Gå til innhold

Skal gi ferie i gave til sambo

Fremhevede innlegg

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Her er et kart fra google over London, mye lettere å orientere seg når man har kart syntes jeg:

http://www.ehi.com/travel/ehi/england/lond...e-hotel-map.jpg

Området rundt Oxford Street, Soho, Mayfair er vel selve sentrum-sentrum, så der er det sikkert ganske dyrt. Belgravia og Knightsbridge er jo snobbestrøket, men vet ikke hvordan hotella der er. Forbi Bayswater, altså utenfor kartet på venstre side, er Notting Hill, det er jo også en fin del av byen. Rundt Regent's Park (altså parken som begynner ved Planeterium/Madame Tussaud) er det sikkert også fint. Høyresida, altså øst i byen, og sør for Thames anbefaller jeg ikke så veldig å bo i når man er turist, det blir litt for usentralt igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er så greit med kart.

Jeg er jo ikke kjent der, og da kan det være fint å vite hvor forskjellige ting er.

Skrevet

Men trekker flyselskapet og hotellet penger fra kontoen min når jeg bestiller?

Har intrykk av det skjønner du, og da kan jo ikke jeg bestille enda for må jo ha julegaver til andre også :(

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Flybilletten trekkes fra kontoen når du bestiller ja, men hotell betales som regel på stedet.

Skrevet

ok, for mange av hotellene som jeg har sett på står det endel i bunnen.

Eks. Du kan spørre om å få et dobbelt ikke røyker rom men er ikke sikkert du får det, og at pengene trekkes når jeg bestiller osv.

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Ja, når det står at pengene trekkes når du bestiller, gjør de jo det, men de gangene jeg har vært ute å reist, har jeg betalt på hotellet.

Hvor er det du ser etter hotell?

Skrevet

Pass på å få hotell midt i byen, slik at du slipper å ta tuben i en time før du kommer.. Byen er delt inn i soner, og det er absolutt billigst å kjøpe ukeskort (eller tre-firedagerskort, kommer an på hvor lenge dere skal være der) for sone 1-2.

Vi var i London sommeren for et år siden, og jeg passet på å være nært en stasjon. Finfint det, men det jeg ikke sjekket var at stasjonen lå ytterst, i sone 7. Vi brukte en time inn til byen. Det var dyrt, og bortkastet tid. Nå skal det sies at vi var heldige akkurat den gangen, det var under terrorbombingene og vi var ikke rukket å komme inn til sentrum da det smalt. Hadde vi bodd nærmere hadde vi kanskje stått midt oppi det...

Jeg har vært i London seks ganger, og det beste hotellet jeg var på, sett ut fra beliggenhet, var i Paddington. Kort vei til flere stasjoner og restauranter, rolig område og lite trafikk til å være høvelig midt i byen. Hotellene i London har ikke spesielt god standard i forhold til andre byer, men du er vel ikke ute etter å sitte på hotellet hele dagen? Tak over hodet og frokost er greit, spørs hvor kresen du er. På det forrige hotellet fikk vi "boxed breakfast", det var regelrett frokost i boks. Ikke spiselig i det hele tatt. Varm frokost har som oftest vært egg og bacon - dyrere, men absolutt myyyye bedre. En god frokost er helt nødvendig for lange dager i London!

Jeg har forresten brukt reisefeber.no når jeg har reist dit, og jeg har betalt via kredittkort før jeg reiste. Veldig greit.

Og du, lov meg at dere stikker innom Harrods og doughnutsjappa som ligger der, rett ved en av inngangene i første etasje. Verdens beste doughnuts!!!!!

Skrevet
Ja, når det står at pengene trekkes når du bestiller, gjør de jo det, men de gangene jeg har vært ute å reist, har jeg betalt på hotellet.

Hvor er det du ser etter hotell?

Vet ikke helt hvor jeg ser etter hotell, et som er nærme men ikke så nærme at det koster for mye dvs. mer enn 600-700 per natt

Pass på å få hotell midt i byen, slik at du slipper å ta tuben i en time før du kommer.. Byen er delt inn i soner, og det er absolutt billigst å kjøpe ukeskort (eller tre-firedagerskort, kommer an på hvor lenge dere skal være der) for sone 1-2.

Vi var i London sommeren for et år siden, og jeg passet på å være nært en stasjon. Finfint det, men det jeg ikke sjekket var at stasjonen lå ytterst, i sone 7. Vi brukte en time inn til byen. Det var dyrt, og bortkastet tid. Nå skal det sies at vi var heldige akkurat den gangen, det var under terrorbombingene og vi var ikke rukket å komme inn til sentrum da det smalt. Hadde vi bodd nærmere hadde vi kanskje stått midt oppi det...

Jeg har vært i London seks ganger, og det beste hotellet jeg var på, sett ut fra beliggenhet, var i Paddington. Kort vei til flere stasjoner og restauranter, rolig område og lite trafikk til å være høvelig midt i byen. Hotellene i London har ikke spesielt god standard i forhold til andre byer, men du er vel ikke ute etter å sitte på hotellet hele dagen? Tak over hodet og frokost er greit, spørs hvor kresen du er. På det forrige hotellet fikk vi "boxed breakfast", det var regelrett frokost i boks. Ikke spiselig i det hele tatt. Varm frokost har som oftest vært egg og bacon - dyrere, men absolutt myyyye bedre. En god frokost er helt nødvendig for lange dager i London!

Jeg har forresten brukt reisefeber.no når jeg har reist dit, og jeg har betalt via kredittkort før jeg reiste. Veldig greit.

Og du, lov meg at dere stikker innom Harrods og doughnutsjappa som ligger der, rett ved en av inngangene i første etasje. Verdens beste doughnuts!!!!!

Visste ikke at det kunne ta så lang tid.

Ër det dyrt på paddington?

Vil helst ha et hotell hvor jeg har eget bad med dusj :)

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Sjekk kilroytravels.no for både hotel og hostel (som ofte har ganske god standard og ensuite bad)

Skrevet

http://no.hotels.com/index.jsp

Ser dette greit ut egentllig?

Tenkte 4 netter fordi med flyene og sånn.

Skal reise med norwegian for det er billigst. Kan være fra torsdag til søndag. Men jeg vet ikke :(

ÅÅ, dette er så stress.

Skrevet

Hei Tweek, stresser du enda eller har du bestemt deg? Sorry å måtte si det, det er ofte litt stress å finne egne reiser.... Men det er da du får de billigste reisene og slik får du mer å shoppe for, trøst deg med det. Vet ikke hvorfor jeg ikke kom på det før, men prøv denne siden for å finne pakkereise.

http://www.no.lastminute.com

Trykk på fly+hotell og velg selvfølgelig Kristiansand og London. Husket ikke nøyaktig når du skulle dra, men et kjapt søk på 4 dager i februar ga pris på fly+hotell til 1978 per voksen. Det er veldig greit med disse pakkeprisene, da fikser du alt her og slipper å stresse rundt. Prøv det da!

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Jeg syntes det er ganske enkelt å bestille reiser jeg! Før måtte man jo gjennom reisebyrå og flyselskap og ringe til hoteller osv, mens nå kan man bestille selv på et par minutter, til lav pris. Men jeg hadde reiseliv studieretningsfag på skolen, så har hatt litt opplæring :P

Hvilken flyplass i London skal du reise til? Må huskse å sjekke opp hvordan det er å komme seg fra flyplass til hotell. Og når dere kan sjekke inn på ankomstdagen, og når dere må være sjekket ut på avreisedagen.

Hvis du tenkte å dra på noen forestilliger, musikaler ol, er det sikkert også lurt å kjøpe på forhånd.

Skrevet
Hei Tweek, stresser du enda eller har du bestemt deg? Sorry å måtte si det, det er ofte litt stress å finne egne reiser.... Men det er da du får de billigste reisene og slik får du mer å shoppe for, trøst deg med det. Vet ikke hvorfor jeg ikke kom på det før, men prøv denne siden for å finne pakkereise. 

http://www.no.lastminute.com

Trykk på fly+hotell og velg selvfølgelig Kristiansand og London. Husket ikke nøyaktig når du skulle dra, men et kjapt søk på 4 dager i februar ga pris på fly+hotell til 1978 per  voksen. Det er veldig greit med disse pakkeprisene, da fikser du alt her og slipper å stresse rundt. Prøv det da!

Safari klikker når jeg prøver på den siden og avslutter seg selv :(

Skal se om det går på sambo sin pc når han ikke er her, hehe.

Jeg syntes det er ganske enkelt å bestille reiser jeg! Før måtte man jo gjennom reisebyrå og flyselskap og ringe til hoteller osv, mens nå kan man bestille selv på et par minutter, til lav pris. Men jeg hadde reiseliv studieretningsfag på skolen, så har hatt litt opplæring :P

Hvilken flyplass i London skal du reise til? Må huskse å sjekke opp hvordan det er å komme seg fra flyplass til hotell. Og når dere kan sjekke inn på ankomstdagen, og når dere må være sjekket ut på avreisedagen.

Hvis du tenkte å dra på noen forestilliger, musikaler ol, er det sikkert også lurt å kjøpe på forhånd.

Ja det er jo sikkert enklere nå enn det det var før, men jeg som aldri har gjort noe med reise før syntes det er litt stress..

Jeg skal til stansted mest sannsynlig hvis jeg reiser med norwegian. Så jeg tenkte å ta det expresstoget eller noe sånn :)

Har ikke tenkt å gå å se på noe annet et hele london eller noe, og london eye.

Men hvis du har forslag tar jeg gjerne imot ;)

Når vi først er der, så hvorfor ikke!

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Det er sikkert gøy å få med seg en forestilling når man først er i London, og kanskje sjekke ut om det er noen andre arrangementer (konserter ol) som går i den perioden dere skal reise. Det skjer jo mye spennende i den byen :)

Skrevet

Det skal jeg gjøre ;)

Hadde vært gøy om det var en konsert vi har lyst til å se eller noe!

Jeg så hotell linken min ikke virket, men jeg så på Hyde hotell paddington.

Tenkte å reise søndag 11. februar og reise hjem onsdag 15. februar.

Jeg kunne spare 20 % på overnatting i 4 netter. Og det blir 585 kr per natt. Og det er jo ikke så galt :) Og så var det vist 200 m fra paddington station.

Skrevet

Det høres jo ut som en bra deal det, Tweek. Nei, jeg synes heller ikke at det er så veldig stress å bestille turer egentlig, men det er nok fordi jeg har gjort det noen ganger. Men kjenner flere andre som får "helt noia" av å tenke på alle sidene de må se igjennom for å sammenligne priser osv for å finne en tur. Øvelse gjør mester!

Skrevet

Jeg får noia kanksje. Jeg vil jo ikke gjøre noe feil :)

Vil at det skal bli en tur som ingenting går glat, men det kommer jo ikke til å skje. Bare så lenge flyet hotellet og sånnetin er i orden.

Men er tuben det beste å komme seg frem og tilbake på i london?

Jeg sjekka på den siden du ga meg susannah, og den var jo kjempegrei :) men jeg må vel bestille flyet og hotellet hver for seg da eller?

Hehe, jeg maser litt og stressermen jeg vil det skal bli bra jeg blir så nervøs!

Er utrolig takknemlig for at dere hjelper meg!

Hilsen tweek

Skrevet

Vil at det skal bli en tur  som ingenting går glat

Jeg ville ikke at noe skulle gå galt heter det vel kanskje ;)

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Tuben er veldig grei, gjør det lett og komme seg fra en del av byen til en annen, men jeg har tatt en del buss også, fordi da får man sett litt av byen også i samme slengen. Da jeg var der sist hadde vi sånne day-passes som man kunne bruke hele dagen, det var greit å ha når vi fartet rundt mest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...