Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynte en litt "morsom" samtale i sted.

Min kjæreste kan aldri si ordet "mensen"...

I stedet sier han "tante rød" eller "besøk".

Hvorfor er noen så "redd" for å si ordet "mens"??? icon_lol.gif

Er det flere som har erfaringer med dette? Og hva andre ord brukes eventuelt?

12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En jeg kjenner sier tyttebæruka:-)

Skrevet

En veldig intern versjon fra meg og venninnene mine da vi gikk på videregående:

Sekkfrid.

For når vi hadde mensen hadde vi alltid med oss sekken overalt, for der lå jo bind og sånt.. icon_lol.gificon_lol.gificon_lol.gif

Men nå sier jeg stort sett bare mensen..12

Skrevet

Ja, jeg har oxo inntrykk av at mange ikke vil bruke ordet mensen, spes. gutter og menn. Hørt mange si "hu har tida si nå" osv..

Klems,

Julie

Gjest Anonymous
Skrevet

Tante rød er på besøk,

jeg surfer på den røde bølgen,

Nissen lurer i trusa,

jeg har tiden min,

jeg kan ikke ha sex *hint hint*,

osv... Det var de versjonene jeg har hørt icon_smile.gif

Men det kalles jo mensen mest da, blant oss jenter.

12

Skrevet

icon_lol.gif *ler av Sekkfrid* Beste jeg har hørt, Lionda!

Sier nå helst mensen, jeg da!

Men min svigermor og mine svigerinner hadde en fin en når de skulle skrive bind på handlelappen; i fall de skulle være så uheldige å miste lappen - eller noen kunne komme til å lese den - hadde de et hemmelig og forkortet kodeord for "bind" (som jo var et noe pinlig ord for 20 år siden...)

På handlelappen sto nemlig bare "F.V" - som selvfølgelig var en forkortelse for "Fuglane veit" icon_wink.gif

Hilsen12

Skrevet

Det sies at "kjært barn har mange navn"......men!!!!! Dette må vel være unntaket det da. icon_confused.gif

Skrevet

Jeg føler et lite behov for å fortelle at Brannmann Sam har kommet,eller en uke senere left the building.

Kjekt å si fra lissom icon_wink.gif12

Skrevet

Tante rød....

Røde niagara falls...12

Skrevet

Og kjøre brannbil da = å ha sex mens man har mensen...

Gjest Anonymous
Skrevet

Min mor har også ett eller annet i mot å si "mensen", istedet bruker hun å si "vondt i magen". Jeg har alltid irritert meg over det for når jeg har mensen har jeg vondt i ryggen, og ikke så rent sjelden har jeg vondt i magen uten å ha mensen........

Skrevet

Sambo bruker å spørre om jeg har heist den røde fanen icon_smile.gif Syns det er bedre enn å få slengt i fleisen: har du MENSEN eller?

På barneskolen brukte vi å kalle mensen for Anton (huff, nå har Anton kommet på besøk...)! Vi syns mensen var så stygt å si, + at når vi snakket om Anton så skjønte ikke gutta hvem vi snakket om...

Det var liksom en slags lettelse for alle oss jenter da vi fant på Anton, plutselig kunne vi alle snakke om våre plager, hvilket bind er best osv. Tidligere var det såååå flaut bare pga mensen-ordet. Rart egentlig!

Klem fra

Zafir (som tror Anton er på besøk)

12

Skrevet

Anonym, har vi samme mor, eller? icon_lol.gif

Min mor sier også "vondt i magen"...

Jeg har til dags dato aldri hørt henne si noe annet.... 12

Skrevet

Tante på besøk, ble brukt når jeg gikk på skolen...nå sier jeg mensen.

Men en liten kommentar til væren ang. pinlig ord for 20 år siden...her i USA pakker de inn bindene og tampongene i papirposer når du handler...hvis ikke de har papirposer tar de to plastposer...så her er det tydeligvis fortsatt "pinlig". 12

Skrevet

Jeg har også alltid sagt "vondt i magen" selv om jeg også ofte har vondt i ryggen når jeg har mensen. icon_cool.gif

Skrevet

Jeg bruker å si at det er opptatt, når han hinter frammpå om å få seg noe......

Skrevet

en kollega spurde om røde Klara var på besøk.... Det var hans måte å si det på. Mamma sa alltid "besøk" mne eg sier uka eller mensen..

Skrevet

Mamma sa "å ha sine blødninger" om mensen.

Jeg sir "mens" og datteren min på 12 sir "Tante Rød"

"Fuglane veit" var jo kjempefin icon_smile.gif

Vennlig hilsen

Trille icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Trille den 2002-03-30 10:45 ]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...