Gå til innhold

Avvist


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Var hos legen i uka som var. Jeg og mannn har prøvd i nærmere 2 år nå uten hell. legen sa: kom tilbake om 6 mnd kanskje kan vi starte utredningen da. Dere er ennå unga, det er bare å fatte mot (vi er begge 23 år).

Synes det var trist å bli tatt så lite alvorlig, hadde håpa på å få hjelp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at jeg hadde forsøkt å si til legen at dette er viktig for dere og selv om dere er unge har dere forsøkt så lenge. En god ide er å ha litt fakta på bordet. Menssykluss er veldig lurt å ha skrevet ned for å dokumentere eventuelle avvik der. Min lege ba oss også om å la det gå 6 måneder til, men hun tok noen blodprøver med det samme likevel. Ut fra de prøvene kom vi videre til utredning, med en gang. Selve utredningen tar også lang tid. Å ta skrittet ut å gå til legen for dette problemet, da har man først gått noen runder selv og "innrømmet" for seg selv at det er mulig at en trenger hjelp. Dette er en tung innrømmelse å komme til, det var det i hvertfall for oss. Min lege følte jeg heller ikke tok oss alvorlig, men fikk likevel tatt den blodprøven.

Stå på for noe dere ønsker. Ta kontakt med en annen lege eller privat gynekolog.

Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønner jeg ikke helt. Greit nok at dere fortsatt er unge, men i følge alt jeg har hørt (og lest) skal man ta kontakt med legen hvis man har forsøkt aktivt i ett år uten å bli gravide.

Av erfaring vet jeg at Ting Tar Tid! Vi dro til legen etter ett år, og ble tatt alvorlig med en gang (henvist til utredning) (Vi har også en sønn fra før av, som ble unnfanget på naturmetoden etter bare 2 pp).

Akkurat i skrivende stund har vi prøvd i 38 pp (over tre år), og venter i disse dager på svar ang. IVF behandling.

Hvis dere ikke føler dere blir tatt alvorlig, kan det jo være en ide å faktisk bytte lege (synes også svaret dere fikk, at kanskje dere skulle starte utredning etter 6 mnd, er alt for dårlig).

Ønsker dere lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Bytt lege!

Jeg ble nektet time for utredning, fordi vi ikke hadde prøvd ett fullt år.

Jeg hadde lange og uregemessige sykluser og mange andre tegn på at noe var galt.

Jeg bestillte time privat, og fikk ganske kjapt svar at jeg hadde pcos, og ikke eggløsning. Tenk om vi hadde kastet bort ett år til med fortvilelse og prøving, når vi har 0-4% sjanse for å lykkes på egenhånd?

Nei, skift lege!

Det at dere er unge er jo bare positivt! Vi er også 23 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege sa også til meg at vi var unge og hadde god tid, men sa i neste setning at han gjerne skulle sende inn en henvisning til utredning hvis vi ønsket det.

Prøv å forklar legen hvor viktig dette er!!Hvis ikke så ville jeg absolutt byttet lege!!Legen din skal jo gjøre det som er best for deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Er det ikke en nedre aldersgrense på førsk?

Men jeg husker ikke hva den er.

Jeg var 22 da vi fikk utført vårt forsøk ved St.Olavs, så alderen er vel neppe noe problem.

(men det kan jo komme av mange ting at vi fikk forsøk da, vi hadde da prøvd i 4 år også)

Utredningen tar jo også litt tid (gjerne over et halvt år + ventetid for forsøk), så alderen skal ikke spille noen rolle...

Uansett er det ingen aldersgrense for å starte på utredning.

Det er jo helt galskap!!!!

Bytt lege!

Hadde jeg vist det jeg vet i dag så hadde jeg også byttet lege da min forrige fastlege nektet å starte utredning da vi hadde prøvd i 2 år.

Han sa jeg var for ung til å få barn!!!!

Og jeg sto ikke nok på mine krav....

Bytt lege, ev start privat om dere har mulighet til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått til en annen lege. Det heter seg faktisk sånn at hvis du har prøvd i 1år og ikke lykkes så har du rett på å få utredning, er du over 30 får du hjelp tidligere. Så jeg mener da at legen deres handlet feil siden dere ble avvist. Derfor anbefaler iallfall jeg å gå til en annen lege.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...