Gå til innhold

En gang for alle. ;)

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var såvidt innom notekurset da jeg var yngre, men det ble med det.

Men, datteren min går i korps nå på 3. året.

Hun er i drilltroppen å er bare så flink, og ikke det minste rar :ler:

Skrevet

Nei, ikke sant. Drllpikene er de kuleste. Drømte om det i årevis. Fikk en drillstav av tante i bursdagsgave og drev slekta til vanvidd med å sette på bestefars kassett med Sousamarsjer på full guffe, og marsjere fram og tilbake mens jeg sjonglerte med staven. Det har blitt til en familielegende. :ler:

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg har spilt i korps. I tre - fire år. SPilte klarinett. :)

Elsket å spille - men selve korpsgreia var ikke noe for meg.

Skrevet

Nope. Jeg kan tegne en G-nøkkel, men that`s it ;)

Gjest Kaffomann
Skrevet

Ut i fra avatar skulle man kanskje tro at jeg spiller i buekorpset, menjeg har aldri og kommer aldri til å spille i korps. Fysjom.

Skrevet

Spilte i korps fra jeg var 9 til 19. I en periode spilte jeg faktisk i 4 korps samtidig, i tillegg til at jeg drev med håndball og fotball. Og gikk på musikkskole. Kan si at jeg ikke hadde så mye tid til andre ting i den perioden ;)

Så "la jeg opp" - spilte med superuseriøst studentorkester i noen år, før jeg spilte igjen i et års tid. Nå er instrumentet helt nedstøvet, gitt... :sjenert:

Skrevet

Jeg er drillpike og har drillet de siste 17 årene ;)

Har spillt også men det var ikke noe særlig for meg.

Skrevet

Spilte nok ikke i korps.

Ble fiolin på meg. Da spilte jeg både i musikkskolens eget orkester samt enetimer.

Skrevet

Nei.

Hadde kjempelyst å være drillpike, men da måtet jeg gått i korpset/drillkorpest til en annen skole enn min, for min skole hadde ikke drillpiker de. Og da ble det ikke noe av.

Lurte litt på korpset også, men begynte aldri.

Sang i kor i et par år da, og gikk på folkedans, så jeg er sikkert minst like sær som de som spiller korps? (Jeg syntes aldri e i kropset var rare jeg da, så mer opp til dem jeg..)

Skrevet

Svarte ca 2 år, som er en sannhet med modifikasjoner...

Jeg holdt ut notekurset og første halve året på aspirantkurs, da maktet jeg ikke mer for jeg syntes instruktøren var så ekkel.

så teknisk sett har jeg aldri spilt i korps... :sjenert:

Skrevet

I teorien ja...

Meen, ikke av egen fri vilje..

Fikk aldri spille det jeg ville, så da var det ikke så nøye..

Hadde så lyst til å spille saksofon, meeen neida..

Har torturert assorterte musikklærere i Kornett og trombone, tålmodig var de i allefall.

Skrevet

Nei. Heldigvis for korpset tror jeg vi kan si... :sjenert:

Skrevet
Nei. Heldigvis for korpset tror jeg vi kan si... :sjenert:

:ler: Herlig svar. Hvis bare alle kunne sett sine egne begrensninger og hatt like stor selvinnsikt.. ;)

Skrevet

Gikk i korps fra 4. klasse til 3. gym. Utrolig morsomt, har fremdeles mange av mine nærmeste venner fra den tiden. Vi hadde mye moro, var med på mesterskap, korpsturer og mye moro. Ikke minst glede for musikk! Og så fikk jeg mitt første kyss på en korpstur :sjarmor:

Skrevet

Var korpsjente i 19 år tilsammen. Spilte klarinett. Solgte den for 8 år sida og kjøpte meg bikkje. Bra valg :)

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Spilte klarinett i fem år.

Likte å marsjere og spille, i motsetning til de andre jeg spilte med.

Men fant meg aldri til rette i korpset og hatet det de siste åra.

Skrevet

Da jeg var ferdig med opplæringen på klarinett var jeg så lei at jeg aldri kom meg inn i selve korpset. Et par bortkastede år.

Skrevet

Nei, men jeg spilte i strykeorkester en veldig kort periode i mitt liv. Cello. Gjelds det?

Ellers har jeg sunget noen år i kor da... det gjelds kanskje mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...