Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #21 Skrevet 23. oktober 2006 første innlegget etter trådstarter; det var som å lese om meg selv....
Elodi Skrevet 23. oktober 2006 #22 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg gikk opp ca 20 kg med alle 3. Etter de 2 første tok det bare et par uker før alt var borte, og enda mer forsvant under ammingen. Sluttet å amme da de var rundt 7 mnd gammel, og da kom jeg opp på "normal" vekt igjen. Med nr 3 forsvant de første 15kiloene fort, og de 5 siste forsvant i løpet av ammetiden.
Murf Skrevet 23. oktober 2006 #23 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg gikk opp 8 kg i svangerskapet (ikke mer pga voldsom kvalme frem til uke 20) og en uke etter fødsel var jeg nede i minus fem kilo, målt fra vekt før svangerskap. Er akkurat der jeg vil være i vekt, men må skjerpe spisevanene nå, har levd litt på at jeg kan spise hva jeg vil mens jeg ammer, men det er jo nå jeg har muligheten til å lage en sunn livvstil og beholde vekta. Poden er nå 11 uker.
Ephemera Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #24 Skrevet 23. oktober 2006 Er det sant dette med at det er de under 30 år som går ned mye ved amming da... :klø: ?? Det må da være veldig individuelt? Blir litt bekymra... Må si at jeg ikke har gått opp mer enn 6 - 8 kilo da (litt usikker på hva slags utgangsvekt jeg skal gå ut fra og jeg slanket meg nesten 8 kilo frem til jeg ble gravid). Men jeg har fått litt skrekken nå og har kjøpt inn Ingers rugbrød og lett hvitost. Har ikke skeiet ut så fryktelig mye heller - bortsett fra at jeg har spist mye fine rundstykker med litt ekstra godt pålegg i det siste...
mari Skrevet 23. oktober 2006 #25 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg la på meg 25 kilo begge gangene. Hadde ekstrem bekkenløsning og måtte gå med krykker i første svangerskap, mens i andre svangerskapet satt jeg i rullestol. Vekten satt som støpt de første 6 mnd etter fødsel på nr 2 (- 10 kilo som var barn etc). Da klarte jeg å gå ved hjelp av en barnevogn som var helt stiv. Har nå gått ned 27 kilo, 12 kilo mindre enn det jeg var da jeg ble gravid med nr. 2 og 7 kilo mindre enn det jeg var da jeg ble gravid med nr. 1. Problemet er at huden ser "forjævlig" ut, masse strekkmerker, og overflødig hud! Kroppen er liksom ikke like spenstig lenger...
Gjest Dalwhinnie Skrevet 23. oktober 2006 #26 Skrevet 23. oktober 2006 Dette er veldig individuelt. Jeg har alltid slitt med vekta og var overvektig før jeg ble gravid, men det virket som om kroppen endelig fant balansen da jeg ble gravid. La ikke på meg mer enn 7 kg, noe som var borte to uker etter fødselen. Nå, 4 måneder etter, er jeg 8 kg mindre enn før jeg ble gravid. Jeg ammer, og jeg er 34
Nicky B Skrevet 23. oktober 2006 #27 Skrevet 23. oktober 2006 Er det sant dette med at det er de under 30 år som går ned mye ved amming da... :klø: ?? Det må da være veldig individuelt? Blir litt bekymra... Må si at jeg ikke har gått opp mer enn 6 - 8 kilo da (litt usikker på hva slags utgangsvekt jeg skal gå ut fra og jeg slanket meg nesten 8 kilo frem til jeg ble gravid). Men jeg har fått litt skrekken nå og har kjøpt inn Ingers rugbrød og lett hvitost. Har ikke skeiet ut så fryktelig mye heller - bortsett fra at jeg har spist mye fine rundstykker med litt ekstra godt pålegg i det siste... ← Dette tror jeg er veeeeldig individuelt! Jeg gikk nesten ikke ned under ammingen.(Det kan jo ha noe med det at jeg spiste en pakke safari kjeks om dagen, jeg ble så sulten under ammingen at jeg var nesten folkevond. Det var ekstrem sult, følte jeg aldri ble mett.) Men når ammingen var over, forsvant kiloene. Jeg la på meg 18 kilo og er nå et par kilo over utgangspunktet.
Gjest Gjest_Bamsemums_* Skrevet 23. oktober 2006 #28 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg la bare på meg ca 10 kg under svangerskapet, 7 av dem var borte da jeg kom hjem fra sykehuset.. Men dessverre ble det litt vel mye godtespising i barseltiden, var mye trøtt og sliten og i dårlig form lenge etter fødselen så da ble jo snop og brus trøsten.. Og jeg var heller ikke i form til å gå lange trilleturer.. Hadde store planer om å spise sunt å gå lange turer, men er jo vanskelig å vite hvordan hverdagen vil bli når en blir mor for første gang..
Gjest Odense Skrevet 23. oktober 2006 #29 Skrevet 23. oktober 2006 Tror ikke du trenger å bekymre deg så mye visst du ikke legger på deg så veldig mye..Jeg la på meg rundt 15 kilo i mine begge svangerskap. Etter nr. 1 forsvant kiloene relativt fort, etter et par mnd, forsvant 9 kilo til gitt.. Etter nr 2. har det gått litt saktere, men jeg har også vært roligere nå.. Er nå tilbake til der jeg var før graviditeten.. Jeg har mest erfaringer med at unge kvinner ofte blir tynnere enn de var når de ble gravide. Det har skjedd med alle mine venninder, ganske rart egentlig, for ingen av oss har slanket oss aktivt...Men vi har alle fullammet og gått mye på trilleturer... Lykke til!
tingeling Skrevet 23. oktober 2006 #30 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg (og de fleste andre jeg kjenner) gikk opp +/- 20 kg, og vi har alle sammen gått ned det og mer til. Uten noen ekstreme tiltak. Kun trilleturer, pluss at jeg hadde en tendens til å glemme å spise lunsj og derfor leve på kaffe og muffins. Jeg gikk ned 10 kg rett etter fødselen, de neste ti brukte jeg fem måneder på. men da gjorde jeg ingenting for det heller. De jeg kjenner som har gått opp lite (9-10 kg) gikk raskt ned etter fødselen og fortsatte siden å gå ned. dette er slanke jenter som endte opp med å se anorektiske ut til de klarte å spise seg opp igjen. Ikke pent når rumpa forsvinner. Ikke stress med kiloene, men spis sunt og ikke for mye sukker. jeg hadde et kjempe behov for salt og fet mat når jeg var gravid, men det gikk over når jeg begynte å ta omega 3. man trenger energi når man skal være oppe om natten og amme. tingling
Imax Skrevet 24. oktober 2006 #31 Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Gikk opp 15 kg. De første 7 forsvant den første uka etter fødselen. De resterende gikk av i løpet av første måneden. Så jeg har vært overraskende heldig og gått alt ned temmelig raskt. Må presisere at jeg er aktiv (har hund og går mange og lange turer), og har et fornuftig kosthold. Jeg er 33 år gammel. Ikke stress med vekta når du er gravid. Hold deg aktiv hvis du er i form til det, og ha et sunt kosthold uten for mye sukker og ekstra fett. Min erfaring er at de som har gått opp mye og ikke gått ned mye påvirkes av enten liten aktivitet eller dårlig kosthold (eller begge deler). Endret 24. oktober 2006 av Imax
Brudulja Skrevet 24. oktober 2006 #32 Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Jeg la på meg 16-17 kg. Nå 4 mnd etter har jeg et par kg igjen å ta av. Gikk ned alt iløpet av de 2 første mnd. Men nå skal det sies at jeg spiser mye godterier og er ikke ute på alt for mange trilleturer Endret 24. oktober 2006 av Brudulja
Siam Skrevet 25. oktober 2006 #33 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg la på meg rundt 20 kilo, og alt forsvant i løpet av 3-4 måneder uten at jeg gjorde mye ekstra for det. Det ble mye trilleturer, og etterhvert også trening, men det ble også mye barseltreff på café og hos hverandre hvor det ble litt usunn mat... Nå må det sies at jeg veide for mye da jeg ble gravid, og ingenting av det forsvant. Kun graviditetstillegget. Men kroppen er på en måte dvaskere enn før, selv om vekten er den samme.
Ephemera Skrevet 31. desember 2006 Forfatter #34 Skrevet 31. desember 2006 Jeg dytter opp denne igjen jeg Nå er det jo endel som har født siden sist også. Jeg må si at temaet fremdeles opptar meg og her ser det ikke ut som verken matlysten eller vekta har tenkt å stoppe med det første... På den annen side virker det som vekta lever sitt eget liv og at jeg går oppover i vekt uansett hva eller hvordan jeg spiser. Jeg trøster meg med at noen jeg kjenner ikke gikk opp i vekt den siste måneden, men er forberedt på at jeg kommer til å gjøre det likevel...
Gjest Gjest 1 Skrevet 31. desember 2006 #35 Skrevet 31. desember 2006 Hvem sa vel at det skulle være en spøk. Skremmende. Men er det ikke bare å begynne å trene og spise regelmessig og variert? Eller er det faktisk mer vanskelig å gå ned etter at man har levert barn til verden? Hvordan klarte Britney Spears og Victoria Beckham (for å ta to eksempler som mange vet hvem er...) å se veldig gravide ut og like tynne igjen rett etterpå, hvordan er slikt mulig?
Murmelmy Skrevet 31. desember 2006 #36 Skrevet 31. desember 2006 (endret) Gikk opp totalt 19kg og er nede igjen 22kg, 4 mnd etter fødsel. Endret 31. desember 2006 av Murmelmy
Murmelmy Skrevet 31. desember 2006 #37 Skrevet 31. desember 2006 Hvem sa vel at det skulle være en spøk. Skremmende. Men er det ikke bare å begynne å trene og spise regelmessig og variert? Eller er det faktisk mer vanskelig å gå ned etter at man har levert barn til verden? Hvordan klarte Britney Spears og Victoria Beckham (for å ta to eksempler som mange vet hvem er...) å se veldig gravide ut og like tynne igjen rett etterpå, hvordan er slikt mulig? ← VB var vel slik, men må si at BS har vært mer representativ for oss vanlige dødelige. De har barnepassere, personlige trenere og kokker. Skulle jaggu klart det fint da jeg også
Gjest marthepia Skrevet 31. desember 2006 #38 Skrevet 31. desember 2006 La på meg rundt 15 kilo. 1 eller 2 dager etter fødselen veide jeg meg på sykehusvekta og 8 kilo var borte!! Resten slet jeg med å få av.. Men noen kilo kom bort etter trening, kosthold og bailine. Men nå er jeg gravid igjen, så kiloene kommer..(litt for fort..)
Bvlgari Skrevet 31. desember 2006 #39 Skrevet 31. desember 2006 Hvem sa vel at det skulle være en spøk. Skremmende. Men er det ikke bare å begynne å trene og spise regelmessig og variert? Eller er det faktisk mer vanskelig å gå ned etter at man har levert barn til verden? Hvordan klarte Britney Spears og Victoria Beckham (for å ta to eksempler som mange vet hvem er...) å se veldig gravide ut og like tynne igjen rett etterpå, hvordan er slikt mulig? ← Hadde jeg hatt et liv som dem, skulle jeg klart det også. De har personlige trenere, barnepassere og kokker som lager sunn mat til dem. Dessuten har de tatt fettsuging. Da jeg fikk førstemann la jeg på meg 12 kg. De gikk av med en gang etter fødselen. Med andremann la jeg på meg 4 kg. Disse gikk også av med en gang + litt til. Dette er ikke noe problem. Kiloene som man får på mens man er gravid fyker av etterpå. Det er tiden etterpå som er vanskelig. Kroppen er veldig forandret. Mye slappere både muskler og hud. Magen har jo blitt strukket en god del. Så er det ikke alltid det passer med trening og gåturer når man har en liten. Dermed kommer kiloene ETTER at man har født. Det har skjedd med meg begge gangene og jeg kjenner mange som opplever det samme.
Gjest blixen Skrevet 1. januar 2007 #40 Skrevet 1. januar 2007 Dermed kommer kiloene ETTER at man har født. Det har skjedd med meg begge gangene og jeg kjenner mange som opplever det samme. ← Der har du et poeng ja; med barn i huset blir det ofte en kosestund med mat og vekta fyker oppover. I tillegg kommer prioritering; trening eller være hjemme med barnet? Spesielt ferske mødre er veldig oppsatt på å være en god mor og ikke bruke tid på seg selv(satt litt på spissen). Etterhvert blir man mer sånn: "Jo, jeg MÅ trene, sånn er det bare" og snurr film til ungene i mens. Noen trenger visst ikke trene heller, for å se ok ut. Men jeg må trene og spise sunt. Føler meg bedre da, får mer overskudd, i det hele tatt, bare positive konsekvenser. I jula har jeg spist meeeget usunt, men faktum er jo at mange nordmenn gafler innpå store mengder mat og snavvel hver dag. Ikke rart folk er trøtt og sliten, blir jo det av all dritten. Men nå spora jeg visst litt av...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå