Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #41 Skrevet 22. oktober 2006 I alle fall så er jeg sikker på at de vet mer om han enn meg ← Hyyysj!! Nå blir kanskje hele tråden flyttet til seksualitet
Gjest Chrizzy Skrevet 22. oktober 2006 #42 Skrevet 22. oktober 2006 Hyyysj!! Nå blir kanskje hele tråden flyttet til seksualitet ← Ho ho Kan hende det var en politidame som ble med i følget og at han syntes det var skikkelig kult
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #43 Skrevet 22. oktober 2006 Om noen burde kunne heve seg over noe, så gjelder det politiet i dette tilfellet. Jeg synes de bør kunne se såpass gjennom fingrene på en kommentar som attpåtil slippes på et utested. Det å i ettertid komme med håndjern og bure mannen inne i fyllearresten synes jeg kun vitner om ønske om å bedrive maktutøvelse. Ser ikke noe rasjonelt i en slik avgjørelse. Den politimannen det gjelder vet sikkert at han ikke står så veldig høyt i rang hos denne mannen. Det er vel heller ikke en uvant ting for politiet generelt, å oppleve at de får litt småslemme karakteristikker rettet mot seg. De fleste politibetjenter burde kunne takle denslags for hva det er: bagateller, uten at det går på stoltheten løs og de ender opp med å skulle hevne seg ved å bruke sin posisjon.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #44 Skrevet 22. oktober 2006 Det at han oppsøker en politimann og kaller han hestkuk sier også så utrolig mye om denne mannen. Jeg har all verdens respekt for politiet og det arbeidet de gjør, greit at det sikkert blir begått feil i den sektoren som i alle andre sektorer, men når en mann går bort til en politimann og kaller han hestkuk og etterpå nekter å bli med, ja da har han på en måte lagt opp løpet selv. ← Det var vel ikke snakk om at denne mannen oppsøkte politiet, men at de traff på hverandre i gangen på et utested. Ingen vits i å gjøre ting verre enn hva de i utgangspunktet er??!
mysan Skrevet 22. oktober 2006 #45 Skrevet 22. oktober 2006 Men hva om det ikke er sånn? Tror du ikke det faktisk finnes situasjoner der noen politifolk rett og slett driver hets med enkeltmennesker? ← Jo, de finnes. Og særlig på småsteder tror jeg. Jeg har gjennom de årene jeg har bodd her også sett at det lokale politiet kanskje egentlig har for lite å gjøre, så de henger seg opp i ett eller annet. Her kan ikke ungdom gå i flokk bortover fortauene før politiet er der og starter ransaking av lommer. De kan ikke sitte på en plen utenfor en vilkårlig blokk før politiet tilkalles og kommer og jager vekk ungdommen. Ellers fikk du et spørsmål tidligere i tråden som du ikke har svart på: var denne politimannen i sivil eller var han uniformert den kvelden din venn slang den kommentaren til ham? Dette utgjør en forskjell. Brukt hasj på papiret to ganger, er to ganger for mye. Det er ulovlig å bruke narkotika her i landet, og det gjelder også din bekjent. ikke vet alt, for det kan være mer på papiret hans som du ikke vet noe om. ← Hasjrøyking er ulovlig her i landet, men det finnes alvorligere saker som politiet kanskje burde sine ressurser på? Jeg mener, de klager jo over for få ressurser hele tiden. Man hører om folk som ringer politiet etter innbrudd og ikke kan få folk til stedet på flere dager fordi de ikke har ressurser. Men å konsekvent stoppe én og samme person hver gang de ser bilen hans, kjøre rundt på veiene for å holde oppsyn med tenåringer osv, det kan de prioritere. Jeg blir alltid forundret over hvor harde vi egentlig er blitt. Jeg skriver her om et menneske som røyker hasj av og til, han selger ikke og han bråker ikke med de. Han er ikke noe verre en noen som helst. Han har kanskje temperament og nekter å innse at han ikke har noe han skulle ha sagt ovenfor en makt som er mye sterkere enn han. Ja, få fjernet alle de som tar seg en blås fra gaten, verden blir sikkert et mye bedre sted da! ← Folk som ikke har hatt kontakt med politiet ser ikke for seg at det faktisk finnes en hel del drittsekker blant dem. Det er mange som har valgt dette yrket av helt feil grunner, og det er folk det går ut over. Det finnes udugelighet over alt, også i politiet. Min eldste har vært i klammeri med politiet opptil flere ganger i tenårene. Dette har resultert i at de har skåret lillebror over samme kam, og har stoppet ham på gaten i hytt og pine også, og til og med kjørt ham hjem med den begrunnelsen at guttungen var overstadig beruset. Hvilket han ikke var. Jeg var jo der og tok i mot ham da de kom. Vi bor på et lite sted, og jeg har flere ganger sagt at her har de for lite å gjøre. Det virker selvfølgelig bare dumt å si dette, men han hadde ikke røkt den kvelden han ble stoppet. Men det fantes rester i blodet hans. Man kan visst finne rester etter 3 måneder, som sagt så sa selv legen at han mente at han ikke hadde røkt den kvelden (sikkert noe med nivå i blodet). Jeg har lest papirene! ← Hasjen sitter i blodet i månedsvis, det er helt sant. Og de ser på nivåene hvor lenge siden personen har røyket.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #46 Skrevet 22. oktober 2006 Hasjrøyking er ulovlig her i landet, men det finnes alvorligere saker som politiet kanskje burde sine ressurser på? Jeg mener, de klager jo over for få ressurser hele tiden. Man hører om folk som ringer politiet etter innbrudd og ikke kan få folk til stedet på flere dager fordi de ikke har ressurser. Men å konsekvent stoppe én og samme person hver gang de ser bilen hans, kjøre rundt på veiene for å holde oppsyn med tenåringer osv, det kan de prioritere. ← For å sette det i et større perspektiv, så er det som regel ikke like stor fare for liv og helse når det har foregått en innbrudd. Mens det å kjøre bil i nakotikapåvirket tilstand er å leke med eget og andres liv. Bare les innleggene til de brukerne som selv kjenner ofre i trafikken. Og det er nok riktig at politiet legger terskelen litt lavere for gamle kjenninger. TS skriver jo også at denne vennen har temperemant, og de ville unngå en amper situasjon når han var i alkoholpåvirket tilstand. Og når han har befatning med narkotika, så er terskelen for å drive med andre ulovligheter (våpen) ofte lavere. Dette er noe politiet må ta med i beregningen. Og det er da snakk om innstilling ovenfor politiet. En kamerat av meg fikk også unormalt tett oppfølging av politiet pga foreldre som ikke stilte opp som de skulle og en storebror som hadde gjort litt gale ting. Men han syntes det var uproblematisk å bli stoppet av politiet: han hadde jo ikke noe å skjule. Han ble veldig god venn med en av politimennene etterhvert og politimannen hjalp ham masse før han skulle søke befalsskolen. Det er snakk om hvilken holdning man har til politiet i utgangspunktet. Ja, det finnes de innen politiet som ikke skulle vært der (som i alle andre yrker), men det går an å unngå dem ved å være overbærende selv. Nå bærer jo også politi i uniform navnskil/nr, så det er lettere å klage på en enkelt betjent. Og politiet er ikke ute etter å forfølge dem, de er avhengig av godt samarbeid også til de halvkriminelle som de kanskje senere kan bruke til informanter ol. Sentrale politimyndigheter har sett viktigheten av dette med gjengoppblomstring i hovedstaden bla, så om en politimann lager mer bråk enn nødvendig er det interesse for å rydde opp i dette. Hvis ikke skaper man jo bare mer grobunn for kriminalitet..
