Gå til innhold

IVF


Lillie

Anbefalte innlegg

Hei jenter,

etter x- antall prøveperioder (nærmere bestemt litt over tre år nå) har vi endelig kommet dithen at det blir IVF på oss.

Det er med blandede følelser jeg går inn i dette. Men uansett utfall håper vi å kunne legge den evinnelige prøvinga bak oss, og komme oss videre.

Jeg har fått beskjed om å ringe inn neste mens. Noen som vet gangen videre derfra? Jeg er rimelig "grønn" på dette, har jo lest litt her og der, men er ikke så altfor oppdatert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter tre prøverør kan jeg vel kalle meg "erfaren" på hormonene,sprøytene,legebesøkene osv! Det er en krevende tid du har foran deg,både fysisk og Psykisk! Regner med at du begynner på Nesesprayca en uke før mensen den mnd du får tildelt tid på. Så tidligst om to sykluser da! Når jeg begynte første gangen så var de opptatt av at jeg ikke skulle spraye så lenge første gangen fordi man ikke vet hvordan man reagerer på hormonen! Så ca 14 dager er vel vanlig. Så begynner man med eggmodnings sprøyter. Disse settes i magen,og er veldig greie å sette! Jeg hadde store kvaler første gangen,men det gikk så fint ettervært! Man tar nese sprayen hver dag,også mens man stikker!

Det er litt individuelt hvor lenge man stikker,men ca 10-12 dager er vanlig! Dosene er også individuelle,og kan justeres opp og ned slik som sykehuset ser det passer! Jeg var inne til UL ca hver tredje-fjerde dag,dette for å se hvor mye eggene utvikler seg! De skal bli 20mm i diameter! Man setter eggløsningssprøyten 1,5 døgn før egguttak! Og den dagen man har uttak begynner man med en gele for å forberede livmor! (den setter man ETTER uttak,men hver morgen etter det i ca 14 dager,hvis det blir tilbake setting av egg) Tilbake setting av egg skjer hvis det er egg som har utviklet seg nok,og de settes da tilbake 2 dager etter uttak!

Dette var slik jeg hadde det da jeg gikk igjenom Prøverør! Dessverre har ikke dette resultert i noen barn for oss,men det er mange som har klart det med hjelp av prøverør,så det er bare å holde hode oppe!

Lykke lykketil!

Spør hvis det er noe du lurer på!

Klem :klem: Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flott svar, Lilletrollet! :)

Jeg har hørt/lest at det er veldig krevende og tøft med IVF, og må bare si at jeg ikke ser så veldig fram til det...men må man, så må man ;)

Ja, ja, det er vel bare å smøre seg med tålmodighet, for det går vel sin tid før jeg er ordentlig i gang.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gi deg et tips å gå inn på snartgravid.com på IVF forumet og på FUB.no sine forum sider, der er det maaasse informasjon og du treffer jenter som er i samme situasjon som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gi deg et tips å gå inn på snartgravid.com på IVF forumet og på FUB.no sine forum sider, der er det maaasse informasjon og du treffer jenter som er i samme situasjon som deg.

Skriver under på dette ja,på FUB sine sider har de egne "klubber" i de forskjellige kategoriene,og også de forskjellige sykehusene og månedene man skal igjennom IVF/ICSI! Veldig bra side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset jenter, men er faktisk registrert der allerede ;)

Jeg synes det er litt greit å høre litt rundt på de forskjellige forumene som jeg vanker... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har egentlig ikke peiling på noe av det du skal gjennom, men ville bare ønske deg lykke til :klem:

Endret av ~Alwa~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke peiling på noe av det du skal gjennom, men ville bare ønske deg lykke til  :klem:

Tusen takk, Alwa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaringer å dele med deg. Jeg har bare lyst til å gi deg en stor :klem: og ønske deg lykke til. Jeg håper at dette går fint for deg og gir gode resultater :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaringer å dele med deg. Jeg har bare lyst til å gi deg en stor  :klem: og ønske deg lykke til. Jeg håper at dette går fint for deg og gir gode resultater :klem:

Tusen takk for lykkeønskninger, Belle :klem:

Dere er nå en flott gjeng her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende tid dere har foran dere :klem:

Du får holde oss jevnlig oppdatert her da ;)

Jeg aner jo ikke hva som skjer videre med oss enda. Skal til gyn 10.nov, så da vet jeg forhåpentligvis mer. Kan jo være det blir IVF på oss og etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til både Lillie og Capricorn! :blomst:

Det går kanskje mot IVF/inseminasjon for oss også. Vi er ikke ferdig med pergokurene ennå, men hvis det ikke klaffer skal vi forhåpentligvis inn til legen før jul. Og det er vel ikke da så mye igjen å gjøre enn å prøve kunstig befruktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillie- ikke innlogget

Dette blir spennende jenter, vi får holde hverandre oppdatert da ;)

:klem: fra Lillie (ikke innlogget akkurat nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
Hei jenter,

etter x- antall prøveperioder (nærmere bestemt litt over tre år nå) har vi endelig kommet dithen at det blir IVF på oss.

Det er med blandede følelser jeg går inn i dette. Men uansett utfall håper vi å kunne legge den evinnelige prøvinga bak oss, og komme oss videre.

Jeg har fått beskjed om å ringe inn neste mens. Noen som vet gangen videre derfra? Jeg er rimelig "grønn" på dette, har jo lest litt her og der, men er ikke så altfor oppdatert...

Da er vi samme "båt", vi har fått innvilget IVF nå, og skal til egguttak i uke 2 :)

(dersom alt går som det skal selfølgelig)

Håper du får time like raskt som vi fikk :klem:

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vi kommer rett fra fertilitetsklinikken, og nå blir det prøverør på oss også.

Det blir egguttak rundt 22 januar, og klinikken gjør både IVF og ICSI for å være mest mulig sikker på at det blir en vellykket befruktning. Dertter, hvis det ikke lykkes den første gangen, kommer de til å avgjøre hvilken type prøverør vi skal gå videre med.

Jeg gleder meg masse og synes det er kjempespennende. Jeg vet jo at det er en belastning psykisk og fysisk, men akkurat i dag er jeg bare spent og skjelven. Før timen var jeg redd for at han ville anbefale flere kurer med Pergo og Crinone, men heldigvis sa han at han mente tiden var kommet for prøverør. Det føles som et stort steg videre, så i dag skal jeg bare glede meg over det. Bekymringene kommer nok fort nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser at det er lenge siden jeg har vært innom her.

Cymbidium: Dette var godt nytt og kjempespennende nyheter.

Jeg gleder meg til å høre om at det har gitt positive resultater :klem: . Masse lykke til i januar. Kjempestor :klem: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...