Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Deception
Skrevet

Jeg lurer på om jeg må få en pose til leppepomaden (stift). Den klarer jeg meg ikke uten. Ellers blir alt sendt med innsjekket bagasje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg HAAAATER å ha innsjekket bagasje.. Er en skikkelig "kun håndbagasje"-fan.. Kommer til å bli langt mindre fristende å reise etter dette..

Skrevet

Tenker på alle de koffertene i lasterommet som nå blir stappfulle av diverse væsker, men de blir vel godt sjekket de også da......?..heter jo innsjekket bagasje....

#beroliger meg selv#

:ler:

Skrevet
Jeg lurer på om jeg må få en pose til leppepomaden (stift).

Du kan ta med fast leppepomade utenfor posen. Evt lipgloss er for flytende og må i posen.

Og så det ble diskutert om det var lov å ha med seg en tom vannflaske (for å fylle den innenfor sikkerhetskontrollen). Det er også lov, og siden det da ikke er væske, kan den tas med utenfor posen.

Skrevet
Det kan være mange grunner til at det er greit å bare ha håndbagasje. F.eks når man kommer fra utlandet og skal via Gardermoen. Skal man da rekke neste fly er det ofte en fordel at man ikke må vente på innsjekket bagasje som man må bære gjennom tollen. En annen sak er at det uansett er en fordel å ha et klesskift og noen toalettsaker i håndbagasjen i tilfelle bagasjen blir borte på turen (opplevde det da jeg reiste nå på tordag, og hadde for en gangs skyld ikke med meg "nødrasjon"). Om man bare skal på tur et par dager er det rett og slett tåpelig å sjekke inn en halvtom koffert når man likevel bør ha det viktigste tilgjengelig i håndbagasjen.

Det er altså ikke forferdelig å ikke kunne reise med bare håndbagasje, men det er skrekkelig praktisk å kunne gjøre det ;)

Når det er sagt så tror jeg at det skal gå greit å få det av flytende toalettsaker som er nødvendig for et par dager ned i en pose på 1 liter om man har det meste i reisestørrelse. Så jeg kommer nok fortsatt til å reise med bare håndbagasje når jeg reiser på jobbreise eller andre svippturer, eller på turer der jeg har korte stopp mellom avganger.

Nettopp, Fakse, jeg forstår at det er praktisk å reise med bare håndbagasje, men ikke at det skal være et så enormt problem å la være. Som ei skrev i en annen tråd - "Jeg er villig til å strekke meg ganske langt for å unngå å bli sprengt" ;)

Skrevet

jeg syns igrunn at Jo Kobro oppsummerte det ganske greit på frokost tv i dag morgen. Tomme vannflasker er lov, slik at man kan fint fylle vann på fex toalettene på innsiden. Alt som er flytende skal pakket i en max en liters ziplock pose, som skal kunne åpnes og lukkes greit. Hver beholder må ikke kunne romme mer enn 100 ml.

I grunn ganske enkelt...? problemet blir å finne såpass små beholdere at de ikke rommer mer enn 1 dl, jeg er fex "avhengig" av iste for å kunne ta medisiner, noen som vet hvor man kan kjøpe ørsmå flasker...? Eller kanskje man skal ta sånne små polflasker (hihi) og vaske og bruke...... :ler:

Skrevet
I grunn ganske enkelt...? problemet blir å finne såpass små beholdere at de ikke rommer mer enn 1 dl, jeg er fex "avhengig" av iste for å kunne ta medisiner, noen som vet hvor man kan kjøpe ørsmå flasker...? Eller kanskje man skal ta sånne små polflasker (hihi) og vaske og bruke...... :ler:

Jeg hadde nok satset på å kjøpe iste etter sikkerhetskontrollen. ;) Ellers var jo de små polflaskene en god idé. Synes jeg ser deg sitte å fylle iste på dem da! :ler:

Skrevet

*ler*

Men står det noe sted at man bare har lov til å ha med seg En av disse litersposene? Eller kan man ha med seg flere...? jeg har forøvrig gått gjennom mine must haves, og de fleste er faktisk på 100 ml eller mindre :)

Og når det gjelder iste er jeg avhengig av å ha akkurat MIN type.......... *sær ja* :sjenert:

Skrevet
*ler*

Men står det noe sted at man bare har lov til å ha med seg En av disse litersposene? Eller kan man ha med seg flere...? jeg har forøvrig gått gjennom mine must haves, og de fleste er faktisk på 100 ml eller mindre :)

Ja, en pose er max per person. Har sett det flere steder, men gidder ikke grave opp link akkurat nå. Lat ja ;)

Skrevet (endret)

Men folket er godt forberedt, det har ikke vært mye køer rundtomkring, så langt jeg har hørt om i nyhetene?

som min mor sa da jeg snakket med henne i går og spurte om hun var forberedt på de nye regelene, når hun skal fly hit om et par uker: "Jada, det er bare å ikke ha med seg noe det". Ta med håndveska, uten flytende sminke (min mor har ikke lipgloss, så det skaper neppe noe problem) og putte alt annet i kofferten. (blir jo lenger kø ved baggasjeutleveringa da, ettersom ikke like mange reiser med kun håndbaggasje, men det order seg nok.

Synes likevel jeg ser Evelina som slår iste på små polflasker ja., MANGE små polflasker, som selvsagt er tømt først, og man slår jo ikke ut denslags... Iste kommer vel ikke i beholdere som er så lett å slå fra, over i små flasker heller, særlig ikke etter å ha tømt mange små flasker fra polet :ler:

Endret av Malama
Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Jeg var ute og fløy i går, og det gikk helt strålende. Vi fikk god informasjon over alt på flyplassene, og fikk hjelp til å pakke over flytende ting i små poser dersom vi ønsket det.

Det stemmer at det er 1 pose pr person, og jeg synes ikke posene var noe spesielt små. Fikk god plass til alle de tingene jeg skulle ha i.

Skrevet

Hvor store var de posene? Var det enliters poser, eller var de litt større? Som treliters kanskje? (Vet at man bare kan ha med seg maks 1 l væske i mask 1 dl beholdere, men beholderne tar jo litt pass de og)

Skrevet
Hvor store var de posene? Var det enliters poser, eller var de litt større? Som treliters kanskje? (Vet at man bare kan ha med seg maks 1 l væske i mask 1 dl beholdere, men beholderne tar jo litt pass de og)

Posene er på 1 liter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...