Gå til innhold

Mensen

Gjest Hedda Gabler

Fremhevede innlegg

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Hvilke ord bruker du om menstruasjon? Er det noen forskjell om du snakker til venninnen din eller kjæresten din? Synes du det er flaut å snakke om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ikke flaut. Kaller det mensen.

Samme her. Jeg synes forøvrig at uttrykk som Tante Rød o.l. bare er tåpelige og barnslige.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg synes forøvrig at uttrykk som Tante Rød o.l. bare er tåpelige og barnslige.

Jepp. Hvorfor gi det tåpelige kallenavn? Jeg sier ikke at jeg skal besøke Tante Gul eller Tante Brun om jeg skal på do.

Skrevet

Kaller det mensen.

Enkelt å greit ord på det. :)

Skrevet

Mensen. Hvis jeg skal være guffen sier jeg blodsjuka. Forresten synes jeg ikke at det er tåpelig å si tante Rød, selv om jeg ikke bruker det uttrykket selv. Men uansett er ikke mensen et flaut tema, nei. :)

Skrevet

Sier mensen, stort sett. Hvis (vi kaller han for enkelhetsskyld gubben) prøver seg på feil tid i måneden, kan jeg finne på å si at det er opptatt der, at han skulle prøvd seg for x dager siden eller at han får vente til freda'n.

Skrevet

Flaut?! Ehm...ja når jeg var 11 år så var det et litt ømtålelig tema.

Kaller det for det det er, mensen.

Skrevet

Jeg synes mensen er et forferdelig ord! Jeg assosierer det med blod - mye blod og ekle bleietruser. Bruker det aldri. Har heller ikke noe behov for å snakke med folk om det. Irriterer meg over folk som absolutt må annonsere for hele verden når de har det. Jeg pleier heller ikke å rope ut til folk om at "Nå går jeg og driter!"

Til samboeren min sier jeg at "sorry, der er det plugget igjen!" etc. om han prøver seg på feil dag. Tror sambo setter pris på å slippe mer beskrivelse enn det.

Men jeg er enig i at det blir litt vel tekkelig å kalle det Tante rød :)

Skrevet

Mensen er mensen. Hva er så ille med det? Og ja, jeg kaller det for mensen også overfor sjefen min! Og heller ikke han tar særlig anstøt av det, gitt. ;)

Skrevet

Og nei, jeg har ikke et forhold til sjefen, selv om det kanskje høres slik ut i forrige innlegg. :ler:

Men svært sjelden har jeg veldig magekramper når jeg har mensen, og jeg gidder ikke å ljuge på meg forkjølelse eller hodepine når jeg trusler rundt litt grønn i ansiktet og ikke er überproduktiv.

Skrevet (endret)

Veksler mellom menstruasjonen og mensen. :)

Edit: Skriveleif påpekt av Gjest.

Endret av Mystisk
Skrevet

Mensen er helt greit å si. Synes tante rød, plugget igjen, ol. bare blir vulgært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...