Gjest Tweek Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Jeg har funnet den perfekte gaven til sambo. En reise! Vi har så lyst til å reise men de blir aldri noe av. Vi har vært sammen i 1 år til januar, men tenkte en reise etter det kanskje. Har lyst til å dra til en storby eller noe. København, london er det jeg kommer på, hehe. Vet sambo har sagt han har lyst til å reise til london, og han digger dansk. Reisen kan ikke være så dyr siden jeg skal betale fly og hotell i 3 netter. Noen som har forslag? Jeg har forresten aldri vært utenfor skandinavia og de få reisene jeg har hatt i mitt liv har vært med familie så jeg har aldri organisert en tur før, så det trenger jeg å hjelp med så jeg ikke går i feller, hehe. Takk for hjelp og forslag!
Gjest Ulva35 Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Spent på svar her jeg. Har småtenkt litt på en julegave til min kjære. En reise. Lang-weekend i f.eks Praha
Gjest niomi Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Jeg fikk reise til jul for et par år siden av sambo. Til Dublin. Vi var der i vinterferien - nydelig by!!!
Gjest Tweek Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Er ikke dublin i scotland/irland? Ja jeg er litt elendig med geografi, hehe. Men jeg tenkte i europa værtfall, europa har jo ikke super vær etter jul har jeg inntrykk av. Blir det da teit å ha reisen i slutten av mars eller noe? Det er jo så lenge til å.
Gjest Tweek Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Har dere noen steder jeg kan lese om steder? Har london guiden og visitcobenhagen i favoritter, som jeg swer litt på, men får ikke bestemt meg og jeg vil reise til noen av de stedene nå uansett.
Gjest gjest1 Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 (endret) Er ikke dublin i scotland/irland? Ja jeg er litt elendig med geografi, hehe. Men jeg tenkte i europa værtfall, europa har jo ikke super vær etter jul har jeg inntrykk av. Blir det da teit å ha reisen i slutten av mars eller noe? Det er jo så lenge til å. ← Dublin er iIrland, som igjen er Europa. Vil også anbefale Praha, fantastisk by. Endret 13. november 2006 av Aryin
Gjest Gitte Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Praha eller Krakow er mine favoritter Men kanskje heller Praha på vinterstid..
Susannah Skrevet 13. november 2006 #8 Skrevet 13. november 2006 Hvor skal du reise fra? Hvis du sier hvilken flyplass dere skal dra fra kan jeg gjerne hjelpe deg med å sy sammen et par forslag
Gjest Tweek Skrevet 13. november 2006 #9 Skrevet 13. november 2006 Vi reiser fra kr.sand Hvor er krakow hen?
Gjest Tweek Skrevet 13. november 2006 #10 Skrevet 13. november 2006 Jeg tror jeg nesten bestemmer meg for london egentlig. Har sett på tipsene her, og fra sas sine sider har jeg sett på alle som kr.sand går til. Jeg har ikke så mye penger at jeg kan bruke 7000 på flyreiser. Dessuten så det så vanskelig ut. Skal jeg til praha må jeg først til københavn og vente i 5 timer eller noe og så videre til praha Altfor stress. Jeg er ikke flink til reiser, og siden jeg ikke har vært på noe særlig tror jeg at jeg holder det enkelt første gang, hehe.
Susannah Skrevet 13. november 2006 #11 Skrevet 13. november 2006 Har du vært på norwegian.no Tweek? De har en kjempebra lavpriskalender, og de flyr jo til London fra Kristiansand. I januar kan du få billetter fra 297,- en vei og det er direkte. Men husk at selv om flybillettene er billig, er London en relativt dyr by å besøke. Du kan ikke akkurat regne med luksushotell hvis du reiser på budsjett. www.expedia.c.uk er en bra side bruke for å finne hotell, eventuelt www.lastminute.com Husk også å beregne cirka 150 kr til toget fra Stansted hvor flyet lander, som er et stykke utenfor selve London. Ellers er jo London en spennende by, dere får det sikkert fint. Husk varme klær hvis dere reiser i januar, det kan være ganske kaldt! Som oftes må en legge ned litt forarbeid på nett for å få de billigste turene, men du merker at det kan være tusenvis av kroner å spare! Bare spør hvis du lurer på noe mer!
Gjest Gitte Skrevet 13. november 2006 #12 Skrevet 13. november 2006 Krakow er i Polen. Og timeekspressen går til oslo døgnet rundt..
Gjest Tweek Skrevet 13. november 2006 #13 Skrevet 13. november 2006 Ja, så litt på det. Men tenkte å reise 11-15 februar Blir ca. 1600 for billetter og så regnet jeg ca. 700 pr natt. Men når det er dobbeltrom som er 700 kr natten regner man det for alt pluss de andre nettene eller må jeg betale 1400 per natt da siden vi er 2 personer?
Susannah Skrevet 13. november 2006 #14 Skrevet 13. november 2006 Det spørs hvor du leter etter hotell, skulle tro at det står? Men hvis du har oppgitt at det er for 2 personer og så får en totalpris, regner jeg med at det er for begge to.
Gjest Tweek Skrevet 13. november 2006 #15 Skrevet 13. november 2006 Ok, for i norge pleier det jo å stå for en person, gjør det ikke? Vil bare være sikker på at jeg regner ut riktig, hehe. Men har du vært i london og har hoteller og anbefale?
Susannah Skrevet 13. november 2006 #16 Skrevet 13. november 2006 Jeg har vært der flere ganger, men har bodd på minst to dårlige hotell så kan jo ikke anbefale disse! Men viser til linkene jeg ga deg tidligere, expedia og lastminute, her kan du sikkert finne noe med noenlunde kvalitet. Det er ikke noe problem å betale med VISA på disse sidene, det er seriøse aktører.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 13. november 2006 #18 Skrevet 13. november 2006 Det er veldig mange hotell i London, men noe jeg syntes er veldig viktig er beliggenheten. Finn et hotell som ligger i Westminister og ikke City, City er en gørrkjedelig plass. Jeg syntes at Bayswater området rundt Queensway, over Hyde Park er veldig fint, da har man parken og en handlegate m/kjøresenter i nærheten og det blir litt roligere enn mitt i "hjertet" av London, men allikevel nærme nok.
liv Skrevet 13. november 2006 #19 Skrevet 13. november 2006 Jeg og ei venninne bodde her; http://www.kfukhjemmet.org.uk/ Grei standard og sånt, var to enkeltsenger på rommet der vi bodde men det var noen rom med dobbeltseng og tror jeg. Ligger helt greit til, må ha kort med banen men det er jo praktisk å ha alikevel!
Gjest Tweek Skrevet 13. november 2006 #20 Skrevet 13. november 2006 Jeg skal jo shoppe en del, og se litt i soho og dvs. london eye og slikt. Men jo nærmere handlegaten jo dyrere blir det? Kan ikke ha mer en 600-700 kr per natt. Greit å være nærme tuben hvis det er bra og ta rundt forbi
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå