mysan Skrevet 13. august 2007 Forfatter #1001 Skrevet 13. august 2007 Nå er jeg litt irritert faktisk. Huseieren til eldstemann ringte nettopp for å klage på vaskinga. Det var støv/kingelvev i taket - det har vi oversett, for jeg vet at vi var rundt langs taklistene med støvsugeren. Og så hadde vi glemt å vaske rundt og bak komfyren, og det stemmer, men han nevnte kjøleskapet også, og det stemmer ikke. Der har jeg selv vasket, så der vet jeg at det ser bra ut. Videre mener han at jeg skal betale for et par ødelagte fliser på gulvet, og en kjøkkenstol som er vekk... Hallo, gutten flyttet hjemmefra for tre år siden og var tjuefem år - jeg har faktisk ingen forpliktelser når det gjelder ham i det hele tatt. Egentlig er det vel ikke min oppgave og tømme og vaske leiligheten etter ham heller, men man gjør det fordi noen må jo ta det, ikke sant? Jeg synes fyren er frekk! Husleie for august skal han også... maken til frekkhet. Og å klage på vaskinga? Faen heller, der går vi i tåka og gjør så godt vi kan, vi har mistet noen vi var hinsides glad i!!! Vi rydder, pakker og vasker vekk en sønn, en bror, en kjæreste... faen nå ble jeg drittforbanna faktisk!!
Gjest Blondie65 Skrevet 13. august 2007 #1002 Skrevet 13. august 2007 Gratulerer til Yme! Visste det nok
Gjest Pet Skrevet 13. august 2007 #1003 Skrevet 13. august 2007 Jeg skulle ønske jeg kunne bråvinne x antall millioner så jeg kunne gå på skole også. Men man har jo så forbanna mye forpliktelser, ikke sant? Man låser seg så til de grader når man etablerer seg og får barn - da går toget gitt... alt står og faller på penger, det er ikke ok. Men barna dine er jo voksne snart! Da kan du prioritere på en annen måte, når du ikke har forpliktelser overfor dem lenger. Mht utleieren - skjønner at du blir forbannet, men han driver business og stiller samme krav til folk uansett hva slags situasjon de er i.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. august 2007 #1004 Skrevet 13. august 2007 Mht utleieren - skjønner at du blir forbannet, men han driver business og stiller samme krav til folk uansett hva slags situasjon de er i. Spørsmålet er om han kan det. Det er en vennlig gest av Mysan & Co å rydde ut etter sin sønn og vaske ned leiligheten. Hvor står det at pårørende er forpliktet til det og hvor står det at pårørende må betale husleie etter at leietaker er død?
mysan Skrevet 13. august 2007 Forfatter #1005 Skrevet 13. august 2007 Men barna dine er jo voksne snart! Da kan du prioritere på en annen måte, når du ikke har forpliktelser overfor dem lenger. Mht utleieren - skjønner at du blir forbannet, men han driver business og stiller samme krav til folk uansett hva slags situasjon de er i. Joda, ungene er voksne, men jeg sitter med huslån og husleie og strøm og diverse uansett, ikke sant? Skal jeg starte på skolen, så vil jeg jo ikke klare utgiftene mine.. og studielån i en størrelse som vil betale alle mine løpende utgifter i et par år, på toppen av det lånet jeg sitter med id ag? Det jeg KAN gjøre, hvis jeg er litt modig, er å selge, leie en leilighet, leve av salgssummen og HÅPE at etter endt skolegang vil inntekten min deretter sørge for at jeg kommer meg inn på boligmarkedet igjen. Spørsmålet er om han kan det. Det er en vennlig gest av Mysan & Co å rydde ut etter sin sønn og vaske ned leiligheten. Hvor står det at pårørende er forpliktet til det og hvor står det at pårørende må betale husleie etter at leietaker er død? My point exactly. Dette burde han vite, han er en godt voksen mann. Dessverre tenker jeg veldig sakte når jeg blir satt ut på den måten, som jeg ble da han ringte, ellers skulle jeg klart å forklare ham et par ting.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. august 2007 #1006 Skrevet 13. august 2007 Joda, ungene er voksne, men jeg sitter med huslån og husleie og strøm og diverse uansett, ikke sant? Skal jeg starte på skolen, så vil jeg jo ikke klare utgiftene mine.. og studielån i en størrelse som vil betale alle mine løpende utgifter i et par år, på toppen av det lånet jeg sitter med id ag? Det jeg KAN gjøre, hvis jeg er litt modig, er å selge, leie en leilighet, leve av salgssummen og HÅPE at etter endt skolegang vil inntekten min deretter sørge for at jeg kommer meg inn på boligmarkedet igjen. Tror ikke jeg ville solgt nei. Men hva med å ta utdannelse i tillegg til jobb? Det er fullt mulig? Jeg har tatt 65 studiepoeng hittil i tillegg til full jobb og selv om jeg (ikke enda) har en grad har jeg fått en langt bedre jobb enn jeg hadde. Utdannelse er skummelt helt til man har kommet i gang.
mysan Skrevet 13. august 2007 Forfatter #1007 Skrevet 13. august 2007 Jeg har lyst til å gå på kunstskole hele dagen og ikke gå på jobb!! Jeg har lyst til å bedrive grov ansvarsfraskrivelse nemlig. Parole: Ja til maling! Nei til ansvar! Jeg er så lei av livet mitt at jeg spyr!! Jeg tror forresten de har aftenskole der ute også - jeg går inn og sjekker hjemmesiden nå med en gang.
mysan Skrevet 13. august 2007 Forfatter #1008 Skrevet 13. august 2007 Jeg går rundt med en konstant følelse av at det er noe jeg skal ordne for eldstemann. Har hatt det sånn i nesten en uke nå tror jeg... Kanskje bare et antiklimaks etter to uker med arrangering av bisettelse og tømming og vasking av leiligheten? Merkelig føles det i hvert fall. Hvis det er noe jeg må ordne for ham så håper jeg han klarer å få gitt meg beskjed på en forholdsvis klar måte... tåkedotter sier meg ikke så mye, liksom..
Gjest Frysepulver Skrevet 13. august 2007 #1009 Skrevet 13. august 2007 Gratulerer med skoleplass for poden! Så noen av bildene han la ut link til, han er vanvittig flink!
Bettie Skrevet 13. august 2007 #1010 Skrevet 13. august 2007 Så flott at Yme har fått skoleplass. Gratulerer. Irriterende huseier. Han burde være glad for at dere tok dere av leiligheten og ryddet og vasket, så han slapp utgiften til det.
mysan Skrevet 13. august 2007 Forfatter #1011 Skrevet 13. august 2007 Ja, han burde faktisk være glad til. Rent juridisk hadde jeg ikke behøvd å gjøre en drit der. Jeg kunne forsåvidt ha overlatt alt til kjæresten hans og hennes familie. Selv om hun ikke hadde adresse der, så bodde hun der og hadde bodd der i et års tid... Men hun er heller ikke ansvarlig på noen måte, i og med at hun ikke var medleietaker eller hadde registrert adresse der. Jeg har skrevet en mail til sosialkontakten hans for å høre hva hun sier, antakelig sier hun bare det jeg selv mener. Og antakelig drar jeg opp dit og vasker over tak og vegger, med en advarsel om at vasking av malte tak heller vil gjøre dem skjollete enn fine... --- Liten dro plutselig til Sverige i dag og blir borte noen dager. Koselig for henne det og da får hun jo truffet kjæresten sin igjen også.
Gjest Vampyra Skrevet 13. august 2007 #1012 Skrevet 13. august 2007 Hei Mysan! Er bare innom for å se hvordan det går med dere Gratulerer så mye med skoleplassen til Yme!
Gjest Pax Skrevet 13. august 2007 #1013 Skrevet 13. august 2007 Yme mente jeg burde kalle deg for mamma, så jeg må bare prøve. - Hei, mamma! Men det føltes litt rart, må jeg si.
mysan Skrevet 13. august 2007 Forfatter #1014 Skrevet 13. august 2007 Hei Vampyra - koselig =) Ting går mer og mer i bølger. Jeg satt nettopp og tenkte på det. Det går litt mer opp for meg for hver dag, at ungen min er borte og at han alltid kommer til å være borte. Nå er han liksom redusert til en bunke minner... Jeg kjenner det så godt når jeg ser bilder av ham. Men det kommer heldigvis i bølger fremdeles. Den dominerende følelsen nå er tristhet. Rett og slett tristhet. Det er så fuckings TRIST at han ikke er her lenger. Han var jo ungen min, og sånt skal ikke kunne skje, ikke sant? Sånt skjer jo bare andre... Nå er vi en av de familiene som har mistet et barn her i kommunen. Dette skjer jo to ganger i året, og nå er det oss. DET hadde jeg faktisk aldri trodd skulle kunne være mulig, selv om jeg selvfølgelig har vært redd for det. Eldstemann var jo ofte deprimert og ønsket seg vekk, og Liten har vært dårlig på å ta vare på seg selv. Sånn sett har jeg vært redd så det holder, men har allikevel aldri trodd at dette faktisk skulle skje. Og ikke med ham, og ikke nå, og ikke på den måten... Jeg klarer ikke å slutte og tenke på hvor mye han gledet seg til turen de skulle ha til Frankrike, hvor mye han gledet seg til å ta fatt på resten av livet, hvordan han sa at det var på tide og bli voksen og ta ansvar.. endelig... det gjør det hele så ekstra mye mer trist. I dag er det ekstra trist at vi ikke kunne ringe ham og fortelle at Yme fikk skoleplass. Men.. jeg tror han vet det. Men synd at ikke han også kunne gå der. Han ville også kommet inn om han hadde søkt. Han var enda flinkere enn Yme faktisk... de to guttene mine hadde helt forskjellig uttrykk, helt forskjellige strek og helt forskjellig tankegang. Han hadde fått igjen tegnelysten sin også. Vi skulle egentlig ut å kjøpe nytt tegneutstyr til ham før han skulle inn å sone de dumme bøtene sine, så han kunne tegne og utfolde seg mens han satt der... nå ble det ikke noe av noen ting. Og det er TRIST! Jeg har to serveringsjobber i slutten av denne måneden, og eg gruer meg litt til å komme opp dit - sist jeg jobbet der var det han som var med. Og akkurat det minnet er veldig trist. Det var bare han og jeg den kvelden, og vi hadde det så koselig fordi det var et stille selskap. Vi fikk snakket så mye, og det var så godt å være der sammen med han. Ungen min som var blitt en voksen mann.. jeg hadde jo ment at han skulle være med på flere jobber.. nå blir det påtakelig trist fremover når Yme, Liten og jeg jobber og han ikke er med... jeg gruer meg.. :gråte: Det er bare så sinnsykt TRIST!!!
mysan Skrevet 13. august 2007 Forfatter #1015 Skrevet 13. august 2007 Yme mente jeg burde kalle deg for mamma, så jeg må bare prøve. - Hei, mamma! Men det føltes litt rart, må jeg si. Har jeg fått et nettbarn til? Så kos da.. hei, jentungen!!
Gjest Blondie65 Skrevet 14. august 2007 #1017 Skrevet 14. august 2007 Jeg har lyst til å gå på kunstskole hele dagen og ikke gå på jobb!! Jeg har lyst til å bedrive grov ansvarsfraskrivelse nemlig. Parole: Ja til maling! Nei til ansvar! Jeg er så lei av livet mitt at jeg spyr!! Jeg tror forresten de har aftenskole der ute også - jeg går inn og sjekker hjemmesiden nå med en gang. Universitetet i Bergen har etter og videreutdanning i Kunsthistorie. Men nå var det vel kanskje mer direkte rettet mot å videreutvikle maling du tenkte på. Jeg synes du skal vurdere dette seriøst - men kanskje du skal begynne på et kveldskurs først - rett og slett for å komme i gang? Uten at det blir så mye forpliktelser og kanondyrt med en gang?
mysan Skrevet 14. august 2007 Forfatter #1018 Skrevet 14. august 2007 Har du flere? Ja, Navnløs er nettungen min ... Universitetet i Bergen har etter og videreutdanning i Kunsthistorie. Men nå var det vel kanskje mer direkte rettet mot å videreutvikle maling du tenkte på. Jeg synes du skal vurdere dette seriøst - men kanskje du skal begynne på et kveldskurs først - rett og slett for å komme i gang? Uten at det blir så mye forpliktelser og kanondyrt med en gang? Litt langt til Bergen, og som du sier; det er maling og annet konkret arbeide jeg har lyst til å bedrive. Kunsthistorie også selvfølgelig, men ikke som hovedgreie. Kveldskurs kan nok være et sted å begynne. Jeg får se hva jeg finner out there. Det skal helst passe med jobbetidene mine også... OM jeg kunne bli litt lottomillionær og slippe å måtte ta hensyn til jobb... DET hadde vært noe. Få lov å gjøre noe HELT annet. Ikke bare jobbe for å få betalt regninger, det er jo meningsløst.
Gjest Blondie65 Skrevet 14. august 2007 #1019 Skrevet 14. august 2007 Litt langt til Bergen, og som du sier; det er maling og annet konkret arbeide jeg har lyst til å bedrive. Kunsthistorie også selvfølgelig, men ikke som hovedgreie. Glemte å si at det var nettstudier. Dvs at man har noen samlinger og så jobber man over nett resten.
Gjest Blondie65 Skrevet 14. august 2007 #1020 Skrevet 14. august 2007 Jeg har ikke sett gjennom hva som finnes her, men her er i allefall Universitetet i Oslo sitt etter- og videreutdanningstilbud. Bare for å innspirere deg litt ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå