mysan Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #801 Del Skrevet 24. juli 2007 Det kjennes verre ut i dag. Men jeg har ringt legen, og vi skal dit alle tre om tre timer. Prøvde å ringe moren til Boyah også, som han fortalte er begravelsesagent, men fikk ikke noe svar.. jeg prøver igjen om litt, ellers får jeg finne noen andre. Tiden går jo. Saken er jeg har ikke noe lyst. Jeg vil ikke begrave ungen min, så enkelt er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 24. juli 2007 #802 Del Skrevet 24. juli 2007 Kondolerer Mysan - er ikke så mye man kan si i slike tilfeller , men føler virkelig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lano Skrevet 24. juli 2007 #803 Del Skrevet 24. juli 2007 Kondolerer. Dette var sterke saker, etter å ha lest om dere i flere år så føles det nesten som om man kjenner dere. Sender noen varme tanker til dere nå, dette må være veldig tøft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 24. juli 2007 #804 Del Skrevet 24. juli 2007 Håper du har noen som kan hjelpe deg med det praktiske.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppelure37 Skrevet 24. juli 2007 #805 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg klarer ikke å forstå hvilke kraftige skuldre du har, som skal bære alt!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 25. juli 2007 #806 Del Skrevet 25. juli 2007 Kondolerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #807 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Dette kjennes verre og verre ut for hver dag... i går tok jeg en halv apodorm som jeg fikk av pappa. Først slo den meg ut så jeg syntes det var ubehagelig.. og så har jeg sovet helt til nå. Det synes jeg faktisk IKKE noe om. Jeg tror jeg prøver uten til natta igjen, dette er bare ubehagelig. At folk orker å ta sovetabletter hver eneste kveld er over min forstand, enda dette var en såkalt innsovningstablett. Nei, fytte helvete. Da er jeg heller litt trøtt pga mangel på søvn - det er tross atl mindre ubehagelig enn dette her. I går kveld var vi hos begravelsesagenten for å ta ut kiste, blomster, se på programmer osv, og vi skal til en kollega av henne på fredag for å sette opp seremonien rundt selve bisettelsen, fordi hun selv reiser på ferie på lørdag. Vi velger en bisettelse som verken er kirkelig med prest, eller humanetisk hvor salmer er forbudt. Om vi skal ha noen salme, er vi ikke sikre på ennå - vi har tre sanger som skal spilles fordi han selv ønsket det, og så skal ha vi en eller to til.. én fra Liten og K til ham som en siste hilsen, og kanskje én til. Må snakke med "seremonimesteren" hvor mange sanger man har plass til uten at det hele blir en konsert med bare musikk. Jeg fikk også låne en bok med dikt av henne vi var hos, dikt som er til slike anledninger, som jeg skal lese litt på i dag, og drøfte med ungene. Det blir ingen "guds ord" i denne begravelsen, da jeg har null forhold til statskirken. Ikke at jeg ikke tror det finnes noe større der ute, og et liv etter dette, men kirken og jeg har ikke samme syn på tingene, og jeg tror ikke min kjære sønn eller ønsker seg en kristen seremoni. Var det noe han IKKE trodde på så var det bibelens gud. I sånn henseende kunne vi like godt hatt en alv fra Kløvendal til å forette, - eventyr fra ende til annen. Yme fikk også stoppet oss da vi skulle plukke ute bårebukett. Som han sa: Alt i dette heftet er laget for jenter! Så vi drar ned til blomterforretningen de bruker og snakker med dem direkte og får laget noe personlig for han som skal begraves, noe som passer hans personlighet. Og vi skal i leiligheten hans å finne yndlingsklærne hans som han skal få ha på seg. Vi skal også på riksen og se ham en siste gang, Jeg vet ikke om JEG vil se ham, men ungen vil, og særlig Yme som ikke har sett ham i det hele tatt - for å hjelpe ham og forstå. Faen, dette blir tøft. Jeg gruer meg... Endret 25. juli 2007 av mysan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 25. juli 2007 #808 Del Skrevet 25. juli 2007 Det blir sikkert en flott seremoni. Du vil nok føle det som en lettelse på en måte når det er over, så kan du bare konsentrere deg om å komme deg igjennom den første, lammende sorgen. Har du noen som du kan øse alt utover? Jeg tror det er viktig å snakke og gråte seg gjennom slike tragedier og ikke være sterk og flink og holde ting inne i seg. Nå skal du jo være der for de andre to og støtte og hjelpe dem med å holde seg oppe, selvfølgelig, men gi deg selv rom for å kjenne på og gi uttrykk for din egen sorg også. Tenker på deg og føler med deg, Mysan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 25. juli 2007 #809 Del Skrevet 25. juli 2007 Det er så mye praktisk som må ordnes ved et dødsfall, så mange valg man må ta. Håper du har noen som kan stå ved din side, hvor du får lov til å legge fra deg byrden litt og ikke være den sterke som skal støtte alle andre. Har du behov for å øse ut av deg, kan jeg godt lytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 25. juli 2007 #810 Del Skrevet 25. juli 2007 Dette var veldig trist å lese Mysan. Kondolerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 25. juli 2007 #811 Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg har fulgt med deg en tid, Mysan, og jeg skjønner ikke hvor sterk rygg du må ha, så mye som du blir utsatt for. Tenker på dere alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #812 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Jeg blir mer og mer sint kjenner jeg. Og mer og mer trist. Sliten. Det var et ork å dra bena gjennom butikken i dag etter at vi først var til vurderingssamtale for Liten på akutteamet i kommunen her. Jeg er for sliten til å orke og spise, så halve tacoen ligger nå innepakket på kjøkkenet. Jeg er forbannet, og de tre feng shui gudene mine, for hell og lykke og what not ligger nå i søpla sammen med matrester og drit. Jeg hater alle narkiser som i sin misforståtte snillhet gjerne dytter på deg sine siste doser av alt mulig for å være kule, greie, kamerater og hva de nå tenker i sine syke hjerner. Jeg ser på bildene av vakre sønnen, og på videosnutten og hjernen har skjønt at han ikke er reell, at han jeg ser der på den lille mobilskjermen, faktisk er borte for alltid. Jeg skal aldri se fjolleriet og høre latteren hans mer. Aldri mer skal jeg legge armene rundt ham og gi han en klem før han går herfra... det er trist, ubegripelig og jævlig jævlig idiotisk unødvendig. På mandag skal vi på kapellet på sykehuset hvor de har ham nå og se ham for siste gang, i sine egne klær, men i kiste. Deretter kjøres han til kapellet her ute hvor han blir stående til fredag. Den mandagen skulle egentlig han og K ha reist fra stedet de skulle vært på nå, og i Paris for å ta det siste døgnet i Frankrike der, før de vendte nesen hjem igjen på tirsdag. Istedet vil han ligge kald, død og livløs i en kiste. Det er faen ikke riktig! Endret 25. juli 2007 av mysan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 25. juli 2007 #813 Del Skrevet 25. juli 2007 Kondolerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsP Skrevet 25. juli 2007 #814 Del Skrevet 25. juli 2007 Kondolerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 25. juli 2007 #815 Del Skrevet 25. juli 2007 Kondolerer så mye, Mysan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 25. juli 2007 #816 Del Skrevet 25. juli 2007 Kondolerer så veldi mye Mysan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 25. juli 2007 #817 Del Skrevet 25. juli 2007 Kondolerer Mysan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 26. juli 2007 #818 Del Skrevet 26. juli 2007 Kondolerer. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 26. juli 2007 #819 Del Skrevet 26. juli 2007 Kondolerer Mysan. Dette var utrolig leit å lese. Jeg tror også det er viktig å spille på lag med alle følelser nå. Sinne, sorg, maktesløshet, vantro og kjærlighet. Vil bare gi deg en . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepulver Skrevet 26. juli 2007 #820 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg tenker på dere alle, dette var triste nyheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå