Gå til innhold

Hvordan står det til med dere nybakte mammaer?


Flugelhorn

Anbefalte innlegg

Hvordan har dere det om dagen?

Er dagene med de små bra?

Her i gården går det som en drøm!

Lillegutt sover hele nettene, spiser som en helt (må fylle opp magen med vann etter måltidet... gir han mme) og smiler og pludrer til den store gullmedalje :)

Må si jeg stortrives som mamma og føler meg så heldig som får oppleve dette!

Får aldri nok av gutten og kan bli stående lenge og bare se på han når han sover :hjerter:

Ellers så blomstrer forholdet mellom min kjære og meg, hadde belaget oss på tøffe uker etter fødselen - ble jo fortalt at det kom til å bli tøft med nattevåking, gåting og etc.... men siden gutten er så snill så er alt bare fryd og gammen (hvertfall foreløpig :) )

Så jeg må si jeg lever i en drømmeverden nå, hadde aldri trodd ting kunne bli så perfekt som nå :ler:

(tenker ikke over at ting kan endre seg, det problemet tar vi når det kommer ;) )

Håper dere også har det fint og nyter spebarnstiden :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hektisk... :)

vesla vår er nå en heeeel uke gammel :) og synes fremdeles at vår dagtid passer bra til natt og omvendt...noe som sliter litt. Samtidig er storebror på 2 år veldig flink til å hjelpe til med det meste, noe som egentlig bare skaper mer jobb for oss, hehe.

Selv sliter jeg litt fysisk enda, med x-antall stifter tvers over magen og en konstant mørbanket følelse i mageregionen. Men jeg merker fremgang på den fronten for hver dag som går. (gudskjelov)

Ammingen går litt tregere enn jeg hadde forventet, enda må hun ha en god del mme i tillegg til pupp, grådig unge ;) men det går egentlig ikke innpå meg.

Forholdet til pappa'en...eh...ja...jeg bor sammen med en dust ;) Vel, egentlig gjør jeg ikke det, men barseltårene er annkommet her i huset og det skal veldig lite til før jeg reagerer. Han er litt morgengretten og vi har nå funnet ut at det beste er å ikke snakke til hverandre før etter halv ni, hehe.

En ting jeg opplever som svært positivt er måten vesla er på, i motsetning til hvordan broren var. Hun krever så himla lite...er såre fornøyd med å ligge fex i vogna mens vi spiser middag. Broren hennes var sånn at han aldri kunne ligge alene slik våken...så vi nyter faktisk varm middag har begge to.... :overrasket:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lillegutt er 4 uker i morgen, og vi har det kjempeflott.

Han sover godt på natten, og er våken en del på dagtid. Spisingen er et kapittel for seg. Gutten har jammen næringsvett. Han spiser mye og ofte, la på seg et kg på 2 uker og 3 dager. Føles som det er økedager hver eneste dag. :ler:

Denne uken har vært litt hektisk, siden mannen er bortreist. Men storesøster på to er heldigvis i barnehagen noen timer hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille gullet re nå 7 uker og det går greit. Somregel så sover han greit om natta, våkner for mat to ganger men sovner ved puppen når han er ferdig.

Det er lite skriking og sånt. Har somregel nok mat i puppen men han får litt mme ca en gang om dagen.. Da har han lagt ved puppene i over en time men fortsatt vil ha mer... Det varierer dog når på døgnet det er.

De duppene han har på dagen er relativt korte dessverre, dupper av et kvarter og tror han har sovet en time ;) Lys våken og skal ikke sove mer... i noen minutter og så blir han overtrøtt igjen.

Ellers så har vi kjøpt oss Mobywrap som han elsker å ligge i. Sover så godt i den, også får mamma'n begge hender fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er lillemor to og en halv uke. Det har vært en litt tøff start. Mye magesmerter, litt kolikk light. :tristbla: Det kommer vanligvis på kvelden rundt kl 18 og varer til ca 22. Men nå går vi til behandling hos kiropraktor og det har hjulpet.

Hun sover stort sett om natta heldigvis, våkner en gang eller to for å få litt pupp. :)

Men hun sover utrolig lite om dagen og vil da helst bare ligge på puppen. Ikke for å spise men bare kose. Jeg er ganske sikker på at hun får nok mat for det kommer masse melk ut, men hun vil helst bruke meg som smokk. Det er litt slitsomt for meg da. Men jeg har forstått det sånn at det vokser de av seg.

Men uansett om det er litt slitsomt av og til så er hun verdt det! Lille prinsessa mi.....

:hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den lille tulla her er 7 uker i dag.

Hun er kjempeskjønn og vi koser oss stort. Hun er stort sett bare blid og fornøyd, smiler masse og gråter aldri.

Vi har begynt å legge henne ved 21.30 tiden på kvelden, da sovner hun og sover til ca 5 om morgenen. Etter 15 minutter ved puppen sovner vi igjen og da våkner hun ikke før ved 9-tiden på morgenen. Deilig med lange morgener!!

Storebror er helt herlig med lillesøstra si. Han er kjempestolt og skal ha henne med på alt han gjør. Toppen av lykke er når han leker med lego på rommet sitt mens hun sitter i vippestolen og "leker sammen med han"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...