mysan Skrevet 25. august 2007 Forfatter #1081 Skrevet 25. august 2007 Ja, LaTraviata, det synes faktisk jeg også. Det er fem uker i dag, men det kjennes ut som ca to. Tiden flyr altfor fort. Selv om hodet mitt skjønte godt i går at ungen min er borte, så er det like umulig å forstå at det kan ha skjedd. Det er en umulighet at ungene mine har mistet storebroren sin. At jeg har mistet ungen min. Bildene av ham viser en blid gutt som har det godt, og minnene forteller meg om en gutt som ville leve. Minnet av ham da jeg så ham før de kjørte ham bort, forteller meg om en ensom liten gutt som ikke mente å dø. Det bildet sitter på netthinnen min. Han så så ensom ut. Jeg gruer meg til å jobbe i dag. Ikke så mye pga det som har skjedd, men fordi jeg synes jobben er gørkjedelig. Og særlig hvis det er sjefen og jeg som skal jobbe. Hun er masete. Og nå skal hun sikkert mase og prate om dette også, og jeg har ikke lyst. Ikke har jeg lyst til å finne frem klær til kunder heller - det er rett og slett forferdelig kjedelig. Det blir imidlertid litt spennende å se hva som har kommet inn for høsten. Vi fikk en del mørkeblått fra Pret a Porter i sommer, som skal ut nå i høst. Egentlig greie nok plagg, men hvor kjedelig er ikke marineblått egentlig? Det blir spennende å se ja. Hørte det blir mye grått og svart i vinter også, og med en del rødt tilbehør. Ikke min smak Ikke at det er stygt, det er bare så dørgende gørr!! Og en del av plaggene hun tar inn er grusomt kjedelige. Sikkert fordi hun har en litt mer klassisk smak enn meg, og trives i LaCoste og andre kjedeligheter, litt sånn sporty-klassisk-sossete om dere skjønner. Det er så gørr at det er til å dåne av. Men rett skal være rett, det er en del stilig der også. Jeg fikk kjøpt meg noen topper og et par-tre bukser i våres da jeg startet. Det kan nok hende jeg finner noe for vinteren også. Det skal i hvert fall bli spennende å se hva som er der. Gleder meg til å jobbe uten sjefen, mandag kanskje? Føler meg ikke så overvåket når hun ikke er der. Akk, jeg kjenner jeg er i markedet for å finne meg en kontorjobb igjen jeg. Åtte til fire og hver dag, med fri i helgene. Dog ikke med halvannen times reisevei som jeg hadde sist. DET blir for slitsomt. Jaja, jeg får drikke kaffen min, ta en forumrunde, få i meg litt mat, og stryke det som skal strykes før kveldens arbeidsøkt, og så får jeg bare komme meg avgårde. Ha en fin lørdag!
Gjest Pax Skrevet 25. august 2007 #1082 Skrevet 25. august 2007 Jeg synes du skal snakke med legen om å fornye sykemeldingen din, en måned er ikke så lenge. På mitt lengste var jeg sykemeldt i et år. En måned er bare en dråpe i havet, og jeg tror ikke du er klar for å jobbe enda, i alle fall ikke når du ikke trives helt i jobben.
Bettie Skrevet 25. august 2007 #1083 Skrevet 25. august 2007 Hvordan har det gått med deg i dag? Dro du på jobb, eller lot du det være? Det er bare du som kan kjenne når det er på tide å bevege seg ut i verden igjen.
mysan Skrevet 26. august 2007 Forfatter #1084 Skrevet 26. august 2007 Jeg dro på jobb, og det var greit nok det. Kom elleve og gikk kvart på to. Kjedelig forsåvidt. Jeg må nok bare se an fremover, for som nevnt så føler jeg sterkere nå at ungen min er borte. Jeg har jo vært nummet og i sjokk i disse ukene, ikke sant? Dette er visst vanskelig å skjønne for folk som ikke har opplevd liknende. Dagen i går var ikke så bra heller. Nede i butikken ble det veldig påtakelig for meg at jeg aldri skal se ham mer, fordi han var innom en gang i blant, og fordi jeg så ham og Yme på vei hjem fra trening en gang i blant - de går jo forbi der da. Klærne i herreavdelingen minner meg om ham.. Jeg serverte i går kveld, det minte meg selvfølgelig veldig om at jeg ikke skal se ham mer. Det var jo han og jeg som jobbet sist, for sju uker siden. Rart å tenke på, da vi jobbet der hadde han bare to uker igjen å leve. Det var ingen av oss som hadde den minste anelse om. Jeg måtte kjempe mot gråten flere ganger i går, både i butikken og under serveringsjobben. Og jeg kjenner det kommer veldig lett nå også, så dette er egentlig bare i ferd med å bli verre. Det er NÅ jeg begynner å skjønne det, og DA kommer sorgen, ikke sant? Man får ikke sørget så lenge man ikke greier å forstå hva som har skjedd... Jeg jobber nå til uken også, og så kjenner jeg rett og slett hvordan det kjennes ut. Serveringen i går ble totalt kaos. Jeg ble så sliten og stresset at jeg faktisk ikke orket å spise når vi endelig kunne ta en pause. Jeg hadde fått beskjed av damen om at det skulle være sjømatbuffet, kaker og kaffe. Da jeg møtte henne på fredag fikk jeg høre at hun skulle ha forrett. Den skulle hun legge opp selv, og den skulle stå på tallerken da gjestene gikk til bords. Det endte med at jeg måtte legge opp den. 48 tallerkner med en halv hummer på hver. Ikke all verden, men man tar ikke med seg nok folk når man tror man bare skal sette ut buffeten og servere vin, ikke sant? Videre hadde hun Dry Martini og Marguerita som var ferdig blandet og skulle i glass, som velkomstdrink. Dette hadde jeg heller ikke hørt noe om, så det også stjal tid. Og vi endte med å måtte bruke tid på å gå rundt og servere den, fordi den jo selvfølgelig ikke var klar da gjesten begynte å komme. Jeg måtte steke rundstykker. Dette ante jeg ikke noe om. Jeg trodde i utgangspunktet at dama hadde bestilt maten, så den skulle komme ferdig. Sånn var det ikke. Hun hadde lagt alt selv, og det er greit nok det, men da kommer det ikke på de fatene og i de bollene de skal serveres i, og det betyr ekstra arbeid og mer tidsbruk. Etter maten skulle de danse og ha drinker. Dette ante jeg ingen ting om, men greit nok, sånt kan tas på sparket så lenge man får beskjed før de setter seg, og det fikk jeg. Så vi laget danseplass på vanlig sted, men det holdt ikke, så de begynte å sjaue alle bordene inn på naborommet, istedet for at vi fikk sette dem tilbake der de skal stå, som vi pleier, for å slippe så innmari mye rydding på slutten. Og hvem måtte da sjaue bordene ut igjen etter at gjestene takket for seg, for å få dem riktig plassert? Det ble undertegnede ja. Vi holdt på til kvart på tre i natt faktisk. Halv tolv i natt ble det kaker og kaffe. Ett skal egentlig gjestene være ute. Kvart over ett sluttet musikeren og spille. Jeg kjente jeg ble så mannevond utover kvelden, at det halve hadde vært nok. Fra han begynte å spille og til han ga seg gikk jeg bare å ønsket at han kunne bli ferdig. Han var veldig flink, men han spilte så vannvittig høyt! Jeg gikk inn på kontoret til styreren for å ringe etter en taxi til en av gjestene og selv med lukket dør, hørte jeg omtrent ikke hva som ble sagt i andre enden. I dag er jeg totalt mørbanka. Jeg har nøklene til stedet, de skulle ringe meg og komme innom å hente dem, de skal jo leveres igjen i morgen. Jeg har sagt fra at jeg drar klokken halv tre i dag, og nå er den tolv uten at jeg har hørt noe. Det er ikke så sent ennå da, men... Jeg kan ikke levere nøklene for dem, for jeg har ingen bil. Ryggen verker, føttene skriker - enda jeg lånte et par innmari gode sandaler som stod i garderoben i går. Med skikkelige såler... ordentlige helsearbeidersandaler... føttene skriker allikevel. Kanskje ikke så rart - jeg jobbet faktisk fra elleve til tre... 11.00 - 03:00. Det er noen timer. Nå skal jeg ha meg et par skiver, og en kaffe. Vekke mine to hjelpere, og så om dagen kan starte her i huset. Ha en fin søndag da, alle!
mysan Skrevet 26. august 2007 Forfatter #1087 Skrevet 26. august 2007 Snart sengetid. Sitter og ser på Dodgeball på TV3, og tenker jeg skal re opp straks, og kanskje se den ferdig under dyna, i pysj. Har vært hos mine gamle til middag i dag, Yme, Liten og jeg. Liten hoppet av hos en venninne på veien hjem for å se filmen der, så når hun kommer inn, slukker jeg lyset og sover. Jobb i morga, ja. Jeg skal ringe legen i morgen og få en aktiv sykemelding fremover, istedet for å være friskmeldt. Jeg vet jo ikke hvordan jeg kommer til å takle å jobbe fullt igjen. Det er i hvert fall ikke sånn at jeg gleder meg til å gå på jobb. Skal nok se om det finnes andre jobber i nærheten jeg, tror jeg. Butikk er kjedelig, lønna er lusen og det finnes egentlig ikke utfordringer eller variasjoner i arbeidsdagen. Gørr gørr gørr... og jeg som gledet meg sånn til å begynne der, husker dere? Nå skal jeg ta en tur inn på Aschehoug og se om de har utlyst årets konkurranse ennå. Ellers får jeg sende en mail til mannen med ansvaret og høre om jeg har gått glipp av det, eller om det ikke er utlyst ennå. Pysj, kveldsmat og film! Natta, alle!
Bettie Skrevet 26. august 2007 #1088 Skrevet 26. august 2007 Milde himmel - den dama med selskapet virker ikke god. Avtale en ting og så bestemme seg for en masse annet. Ikke rart at du ble sliten. Kanskje lurt med en slik aktiv sykemelding til å begynne med - og får du ikke det, så kan du kanskje få en delvis sykemelding - 50% eller noe sånt. Sov godt, mysan
Annie Skrevet 26. august 2007 #1089 Skrevet 26. august 2007 Håper du tar deg godt ekstrabetalt for det selskapet! Det ble jo noe helt annet enn det som var avtalt!
Gjest Vampyra Skrevet 26. august 2007 #1090 Skrevet 26. august 2007 Er bare kjapt innom for å legge igjen en hilsen og en Lykke til med jobbingen, bare si til sjefen din at du ikke vil snakke hvis du føler for det
Bettie Skrevet 28. august 2007 #1091 Skrevet 28. august 2007 Side 2, mysan - det går jo ikke an. Haler deg over til side 1 igjen.
mysan Skrevet 28. august 2007 Forfatter #1092 Skrevet 28. august 2007 (endret) Tusen takk, Bettie Vært på jobb i dag også, og det var like kjedelig som i går , men greit nok. Jeg trives best hjemme med pc/bok/tv, jeg... En vakker dag. Fikk bestilt time til urnenedsettelse til lørdag, så broren min får blitt med. Jeg gruer meg til det også. Se den lille urnen med alt som er igjen av ungen min liksom. Litt aske... jeg kan ennå ikke fatte at det er mulig at han er død. Han er jo ungen min. Han hører til her hos oss. Noe annet er jo bare feil og umulig, ikke sant? Jeg kom hjem til shinet heim idag. Liten og hennes venninne K har ryddet og støvsuget og vasket til den store gullmedalje her, som takk for at jeg hjelper dem å sy antrekk til lørdagens Under the Sun i Oslo. Denne gangen har hun designet noe som ikke krever så mye søm heldigvis. Jeg liker jo ikke å sy. Hehe, egentlig liker jeg ingen ting, når jeg tenker meg om, jeg liker KUN å sitte foran pc, tv eller med bok/blad. Skikkelig gørr person faktisk. Jeg hadde forresten fukttekniker på besøk i morges, og gulvet er tørt! Han skulle melde fra, så da får jeg vel telefon fra entreprenør en av dagene, så vi kan avtale tid for legging. Nå skal jeg krype under dyna. Jentene blir oppe, så jeg tar Litens seng, og så jager jeg dem inn der i morgen når jeg står opp, så jeg kan få stua før jeg går på jobb. Jeg er jo oppe sju, Yme går halv åtte, og jeg går ikke før halv ti... ergo har jeg et par timer til God morgen Norge, frokost og kaffe. Bedre start på dagen kan man vel knapt få. Natta Endret 28. august 2007 av mysan
Bettie Skrevet 28. august 2007 #1093 Skrevet 28. august 2007 Så fint at gulvet er tørt. Det var jammen på tide. Og jeg synes det er helt på sin plass at Liten avlaster deg litt hjemme. Godt for deg, det. Sov godt, mysan
Gjest Frysepulver Skrevet 28. august 2007 #1094 Skrevet 28. august 2007 Atkiv sykemelding kan nok være lurt. Kan være fint å gå litt på jobb selv om det er kjedelig der, da får du kanskje litt hverdag tilbake ihvertfall. Tenker masse på deg. Har vært syk, så har sett lite innom her i det siste
Gjest Pjusk Skrevet 28. august 2007 #1096 Skrevet 28. august 2007 Fikk bestilt time til urnenedsettelse til lørdag, så broren min får blitt med. Jeg gruer meg til det også. Se den lille urnen med alt som er igjen av ungen min liksom. Litt aske... jeg kan ennå ikke fatte at det er mulig at han er død. Han er jo ungen min. Han hører til her hos oss. Noe annet er jo bare feil og umulig, ikke sant? Åh, Mysan.....
mysan Skrevet 30. august 2007 Forfatter #1098 Skrevet 30. august 2007 Hei damene Sitter her med God morgen Norge, og skal straks kle på meg. jobb i dag også. I morgen har jeg heldigvis fri, men da skal jeg servere om kvelden. Det blir dog noe helt annet enn å tråkke rundt i butikken. Jeg må ringe legen igjen også, jeg har ikke fått noen sykemelding, og det var på mandag jeg ringte. Jeg tror jeg skal skifte fastlege. Hun er jo der så og si aldri når jeg trenger en time, så jeg ender opp med en eller annen tilfeldig turnuslege i stedet. Jeg fatter ikke at man har lov å være fastlege når man tydeligvis ikke har full arbeidstid, jeg... Jeg er drit sliten om dagen. I går var jeg så pumpa da jeg kom fra jobb at jeg måtte lukke meg inne på Litens rom for å komme unna lydene et øyeblikk. Her var jo Yme, Liten, K og en kompis. Og de snakker sammen. Det ble for mye lyd for meg. Jeg orket nesten ikke noe middag, og kvelden var bare pyton. Sånn kan jeg ikke ha det. Jeg er like sliten nå som da jeg jobbet på Karihaugen og måtte avgårde halv sju om morgenen. Ja, ja.. jeg får komme meg på badet, og få i meg litt mat. Ha en fin torsdag.
Cata Skrevet 30. august 2007 #1099 Skrevet 30. august 2007 Jasså, så du har også en av de "bortevekk legene"? Hadde det ikke vært for at jeg vet vi ikke bor på samme sted så hadde jeg jammen trodd vi hadde samme lege. Min er flink, men halvparten av de gangene jeg skal ha time så er hun ikke der. Og jeg renner ikke akkurat ned dørene på legekontoret mitt, så det må bety at hun for en stor del ikke er der. Men skjønner godt at det kan bli for mye lyd innimellom. (Da jeg besøkte slekta, måtte jeg faktisk flykte unna TV'n av og til.)
Bettie Skrevet 30. august 2007 #1100 Skrevet 30. august 2007 Du kan ikke ha det sånn, mysan. Å være så sliten er ikke bra. Du får purre på legen din selv om hun er vanskelig å få tak i.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå