Gå til innhold

"Gribben" vil ha tv-lisens på mobil


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De er så jææææævlig sleipe og grådige!

Hvor vanskelig ville det vært å lage et system hvor man må registrere seg med lisensnummeret man har, og så bruke det som innlogging for å få tilgang til tv-tjenestene dems???

De sier at alle må betale fordi NRK er tilgjengelig for alle; men da kan de jo bare fjerne tilgjengeligheten da!

Fy pokker som jeg hater nrk! Utsugere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så jææææævlig sleipe og grådige!

Hvor vanskelig ville det vært å lage et system hvor man må registrere seg med lisensnummeret man har, og så bruke det som innlogging for å få tilgang til tv-tjenestene dems???

De sier at alle må betale fordi NRK er tilgjengelig for alle; men da kan de jo bare fjerne tilgjengeligheten da!

Fy pokker som jeg hater nrk! Utsugere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gribbene i NRK ønsker å innføre TV-lisens og rapportplikt på datamaskiner og 3G-mobiler i Norge.

http://www.barnevakten.no/sider/tekst.asp?SIDE=24254

Hva synes dere, er det ikke mere enn nok med tv-lisensen?

Snart kommer det  også en ny barnekanal og da øker jo lisensen med 60 kroner året.

Send lisensen i retur når du får den, uansett om du har TV eller ikke. Det er sivil ulydighet, ikke en straffbar handling. 'Inspektørene' fra NrK har null myndighet, så du kan bare smelle døra i trynet på dem hvis de dukker opp.

For å kvitte oss med denne dinosauren må vi tvinge frem en reaksjon fra politikerne, og de kommer sikkert til å gå inn for at NrKs inspektører skal få utvidet myndighet i DITT hjem. Man må få dem til å komme så i utakt med folkemeningen at støtten til NrK blant folk flest forsvinner, og en av mulighetene er altså eksess i forhold til individets rett til å bestemme over egen TV-hverdag.

Med litt flaks synker støtten for politikerne i samme slengen - den er nå ikke særlig spenstig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Send lisensen i retur når du får den, uansett om du har TV eller ikke. Det er sivil ulydighet, ikke en straffbar handling.

Dersom de først har registrert at du har tv er dette liten vits. Lisensavdelingen er en av de få som har mulighet til å tvangstrekke deg i lønn via statens innkrevningsentral, uten rettlig dom, så de pengene får de grafset til seg uansett, så lenge du har inntekt utover vanlig sosialnorm.

Men det stemmer at kontrollørene ikke har noen myndighet, så det man må gjøre dersom man ikke vil betale er å fylle ut den blanketten på baksida av regningen, og si opp lisensen, innenfor fristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har NRK støtte i befolkningen? Ja ja, de tilhører vel en generasjon som snart dør ut da antar jeg? Tv har jeg faktisk ikke brukt for. Har pc, radio og aviser. Hva mer trenger mann? Slutt å kjøpe tv. Enkelt og greit. Kjøp en monitor der du kan se vhs og dvd, eller bruk pc'en. Hvorfor betale for en boks hvor det bare blir sendt crap uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har NRK støtte i befolkningen? Ja ja, de tilhører vel en generasjon som snart dør ut da antar jeg? Tv har jeg faktisk ikke brukt for. Har pc, radio og aviser. Hva mer trenger mann? Slutt å kjøpe tv. Enkelt og greit. Kjøp en monitor der du kan se vhs og dvd, eller bruk pc'en. Hvorfor betale for en boks hvor det bare blir sendt crap uansett?

Strengt talt så er det lisens på radio og, men det håndheves vel ikke like bastant bare. Bare ikke si til kontrolløren som kommer at du ikke har tv fordi du klarer deg med radio :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt talt så er det lisens på radio og, men det håndheves vel ikke like bastant bare. Bare ikke si til kontrolløren som kommer at du ikke har tv fordi du klarer deg med radio :P

:ler: Det er notert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, legg ned hele NRK og la oss heller kose oss med nyheter og underholdning av god kvalitet, slik som TV2, TVNorge og TV3... :ironi:

Ærlig talt...lisensen kunne kanskje vært noe mindre og det kunne ha vært mulig å innført innlogging med lisensnr. o.l. som foreslått over, men jeg for min del betaler gledelig lisens for norges desidert beste tv-kanal. Forhåpentligvis er dette med på å balansere et nyhetsbilde som ellers er preget av frykt, katastofer og ikke-saker.

Skremselspropaganda a la det mediene i USA driver med har heldigvis ikke rokket særlig med NRK. Hos lillebror TV2 derimot virker det som om det er innført et poengsystem der bruken av store ord som "katastrofe" og "terror" er et must for at reporteren skal få sin årlige julebonus.

Vi er dessverre på god vei til å leve i et mediesamfunn basert på (ubegrunnet) frykt og kjendiseri. Jeg personlig håper derfor på at NRK bare vil vokse seg sterkere og bedre. Det blir spennende og sammenligne de kommende nyhetskanlene til NRK og TV2 - særlig for oss som vil ha og levere ordentlige nyheter og reportasjer.

Det er ikke uten grunn at gode journalister som kunne tjent fett i det private heller beholder sin statlige lønn og muligheten for å faktisk få gjøre det journalister skal gjøre; nemlig grave opp gode saker istedet for å bli diktert saker ute verdi som man må framlegge for et tv-publikum som er nummet av store ord og irriterende bakgrunnsmusikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremselspropaganda a la det mediene i USA driver med har heldigvis ikke rokket særlig med NRK. Hos lillebror TV2 derimot virker det som om det er innført et poengsystem der bruken av store ord som "katastrofe" og "terror" er et must for at reporteren skal få sin årlige julebonus.

Vi er dessverre på god vei til å leve i et mediesamfunn basert på (ubegrunnet) frykt og kjendiseri. Jeg personlig håper derfor på at NRK bare vil vokse seg sterkere og bedre. Det blir spennende og sammenligne de kommende nyhetskanlene til NRK og TV2 - særlig for oss som vil ha og levere ordentlige nyheter og reportasjer.

Ser du og jeg på samme NrK? :ler: Dvs. jeg har sluttet, men det var nettopp de punktene du nevner som fikk meg til å slenge TV'n i søpla og sende lisensen i retur.

Del NrK i to - nyhetsavdelingen og resten. Resten er fin, nyhetsavdelingen suger møkk.

Du blir desinformert av å se nyheter på NrK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler vi ikke nok for å bruke pc? lisens på den er det dummeste jeg har hørt. snart tar jeg med meg bøkene mine og flytter ut i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betaler vi ikke nok for å bruke pc? lisens på den er det dummeste jeg har hørt. snart tar jeg med meg bøkene mine og flytter ut i skogen.

Plystre hvis du trenger selskap for det kunne jeg tenke meg og.

P.S. Har egne bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt talt så er det lisens på radio og, men det håndheves vel ikke like bastant bare. Bare ikke si til kontrolløren som kommer at du ikke har tv fordi du klarer deg med radio :P

Radiolisensen er et engangsbeløp som du betaler når du kjøper radio. Så du kan fint bruke det argumentet hvis du har lyst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...