Gå til innhold

BlaBlaBla...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du har fått slappet av i dag i hvertfall. Var kanskje godt det.

Det gulvet ditt virker en smule suspekt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulvet er veldig suspekt, Bettie.

Mandag ringte jeg og meldte fra, i dag er det fredag og jeg har fremdeles ikke hørt noe. Imponerende eller? Lurer på hvilket forsikringsselskap vi har her i borettslaget, om det er et som er lurt å ha... jeg må si jeg har mine tvil.

Veldig stille dag på jobben i dag, og det var S og jeg som jobbet - ingen sjef. Vi har verdens søteste sjef, men det er allikevel alltid best å jobbe uten henne. Følge vår egen rytme liksom, og tillate oss en kopp kaffe når det allikevel ikke er kunder..

Nå har jeg en pizzadeig til heving, og det er Oprah på tv, så nå er det godt å være.

Ha en hyggelig fredagskveld og en god helg!

Skrevet

Ingen som har kontaktet deg ennå? Det tyder ikke bra.

Ha en fortreffelig lørdagskveld

Skrevet

(r ikke helt på nett ennå, men fant min gamle laptop med ødelagt skjerm, noe som vil si at jeg har ca. 1/6 skjerm å se på. Men fordi det finnes noe så genialt som å minimere vinduer, så klarer jeg da såvidt å lese litt her og der. Nok om det.)

Er ikke flau, nusselig er hyggelig det! Sa til min venninne (som du har sett) at du mener jeg er nusselig, og da sa hun at det var mye hun kunne kalle meg, men de som kjenner meg vil ikke si jeg er det. Hehe. Jeg ser visst bare søt og uskyldig ut, men er det ikke. Og det stemmer nok.

Når jeg kommer meg på nett igjen, litt mer permanent, så skal vi snakke litt på msn, tenk. Det har jeg bestemt. For nå har du sett at jeg ikke er skummel.

Det er bedre å bli kalt nusselig enn stor og stygg. Hihi.

Ha en god natt!

Skrevet

Jeg har aldri trodd du var skummel, Navnløs - og du snakker vel med Yme på msn, gjør du ikke det da? Han sier heller ikke at du er skummel :)

Nå har jeg vært i byen og fått ungen på toget til huset i skogen igjen.

Hun hadde null lyst, men skjønner at hun må. Men hun mistrives så til de grader der nede, at jeg føler fullstendig med henne. Hun fikk klaget sin nød til barnevernet før vi reiste da, fortalt i klare ordelag hva hun synes både om sjefen der nede, den ansatte som hun altså bor hos, og opplegget ellers. Barnevernsdamen satt med store øyne og så helt himmelfallen ut, men jeg tror hun trodde på henne faktisk, og det skulle vel bare mangle. Noe av problemet som Liten påpeker er jo nettopp det faktum at hvis hun selv mener og påstår noe annet enn de forventer at hun skal mene og påstå, så får hun beskjed om at hun juger og manipulerer.

Hvordan kan man hjelpe folk på den måten?

Nå er jeg fullstendig utkjørt. Den siste permisjonen hennes har vært sinnsykt slitsom, så det er godt å få henne ned dit i noen uker, selv om det ikke er optimalt for henne selv. Bedre enn ikkeno er det uansett, rett og slett fordi friheten hennes begrenses, og bra for meg som nå trenger en rekke netter med masse søvn. Nå er jeg på et stadie hvor jeg kan legge meg tidlig, sove i ti timer og allikevel våkne utslitt. Det er ikke veldig ok.

Ha en super kveld, damer - nyt livet!

Skrevet

Godt at du får slappet litt av nå, mysan. Skulle ønske at Liten fant et sted som passet henne, og hvor du kunne føle deg trygg for at hun fikk en behandling som du slipper å ta ansvar for.

Skrevet (endret)

.

Endret av Smygel
Skrevet
Nå er det snart Uggly Bettie og Lost. Ha en fin kveld.

Hvorfor glemmer jeg hele tiden å se Ugly Betty :sur: ?

Måtte bare "frese" litt da jeg så på klokka nå. Forøvrig er jeg enig med de sist talende damer, håper dere finner et sted som Liten også synes er OK.

Skrevet

Hun syntes faktisk det var greit å komme tilbake til huset i skogen, og har hatt lange prater med både T og B. Kanskje de skjønte etter mine to sinneutbrudd i telefonen at de må ta skjea i en annen hånd?? Ikke vet jeg. Hun selv hadde lagt alle kort på bordet, fortalt dem hvor mange ganger hun har sprukket og på hva, og ellers alt annet som har skjedd i løpet av permisjonen hennes, så det skal hun ha - hun er ærlig, og hun VIL ha hjelp. Får vi henne nå til å fullt ut godta at dophuer må ut av livet hennes, og ingen nye skal inn, så er det håp. Ellers ser jeg ikke noe håp for henne i det hele tatt, og her jeg sitter nå så kjennes det ut som om jeg har mistet ungen min. Ingen god følelse.

Hun påpekte til og med for T og B nå at jeg har vært helt utslitt de siste dagene hun var hjemme. Eller om hun skjønte at jeg var sliten, eller om hun har forklart meg som gretten, vet jeg ikke, men hun så i hvert fall at jeg ikke var meg, og DET er en god ting. Som jeg snakket med mamma om her forrige kvelden også; nå MÅ hun faktisk bare anerkjenne sitt ansvar for andres liv også i tillegg til sitt eget. Jeg har nok dillet med den ungen for lenge. Andre diller med henne også, hun er så lett å bli glad i, så lett og like. Hun har et nydelig vesen når hun er seg selv, et vesen som bare vil at alle skal ha det bra... stakkars ungen min. Jeg har så vondt av henne.

Jeg har tatt meg to hviledager nå etter at hun reiste tilbake. Jeg trives i jobben og trodde aldri jeg ikke skulle orke å gå på jobb, men i går og i dag måtte jeg sove. Fullstendig kake ble jeg etter siste permen hennes nå. Og det er så leit, de tidligere permene hennes i år har vært så koselige, og det har bare vært leit når hun har reist igjen..

Vannskaden:

I morgen tidlig kommer vaktmesteren for å stake opp eller spyle opp eller hva han skal gjøre med sluket mitt. Når han ser gulvet mitt håper jeg han kan purre opp forsikringsselskapet litt også, jeg MÅ få gjort noe med dette NÅ, det haster, for jeg skal selge. Og jeg vil ikke at taksten skal settes ned med én krone på grunn av det gulvet!!

Jeg får si fra til ham når han kommer, for det kan virke som om saken har falt bak skrivepulten til en eller annen og ligger der blant hybelkaniner og annet kos.

Som jeg ser det må HELE gulvet fra kjøkkenet, tvers gjennom entreen og hele stua tas opp, og så må det tørke lenge tror jeg. Det har jo ikke sunket en millimeter her, og det betyr MYE fukt i betongen under. Vet ikke om vi kan bo her i den perioden en gang, eller om møbler og alt bare kjøres vekk til lager og vi må bo i ett eller annet som forsikringsselskapet disponerer. Gjort det før, med Samvirke. Gutta var små, Liten var ikke født, men på vei, og vi bodde på Frogner i et halvt år mens de ordnet gulvene i leiligheten. Den gangen var det avløpsvannet til hele rekka som kom opp under kjøkkenbenken hos oss... det er noe med meg og vann tror jeg.

Senere hadde jeg en oppvaskmaskin hvor pumpa sluttet og virke, det var høsten 2000. Da hadde jeg kjøkkenet i stua i noen måneder mens kjøkkenet tørket og jeg fikk nytt gulv.

Og nå var det altså sluket på badet. Som kom som bestilt fordi gulvet her burde vært skiftet uansett. Jeg har jo fortalt om furuplankene som er gulvet her hos meg? Hvor bordene har sklidd fra hverandre et par steder så jeg kan se rett ned i betongen under? Samtidig er det tydeligvis ikke laget nok slakk inne ved veggene, det ser jeg jo på hvor høyt bordene har hevet seg på grunn av fukten, og det faktum at jeg faktisk har TRE sånn bølger på langs i stua nå... helt vanvittig. Egentlig burde han som i sin tid la dette gulvet, ta kostnadene.

Jeg har søkt banken min igjen om et bitte lite lån for å betale restskatten min, så kemeren kan slutte å mene at han skal tvangsselge. Jeg mener, tvangssalg for en restskatt på tjueseks tusen?? Det henger pokker ikke på greip.

Så jeg har kontaktet banken og kontaktpersonen hos kemneren og fortalt at jeg selger uansett, men vil gjerne vente til nytt gulv er på plass for å slippe og tape et par hundre tusen. Men om disse menneskene har noen personlige tanker rundt sånt, eller om alt må gå etter boka, vet ikke jeg...

Nuvel, jeg må ha litt mat - ha en fin dag, folkens

Skrevet

I går var fridagen min, Smygel og i dag ble jeg tilbudt fri, så den tok jeg. Trengte disse dagene kjenner jeg, og nå begynner jeg sakte men sikkert å komme på plass i hodet og kroppen min igjen.

Har sittet litt ute på balkongen i dag og bare nytt solen, mens jeg drakk kaffen min, et digert glass vann og et par brødskiver, alt mens jeg leste forrige lørdags Dagblad og Magasinet.

NÅ skal jeg gå i butikken og hente litt dopapir, et brød til og litt pålegg, kom jo plutselig på at det er to helligdager foran meg, og det er lite hyggelig å gå tom for brød og dopapir. :ler:

Skrevet

Brød kan man bake, men dopapir er krise, ja.... :ler:

Skrevet (endret)

Jeg har sluttet å lage brød. Det blir små, tørre, murstein hver eneste gang, uansett hvor lenge og hvor mange ganger det hever og uansett hva slags mel jeg bruker, så nå er min karriere som brødbaker over. Til jeg evntuelt skaffer meg ny ovn, jeg ser ikke bort fra at det kan være ovnen. Boller og annen gjærbakst av rent hvetemel funker helt greit,men ikke grovt mel.

Jeg har vært umåtelig flink i dag! Dagen startet med kaffe på balkongen i det fine været, deretter butikken. Jeg satte igang med en gang jeg var hjemme fra butikken igjen, ellers ville jeg ikke fått gjort noe:

Jeg har skrubbet hele badet, vegger, gulv, badekar, armaturer, bak do, ved siden av do, oppi do... og jeg har vasket oppgangen i tide, som regel er jeg litt sent ute med den.

Nå har jeg også laget en diger kjele minestronesuppe, og nu skal det spises.

Suppen lager jeg sånn:

Frese 1 løk og 3 fedd hvitløk sammen med en pakke bacon og en god porsjon ferske sjampinjoner.

Heller oppi en boks hakkede tomater, et glass pastasaus, en boks grytebønner, et glass sorte oliven, et par hundre gram pasta (koker i suppa), en liter eller så med buljong, og en liten haug med kjøttboller. Vanligvis en boks, men i dag hadde jeg frosne svenske boller, så jeg tok ca en halvkilo.

Når pastaen er kokt er suppa ferdig. Krydder etter ønske og behov. Nammenam!

Endret av mysan
Skrevet

Godt at jeg akkurat har spist litt, ellers hadde nok sulten kommet krypende da jeg leste oppskriften din. Den virker som skikkelig nam.

Det har jo skjedd en liten endring med frøkna di. Denne gangen sier hun selv i fra om sprekkene sine. Det er kjempebra.

Og godt at du nå får hvilt ut nå.

Det gulvet ditt virker ikke godt. Men nå må vel snart en taktstmann komme?

Skrevet

Nå har jeg blitt så vant til høye furubølgene mine, Bettie, at jeg antakelig kommer til å gå på nesa den dagen de forsvinner. Det blir litt som når du tror det er ett trinn igjen i trappen ikke sant, og trår deretter :ler:

Skrevet

Må ikke bli så vant til bølgene. Går det an å surfe på dem? Det kunne jo blitt spennende med egen surfebane

Skrevet

Male gulvet blått kanskje - og innrede med strandstoler? Ny stil, enn så lenge :tommel: .

Skrevet

Gode ideer, damer :tommel:

Hmmm.. har vi mistet de fleste smiliene med det nye designet? Eller er det bare jeg som ikke skjønner hvor de er...?

Skrevet
Gode ideer, damer :tommel:

Hmmm.. har vi mistet de fleste smiliene med det nye designet? Eller er det bare jeg som ikke skjønner hvor de er...?

:Nikke: Det er du som ikke begriper.... Prøv å trykk på "vis alle". Vi har nemlig fått flere enn før, men de legger seg på en litt annen måte. Hvis du ikke ser dem i det hele tatt, så trykk på "sidepanel på/av" boksen under skrivefeltet.

Skrevet

Aha, hehe sidepanelet fant jeg, men du vet når de flytter "vis alle" til toppen istedetfor under, som det jo stod tidligere, så skjærer deg seg for vanedyr som meg.. men NU er de på plass og det er jo mange morsomme der! :tommel:

Frokost, vann og kaffe er unnagjort ute på balkongen i dag også. Det ble sen frokost på meg i dag, fordi jeg ikke kom meg i seng før ved fem-tiden i morges, og da var jeg ikke oppe igjen før halv ett.

Jeg har lest nesten hele Dagbladet fra i går, og nå har jeg en liten pause her inne, før eg hiver meg over lunsj og Magasinet, ledsaget av ny kaffekopp. Nå kan jeg godt trives.

Mens jeg satt der ute tidligere, hørte jeg to nabofruer som pratet sammen fra hver sin balkong, betong gir godt ekko, og det var så koselig. Jeg drømte meg vekk til trange smug i Roma med en gang, og naboer som snakker sammen tvers over.. sånn kunne jeg godt ha trivdes nemlig. Kunne veldig gjerne bodd i Roma, tror jeg, hvis jeg bare fikk noe å leve av der nede.

Male akvareller og selge på gata kanskje? Roma har vel turisme hele året, og akvareller kan til en viss grad masseproduseres.

Eller bare få knotet ferdig de to bøkene jeg har skrevet tre sider på, få dem utgitt og leve fett på stipend fra staten... hehe, vel - fett og fett, men det kan jo hende at 150 tusen i året i stipend, litt inntekter fra to bøker og min etterlattepensjon kunne berget meg? Det er lov å drømme, jeg kommer aldri til å slutte med det. Og jeg fordrer verken stor luksus eller ekstravaganse, jeg trenger bare å ha så jeg klarer meg uten å gå i minus hver måned, så har jeg det fint jeg.

Nå skal jeg se om jeg klarer å få til et par kapitler, jeg har ikke noe som skal ut, men må bare prøve å tvinge meg. Boken om "Mia" føler jeg er noe som BØR komme ut, og den andre som blir en eventyrbok, tror jeg kan bli en morsom sak.. HVIS jeg altså kommer videre. I hvor mange år har jeg sagt jeg har begynt å skrive bok? Og hvor mange ganger har jeg kommet lenger enn tre kapitler. Akk...

Ha en fortsatt god pinse! :nissevink: <---Vikar for fraværende pinsesmily

Skrevet

Skal vi dra til Firenze? ;)

Ikke akkurat nå altså, men var inne på nettet i går og snoket på Ryanair og der er det billetter for typisk 300 kronasjer hver vei.

Nesten så jeg begynte å drømme om "vår-tur" til våren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...