Bettie Skrevet 25. september 2007 #1182 Skrevet 25. september 2007 Kunne startet klubb. Etter at jeg kom hjem har jeg ikke gjort noe fornuftig.
mysan Skrevet 25. september 2007 Forfatter #1183 Skrevet 25. september 2007 De tiltaksløses forening erklæres herved for åpnet! Velkommen skal dere være. Hvis dere gidder, kan dere hente dere hvert sitt pledd og et krus te der borte i hjørnet, og så setter vi oss her i sofakroken og bedriver nada. Ja?
Gjest Pax Skrevet 25. september 2007 #1184 Skrevet 25. september 2007 Spør legen om alopam i stedet for sobril, samme pille, bare en annen produsent, og halv pris sammenlignet med sobril. Husker du skrev en gang at du tok en kvart en for å sove.
Gjest Blondie65 Skrevet 26. september 2007 #1185 Skrevet 26. september 2007 Kan jeg få kaffe istedenfor te (så tidlig på dagen ...), men da må jeg vel lage den selv så da blir det te ... Må bare fortelle en stor nyhet, og et fantastisk syn: I dag skinner solen i Bergen (så lenge det varer ...).
mysan Skrevet 26. september 2007 Forfatter #1186 Skrevet 26. september 2007 Spør legen om alopam i stedet for sobril, samme pille, bare en annen produsent, og halv pris sammenlignet med sobril. Husker du skrev en gang at du tok en kvart en for å sove. Det var forresten Apodorm, og jeg fikk to stykker av pappan min da eldstemann døde, for da slet jeg med søvnen i noen dager... trenger stort sett ikke sovepiller, jeg, men jeg tok to kvarte forrige kvelden for å snu døgnet mitt tilbake, men da virket de ikke... kunne like gjerne spist en sukkerbit liksom Kan jeg få kaffe istedenfor te (så tidlig på dagen ...), men da må jeg vel lage den selv så da blir det te ... Må bare fortelle en stor nyhet, og et fantastisk syn: I dag skinner solen i Bergen (så lenge det varer ...). Hurra for det fine været i Bergen!! I dag har jeg klart å stå tidlig opp. Veldig stolt av meg selv. Vekkerklokkene her i huset er ustabile og jeg våknet klokken åtte. Både Yme og jeg hadde stilt klokkene våre til hhv seks og halv sju, men ingen av dem har ringt. Jeg kjørte ham ned til stasjonen så han rakk toget litt før ni, så han ble ikke mer enn en time forsinket. Og jeg er oppe Dagens første kaffekrus er svelget unna, og nå skal jeg hente litt til, så jeg kan bli litt sur i magen. Så skal jeg se litt på God Morgen Norge som kommer i reprise om en halvtimes tid, uten nyheter hvert kvarter... og så må jeg finne på noe produktivt i dag. Ha en fin dag der dere befinner dere, og så håper jeg alle har like fint vær som Blondie.
mysan Skrevet 26. september 2007 Forfatter #1187 Skrevet 26. september 2007 Dette ble plutselig en tutedag. Jeg har jo bilder av ungen min på skrivebordet på PCn, og som regel når jeg ser på dem så oppfatter jo hjernen min at jeg ser på ham... den skjønner ikke at det bare er bilder liksom. Men nå plutselig skjønte jeg det igjen, og jeg bare tuter og tuter, og klarer ikke å stoppe. Jeg får jo aldri se det smilet igjen, aldri høre stemmen hans, latteren hans, de tørre kommentarene. Aldri mer gi ham en klem, klappe ham på kinnet over skjeggstubbene, aldri stryke fingrene gjennom håret hans, aldri høre ham kaller meg Mutters.... han er borte. Fullstendig borte. Sluttet å eksistere. Finnes ikke lenger... og restene av ham ligger i en liten boks i bakken. Det er ikke greit faktisk. Det er feil. Hvordan kan man bare dø så plutselig når man bare er tjuefem år..? Når man endelig har begynt å se lyst på tilværelsen... det er ikke riktig.
snuppelure37 Skrevet 26. september 2007 #1189 Skrevet 26. september 2007 Du må nok regne med at du får slike dager innimellom. Men du vil oppdage etter hvert at det går lengre og lengre tid mellom hver gang.
mysan Skrevet 26. september 2007 Forfatter #1190 Skrevet 26. september 2007 Ja, det vil nok gå over til slutt. På ett eller annet tidspunkt vil jeg nok akseptere det, men foreløpig kjenner jeg sjokket rett som det er, og det er da kranene åpnes. Litt godt å få gråte også da. Føle på savnet liksom. I går syntes jeg at jeg så ham komme gående oppover fortauet. Og selv om jeg visste at det ikke KUNNE være ham, så måtte jeg se godt etter i det jeg kjørte forbi. Hjernen er ikke nødvendigvis veldig rasjonell hele tiden... Vi har vært litt redde for at han har blitt hengende igjen her, for både Liten og Yme har hatt sterke følelser av han gråter innimellom. I går snakket jeg med en dame som har hjulpet mange over på "den andre siden", men hun sa at han er der han skal være, i lyset, og at gråten de føler er ekko fra deres egen fortid og et resultat av de har gått et skritt videre i sin sorg. Jeg har snakket med en annen dame også, som jeg skal snakke mer med, som jobber med det alternative, både regresjonsterapi, hypnoterapi, coaching, healing og mye annet. Hun har igjen en venninne som er medium, så det blir spennende å høre hva disse to kan si også. Om de kommer med samme svar... jeg håper bare at førstnevnte har rett i de svarene hun fikk utenfra. Nei, jeg har fremdeles ikke tørna.
Gjest Pax Skrevet 26. september 2007 #1191 Skrevet 26. september 2007 Vi kan snakke litt sammen om slike ting en dag om du vil, men jeg har ikke lyst til å skrive om det på KG. Men jeg synes ikke du skulle snakke med så veldig mange alternative om det. De kan si mye rart, de fleste av dem er svindlere, noen av den handler i god tro, men har en skrue løs, osv. Du kan raskt få et svar du ikke vil ha, og som ikke stemmer.
mysan Skrevet 26. september 2007 Forfatter #1192 Skrevet 26. september 2007 Det er jeg forberedt på, Pax. Jeg henger litt på et forum som heter Iluna, og der la jeg rett og slett ut et par spørsmål og fikk tre henvendelser. Ei ga meg et telefonnummer i Danmark til en mann som hadde hjulpet henne mye, og to damer her hjemme som også henger på det forumet tilbød seg å prøve og hjelpe. Men jeg tar gjerne en prat med deg om det. =) ---- Ellers ble denne råtne dagen hakket råtnere da jeg leste dette: Har lest igjennom alle innleggene dine nå og vil først si kondolerer - leit med ungen din! Men du virker både selvopptatt og egoistisk. At dette skjedde var alle andre enn din sin feil, virker det som på deg. "Han jævla narkisen dyttet i han så mye stoff at han døde".. Nei, det gjorde sønnen din selv! Han er da for faen en voksen mann som tar sine egne valg. Han valgte og drikke den ølen, han valgte og hive ned på valium, reise på byen, ta med seg en langer hjem, og han valgte og hive ned på alt han fikk tilbud om. Dette gjorde han ene og alene selv. Akkurat som om jeg valgte og begynne med stoff, og akkurat som jeg valgte og slutte med stoff, få meg en utdanning, jobb, familie, hus, bil osv. Det er opp til en selv! Synes det er tragisk av deg å lempe skylden over på andre! Akkurat som om du og sønnen din er feilfri! Du skriver også at å selve dop er det syke mennesker som gjør (eller noe i den dur), men det er jo akkurat det samme sønnen din gjorde for å få lommepenger til ferien sin. Skjønner ikke at du kan si at det ene er greit - men ikke det andre. Dette sitatet er fra dagboka mi på narkoman.net hvor jeg har fortalt om guttungen, hvordan han døde også videre, omtrent akkurat det samme som jeg har fortalt dere som leser dagboka mi her inne. Og så kommer denne drittungen med sånn gørr som dette. Hans neste innlegg: Overhodet ikke - da har du misforstått meg!! Hvis det er noe som dømmer andre her er det mysan. Eneste jeg ville ha frem var at man tar egne selvstendige valg som man bør stå for. Det var alt. Patetisk å prøve å lempe all skyld over på andre. Vil ikke du si at det er egoistisk å si at man driter i om huseieren som har vert så vennlig å leie ut leiligheten sin til en rusmisbruker får pengene han har krav? "For det er jo ikke mitt problem". Tror det er det kvalmeste jeg har lest. Nei, rent juridisk kan du sikkert komme deg unna å betale det han skyldte, men herregud, det er jo snakk om sønnen din. Huseieren har jo sikkert unger og en familie og brødfø han og. Hvis du ikke mener det er egoistisk med den holdningen så vet ikke jeg. Jo, å bestemme seg for å slutte er enkelt, men å gjennomføre det er jævlig vanskelig. Og jeg dømmer ingen, tvert imot, håper selvsagt du vil klare det og! Men jeg har gitt ham svar på tiltale.
Gjest Blondie65 Skrevet 26. september 2007 #1193 Skrevet 26. september 2007 Selvsagt tar man selvstendige valg. Selvsagt er ikke alle disse valgene like kloke. Selvsagt kan man si nei til ukloke valg. Din sønn døde som konsekvens av et tåpelig valg. Det lar seg ikke gjøre om på. Igjen sitter man og prøver å få en mening og få ut frustrasjon og sorg - noe som er helt naturlig. Det er sikkert korrekt at din sønn kunne vært smartere i sine valg, men det fritar ikke den som også var med å friste en "svak" sjel for ansvar - aldri. Og nei - verken moralsk eller juridisk er man forpliktet til å ta dritt fra en husvert når man allerede har strukket seg langt for å gjøre det beste ut av en allerede vanskelig situasjon. Man kan jo snu flisen litt på hodet - hvis "Brenda" blir banket av typen sin og mister en tann eller brekker en arm og lurer her inne eller andre steder på om hun er mishandlet nok til å flytte fra mishandleren, så er ikke en skyllebøtte om hvor tett man er som ikke skjønner dette og at man fortjener bank som ikke klarer se det åpenbare rett medisin. Man må isteden prøve å få "Brenda" sin selvtillit og skakkjørte verdensbilde i vater slik at hun forstår at hun kan gjøre noe selv. Skulle hun velge feil og bli har hun gjort noe dumt, men det fritar ikke han som slo for ansvar. Jeg tror mishandlede og rusmisbrukere har en ting til felles - feil verdensbilde. Løsningen - opplagt for alle andre enn dem - er å kjempe i mot. Men hvem er vi til å si at "løsningen er enkel"? Den er jo ikke det?
mysan Skrevet 26. september 2007 Forfatter #1194 Skrevet 26. september 2007 Du får snart diplom som KGs klokeste kvinne du, Blondie65. Du er oppkomme av kloke utsagn og innlegg faktisk, og nå iler jeg straks til Dagens rose og forteller "hele verden" akkurat det.
mysan Skrevet 26. september 2007 Forfatter #1196 Skrevet 26. september 2007 Jeg er i skikkelig sytehumør i dag. Har hatt en lang diskusjon med Liten om saker og ting, men det er som å stange hodet i veggen. (Unnskyld, men har ikke vi hatt en stangehodetiveggensmiley her inne?) Orker ikke gå i detaljer, men den ungen er bare full av seg sjøl, seg sjøl og seg sjøl. Hun er snill og søt som en engel når alt er som hun liker det, men ellers... ? Da skal den fattige ha takk, som moderen pleier å si. Jeg orker snart ikke bry meg lenger, jeg blir så sliten av det, og det skal jeg få forklart henne neste gang vi snakker sammen. I morgen eller deromkring. Hvis jeg skal overleve uten å bli dårlig, så må jeg simpelthen la henne seile dit hun vil. Sikkert behagelig for henne det, null pes fra mor, men så vil hun måtte oppdage at mor ikke kommer løpende når hun trenger hjelp heller, og den kan nok bli verre å svelge. Nå ringte moderen og jeg blir sliten av henne også fra tid til annen. Nei, antidepp tror vi ikke noe på, det du trenger er å komme deg i bevegelse. Kom deg på jobb, kom deg ut, begynn å trene... Jada, mamma, det er det jeg prøver å få guts til. Jeg liker ikke å sitte her som et slakt jeg heller. Og det er neppe helt fjernt å mene at antidepp kanskje kan hjelpe - det er ikke sukkertøy det er snakk om. Arrrgh!!! Æsj for en pyton dag!
Gjest Blondie65 Skrevet 26. september 2007 #1197 Skrevet 26. september 2007 (Snodig innlegg fra annen tråd kom opp som sitert her ... slette slette) :dåne: - i mangel av stange hodet i veggen - smiley. Hehe ... den som lete han finne ... Gi slipp på Liten, Mysan. Gi slipp. La henne få ta sine egne (u)kloke valg og konsekvensene. Du har ikke krefter til å bekymre deg eller gjøre noe med det. Din bekymring sliter deg ut og endrer ingenting. Medisiner - av det ene eller det andre slaget - er til for å hjelpe. Enkelte mener at "løsningen er jo enkel, du må jo bare ..." (som nevnt over. Godt mulig det. Men hadde det vært så enkelt så hadde du jo gjort det for lenge siden ikke sant? Et tips er å notere seg hvem det er som kommer med disse "det er jo bare å ..." rådene og holde dem godt utenfor informasjonsstrømmen når man har en dårlig dag. De hjelper jo ikke akkurat - tvert om, de får en til å føle seg enda mindre.
mysan Skrevet 26. september 2007 Forfatter #1198 Skrevet 26. september 2007 ( <--- Der var den jo Jeg lette og lette, men fant den ikke... ) Ja jeg må gi slipp på henne, men hun er så "udugelig" at jeg er redd hun dør for meg... det er ikke så lett serru... og jeg orker ikke å miste en unge til med følelsen av at jeg kunne gjort ting annerledes. Nå er Yme hjemme fra skole og trening og kyllingkarbonadene står til varming i stekepannen. Da blir det mat, og så skal jeg se om jeg kan makte å komme meg ut en tur.. men vente til det blir litt mørkt, for jeg orker ikke tanken på å treffe folk jeg kjenner slik at jeg må stoppe og snakke. Folkesky i dag.
Gjest Blondie65 Skrevet 26. september 2007 #1199 Skrevet 26. september 2007 (endret) så skal jeg se om jeg kan makte å komme meg ut en tur.. men vente til det blir litt mørkt, for jeg orker ikke tanken på å treffe folk jeg kjenner slik at jeg må stoppe og snakke. Folkesky i dag. Du må få deg en mp3-spiller til å ha på ørene og så smiler du bare og går videre vettø. Hvis du skriver : murvegg : (uten mellomrommene mellom : ) så får du Endret 26. september 2007 av Blondie65
mysan Skrevet 26. september 2007 Forfatter #1200 Skrevet 26. september 2007 Ja, det fant jeg ut Det med murveggen altså Mp3 ja. Jeg har tenkt lenge på det, men kommer liksom ikke lenger enn til tanken. Nå skal jeg titte litt på de nye bøkene mine for å få hodet over på noe hyggelig mens jeg venter på mørket.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå