Elle Melle Skrevet 2. mars 2007 #61 Skrevet 2. mars 2007 Jeg håper du faktisk ikke sitter og utleverer ekte navn har på nettet? Hvis du skal skrive så sensitive detaljer om folks liv, bør du anonymisere. Alle som sier at Jonny vet bedre og kan la være å gjøre ting som er skadelig for andre; med hvilke ressurser da? Hvor skal han hente innsikten, viljen og engasjementet som trengs? Hvis hele grunnlaget mangler, hvis hans internaliserte oppfatninger av hva som er rett og hva som er galt, er forskjellig fra det de fleste av oss andre har lært, hvor skal han finne de tingene i seg selv som skal fortelle ham hva som er riktig? Det finnes ikke der, fordi ingen har lagt det der i tide. Ingen har tatt de tingene som fantes i Jonny og lært ham hva som er godt og hva som er vondt, og hvordan han skal forholde seg til seg selv og andre. Han mangler noe som er en forutsetning for å kunne "reagere normalt". Det blir som å forvente at en sjimpanse som er vokst opp i en barnefamilie og tror den er et menneske plutselig skal kunne kastes inn i en vill sjimpaseflokk og forventes å kunne leve etter spillereglene. Den ville mangle kunnskapen, og dermed oppføre seg feil hele tiden, uansett hvor mye den ønsket å være venner med de andre.
Apple- Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #62 Skrevet 2. mars 2007 Dette er ekte navn. Jeg føler ikke noe behov for å anonymisere, da ingen noen sinne kan vite hvem dette er. Johnny og familien hans bor i Statene, hvor det finns millioner av menn/gutter som heter Johnny og Joe. Forøvrig er jeg enig i mye av det du sier, Elle Melle, du stiller spørsmål som ikke mange andre har tenkt på. Johnny har "aldri" omgått såkalte normale mennesker, og han vet ikke hva et normalt familieliv er. Men som voksen har han jo etterhvert skjønt at det han kan om sex er feil i andres øyne, så på et eller annet punkt har han vel forstått at det han gjør og har gjort ikke er riktig. Jeg regner med han er fullstendig klar over hvorfor han sitter i fengsel. Dessuten må han ha en eller annen følelse av skam, siden han ikke vil fortelle familien sin hvorfor.
Furstina Skrevet 2. mars 2007 #63 Skrevet 2. mars 2007 Påminner om Kvinneguidens regler "Du kan ikke poste innlegg som inneholder: * Identifisering av deg selv eller andre gjennom for eksempel fullt navn, adresse, eller telefonnummer. " Johnny/Jonathan/Joe är ett väldigt vanligt namn men vi behöver inte identifiera denne pojke vidare. /Furstina (moderator)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå