Gå til innhold

Skal gi ferie i gave til sambo

Fremhevede innlegg

Skrevet

På siden jeg viste deg kan du bestille fly+hotell sammen hvis du søker på pakkereise. Det var der jeg søkte og fikk en pris på fly fra Kristiansand + hotell i 4 netter for cirka NOK 1900 per person. Det er jo et fint alternativ, da er du liksom ferdig med det i en omgang, i stedet for å bestille først fly og så hotell. Ser at den er litt forvirrende den siden, men hvis du ser litt nøye finner du informasjonen du ønsker. Når du har klikket velg fly, kommer det opp en totalpris, den er for 2 personer, pris per person står lenger nede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, for når jeg trykket på fly+hotell kom bare hotell opp. Og mange av hotellene var i dublin ol selv om jeg søkte london. Men så må jeg bestille hotell, og så fly da? for så å se prisen?

Skrevet

-Gå inn på http://www.no.lastminute.com/ln/package_tours/

- velg fly+hotell

-velg datoer

-velg 2 personer

-den første siden som kommer opp nå er "Pakkereise, velg fly"

-scroll nedover så ser du fly, fra norwegian. Hak av for avreise og utreise (i rundingene) og trykk så velg fly

-nå får du se hotellet, når jeg søker er det Hotel Carbigoe. Prisen som står her er for 2 personer tilsammen.

-hvis du trykker velg her kommer du inn på betaling. Trykk gjerne vekk avbestillingsforsikringen som automatisk blir lagt til, det har du sikkert i din ordinære reiseforsikring.

Slik skal det se ut og det er egentlig ganske enkelt. Prøv igjen, tror det skal gå!

Skrevet

DU er GENIAL!!!!

Tusen takk, nå funka det!

Totalprisen som står, det er for fly og hotell alle dagene for 2 pers?

Må bare være helt sikker.

Nå var jo alt enkelere!

Nå må jeg bare finne ut hvilken hotell jeg vil på. Mht tuben, og dvs ting jeg skal på. Så jo på hyde park paddington eller hva det hette men ble neste 6000 til sammen, kanksje litt dyrt :(

Men når det står check-in time 14.00 må vi sjekke inn da eller kan vi vente, for vi rekker ikke til hotellene til kl.14.00 når du lander på flyplassen 13.45 vissnok :(

Skrevet

Tenkte litt på edward hotell :)

Tusen takk susannah og norwegian blue!

Skal bestille snart, det må jeg jo, men dette hadde jeg ikke klart uten hjelp ;)

Skrevet

Forresten har jeg ikke reiseforsikring.

Tror ikke jeg har hatt det siden jeg aldri har reist egentlig.

Hvor mye koster pass, har aldri hatt det heller , heeh.

Skrevet

Okei, skal se om jeg husker alle spm dine : :)

- Du kan sjekke inn seinere enn 14.00, men du kan ikke sjekke inn før. Det er bare hvis du kommer kjempeseint, etter klokken 18.00 i allefall, at du bør gi beskjed til hotellet om at du blir sen. Bare sånn hvis det skulle være aktuelt en gang.

- Ja totalprisen oppe er for begge, litt lengre nede står det per person.

- Hvis du lurer på hvor hotellet i pakkeprisen er, kopierer du adressen og går inn på http://maps.google.co.uk/ så ser du hvor i byen det er

-Pass: koster ganske nøyaktig 1000 kroner + passbilder som du må ta på forhånd. Husk at det er noen uker ventetid, så bare få det gjort så fort som mulig. Du må gå til din lokale politistasjon for å få pass.

- Reiseforsikring: koster cirka 700 kroner for et år. Sjekk med forsikringsselskapet du allerede har og hør hvilket tilbud de kan gi deg. Ellers er det enkelt å kjøpe det på Posten eller hvilket som helst forsikringsselskap. Som oftest gjelder reiseforsikringen hvis noe skulle skje bare du er 1 natt vekke fra hjemmet, så kan jo være grei å ha uansett.

Var det alt? Ja, tror det. Ellers: bare spør, bare koselig å kunne hjelpe!

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har noen form for forsikring, ikke engang til mobilen.

Jeg er jo 18 og bor for meg selv så da gjelder jo ikke hva enn pappa hadde hatt eller noe.. Mulig jeg burde skaffe det :)

Skrevet

Kan dessverre ikke gi deg saa mye raad om det - men hvis du lurer er det sikkert mange paa KG som kan hjelpe!!

Hvis du trenger flere London-raad derimot, vil jeg anbefale deg aa besoke siden min, http://london.feriepenger.com/

Der vil du blant annet finne gode shopping-tips!

Gjest reiseglad
Skrevet
Jeg tror ikke jeg har noen form for forsikring, ikke engang til mobilen.

Jeg er jo 18 og bor for meg selv så da gjelder jo ikke hva enn pappa hadde hatt eller noe.. Mulig jeg burde skaffe det :)

Skjekk opp din fars forsikringer. Selv hadde vi en 18-åring på hybel, og da gjaldt vår reiseforsikring også for henne fram til fylte 20 år. Ellers kan du tegne forsikring kun for denne ene reisen, hvis du ikke reiser mye ellers. Det får du nok tilbud om når du bestiller denne på nettet.

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Spør pappaen din, jeg har ikke bodd hjemme de siste årene, men hans forsikring gjelder visst ennå. Er ikke vits i å kjøpe forsikring hvis du allerede er dekka ;)

Skrevet
Kan dessverre ikke gi deg saa mye raad om det - men hvis du lurer er det sikkert mange paa KG som kan hjelpe!!

Hvis du trenger flere London-raad derimot, vil jeg anbefale deg aa besoke siden min, http://london.feriepenger.com/

Der vil du blant annet finne gode shopping-tips!

God side og se på ;)

Kom på at jeg vil resie senere for jeg får lånekassepenger den 15 hver mnd og hvi jeg resier da har jeg mer penger å bruke, hehe :ler

:

Skjekk opp din fars forsikringer. Selv hadde vi en 18-åring på hybel, og da gjaldt vår reiseforsikring også for henne fram til fylte 20 år. Ellers kan du tegne forsikring kun for denne ene reisen, hvis du ikke reiser mye ellers. Det får du nok tilbud om når du bestiller denne på nettet.

Skal spørre han når jeg skal der imorra på pinnekjøtt :)

Skrevet

Du må passe på at samboeren din også har reiseforsikring og pass!

Da jeg ga min sambo Romatur i bursdagsgave begynte jeg å mase i august om at jeg ville ut og reise - og at han måtte skaffe seg pass. Han fikk seg pass i oktober en gang da han gikk lei av maset mitt, og i jula fikk han gaven - uten å mistenke sammenhengen. ;)

Hotellene i London varierer veldig i pris. Det kan ligge femstjernes hotell og superbillige rønner rett ved siden av hverandre - noen områder er dyrere enn andre, men du skal greie å finne billige hoteller overalt.

Vi har reist rundt en del de siste årene, og alltid hatt eget bad. Noe annet har ikke kommet på tale. Tror de aller fleste ålreite hoteller har eget bad på rommene.

Skrevet

Jeg tror han har pass og reise forsikring. Han var i skottland i fjor høst og man må vel ha pass for å komme der? Unasett skal jeg spørre faren.

Haha, sambo har lyst til å reise en tur til københavn før jul, og kom over billige billetter til london så spurte han om vi ikke kunne reise der da siden det er billig og at vi aldri får reise. Så sier jeg bare at jeg har ikke lyst til å dra til london for da må jeg snakke engelsk og det er stress, dessuten må jeg spare pengene til julegavene :ler:

På noen av hotellene står det at man får egen bad og andre får vi dusj, så tenkte jeg bare om det var noe forkjell på det da.

Men ejg har fortsatt ikke funnet noe hotell da :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...