Gå til innhold

Diverse ord og uttrykk som jeg hater!

Gjest Wrangler

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky

Uttrykket "tante rød" om mensen er bare så....TEIT! Hva er galt med rett og slett mensen??? det er jo det det heter for F!

Og når folk i emnetittelen skriver " hva synes VI om..." Hva da VI???? Vet ikke spørsmålstilleren hva h*n synes selv???? Skal h*n ha svar fra andre før h*n gidder å uttrykke sin mening liksom???? TEIT!!! Og i ren protest leser eller svarer jeg aldri på sånt viss vass!

Hvis jeg kommer på mer, så skriver jeg det! PUH! Godt å få det ut, har lenge irritert meg over dette.....

:sur:

;)

edit: skrivefeil

Endret av StoreSky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleier egentlig bare å kalle det for besøk jeg da... :sjenert:

Men nå skulle kanskje ikke tråden handle om hva vi kaller mensen? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1, EL, FTD, GU, HCG, IVF, Lap, LH, SA, MA, NTD, PCO, PCOS, PCT, PP, SA UVI og XU m.fl. gjør det å prøve å bli eller være gravid til et vitenskapelig prosjekt sånn omtrent på doktorgradsnivå.

Men det er klart, å ikke bare forstå alle disse forkortelsene, men også å kunne bruke dem, gjør deg jo til sertifisert KGprøverforumbruker.

Stakkars nykommere, man kan jo bli infertil av mindre stress enn dette!

Den observante leser har observert en smule ironi i de midtre deler av innlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky
Pleier egentlig bare å kalle det for besøk jeg da... :sjenert:

Men nå skulle kanskje ikke tråden handle om hva vi kaller mensen? :klø:

Tenk den skulle ikke det! *sparker hu i svingen i rompa* :sur:

Men gurimalla da, besøk??? besøk av hvem?? Man har da ikke besøk av menstruasjon?! Det er en biologisk tilstand som opptrer hos fertile kvinner -IKKE en jæ*** person som kommer på besøk i musa akkurat....

Og; Man kan fint si mensen, da dette er et normalt og utbredt forkortelse for menstruasjon.

:tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StoreSky
Det heter å ha en rød tråd i symaskinen!!!  :)

Jeg kaller det jordbæruka....  ;)

Jasså, får du jordbær i musa når du har mensen?? Snodig, jeg bare blør jeg. Men kunne heller tenke meg jordbær! Hvordan får man det da? Legen? Apoteket? Rimi??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet for prøvere og ufrivillig barnløse tør jeg ikke prøve å liste meg inn på (selv om jeg faktisk i disse dager blir en prøver selv)... Havnet ved en feiltagelse der en gang og :overrasket::overrasket::overrasket::overrasket::overrasket: det satte meg helt ut. Jeg ble faktisk litt småredd :sjenert: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk den skulle ikke det! *sparker hu i svingen i rompa*  :sur:

Men gurimalla da, besøk??? besøk av hvem?? Man har da ikke besøk av menstruasjon?! Det er en biologisk tilstand som opptrer hos fertile kvinner -IKKE en jæ*** person som kommer på besøk i musa akkurat....

Og; Man kan fint si mensen, da dette er et normalt og utbredt forkortelse for menstruasjon.

:tunge1:

Besøk av tante (Rød) så klart. :sjarmor:

Men det er vel fordi jeg alltid har sagt det. En vane. ;)

"Mensen" minner meg bare om hvordan jenter skylder på "mensen" når de ikke vil knulle, og om gutter som blir sure fordi jentene har "mensen" og ikke vil knulle. Eller at guttene eventuelt blir lettet fordi de hater "mensensex", men later som om de blir sure likevel. Rett og slett et litt barnslig liksomord for unge mennesker. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler

Dårlig, dårlig uttrykk. Omtrent like ille som "å ha besøk av tanta fra Raufoss".

Annet uttrykk som irriterer meg: Djeeez, gjerne med denne attåt: :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen beskrivelse (av menstruasjonen) som jeg husker var i flittig bruk: Sugeuka. Særdeles sjarmerende. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 1, EL, FTD, GU, HCG, IVF, Lap, LH, SA, MA, NTD, PCO, PCOS, PCT, PP, SA UVI og XU m.fl. gjør det å prøve å bli eller være gravid til et vitenskapelig prosjekt sånn omtrent på doktorgradsnivå.

Men det er klart, å ikke bare forstå alle disse forkortelsene, men også å kunne bruke dem, gjør deg jo til sertifisert KGprøverforumbruker.

Stakkars nykommere, man kan jo bli infertil av mindre stress enn dette!

Den observante leser har observert en smule ironi i de midtre deler av innlegget

Jeg vet. Jeg pleier gå innom når jeg kjeder meg bare for å prøve å tyde disse kodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker på ungdomsskolen, da var det noen jenter som sa de hadde veka. I ettertid skjønner jeg at dette kanskje var et kodeord for menstruasjonsuka men den gangen lurte jeg veldig på sammenhengen mellom mens og veka. Lurte på om det hadde noe med tampongsnoren å gjøre :ler:

Jeg syns også Tante Rød er et teit uttrykk, også syns jeg nr 1 og nr 2 for tiss og bæsj er helteit! Prøveforumet holder jeg meg laaangt unna og takker min skaper for at jeg ikke er prøver. Jeg ville blitt ekskludert fra det gode selskap fordi jeg ikke skjønner alle disse rare bokstavene, forkortelsene tellingene de holder på med. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det egentlig som gidder å holde styr på hvor mange dager de er på vei? Og hvor mange dager det er igjen?

Og hva pokker skjer når ungen ikke vil komme den dagen som mammaen har bestemt at h*n skal komme på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hedda Gabler
Hvem er det egentlig som gidder å holde styr på hvor mange dager de er på vei? Og hvor mange dager det er igjen?

Det synes jeg var fantastisk stas! *mimre*

Jeg har en heftig fortid som gravidzillah...

Teit smiley-bruk:

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva pokker skjer når ungen ikke vil komme den dagen som mammaen har bestemt at h*n skal komme på?

:ler: Er vel litt greit å vite sånn ca hvor langt man er på vei og sånn ca hvor lenge det er igjen til termin, det jeg ikke skjønner er alle disse 2. EL og hva det nå heter alt sammen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker på ungdomsskolen, da var det noen jenter som sa de hadde veka. I ettertid skjønner jeg at dette kanskje var et kodeord for menstruasjonsuka men den gangen lurte jeg veldig på sammenhengen mellom mens og veka. Lurte på om det hadde noe med tampongsnoren å gjøre  :ler:

Enda godt ingen prøvde å sette fyr på veka da :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...