rasende på meg... men nå er det sånn, så da får jeg ta den på hælen.

Mulig jeg kommer nedover igjen en uke før planlagt, hvis det faktisk blir flytting før jul.

Jeg hadde med min kusine og begge ungene nedover. Liten syntes det virket mye mindre enn på bildene, men Yme er ikke tvil. "Mutters, vi kjøper'n".

Jeg tror nok at jeg gjør det ja. Vi så først et hus som var alldeles nakent innvendig, såvidt påbegynt, og så var vi inne hos en av dem som allerede har flyttet inn, og hun blir da min vegg-i-vegg nabo, og det var innmari koselig der. Veldig pene hus faktisk, både ute og inne. Jeg tror ikke jeg kan finne noe bedre til den summen, og det var ikke avskrekkende langt ned dit heller. En time herfra sånn sirka. Stille liten vei med bare tjue husstander, marka rett bak huset, akkurat som her, og med lysløypa femten meter inn i skogholtet. Lov med utekatter, veldig lite gress utenfor terrassen, og i det hele tatt.

Jeg har en stund ønsket meg et lite hus ved skogkanten... jeg tror jeg har funnet det.

Jeg kan i stor grad bestemme inredningen selv, når det gjelder kjøkken, fliser på bad, gulvbelegg osv, og jeg kan få garasje om jeg ønsker det. Glemte å spørre hva garasje koster... men håper det ikke blir uoverkommelig. Jeg kan i hvertfall gå for car port om ikke annet, men greit å få tak over bilen i hvert fall.

Min gamle haug av en bil tauer jeg til høgger'n og blir kvitt den, og så ser jeg om jeg kan finne en fin liten Yaris eller noe sånt.

God natt alle sammen, jeg er stuptrøtt og må pakke meg ferdig før sengen.

Vi snakkes til jul, tenker jeg :goodbye::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse

Jeg er tilbake, en drøy uke før tiden.

Mens jeg var nordpå har jeg både solgt leiligheten her og kjøpt tomannsbolig i Østfold med overtakelse i neste uke, så jeg måtte jo bare komme meg nedover for å starte pakkingen.

Hun som har kjøpt her skal ikke overta før i januar-februar, så jeg har god tid til å vaske meg ut, men vil gjerne inn der nede til jul... gleder meg =)

I romjulen skal vi hente en liten firbent en i Sverige.. det har jeg kanskje fortalt allerede? Synes jeg husker noe om det, men gidder ikke sjekke ;)

Vi har hatt det fint nordpå. Liten har kjedet seg en del, fordi hun har så stort underholdningsbehov. Det går liksom ikke an å bare sitte ned og ikke gjøre noe. Men hun har lest to Unni Lindell-bøker da, så det er da noe. Hun leser fort til å være ute av trening. Hun kom gjennom to, jeg fikk startet på én...

Men jeg har lest "The Secret" da... og litt i en bok om healing, og litt i en om tankefeltterapi... Ellers har vi spilt veldig mye Ludo :ler: og bøttet i oss kaffe.

Jeg ønsket meg vær der oppe, og det fikk vi. En natt fikk vi en ganske stiv kuling som holdt oss våkne til uti de små timer, og en ukes tid før vi reiste hjem fikk vi nordlys også. Disse to tingene var jo det jeg ønsket meg, så jeg er fornøyd.

Det med nordlyset var litt merkelig egentlig. Jeg satt natten før og tittet på stjernehimmelen, og fikk se tre stjerneskudd i løpet av ca fem minutter. Jeg har lært at man kan ønske seg noe da, så det gjorde jeg, og det ene ønsket var nordlys. Neste natt fikk jeg det ;)

Liten er ikke blond lenger, hun skiftet farge der oppe. Nå er hun kaffebrun med lyse striper - det ble kjempestilig. :)

Vi hadde fast besøk av rev hver natt, og av røyskatt. Veldig grei måte å bli kvitt matrester på og å få tråkket ned snøen på så man slipper å måke.

Annet avfall måtte vi brenne i fjæra, fordi det kun er søppeltømming om sommeren der inne... feriested vet dere.

Jeg har lært at brødbakst varmer opp en hel liten leilighet, og at det er veldig unødvendig å fyre i ovnen når man baker.. puh, det ble varmt :ler:

Jeg har også lært at det er særdeles slitsomt å vri opp digre dynetrekk for hånd... men tenkte jeg skulle være litt snill mot moderen mens jg var der oppe og ta unna klesvasken hennes, så hun slipper det når hun drar opp i februar. Jeg klarte det - jeg fikk unna alt av håndkler og sengetøy, så nå trenger ikke hun vaske før til sommeren når det er utetørk igjen. Jeg har ikke sagt noe, det er en overraskelse.

Videre har jeg lært at en liten skiftenøkken kan fungere som forsterker på dårlige sendeforhold for tv med veggantenne, som bare viser grums i dårlig vær. Ble så fine bilder atte... Jeg oppdaget nemlig at jeg selv fungerte som forsterker da jeg prøvde å fininstille på baksiden av tv'n, så for å slippe og sitte med pekefingeren på en liten dings hele kvelden, så satte jeg på en bitteliten skiftenøkkel, og den gjorde susen :)

Nå har jeg spadd meg frem her... det tok meg halve natten og hele i dag, men nå begynner det å ligne noe igjen. Man skal ikke henge ut barna sine, men Yme er ikke god på husarbeide.

Han er forøvrig veldig god i matlaging, så det går opp i opp ;)

Nå skal jeg slenge meg foran tv'n.. ha en fin tirsdag alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Høres ut som dere har hatt det koselig der oppe, og litt annerledes :) Godt å "skifte stue" av og til....det kan være sunt det!

Gratulerer med huskjøp i Østfold - foreldrene mine bor i Østfold ca 1/2 times bilkjøring fra der dere bor nå ;)

Jeg gav Yme mange gode vaskeråd på pm. da du var nordpå, ihvertfall dagen før du skulle komme ;) Han var litt desp. den dagen der ja mht.husarbeid :fnise:

Velkommen tilbake Mysan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...