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #47 Skrevet 22. oktober 2006 Og det er da snakk om innstilling ovenfor politiet. En kamerat av meg fikk også unormalt tett oppfølging av politiet pga foreldre som ikke stilte opp som de skulle og en storebror som hadde gjort litt gale ting. Men han syntes det var uproblematisk å bli stoppet av politiet: han hadde jo ikke noe å skjule. Han ble veldig god venn med en av politimennene etterhvert og politimannen hjalp ham masse før han skulle søke befalsskolen. ← Og må bare legge til at han hjalp til som privatperson, ikke som politibetjent. Bare så jeg ikke gir inntrykk av at politiet er korrupte og bruker sin makt til annet enn det de skal
Gjest Chrizzy Skrevet 22. oktober 2006 #48 Skrevet 22. oktober 2006 For å sette det i et større perspektiv, så er det som regel ikke like stor fare for liv og helse når det har foregått en innbrudd. Mens det å kjøre bil i nakotikapåvirket tilstand er å leke med eget og andres liv. Bare les innleggene til de brukerne som selv kjenner ofre i trafikken. Igjen! Her er det snakk om at han ikke hadde røkt den kvelden. Og det er nok riktig at politiet legger terskelen litt lavere for gamle kjenninger. TS skriver jo også at denne vennen har temperemant, og de ville unngå en amper situasjon når han var i alkoholpåvirket tilstand. Og når han har befatning med narkotika, så er terskelen for å drive med andre ulovligheter (våpen) ofte lavere. Dette er noe politiet må ta med i beregningen.. Hva i all verden kan få deg til å trekke den konklusjonen? jeg blir bare oppgitt! Når jeg skrev temperament så mente jeg at han ikke "klarte" å dy seg, men sa noe. Han er aldrig i slossing, har ingen historie der han har vært voldelig. Og det er da snakk om innstilling ovenfor politiet. En kamerat av meg fikk også unormalt tett oppfølging av politiet pga foreldre som ikke stilte opp som de skulle og en storebror som hadde gjort litt gale ting. Men han syntes det var uproblematisk å bli stoppet av politiet: han hadde jo ikke noe å skjule. Han ble veldig god venn med en av politimennene etterhvert og politimannen hjalp ham masse før han skulle søke befalsskolen. .. Det er vel kanskje ikke alle som er så heldige, eller som ville synes det er greit å bli behandlet annerledes enn andre pga en storebror. Det er snakk om hvilken holdning man har til politiet i utgangspunktet. Ja, det finnes de innen politiet som ikke skulle vært der (som i alle andre yrker), men det går an å unngå dem ved å være overbærende selv. Nå bærer jo også politi i uniform navnskil/nr, så det er lettere å klage på en enkelt betjent. Og politiet er ikke ute etter å forfølge dem, de er avhengig av godt samarbeid også til de halvkriminelle som de kanskje senere kan bruke til informanter ol. Sentrale politimyndigheter har sett viktigheten av dette med gjengoppblomstring i hovedstaden bla, så om en politimann lager mer bråk enn nødvendig er det interesse for å rydde opp i dette. Hvis ikke skaper man jo bare mer grobunn for kriminalitet.. ← Jeg tror ikke de har lagt et godt grunnlag for samarbeid i denne saken akkurat.
Gjest Chrizzy Skrevet 22. oktober 2006 #49 Skrevet 22. oktober 2006 Jo, de finnes. Og særlig på småsteder tror jeg. Jeg har gjennom de årene jeg har bodd her også sett at det lokale politiet kanskje egentlig har for lite å gjøre, så de henger seg opp i ett eller annet. Her kan ikke ungdom gå i flokk bortover fortauene før politiet er der og starter ransaking av lommer. De kan ikke sitte på en plen utenfor en vilkårlig blokk før politiet tilkalles og kommer og jager vekk ungdommen. Ellers fikk du et spørsmål tidligere i tråden som du ikke har svart på: var denne politimannen i sivil eller var han uniformert den kvelden din venn slang den kommentaren til ham? Dette utgjør en forskjell. Hasjrøyking er ulovlig her i landet, men det finnes alvorligere saker som politiet kanskje burde sine ressurser på? Jeg mener, de klager jo over for få ressurser hele tiden. Man hører om folk som ringer politiet etter innbrudd og ikke kan få folk til stedet på flere dager fordi de ikke har ressurser. Men å konsekvent stoppe én og samme person hver gang de ser bilen hans, kjøre rundt på veiene for å holde oppsyn med tenåringer osv, det kan de prioritere. Folk som ikke har hatt kontakt med politiet ser ikke for seg at det faktisk finnes en hel del drittsekker blant dem. Det er mange som har valgt dette yrket av helt feil grunner, og det er folk det går ut over. Det finnes udugelighet over alt, også i politiet. Min eldste har vært i klammeri med politiet opptil flere ganger i tenårene. Dette har resultert i at de har skåret lillebror over samme kam, og har stoppet ham på gaten i hytt og pine også, og til og med kjørt ham hjem med den begrunnelsen at guttungen var overstadig beruset. Hvilket han ikke var. Jeg var jo der og tok i mot ham da de kom. Vi bor på et lite sted, og jeg har flere ganger sagt at her har de for lite å gjøre. Hasjen sitter i blodet i månedsvis, det er helt sant. Og de ser på nivåene hvor lenge siden personen har røyket. ← Godt å lese noen som reflekterer den andre veien også Mysan Politimannen var i uniform ja. Vet at det ikke gjør saken til min venn noe bedre. Lurer på hva han egentlig gjorde i trappen der lurer jeg på. Det hadde ikke skjedd noe på det stedet, han sto bare der og glodde da de kom.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #50 Skrevet 22. oktober 2006 Godt å lese noen som reflekterer den andre veien også Mysan Politimannen var i uniform ja. Vet at det ikke gjør saken til min venn noe bedre. Lurer på hva han egentlig gjorde i trappen der lurer jeg på. Det hadde ikke skjedd noe på det stedet, han sto bare der og glodde da de kom. ← Men du virker ikke så reflektert i motsatt retning av det du allerede har bestemt deg for å mene om denne saken. At en politimann "står og glor" er en del av det forbyggende arbeidet de gjør. Det er viktig at de er synlige for å forhindre kriminalitet og kunne gripe raskt inn.
Gjest Chrizzy Skrevet 22. oktober 2006 #51 Skrevet 22. oktober 2006 Om noen burde kunne heve seg over noe, så gjelder det politiet i dette tilfellet. Jeg synes de bør kunne se såpass gjennom fingrene på en kommentar som attpåtil slippes på et utested. Det å i ettertid komme med håndjern og bure mannen inne i fyllearresten synes jeg kun vitner om ønske om å bedrive maktutøvelse. Ser ikke noe rasjonelt i en slik avgjørelse. Den politimannen det gjelder vet sikkert at han ikke står så veldig høyt i rang hos denne mannen. Det er vel heller ikke en uvant ting for politiet generelt, å oppleve at de får litt småslemme karakteristikker rettet mot seg. De fleste politibetjenter burde kunne takle denslags for hva det er: bagateller, uten at det går på stoltheten løs og de ender opp med å skulle hevne seg ved å bruke sin posisjon. ← Ja, det virker så unødvendig av politimannen hele greia. Det er da han som har orden på livet sitt og har det bra. Mange av de menneskene de møter på er jo "tapere" i samfunnet, er de så sadistiske (noen av de) at de har lyst å trykke folk enda lengre ned i søla? Det finnes mange mange gode politifolk som faktisk har et hjerte for disse menneskene. Maktsyke drittsekker som ikke har det skulle ikke få lov til å ha jobb der/på gata med folk (de skulle sitte bak en pult i alle fall)! Istedenfor og åpenlyst smile sleskt og overlegent direkte til min venn, slik at alle han kom med så det, så kunne politimannen faktisk ha opptrådt profesjonellt og ikke latt det vises så tydelig at de har en historie.
Gjest Chrizzy Skrevet 22. oktober 2006 #52 Skrevet 22. oktober 2006 Men du virker ikke så reflektert i motsatt retning av det du allerede har bestemt deg for å mene om denne saken. At en politimann "står og glor" er en del av det forbyggende arbeidet de gjør. Det er viktig at de er synlige for å forhindre kriminalitet og kunne gripe raskt inn. ← Jo, men så har vel jeg vært nesten den enste i denne tråden som har tenkt slik. Derfor er jeg med på å reflektere, den andre veien. Ville ikke orket engasjere meg om jeg syntes det samme som flertallet her. Står og glor var vel det siste jeg skrev. De som var med kan fortelle at han smilte sleskt og overlegent, direkte mot denne personen, veldig tydelig!
mysan Skrevet 22. oktober 2006 #53 Skrevet 22. oktober 2006 Ganske ille at de valgte å faktisk legge fyren i håndjern og hive ham på glattcelle på grunn av en sleivete og teit kommentar. Jeg synes det forklarer en hel del om denne spesifikke betjenten og hans forhold til egen makt i egenskap av uniformen sin. Sånne har jeg ingen respekt for, verken i politiet eller andre steder.
Gjest beekeeper Skrevet 22. oktober 2006 #54 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg synes hele denne saken blir for vanskelig å ta her, siden det er to sider av saken og det blir på en måte en "evig krangel" mellom de som støtter vennen din og de som støtter politiet. Når det er sagt, synes jeg at sånne situasjoner bør takles på den måten at man tar det opp med "høyere" makter, om du skjønner hva jeg mener? Ellers kan sånne situasjoner som oppstod på det utestedet takles på andre måter (oftest som man takler mobbere o.l.) nemlig å heve seg over det, ignorere det eller å snakke fornuftig tilbake. Alle vet at dette er vanskelig.. Det virker som om at vennen din forstår dette, og at han bare mistet besinnelsen en stund. Håper det blir noe klarhet i dette, så vennen din får et bedre liv og politiet bidrar positivt.
Donpedro Skrevet 22. oktober 2006 #55 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg mener at enhver som jobber i det offentlige, det være seg på sosialkontor, som politi, lærer eller på gamlehjem skal få slippe å bli slengt stygge karakteristikker til. Ergo synes jeg det er helt greit at et lovverk regulerer dette, og at det kan bli tatt affære. Kjenner en del politi, og de får jammen høre litt av hvert når de utfører jobben sin, av folk som balnder seg inn. Om det skulle vært LOV i tillegg å stille seg opp for å slenge dritt, ville det blitt enda verre. Kameraten ti ts synes jeg høres ut som en som burde prøve å styre seg mer enn han gjorde.
Gjest Gjesta Skrevet 22. oktober 2006 #56 Skrevet 22. oktober 2006 Ganske ille at de valgte å faktisk legge fyren i håndjern og hive ham på glattcelle på grunn av en sleivete og teit kommentar. Jeg synes det forklarer en hel del om denne spesifikke betjenten og hans forhold til egen makt i egenskap av uniformen sin. Sånne har jeg ingen respekt for, verken i politiet eller andre steder. ← Etter det jeg kan lese skjedde dette fordi han nektet å bli med frivillig.
Donpedro Skrevet 22. oktober 2006 #57 Skrevet 22. oktober 2006 Merker meg for øvrig at trådstarter tilogmed har sensurert seg selv i overskriften mht hva som ble sagt. Hvorfor det? Synes du det var så stygt?
Gjest Chrizzy Skrevet 22. oktober 2006 #58 Skrevet 22. oktober 2006 Etter det jeg kan lese skjedde dette fordi han nektet å bli med frivillig. ← Ja, han sa han mente det ikke var noen grunn til å ta han med på stasjonen. Han skjønte jo hvor de bar. De hev han ikke inn på glattcella fordi han ikke hadde lyst å bli med. Håndjerna brant nok i fingrene på den "fornærmede" politimannen.
Gjest Chrizzy Skrevet 22. oktober 2006 #59 Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Merker meg for øvrig at trådstarter tilogmed har sensurert seg selv i overskriften mht hva som ble sagt. Hvorfor det? Synes du det var så stygt? ← Nei! Men jeg skriver ikke det uansett situasjon. Kanskje bare til kjæresten Vitsen er jo egentlig ganske generell. Og det kan jo være et litt tynt grunnlag for å si at han sa direkte til politimannen at du er en k..! Vitsen er jo "Hvor sitter den største ku... på en politihest? Oppå!". Det var det han sa når han gikk forbi, ikke helt direkte til politimannen heller. Han gikk ikke oppi trynet på han å sa det, men han sa det da han gikk forbi, etter at han følte seg provosert av politimannen i utgangspunktet. Endret 22. oktober 2006 av Chrizzy
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #60 Skrevet 22. oktober 2006 Ja, han sa han mente det ikke var noen grunn til å ta han med på stasjonen. Han skjønte jo hvor de bar. De hev han ikke inn på glattcella fordi han ikke hadde lyst å bli med. Håndjerna brant nok i fingrene på den "fornærmede" politimannen. ← Om han mener det er grunn eller ikke har da ingenting å si! Det er en grunn til at politiet har en viss makt!! Ærlig talt, jeg tror verken du eller denne vennen din vet særlig mye om hvordan samfunnet fungerer eller hvordan det ville fungert uten politi! Jeg innser det kan finnes politi som ikke burde valgt det yrket. Men innser du at vennen din kanskje ikke har fortalt deg alt, at politiet hadde en gyldigere grunn til å ta han med? Eller har du allerede bestemt deg for at hele landets politistyrke er humbug?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå