Gå til innhold

Mensen

Gjest Hedda Gabler

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det heter menstruasjonen.

Skal jeg merke meg neste gang jeg uttaler ordet.

:ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mensen. Tror kjæresten hadde lurt på hvem av tantene mine som hadde kommet på besøk hvis jeg hadde kalt den besøk fra tante Rød :ler:

Skrevet

Har jeg mensen, så har jeg mensen, og kan fint finne på å si det. Men jeg løper ikke omkring og annonserer det, så jeg sier det egentlig ikke til så mange jeg. Ingen venninner eller kolleger har behov for å vite dette (skulle noen komme over meg mens jeg sitter på mitt mest elendige med behov for smertestillende og aller heslt et pledd og ei varmeflaske også (får jeg nesten aldri, da jeg somregel får mensen på jobb...) og spurt hva det var ville jeg sikkert svart ærlig, men ellers forteller jeg det ikke uoppfordret. (kanskje i dagboka mi på KG f.eks da, men det blir litt annerledes)

Til min kjære går det dog like gjerne i "vondt i magen", eller at "jeg blør", for det er jo fakta, jeg har vondt i magen, og jeg blør, og det er derfor jeg oppfører meg som jeg gjør. Han "prøver" seg aldri på feil dag, han vet om når dette kommer, og vet dessuten at så lenge jeg sover med truse, så er det "opptatt".

Skrevet (endret)
Jepp. Hvorfor gi det tåpelige kallenavn? Jeg sier ikke at jeg skal besøke Tante Gul eller Tante Brun om jeg skal på do.

:overrasket: Hva, gjør du ikke det!

Du er rar du :ironi:

Jeg sier jeg verper :(

Heretter skal jeg si det jeg også :ler:

Jeg sier mensen!

Sier det til samboer og sønnen min på 15 (som en annen gjest nevnte her)

"Nå har jeg mensen gutter, så da er det ikke så rart at jeg har vært litt sur i det siste" (blir alltid lett irritert like før jeg får det) :sjenert:

Syns ikke det er flaut å snakke om og har fortalt sønnen min for lenge siden om hva dette er osv...

Sender gjerne samboer ut for å kjøpe ob og/eller bind!

Sier det ikke til andre mer enn nødvendig altså

forøvrig så HATER jeg mensen :forvirret:

Endret av Miloine
Skrevet

Jeg sier mensen. Hva skulle være flaut med det?

Noen ganger om noen sier jeg ser litt grønn ut sier jeg noen ganger at ja du vet, det er den uka i måneden så...

Liker ikke akkurat å utbrodere om saken jeg heller. Det er jo ikke akkurat noe delikat tema....

Skrevet

:ler: Verpe synes jeg blir noe feil...

Å verpe er å legge egg.

Det nærmeste vi kommer å verpe er vel da eggløsningen, og det er et par uker før mensen? :ler:

Skrevet
Skal jeg merke meg neste gang jeg uttaler ordet.

:ler:

Uttaler du alle ord slik de skrives?

Skrevet (endret)
Uttaler du alle ord slik de skrives?

Henger du deg alltid opp i filleting?

Ferdig nå, sporer av hele emnet her.

Forøvrig: Verpe, som noen nevnte her, var bare utrolig komisk! :ler:

Endret av Mystisk
Skrevet

Stort sett sier jeg mensen eller at jeg surfer i rødt farvann.

Hater folk som sier MENS! "Jeg har menSSSS!!!" Det føles ut som om jeg skal bli angrepet av alle de skapre blødende S'ene!!! :overrasket:

Hvis mannen min prøver seg i håp om at det er over, veksler det mellom "plassen er opptatt" og "hvis du liker å kjøre brannbil så?"

Mot slutten kaller jeg det bånnsken, noe jeg gjerne får litt dårlig tilbakemelding på. Men det er liksom det jeg alltid har kalt det!

Ellers synes jeg det er veldig festlig med uttrykk som Tante Rød og verpe (selv om det blir litt misledende :blunke: ), mensen er noe inderlig herk, så kan ikke skjønne hvorfor man ikke skal få more seg litt med dustete uttrykk! :ler:

Gjest Frk. Grønn
Skrevet (endret)

Mensen - rett og slett!

Endret av Frk. Grønn
Skrevet

Jeg har mensen, enkelt og greit. Og min kjære oppdager det rimelig fort når jeg har truse på om natta.

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Jeg sier mensen. Eller "sånn der jentegreier" hvis jeg skal prøve å være diskre.

Jeg sier jeg verper :(

O/T, men apropos verping; når mine stakkars venner sitter på en søndagsmorgen og skal spise egg, kan jeg av og til være så ondskapsfull å kommentere med "æææsj, spiser du hønemensen?!" :ler:

Skrevet

Jeg sier mensen og jeg er så grei å informerer mannen om hva som er på gang på forhånd. Så slipper han å gjette.

Og han skjønner litt bedre hvorfor jeg er muggen en stund.

Skrevet

Næsj, sier litt forskjellig. Mensen, "den uka," og det hender at jeg sier tantebesøk også. Men det er mest som slang, og ikke fordi det er flaut.

Skrevet

Sumika: Min cvet også at det kommer. Han vet når jeg har "verpet" også, for etter det begynner min ladycomp å gi grønt lys, så det er han obs på :) Og da vet han at en drøy uke etter det første grønne lyset blir jeg ekstra følsom, og han handler uoppfordret potetygull da fordi "det har du sikkert lyst på" (pms gjør meg saltsyk) og at dette etterfølges av "trusesoving".

Greit at han er såpass informert, synes jeg.

Det er jo en naturlig ting, så hvorfor skulle han ikke vite dette, selv om han altså som mann slipper å ha mens?

Skrevet

Eneste min samboer merker til mensen, er at jeg kan være litt stille og mutt (enkelte ganger har jeg veldig magekramper), og at jeg bruker ekstra tid på badet om kvelden bl.a. med en dusj. Også vil jeg ikke ta imot munnsex i de dagene, uansett hvor nydusjet jeg er.

Men ellers er humøret mitt som ellers, og vi puler like mye som alltid, om enn kanskje mer planlagt enn resten av måneden (dusje først, legge håndkle i senga, jeg vil ikke motta munnsex eller bli fingret, dusje etterpå og sette inn plugg).

Skrevet

Sier mensen nå, men de første årene etter vi fikk det gikk det under mr.M i gjengen :)

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Jeg trodde mensen kom av egg som falt ut? Løyv helsesøstra? :overrasket:

Fortell meg hva mensen kommer av :O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...