Aziraphale Skrevet 30. mars 2002 #21 Skrevet 30. mars 2002 Mor brukte å si at hun hadde "Rausfossframand" på besøk. Hun bodde i Raufoss-traktene Mamma sier mens, jeg sier mensen. Mens høres av en eller annen grunn verre ut enn mensen?? En britisk venn av meg sier "the paintors are working". Aaaner ikke hvorfor. 12
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2002 #22 Skrevet 2. april 2002 Mange fine her:-) Jeg pleier bare si..."det derre der"....og jeg er mann,så...heh
Astra Skrevet 2. april 2002 #23 Skrevet 2. april 2002 Min kjære og jeg kaller mensen for "musesjuken" Har brukt dette siden vi blei sammen for 2 år siden, og bruker det fortsatt...12
Bakgårds-katta Skrevet 2. april 2002 #24 Skrevet 2. april 2002 He,he...nissen lurer i trusa mi, den var morsom! Jeg pleier å si mensen, men mannen min kaller det for "stygg-heta".12
Væren Skrevet 2. april 2002 #25 Skrevet 2. april 2002 Kan jo også si det slik at "lekeplassen er nymalt"... Bare noe jeg kom på, hehe..... Klem fra12
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2002 #27 Skrevet 4. april 2002 Mormoren min bruker " vondt i magen " det har irritert meg også mange ganger, men jeg syns det er bedre en MENSEN. det høres likssom så ekkelt ut MENS, MENSEN, MENSTRAUSJONEN... jeg sier enten "jeg er litt kvinnelig om dagen" eller så sier jeg bare "damemagen" hvis noen spør hva som er galt. til venninner og mor sier jeg mensen.. greit det, men jeg foretrekker "er kvinnelig om dagen"
Væren Skrevet 4. april 2002 #28 Skrevet 4. april 2002 Apropos mensen; et annet ord for bind som jeg har sansen for, er HENGEKØY FOR SYKE MUS! Klem fra12
Maggie74 Skrevet 4. april 2002 #29 Skrevet 4. april 2002 Synes jentungen på 7,5 år er fin, jeg. Hvis hun kommer inn på badet når jeg er på do. Hun ser at jeg sitter der og kommenterer tørt: "Æsj.. blør du fra tissen igjen nå a". Jeg tror hun tror at jeg blør ihjel snart! *knis* Er litt verre når hun holder foredrag for bestemødre om at hun skal begynne å blø fra tissen når hun går i 7. klasse. Tror jeg skal lære henne å si mens, jeg.. høres best ut synes jeg. Maggie!
Charmina Skrevet 7. april 2002 #31 Skrevet 7. april 2002 Heisann Må bare fortelle en litt morsom historie når det gjelder temaet mensen ! Satt på toalettet en gang da min lille sønn på nesten 3 år kom inn på doen (får jo aldri være i fred - ikke engang på do........). Hadde mensen,og derfor også bind på meg! Guttungen ser forskrekket ned på bindet og sier forundret "mamma,har du bæsjet i trusa di?". Nei det har jeg ikke prøver jeg, og vet ikke helt hva jeg skal si (ikke lett å forklare en liten gutt på 3 år den kvinnelige syklusen akkurat) "JODA mamma,det har du det" var svaret jeg fikk! Ler veldig av det nå, men var ganske redd en stund for at han nå gikk i barneparken og fortalte alle hva han trodde mamman hans hadde gjort!! Ellers har jeg hørt betegnelsen - det måndtlige og "den hersens greia" Klemmer fra12
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. april 2002 #32 Skrevet 8. april 2002 Jeg pleier og si Tante Rød. Milla 12
Nelle Skrevet 11. april 2002 #33 Skrevet 11. april 2002 Jeg var på ferie i Monaco en gang, og hadde mensen. Skulle inn i en matbutikk of kjøpe bind, men kunne ikke finne det i noen av hyllene. tilslutt gikk jeg og spurte damen i kassen om de hadde bind. Hun rødmet dypt, begynte og knise, og ville ikke svare. Dette var så pinlig for henne å svare på, at hun tilslutt gikk for å hente daglig leder (en mann), som beskjedent og rødmende forklarte at i Monaco måtte man på apotek for å kjøpe bind og tamponger. Forøvrig pleier jeg å si mensen, eller jeg sier "en-gang-i-måneden-greia" eller "kvinne-greia" f.eks. om noen kolleger spør om jeg har vært syk osv. (av og til må jeg være borte fra jobb pga menssmerter). Ellers liker jeg ikke så godt dette med "musesyke" -men det er kanskje mest fordi jeg ikke liker å kalle underlivet mitt for mus + jeg liker ikke å tenke at jeg er syk når jeg har mensen pga. det er jo helt normalt, og om jeg ikke hadde hatt mensen -det er DA jeg hadde vært syk (om jeg ikke hadde vært gravid, da...). Mange morsomme navn på mensen her inne!! *ler* Jeg pleide å si "vondt i magen" da jeg var yngre (fjortis), men nå sier jeg altså mensen. Klem, Nelle
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2002 #35 Skrevet 12. april 2002 Mange gode forslag her ja! Ei venninne og jeg kaller det for hønefoss, synes det er ganske bokstavelig! Sandra
nutta Skrevet 13. april 2002 #36 Skrevet 13. april 2002 Jeg kaller det ofte Hurpeuka!! Det passer liksom så godt på meg.....
hegelille Skrevet 13. april 2002 #37 Skrevet 13. april 2002 kjært barn har mange navn, jeg og kjæresten bruker å si; - tante rød - den pille frie uka, bruker p-pille - gamla - hoff - mm kommer ikke på flere i farta Men heretter skal æ kalle mensen for brannmann sam... det var det beste forslaget...12
Gjest gjest 0 Skrevet 15. april 2002 #39 Skrevet 15. april 2002 Jeg pleier vel stort sett og si mensen, men venninna mi sier altid at hun har besøk eller at tante rød er på besøk. I min vennegjeng er det vist ustyrtelig morro å mobbe de som nylig har blitt sammen (les meg) og maser da voldsomt om at vi skal ha/har hatt sex osv.. De sier det kanskje ikke rett ut men likevel... Jeg bryr meg ikke noe om siden det er jo noe alle har. Men som min nye kjærste sa: Ingen fare! Vi kjører brannbil denne uka! (begge synes mens og sex er ekkelt). Ellers så hender det jeg sier at det er den tida i måneden eller at det er opptatt (den siste i forbindelse med sex da) 12
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2002 #40 Skrevet 15. april 2002 Her i nord kaller vi det for "mainnsjit-dagan"!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå