Gå til innhold

Hvordan få arbeidssøker til å legge merke til meg??


Ana

Anbefalte innlegg

Er i full gang med å søke jobb (deltidsjobb ved siden av studiene).

Har ikke så mye erfaring med å skrive jobbsøknader, så jeg kunne trengt noen gode råd.

CV'en min er jo særdeles tynn (men jeg er jo ganske ung..), så jeg antar ikke at noen vil ansette meg kun på grunnlag av den... :oops:

Derfor bør vel søknaden være veldig god (liksom veie opp for CV'en...). Hva kan jeg skrive for å få dem til å legge merke til på MIN søknad???

Søker hovedsaklig butikkjobber, og erfaringen jeg har inkluderer vaskejobb, restaurant og jobb i kiosk.

Noen som kan hjelpe meg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søker hovedsaklig butikkjobber, og erfaringen jeg har inkluderer vaskejobb, restaurant og jobb i kiosk.

Skriv en "hyggelig" søknad, ha med cv og lever den i butikken eller kiosken selv. Selv om du kanskje ikke har allverden erfaring enda, så er det viktig å fokusere på det du kan! Og ikke på det du ikke kan, burde kunne....

Jeg aner ikke hva du har gjort tidligere. Men tenkt på hva egenskaper er det som er viktig f.eks å ha når en jobber i butikk. Er greitt å ha tenkt gjennom dette om de spør hvorfor de skal ansette deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er i første omgang bare å bli innkalt til intervju, så kan jeg heller bekymre meg for det senere.

Men føler liksom at søknaden blir så standard, en som lett forsvinner i mengden liksom. Dette i tillegg til en ganske tynn CV gir meg kanskje ikke så gode sjanser.

Føler liksom at søknaden min trenger noe som gjør den litt mer spesiell, slik at jeg iallefall har sjans til å bli innkalt på intervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Føler liksom at søknaden min trenger noe som gjør den litt mer spesiell, slik at jeg iallefall har sjans til å bli innkalt på intervju.

Derfor anbefaler jeg altså at du leverer den personlig om du kan . For da har du fått vist deg frem litt. Men ellers kan du jo scanne inn et bilde. Det er jo ikke alle som synest noe om å¨ha bilde på søknader. Men da har jo søknaden din "fått et ansikt", og vil på den måten skille seg litt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om en som la en tennisball inni konvolutten med søknaden sin i, slik at de ikke ble liggende mellom alle de andre søknadene. Den måtte åpnes for å kunne arkiveres, og ble sikkerd også da lest, og lagt merke til.

En annen søkte på jobb i Kardemommeby i Kr. sand dyrepark, og skrev søknaden sin på platekoveret til Egners plate om Kardemomme by.

Hva med å lage en presentasjon av deg selv på CD rom?

Poenget er at søknaden skiller seg ut fra alle de andre. Når du har levert, er det kanskje lurt å "mase" litt ved å ta en telefon og høre om de har sett på søknaden din, slik at navnet ditt blit husket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...