Gå til innhold

Åpne hyller på kjøkkenet.


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å ta vekk en av radene med overskap på kjøkkenet og erstatte disse med åpne hyller. I disse hyllene tenker jeg å ha glass, fat, kopper o.l som vi bruker til hverdags, altså ting som blir brukt og vasket hele tiden.

Alle glass, fat og kopper er i samme stil og serie. Tenker også å ha andre bruksting på disse hyllene, men da kun ting som er pen å se på og står i stil til resten.

Har sett dette i mange interiørmagasiner og syntes det ser tøft og litt utradisjonelt ut, jeg forstår jo at tingene her kommer til å støve ned - derfor er det hverdags sevise som eventuelt skal plasseres her.

Spør derfor dere - er det noen som har prøvd? Er dere fornøyd?? Eller blir melkeglassene udelikate når de står fremme.(selv om vi her i huset starter oppvasmaskinen ca annenhverdag blir jo glassene stående fremme litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde noen åpne hyller på kjøkkenet i leiligheten vi bodde, før vi kjøpte hus - og jeg ønsker meg det igjen.

Det er kjekt å ha noen skap også, men noen åpne hyller er stilig.

Hadde ikke problemer med at servise og glass ble udelikate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjempestilig, og drømmer om å ha det selv. Akkurat nå er skapene fylt med mye forskjellig glass, og fargerike plastglass fra Ikea (som ungene elsker) så jeg får enten vente noen år eller ommøblere i skapene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også, og det går helt greit. I et par av disse hyllene står det også kokebøker, og det synes jeg er veldig fint (elsker bokhyller). Har ingen problemer med at glass støver ned hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg trenger litt støtte når jeg skal overbevise mannen i huset. Han har en viss erfaring med mine innfall og har nok lært seg at å være enig med meg - det betyr arbeid, selv om jeg gjør det aller meste selv.

Tar meg en tur på Ikea for å få enda mer inspirasjon imorgen. :D

(-er jo allerede inspirert av dere da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også fort at det ser rotete ut.

Men det virker som om Mie har tenkt igjennom saken og så lenge hun holder seg til en stil burde det gå bra. Eller farger og stiler som passer kjøkkenet.

For diverse kjøkkenting synes jeg ikke åpne skap er pent.

Smaken er som baken, - delt!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette tidligere, og er enig i at det er veldig stilig forutsatt at man ikke lager kaos m.h.t. hva som faktisk befinner seg på hyllenne. Min erfaring er imidlertid at det blir støvete/fett uansett. Det problemet er jo imidlertid lett å gjøre noe med :lol: , så her blir det åpne hyller en gang til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

synes det ser veldig rotete ut... uansett hvor matchende osv det er

dessuten skal det brukes ganske ofte dersom det ikke skal bli støvete..

og fettlag har en tendens til å legge seg rundt omkring på et kjøkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

synes det ser veldig rotete ut... uansett hvor matchende osv det er

dessuten skal det brukes ganske ofte dersom det ikke skal bli støvete..

og fettlag har en tendens til å legge seg rundt omkring på et kjøkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Hvorfor ikke bytte ut skapdører i heltre med skapdører i glass- det gjorde jeg på mitt kjøkken for å få ett luftigere preg og de ble veldig pent.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ideen din høres spennende ut jeg Mie.

Du kan jo passe på slik at de åpne hyllene blir i en slik dimensjon at det er mulig å sette på dører senere. Ganske smart hvis du skulle gå lei.

PP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde åpne skal der jeg bodde før, og det var ingen heldig løsning for oss. Selv om ovnen var i motsatt ende av rommet ble hyllene fort skittne og fettete. Koppene som sto der var i bruk veldig ofte, så det var ikke noe problem at de ble skittne, men selve hyllene fikk et fettaktig gult belegg etter kun kort tid. Dersom du skal ha åpne hyller bør du altså være motivert for å vaske dem veldig ofte (i alle fall en gang i måneden) ellers får du et klissent belegg som er umulig å få vekk. Mulig det hjelper dersom man har supergod avtrekk over ovnen...det har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bytte ut skapdører i heltre med skapdører i glass- det gjorde jeg på mitt kjøkken for å få ett luftigere preg og de ble veldig pent.

Milla

Øhhhh :oops: Kjøkkeninnredningen min er bare to år gammel. Jeg er egentlig veldig fornøyd med kjøkkenet, men så er det bare det at jeg liker å forandre litt på ting. Nå er det altså denne ideen om åpne hyller jeg vurderer. Hvis jeg gjør dette kommer jeg til å ta ned en av skaprekkene, henge dem på vaskerommet, da har jeg dem jo til senere hvis jeg blir lei. Eller kanskje jeg heller skal si NÅR jeg blir lei. Jeg har malt panel på veggene, så merker etter skapene er lett å få vekk.

Tusen takk for svar alle sammen. Tror jeg skal prøve meg - gjenstår litt overtalelse/kvinnelist først :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Øhhhh :oops: Kjøkkeninnredningen min er bare to år gammel. Jeg er egentlig veldig fornøyd med kjøkkenet, men så er det bare det at jeg liker å forandre litt på ting. Nå er det altså denne ideen om åpne hyller jeg vurderer. Hvis jeg gjør dette kommer jeg til å ta ned en av skaprekkene, henge dem på vaskerommet, da har jeg dem jo til senere hvis jeg blir lei. Eller kanskje jeg heller skal si NÅR jeg blir lei. Jeg har malt panel på veggene, så merker etter skapene er lett å få vekk.

Tusen takk for svar alle sammen. Tror jeg skal prøve meg - gjenstår litt overtalelse/kvinnelist først :ler:

Ser ikke hva som er så rart med Millas kommentar.. (har en misstanke om at "øh!" kom rett og slett fordi det var Milla :fy: )

Det å bytte til glass-dører var da vel ikke mer drastisk eller mer i sammeneheng med alderen på kjøkkeninnredningen enn det du foreslo.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er enig med Milla i at glassdører kan være en god løsning.

Du trenger jo ikke kjøpe helt ny innredning med glassdører, gjør du? kanskje du bare kan få tak i selve dørene? Også trenger du jo ikke å ta slike glassdører med sprosser, helt enkle glassdører gir deg ett åpent inntrykk, viser frem det du stiller inni (no som kan være innmari stilig) og gjør så du slipper å vaske vekk fettbelegg på både hyller og det inni.

Ville evt. hørt med en glass-mester, eller en leverandør av kjøkkeninnventar (alt fra Ikea til andre) om de vet om det er en mulighet.

Men klart du også kan ha åpne skap. Jeg har hatt det selv, og synes det er stilig, men ville valgt glass om jeg skulle ha det på nytt, rett og slett fordi jeg da ville forenklet rengjøringen ganske greit. Samt at jeg synes enkle glassdører kan være innmari stilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Glassdører er skikkelig fint, jeg har en original innebygget kjøkkenbenk fra 1960 som jeg kombinerte med nye skap og glassdører, det er nok kjøkkenet som har mest særpreg i min leilighet.

For å få en helhet valgte jeg 50 talls kjøleskap fra GE samt miksmaster og brødrister i samme design. Til min store overraskelse har jeg sett at Nigella Lawson har klin lik miksmaster :-)

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du Gjest!

Jeg syntes Millas forslag om å skifte dørene på kjøkkeninnredningen hørtes supert ut dersom det var kjedelige dører som var årsaken til at jeg ville ha åpne hyller. Forklaring fulgte for å si at slik er det ikke. Når jeg spør om råd er jeg glad for svar av personer som vet hva de snakker om. Jeg har et bestemt inntrykk av at Milla vet hva hun snakker om når det gjelder interiør, ergo er jeg glad for hennes svar.

Men for å si som Milla ville sagt; jeg bryr meg lite om Gjester som vifter med pekefingeren til meg :sjarmor:

Ellers alle sammen; Takk for svar og inspirasjon!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS! Milla; jeg har en Kenwood kjøkkenmaskin fra 60 tallet. Kjempetøft design på disse gode, gamle sliterene. Og utrolig stilig når det kombineres med det mer moderne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...