Minien Skrevet 30. oktober 2006 #41 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg spiller også, og er med på nm, men elitedivisjon er siste divisjonen jeg ville hørt på. Ja, de er flinke, men mye av musikken de spiller synes jeg blir for "sær"... ← Jeg er enig i at det er mye sært i elite, men når det først kommer et stykke som jeg syns er ålreit (har lite til overs for pling-plong), så er det fantastisk bra! Sånn som Nittedal-Hakadal i år - et fantastisk stykke spilt på en fantastisk måte - jeg satt med tårer i øynene.
tuji Skrevet 30. oktober 2006 #42 Skrevet 30. oktober 2006 Det er ikke det at jeg aldri har hørt gode korps, jeg liker det bare ikke.
kort innpå Skrevet 30. oktober 2006 #43 Skrevet 30. oktober 2006 har spilt i skolekorps,u korps,v korps og nå veterankorps (huff nå ble jeg gammel) .jeg er veldig ung for å spille i v.korps (phu det hørtes bedre ut) har gått på musikkskoler og privat timer(hjærne vasket?) mulig det ! artig har det vært. dere lurer kansje på hva jeg spiller?pickolo,tverrfløte og slagværk. til nå så har jeg spilt i 21år (heftig eller)
Gjest Fantus Skrevet 30. oktober 2006 #44 Skrevet 30. oktober 2006 Ikke spilt i korps, men jeg har spilt i orkester i mange år. Først fiolin i strykeorkester hele barne og ungsomsskolen, deretter fiolin i ungdomssymfoniorkester da jeg gikk på vgs og nå spiller jeg bratsj i et amatørorkester.
Gjest Revenka Skrevet 30. oktober 2006 #45 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg begynte å spille men gikk over til drilltroppen. Nå er jeg drillinstruktør og tar noen helgeseminarer nå og da. Før sommeren hadde jeg tre tropper fast, men siden jeg er nyutdannet og satser på en ordentlig fulltidsjobb vil jeg ikke ha noe fast. For tiden holder jeg på å lage et konkurranseprogram til den ene troppen. Artig! Føler meg ikke noe rar iallefall
Cumulus Skrevet 2. november 2006 #46 Skrevet 2. november 2006 Jepp, jeg spiller i korps! Har spilt i janitsjarkorps i 20 år i år , og er faktisk REGJERENDE NORGESMESTER. Elsker korps, faktisk ennå mer nå når jeg har jobb og familie og er så etablert at det holder. Det er da det er gøy med en skikkelig fuktig korps-tur.
Gjest Septima Skrevet 2. november 2006 #47 Skrevet 2. november 2006 Jepp, jeg spiller i korps! Har spilt i janitsjarkorps i 20 år i år , og er faktisk REGJERENDE NORGESMESTER. Elsker korps, faktisk ennå mer nå når jeg har jobb og familie og er så etablert at det holder. Det er da det er gøy med en skikkelig fuktig korps-tur. ← Da vet jeg hvilket korps du spiller i
Cumulus Skrevet 2. november 2006 #48 Skrevet 2. november 2006 Da vet jeg hvilket korps du spiller i ← Hørte du oss kanskje? Tok noen timer før jeg landet den kvelden, kan du si.
tommeline Skrevet 2. november 2006 #49 Skrevet 2. november 2006 Morsomt at det er flere korpsfolk her inne på KG. Har selv spilt i ca 20 år (hjelp, jeg er gammel...), og er fortsatt aktiv. Morsomt!
Gjest Septima Skrevet 2. november 2006 #51 Skrevet 2. november 2006 Hørte du oss kanskje? Tok noen timer før jeg landet den kvelden, kan du si. ← Det er godt mulig, men husker ikke, var funksjonær så løp litt hit og dit
Gjest Hermine Skrevet 4. november 2006 #52 Skrevet 4. november 2006 Ja, heldigvis Flere fra klassen vår på videregåande skole spilte i samme voksenkorps, tok privattimer, og har tidligere fått undervisning ved den lokale kulturskolen. Vi har nå blitt 35 år, og ser på dette som en helt unik verdi! Vi var med i NM, andre konkurranser, reiste til Italia, USA, Sveits og Danmark, traff andre på samlinger fra andre steder i Norge, og stiftet bekjentskaper for livet. Faktisk traff jeg på en juristkollega her forleden, som hadde spilt i samme korps som meg selv - og det viste seg å være en stor fordel da vi skulle samarbeide i jobbsammenheng Jeg håper mine egne barn vil begynne å spille et instrument, enten det er piano, fiolin, eller et annet instrument når de blir store. I tilegg er det viktig med fysisk aktivitet, f.eks. badminton. Jeg tror man blir flinkere på skolen også, når man spiller et instrument og driver med en idrettsaktivitet.
Gjest Gjest_MissiS_* Skrevet 10. november 2006 #53 Skrevet 10. november 2006 Korps er gøy!!! Begynte å spille i skolekorps som tiåring og har ikke slutta ennå (er 24 og har steget i gradene...) Jeg er nå dirigent! Så gøy at det er flere korpsfolk her!
*Butterfly* Skrevet 11. november 2006 #54 Skrevet 11. november 2006 Har aldri spilt i korps, men angrer litt på at jeg ikke begynte, (holdt meg til piano). Syntes det så så gøy ut, fordi de alltid gikk foran skolen i 17.mai toget. Korps virker veldig moro :D
Catus Skrevet 11. november 2006 #55 Skrevet 11. november 2006 Ja, jeg har gått i korps. Jeg begynte på notekurs, men ble syk den siste dagen. Det var den dagen instrumentene ble delt ut, og da fikk jeg ikke. Men så endte det jo bra likevel, for den aller største drømmen min var å bli drillpike. Og det ble jeg. Drillet i ca fire år før jeg fikk senebetennelse i begge håndleddene samtidig, og måtte slutte. Ellers har jeg gått 12 år i kor, samt spilt slagverk i band og tatt spilletimer på keyboard. Så litt musikk ble det jo likevel.
Gjest bamsemums Skrevet 12. november 2006 #56 Skrevet 12. november 2006 Nei, jeg har aldri spilt i korps.
kallamilla Skrevet 12. november 2006 #57 Skrevet 12. november 2006 Jepp, jeg spiller i brass band, og er dirigent for et skolekorps. Har imidlertid hatt en lang pause på 11 år, men det var som å komme hjem å begynne igjen. Euphonium er og har alltid vært mitt instrument. ....og ingen kan lage morsommere fester enn korpsfolk....
Badlands Skrevet 21. november 2006 #58 Skrevet 21. november 2006 Korps ja! Har spilt klarinett i noen år. Men trakk meg tilbake til fordel for andre musikalske interesser, bl.a. strykeorkester, som stemmer bedre overens med min smak i musikksjanger. Gøy å spille, men mitt korps hadde ingen ambisjoner og jeg ble litt lei av å bare spille gammel jegermarsj. Men det er litt rart å feire 17. mai nå, ettersom jeg ikke er med i korps lenger. (Hva skal man gjøre på denne dagen nå?)
Helen Skrevet 21. november 2006 #59 Skrevet 21. november 2006 Nei, jeg har aldri spilt i korps. Jeg har aldri hatt noen interesse for det.
Gjest gjesta Skrevet 21. november 2006 #60 Skrevet 21. november 2006 Nei. Jeg er desverre uhyre lite musikalsk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå