Sukkersøta Skrevet 22. oktober 2006 #22 Skrevet 22. oktober 2006 Var drillpike/duskedame i flere år :enig_anim:
TheHairyToothfairy Skrevet 22. oktober 2006 #23 Skrevet 22. oktober 2006 *kremt* faktisk, ja. Var i musikktroppen, 4.4, på Madla. Spilte trommer.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #24 Skrevet 22. oktober 2006 Kan ikke svare på pollen, men mitt svar hadde vært:"ja, i mange år, men ikke nå". Jeg spiller ikke nå men jeg er fremdeles aktiv i krops fordi mine søte små er heldigvis aktive musikanter. Har faktisk vært både drillpike, tamburmajor og musikant, og var aktiv i 14 år! Og det verste av alt, det klør fremdeles fingre og ben på 17.mai, jeg savner å spille den dagen!
Lenemor Skrevet 23. oktober 2006 #25 Skrevet 23. oktober 2006 Ja jeg spillte tverrfløyte i 7 år! Ga meg for 15 år siden.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 24. oktober 2006 #26 Skrevet 24. oktober 2006 Jepp, spilte i ti år i brassband og opplevde masse! Var med til Lillehammer under OL (vi var invitert dit til å spille), har vært med kongeparet på statsbesøk i utlandet og har vært med på NM mange ganger. Jeg savner ikke øvingene eller noe av det, men jeg savner samholdet og vennskapet vi hadde.
Gjest Septima Skrevet 25. oktober 2006 #27 Skrevet 25. oktober 2006 Ja, og jeg spiller enda Begynte som drilljente da jeg var 8 år, men begynte å spille trompet istedet etter et par år.
Gjest Frk Åberg Skrevet 25. oktober 2006 #28 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg hadde veldig lyst, men begynte i kor i stedet. Spiller nå piano og litt gitar. Men det er da aller kulest med instrumenter man kan marsjere med
Nita Skrevet 25. oktober 2006 #29 Skrevet 25. oktober 2006 Nei for de hadde bare svære digre instrumenter ledig, og som den lille høna jeg er... orket ikke
Minien Skrevet 26. oktober 2006 #30 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har spilt i korps i 18 år nå. Først i skolekorps, så i janitsjarkorps. Samholdet er utrolig godt i korpsmiljøet, og vi drar på fine turer og har mange flotte fester sammen. I tillegg er vi med i NM hvert år, og det er stas. Før spilte jeg klarinett, nå spiller jeg baritonsax.
LilleBille Skrevet 26. oktober 2006 #31 Skrevet 26. oktober 2006 Nei aldri - og barna mine spiller heller ikke (tror ikke noe av dette har vært noe stort tap for korpsene rundt oss)
tuji Skrevet 26. oktober 2006 #32 Skrevet 26. oktober 2006 Nei, fysjameg. Korps er fælt, nesten uansett hvor flinke de er. Jeg hadde veldig lyst til å bli drillpike, men moren min nektet å se meg i hvite boots og cowboyhatt, og det holder jeg egentlig med henne i.
Elinn Skrevet 26. oktober 2006 #33 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg var så antiautoritær da jeg vokste opp, at å spille/drille og marsjere i uniform på 17. Mai var det siste jeg hadde lyst til. Men søskenene mine var ivrige korpsmusikanter
Anglofil Skrevet 26. oktober 2006 #34 Skrevet 26. oktober 2006 Nei, aldri. Gikk i kor i stedet for. Mvh Yvonne
Minien Skrevet 27. oktober 2006 #35 Skrevet 27. oktober 2006 Nei, fysjameg. Korps er fælt, nesten uansett hvor flinke de er. ← Da bør du ta deg en tur på NM og høre på elitedivisjonen. Det er musikkutøvelse på ekstremt høyt nivå. Jeg er ikke kjempeglad i å høre på korps jeg heller, selv om jeg spiller i et. Men elitedivisjonen må jeg få med meg - det er til å få frysninger på ryggen av.
Gjest Septima Skrevet 27. oktober 2006 #37 Skrevet 27. oktober 2006 Da bør du ta deg en tur på NM og høre på elitedivisjonen. Det er musikkutøvelse på ekstremt høyt nivå. Jeg er ikke kjempeglad i å høre på korps jeg heller, selv om jeg spiller i et. Men elitedivisjonen må jeg få med meg - det er til å få frysninger på ryggen av. ← Jeg spiller også, og er med på nm, men elitedivisjon er siste divisjonen jeg ville hørt på. Ja, de er flinke, men mye av musikken de spiller synes jeg blir for "sær"...
Trampe Skrevet 27. oktober 2006 #38 Skrevet 27. oktober 2006 Ja, jeg har spilt i korps i mange år. Fra jeg var rundt åtte til jeg var 14. Spilte kornett, men jeg savner det ikke noe særlig...
Gjest KATTAstrofe Skrevet 27. oktober 2006 #39 Skrevet 27. oktober 2006 Da bør du ta deg en tur på NM og høre på elitedivisjonen. Det er musikkutøvelse på ekstremt høyt nivå. Jeg er ikke kjempeglad i å høre på korps jeg heller, selv om jeg spiller i et. Men elitedivisjonen må jeg få med meg - det er til å få frysninger på ryggen av. ← Helt enig. Men man får et spesielt forhold til den musikken når man har spilt de samme stykkene selv. Dersom jeg ikke kunne noe om slik musikk fra før, så hadde jeg nok syns det ble litt for sært å høre på.
Gjest Chantal Skrevet 27. oktober 2006 #40 Skrevet 27. oktober 2006 Ja. Trumpet... når jeg var liten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå