Gå til innhold

BlaBlaBla...

mysan

Anbefalte innlegg

Firenze høres ut som en plan, og særlig med de flyprisene.

Nu sjekket jeg Lottoen min, men nei da... et par tre rekker med 3 rette, og det blir det ikke mange penger av. Jeg så at sju rette ga femten millioner eller hva det var denne gangen... wow.

Personlig ville jeg foretrukket at de hadde holdt rekkeprisen litt lavere og heller hatt lavere premier, men det er meg da. Da kunne jeg tillatt meg å tippe litt mer, eller litt større systemer, med de prisene som er nå så begrenser det seg jo rett og slett på grunn av inngangsprisen. Jeg ville tippet for samme summen uansett, for det har jeg alltid gjort, men jeg ville fått flere muligheter for pengene mine... akk. Dumme Norsk Tipping!!!

Jeg har funnet frem skriveriene mine, nå skal jeg lage meg en kopp kaffe og sette igang. Det er rart med det, når man tar det frem sånn etter en stund og ser på det, så ser man ganske klart hvor det bør puttes inn mer tekst før man går videre, men skal jeg jobbe i et slikt tempo så må manuset gå i arv for ferdigstillelse av andre enn meg... :ler:

Jepp - kaffe og skriverier - hepp til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud er det muuuuuuuuuulig????

Jeg har spist lunsj, sen sådan, minestronerester fra i går, og et greit krus kaffe... men skriver jeg?? Joda, men her på forumet istedet for i omtalte bokprosjekt. Jeg er en uforbedrelig underyter, og det er gode grunner til at jeg lever som en fattiglus.

Jeg har stadig gode intensjoner og planer for å øke inntekten, men fullfører jeg noe som helst??

Jeg har klippet av meg storparten av håret og nå tror jeg sannelig jeg skal rive av meg resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har nok rett i det Bettie. Å skrive den er jo én ting, men at den skal være lesverdig for andre er antakelig noe helt annet.

I morgen reiser jeg over til mamma og pappa en tur og låner Snorresagaen, der skal jeg hente litt ting og tang til bruk i barneboka tenkte jeg. Dessuten har jeg levd så lenge nå at det er på tide jeg leser den uansett.

S har vært innom meg i kveld, hun har vært så bekymret for meg den siste tiden, fordi jeg blir så sliten av Liten, og nå har hun ringt til en eller annen forening for pårørende til rusmisbrukere, og håpet at jeg ikke ville bli sint på henne. Skal jeg bli sint fordi hun gjerne vil hjelpe meg? Hun er verdens søteste venn vel.

Så jeg får vel snakke med mannen som leder denne gruppen eller hva det nå er, og høre om han har noen tips til meg, jeg tror det er et kurs eller noe man kan gå på.

Men, jeg er midt i en film, kan ikke sitte her og drive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regner. Jeg skulle vært en tur hos mine gamle idag for å låne Snorresagen, men uten bil gidder jeg ikke dra ut i dette været. jeg må skifte buss to ganger for å komme til dem, og paraply og buss synes jeg er en dårlig kombinasjon... dessuten blir jeg vår uansett, paraply eller ikke...

sitter her med dagens andre kaffekopp - denne var ment som en slags kaffe latte... kaffe mocca latte... men den ble ikke noe annet enn en eller annen varm drikke, det smaker verken kaffe eller sjokolade av den. Brunt sukker har jeg også i, men den er ikke søt heller. Skuffelse!! Den ser jo så god ut med melkeskummet på toppen og cappucinodryss.. og skummet smaker godt!

jaja.. man kan ikke lykkes hver gang, men problemet mitt er at jeg aldri lykkes når jeg prøver meg på cafe latte. Aldri!!!

:kaffekopp::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Smygel. Jeg fikk i meg kaffen selv om den ikke ble som ønsket.

Regner gjør det også fremdeles... akk

Er jeg sær når jeg mener at det er snevert å bli irritert på all medieomtalen Madeleinesaken får i media om dagen?

Diskusjonen ligger på Aktuelt og er startet av ATV. Veldig mange er irritert over urettferdigheten i at de får så mye oppmerksomhet rundt sin sak så lenge det finnes tusenvis av barn som bortføres hvert eneste år.

Kan man bli mye mer korttenkt enn det?

Nå skal jeg lage bilder i PSP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det blitt sommer hos Cata i dag, og hun har blåst hitover så mulighetene for sommer i morgen er gode, tror jeg.

Hun blåste så hun var helt blå i ansiktet, jeg så det selv.

Snakke lenge med Liten på telefonen isted. I utgangspunktet skulle hun vært ferdig med huset i skogen om en måneds tid, og flytte i egen leilighet med tilsyn og oppfølging, men nå ser det ut til at hun må velge mellom å bli et halvt år til, eller bli stående helt på egne ben.

Hun vet selv at hun bør velge å bli og ta i mot mer behandling, så jeg tror nok hun kommer til å velge riktig.

Huset i skogen skal forøvrig selges, de flytter inn til en av de nærmeste byene. Både positivt og negativt forsåvidt, men hun blir jo ikke "frisk" av å stenges inne langt fra folk - det hun trenger er å lære og leve på nytt, ta riktige valg, og se nødvendigheten av å kutte visse folk og miljøer helt ut av tilværelsen sin. Uten denne lærdommen vil hun gå på tryne når hun kommer tilbake til sivilisasjonen uansett hvor lenge hun holdes innestengt.

Jeg sa til henne at hun bør velge å bli de seks månedene ekstra som det er snakk om, for så å se om hun er klar for å bo alene. DA vil hun ha en reell sjanse for at det kan gå bra resten av livet hennes til hun blir en gammel og grå bestemor. Dropper hun ut nå og skal klare seg helt selv, kan det hende at alt har gått i dass - so to speak - innen et år. Og da er jo alt bortkastet.

Hun sa; men jeg tror jeg klarer det helt fint jeg...

Jeg svarte; men du trodde jo at du var helt ferdig med rus og dritt da du kom hjem på perm sist også. Og da du hadde den første sprekken så var du helt sikker på at NÅ var det i hvert fall over, for det hadde ikke vært verken morsomt, koselig eller deilig.

Så gikk det to dager og så hadde du sprekk nummer to...

Jaa.. sa hun... jeg skjønner ikke hvorfor jeg gjorde det, det har jeg tenkt mye på og skjønner det overhodet ikke..

Så det skal vel forhåpentligvis gå bra, hun lærer jo litt av sprekkene sine også, og jeg tror hun begynner å se at hun faktisk MÅ følge bruksanvisningen hvis hun vil klare seg. Jeg TROR at jeg faktisk får gjennomslag hos henne for at hun gså må droppe alkoholen helt og holdent i lang tid til hun har resten på plass fordi hun gjør teite valg når hun har drukket som hun ikke ville gjort ellers.

Nuvel... i morgen og onsdag har jeg fri igjen, nå SKAL jeg tvinge meg til å skrive minst et par timer per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Har lest litt her inne og håper det går bra med Liten. Og med deg.

Slik jeg har forstått det, er du mammaen til Liten. Da er du definert som medmisbruker...men du kan sikkert mer om dette enn meg.

En tråd på helseforumet, ang. anorexia minnet meg om alkoholisme, dvs. at det er anoretikeren som "prater, og prøver å velge".

Jeg kombinerte det med rusmisbruk. Det er rusmisbrukeren som prøver å overtale...

Hjelpeapparetet er saget av med motorsag. De fleste som blir hekta på rusmidler, har et underliggende problem, og de får ikke psykolog eller terapi før de er blitt rusfrie...

Hvis Liten sprekker igjen, for hun må jo ut i samfunnet en dag, er det viktig å være så realistisk som mulig. Hvis hun har modnet og ikke sprekker, (noen klarer det) er jo alt ok. Men om hun sprekker, tror jeg hun vil få en forferdelig følelse av at "alle tar hensyn til henne", det serveres ikke vin til maten, bortsett fra på julaften osv.

Hun kan føle seg dumpet, bare noen tanker fra meg, men du virker veldig reflektert.

At Liten er motivert for behandling og å være rusfri sier mye om tapperheten hennes, og viljen.

Dvs, jeg vil fram til at om hun får en ny sprekk, så er hun likevel nærmere å bli nykterist. Noen jeg kjenner har prøvd å være totalt nykterister, ikke alkohol osv, men det har ikke fungert. I stedet har de på en eller annen måte, (i jobb) klart å sette mer pris på de lange og ofte kjedelige dagene som er nyktre, enn alt maset med nedturer og fyllesjuke.

Nå... skriver jeg for mye her.

Liten virker som en flott dame, hun klarer dette hvis hun virkelig vil, og jeg har ikke lest alt, men du høres reflektert ut og har satt deg inn i ting, noen (de som er unge har større håp en en framtid de kan skape enn en 60 år gammel mann som bare ser tilbake...) - noen klarer det mest utrolige, og det tror jeg Liten klarer.

Det er tragisk at man ikke får hjelp med de underliggende problemene (psykologisk oppfølging samtidig som man er på en klinikk), for å gå i terapi etterpå, må vare lenge, og ikke noen "fullstendig" selvransakelse. Det er smertefullt, jeg har gått i terapi, og skal begynne igjen. Men, en god terapaut vet dette.

Var ikke meningen å skrive så mye her, jeg vet for lite om dette...men håper og tror det går bra.

Endret av vimselot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, vimselot! takk for langt og fint innlegg også, jeg setter pris på sånt :)

Joda, Liten vil og vil, men får det ikke helt til. Hun sliter jo med dette å skulle "ofre" noe. Hun vil helst ha både i pose og sekk. Og det går faktisk ikke, men jeg tror hun begynner å forstå det.

Har ikke så mye å tilføye akkurat her og nå... jeg har jo andre skriverier å bedrive... som jeg ikke har kommet i gang med ennå... herremin for et somlehue jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi håper det er sånn, Bettie :)

Jeg satt oppe og snakket med en venn av meg på msn til klokken kvart på fem i natt... og var oppe igjen litt over ni.

Kjennes ikke trøtt ut nå, men tenker nok at jeg må legge meg tidlig ikveld. I morgen er det jo jobb, og jeg skal ha samtale med sjefen før arbeidstid.

Jeg må ut og handle. Det finnes ikke brød eller knekkebrød her, og heller ikke havregryn eller kornblandinger... og jeg er sulten faktisk. Ikke har jeg mer kaffe igjen heller..

Vel.. ingen store poster på agendaen i dag, får se etter hvert om det skjer noe å skrive hjem om.

Ha en fin torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbelørdag i dag. Etterpå var det kaffesamling hos mamma og pappa. Mamma reiser nordover neste uke, og vi pleier alltid å samles den siste helgen før hun drar. I år også.

Samtidig er det broren min sin bursdag i dag, så det ble litt feiring også. Kjempekoselig, men godt å komme hjem og få på seg pysjen igjen også.

I morgen gleder jeg meg til å ta morgenkaffen på verandaen, og for å klargjøre der ute nå så jeg slipper i morgen tidlig, skal jeg ta kattedoen nu med det samme.

I natt klokken halv to er det "Donnie Darko" på TV og siden jeg antar at det er en særdeles bra film i og med at Donnie har tatt nicket sitt derfra, så skal den ses. Jeg har bedt Yme minne meg på det hvis jeg begynner å se ut og høres ut som om jeg har tenkt å legge meg.

Ha en fin lørdagskveld, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrekk og grøss.....Film halv to om natta? Hva noen mennesker kan finne på. ;)

Jeg skal snart se på Tut-Ankh-Amons forbannelser på National Geographic :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donnie Darko er en kul og litt merkelig film. Verd å få med seg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en tlf nettopp. Sinna ung mann som ringer og spør etter eldstemann. Eldstemann flyttet ut for snart tre år siden, og har ikke vært innom her på en uke. - Han er ikke her, svarer jeg lett spørrende.

- Er han ikke det nei? Han ringte fra dette nummeret for to minutter siden, sier typen, like grettent som i åpningsinnlegget.

- Hæ? Jeg er fremdeles like uforstående.. - eh, kan det være noen annen... ? Vent litt... Yme, har du ringt noen nylig?

Ja, sier Yme, jeg har ringt Nxxxxxx... (eldstemanns eks).

- Ja, sier stemmen i telefonen, dette er hennes telefon. Så jeg gir Yme telefonen. Han får snakke med henne, og forklarer at han hadde ringt for å høre om hun kunne klippe håret hans en dag....

Jeg håper virkelig de sitter der begge to nå og er skikkelig flaue, og føler seg utrolig teite, for dette var bare helt fantastisk dustete.

Eldstemann har ny kjæreste, de har vært sammen i over et år og forlovet seg for ikke så lenge siden.

Sist han ringte henne var for å ønske henne god jul, og siste gang han snakket med henne før det, var da hun var innom her på sykebesøk fordi han lå her hjemme og var syk. Da satt hun seg ned i god ro og snakket med han også, de var jo venner lenge før de ble kjærester for noen år siden og har (hadde) klart å være venner etter bruddet også.

Da hun var her den gangen sa hun at hvis han trengte å prate så måtte han bare ringe.

Så ringte han altså et par uker senere for å ønske god jul og fikk en overhaling som ikke lignet noen ting, og da også tok denne sinte unge mannen over telefonen og begynte å høvle ham... men roet seg da eldstemann fikk forklart at han igrunnen bare ringte for å si god jul og ikke noe annet. Han kjenner jo den sinte unge mannen også og det første han spurte om den gangen var jo hvordan det stod til med ham...

Hun hadde ikke alltid så enkelt med eldstemann, men her tror jeg jamen hun har skaffet seg en som er hakket verre.

Herremin, jeg blir så flau på andre folks vegne når de driter seg ut sånn....

Har forresten fått en hyggelig telefon i kveld også. (Forøvrig innen for den timen- halvannen som tidligere ble omtalt som to minutter av den sinte, unge mannen)

Min gode venn i Las Vegas lurte på om jeg ikke ville komme på besøk snart igjen. Selvfølgelig vil jeg gjerne det, men jeg fikk forklart at som nyansatt i et lite firma er det ikke bare å ta ferie når man ønsker det. Jeg kan alltids ta litt ferie uten lønn, men det har jeg ikke råd til. Han skulle gjerne hjelpe meg med det også, men jeg vil ikke det. Han har nok problemer med eksen sin og hennes økonomiske kaos, om han ikke skal ta på seg mitt også :ler:

Nei, jeg reiser gjerne over igjen, men ikke ennå og ikke før jeg kan gjøre det for egne penger uten å tape arbeidsinntekt. Og egentlig aller helst også med barn- og svigerbarn og boende på hotell. Jeg hater å være avhengig av andre... Men det er jo hyggelig at han vil ha meg på besøk igjen, det er klart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med gamle kjente som tar kontakt da. Og Las Vegas hadde ikke vært å forakte. Du får huske å levere inn Lotto'n neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...