@lfa Skrevet 24. mars 2002 #1 Skrevet 24. mars 2002 Begynte en litt "morsom" samtale i sted. Min kjæreste kan aldri si ordet "mensen"... I stedet sier han "tante rød" eller "besøk". Hvorfor er noen så "redd" for å si ordet "mens"??? Er det flere som har erfaringer med dette? Og hva andre ord brukes eventuelt? 12
Lionda Skrevet 24. mars 2002 #3 Skrevet 24. mars 2002 En veldig intern versjon fra meg og venninnene mine da vi gikk på videregående: Sekkfrid. For når vi hadde mensen hadde vi alltid med oss sekken overalt, for der lå jo bind og sånt.. Men nå sier jeg stort sett bare mensen..12
Julie Skrevet 24. mars 2002 #4 Skrevet 24. mars 2002 Ja, jeg har oxo inntrykk av at mange ikke vil bruke ordet mensen, spes. gutter og menn. Hørt mange si "hu har tida si nå" osv.. Klems, Julie
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2002 #5 Skrevet 24. mars 2002 Tante rød er på besøk, jeg surfer på den røde bølgen, Nissen lurer i trusa, jeg har tiden min, jeg kan ikke ha sex *hint hint*, osv... Det var de versjonene jeg har hørt Men det kalles jo mensen mest da, blant oss jenter. 12
Væren Skrevet 24. mars 2002 #6 Skrevet 24. mars 2002 *ler av Sekkfrid* Beste jeg har hørt, Lionda! Sier nå helst mensen, jeg da! Men min svigermor og mine svigerinner hadde en fin en når de skulle skrive bind på handlelappen; i fall de skulle være så uheldige å miste lappen - eller noen kunne komme til å lese den - hadde de et hemmelig og forkortet kodeord for "bind" (som jo var et noe pinlig ord for 20 år siden...) På handlelappen sto nemlig bare "F.V" - som selvfølgelig var en forkortelse for "Fuglane veit" Hilsen12
Usikker Skrevet 24. mars 2002 #7 Skrevet 24. mars 2002 Det sies at "kjært barn har mange navn"......men!!!!! Dette må vel være unntaket det da.
Thea Skrevet 24. mars 2002 #8 Skrevet 24. mars 2002 Jeg føler et lite behov for å fortelle at Brannmann Sam har kommet,eller en uke senere left the building. Kjekt å si fra lissom 12
kallisticat Skrevet 24. mars 2002 #11 Skrevet 24. mars 2002 Og kjøre brannbil da = å ha sex mens man har mensen...
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2002 #12 Skrevet 25. mars 2002 Min mor har også ett eller annet i mot å si "mensen", istedet bruker hun å si "vondt i magen". Jeg har alltid irritert meg over det for når jeg har mensen har jeg vondt i ryggen, og ikke så rent sjelden har jeg vondt i magen uten å ha mensen........
Zafir Skrevet 25. mars 2002 #13 Skrevet 25. mars 2002 Sambo bruker å spørre om jeg har heist den røde fanen Syns det er bedre enn å få slengt i fleisen: har du MENSEN eller? På barneskolen brukte vi å kalle mensen for Anton (huff, nå har Anton kommet på besøk...)! Vi syns mensen var så stygt å si, + at når vi snakket om Anton så skjønte ikke gutta hvem vi snakket om... Det var liksom en slags lettelse for alle oss jenter da vi fant på Anton, plutselig kunne vi alle snakke om våre plager, hvilket bind er best osv. Tidligere var det såååå flaut bare pga mensen-ordet. Rart egentlig! Klem fra Zafir (som tror Anton er på besøk) 12
@lfa Skrevet 27. mars 2002 Forfatter #15 Skrevet 27. mars 2002 Anonym, har vi samme mor, eller? Min mor sier også "vondt i magen"... Jeg har til dags dato aldri hørt henne si noe annet.... 12
Fru.com Skrevet 27. mars 2002 #16 Skrevet 27. mars 2002 Tante på besøk, ble brukt når jeg gikk på skolen...nå sier jeg mensen. Men en liten kommentar til væren ang. pinlig ord for 20 år siden...her i USA pakker de inn bindene og tampongene i papirposer når du handler...hvis ikke de har papirposer tar de to plastposer...så her er det tydeligvis fortsatt "pinlig". 12
Usikker Skrevet 27. mars 2002 #17 Skrevet 27. mars 2002 Jeg har også alltid sagt "vondt i magen" selv om jeg også ofte har vondt i ryggen når jeg har mensen.
Cobra Skrevet 27. mars 2002 #18 Skrevet 27. mars 2002 Jeg bruker å si at det er opptatt, når han hinter frammpå om å få seg noe......
gladidag Skrevet 30. mars 2002 #19 Skrevet 30. mars 2002 en kollega spurde om røde Klara var på besøk.... Det var hans måte å si det på. Mamma sa alltid "besøk" mne eg sier uka eller mensen..
Mrs. K Skrevet 30. mars 2002 #20 Skrevet 30. mars 2002 Mamma sa "å ha sine blødninger" om mensen. Jeg sir "mens" og datteren min på 12 sir "Tante Rød" "Fuglane veit" var jo kjempefin Vennlig hilsen _________________ Trille 1212[ Dette Innlegg er endret av: Trille den 2002-03-30 10:45 ]
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå