Gå til innhold

Hvilken BH str er du?

Gjest squeeky

Anbefalte innlegg

Jeg har målt opp og skal bruke 70C (bruker på det innerste hakket, da jeg er noen cm under 70 rundt ribbena).

Hvis du er under 70, skal du ikke ha mer enn 65. BH'en skal alltid passe på det ytterste hakket når du kjøper den. Den utvider seg fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg må dra og måle jeg.... Har egentlig aldri tenkt så mye på at jeg kanskje bruker feil bh str, men syns d var rart at jeg kunne bruke så mye forskjellig. Har for det meste gått i 80-85C i det siste. Så nærmere på BHene jeg har hjemme og fant ut at egentlig er alle cupene litt for små. De dekker liksom ikke hele på sidene+ at jeg dytter kanskje puppene for mye opp...

De går også som regel lenger opp bak en foran, og det er visst også feil. Føler alltid at de strammer over skuldrene, og det er jo heller ikke riktig. Men hvis jeg stiller inn skulderbåndene så de blir lengre blir de for slakke....

Trenger tydeligvis profesjonell hjelp :overrasket:

Noen som vet om flere steder i Oslo hvor man kan måle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går også som regel lenger opp bak en foran, og det er visst også feil. Føler alltid at de strammer over skuldrene, og det er jo heller ikke riktig. Men hvis jeg stiller inn skulderbåndene så de blir lengre blir de for slakke....

Trenger tydeligvis profesjonell hjelp :overrasket:

Noen som vet om flere steder i Oslo hvor man kan måle?

:Nikke:

Du trenger bare LaLina. Ullevålsveien, like over det gamle Rikshospitalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl
Jeg har målt opp og skal bruke 70C (bruker på det innerste hakket, da jeg er noen cm under 70 rundt ribbena).

Her ser jeg jo at dette kanskje er lite, jeg har altså små/middels pupper ...  :vetikke:

Ja, det gjør meg ingenting om de er det. Jeg er fornøyd med størrelsen. Men jeg har alltid følt at jeg har litt over middels for min kropp. Ikke gigantiske, men kanskje litt store. Og det er også slike tilbakemeldinger jeg har fått.

Dere som bruker 65/70 og har cup på D-E-F osv., hvor mange cm er dere egentlig over brystene?

Jeg er 65 under og ca 115 rundt pupp... (J-skål)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker 65/70 og har cup på D-E-F osv., hvor mange cm er dere egentlig over brystene?

Jeg bruker 70FF, måler 75 rundt ribbena og ca 100 over bysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge sett på meg selv som en 85B (bortsett fra i mine første, spinkle pubertetsår hvor det gikk i A), men innså en dag at det kanskje var på tide å kjøpe C. Jeg merker imidlertid at jeg tyter litt ut av C-cupen og, men det er litt fjernt fordi jeg har det for meg at D-cup betyr stooore pupper og puppene mine er da rimelig middels, om ikke på grensen til små..

Men etter å ha lest denne tråden, innser jeg at jeg kanskje burde måle meg og at jeg muligens vil hoppe opp en cup (eller to?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lenge sett på meg selv som en 85B (bortsett fra i mine første, spinkle pubertetsår hvor det gikk i A), men innså en dag at det kanskje var på tide å kjøpe C. Jeg merker imidlertid at jeg tyter litt ut av C-cupen og, men det er litt fjernt fordi jeg har det for meg at D-cup betyr stooore pupper og puppene mine er da rimelig middels, om ikke på grensen til små..

Men etter å ha lest denne tråden, innser jeg at jeg kanskje burde måle meg og at jeg muligens vil hoppe opp en cup (eller to?).

Høres ut som om du kan gå opp en cup eller to ja... Sitter BHen stramt nok rundt? Altså, stram på det ytterste hakket. Ellers kan du prøve å gå ned i omkrets, husk at cupen på en 85c tilsvarer cupen på en 80D.

Selv har jeg store pupper, men FF??!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst en 70DD/E. Ca 72 rundt kassa og ca 90 over puppene. Jeg har også syntes at alt fra D og oppover var veldig stort. Når jeg ser på puppene mine, så er de liksom ikke veldig store. Så jeg tror også at det er mange som har feil størrelse, og at kjedebutikkene en dag vil ha et større utvalg i cup-størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Har nå kommet i den klemma at jeg skal ha 65 J. Det er ikke bare enkelt.

Hvis noen har gode tips, annet enn LaLina på St. Hanshaugen, så si i fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er de 65 G. (Jeg la på meg 15 - 20 kg en periode, og da jeg gikk ned i vekt, var puppene fremdeles like store.) Det høres stort ut, men de er mindre enn det høres ut som, G-cup høres jo ut som gigapupper, men så ille er det ikke.

Endret av Pax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicole Bitchie ikke innlogget

Mener å ha hørt at 95% av alle damer bruker feil bh størrelse?

Var på lalina og ble påvist at jeg var en 60E. Men syns den størrelsen blir litt vel trang og får litt pusteproblemer, så jeg gikk over til 65DD som passer mye bedre.

(Høres enormt ut, men jeg har ikke voldsomt store pupper i det hele tatt. Men jo mindre omkretsen er, jo større må cup'en bli. )

Problemet er at H&M og de andre kjedebutikkene ikke har den størrelsen så jeg bestiller på nett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 300 kroner til det hvite ut av øyet...

Men det er verdt det. Og når du kjenner størrelsen din og har funnet et merke du liker, kan det kjøpes f.eks. på ebay. Jeg liker Freya, de koster godt under 200-grensen på ebay.

Oj! Der var ett godt tips :)

Jeg bruker 80 F!!! (trodde jeg var en 90 C... feil gitt :sjenert: )

og handler ofte Freya-undertøy på She i Trondheim, og de koster jo stort sett 599,- .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_rangi_*

Jeg gikk rundt med feil bh-str i åresvis, helt til jeg en dag spaserte inn på en spesialbutikk og fikk målt puppene. Jeg gikk fra en 80DD til 75G, og det er helt utrolig hvor mye finere puppene ser ut og hvor mye bedre klærne sitter. Det er jo håpløst å finne bher andre steder enn i spesialbutikker, og det er jo ikke akkurat hm-priser... Men, nå som jeg har funnet mine favorittmerker, Freya og PrimaDonna, så bestiller jeg bher på www.bravissimo.com. Der er bhene iallall litt billigere enn i en spesialbutikk, og siden jeg vet hvilke str jeg skal ha passer de alltid perfekt:) En gang rablet det helt for meg, og jeg kom ut av Lingerikelderen i København med en PrimaDonna bh til 1300 kr:) Jeg har den enda, og dette er nå 4 år siden. Så de holder jo lenge da.

Anbefales:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Deception

Jeg har alltid tenkt på meg selv som en 70B/C, men nylig kjøpte jeg en BH fra Change i 65D, og den passer bra. Men alle sier den skal sitte stramt på det ytterste hakket når den er ny, og denne har jeg på innerste, og da er den akkurat passe? Finnes 60 i omkrets i det hele tatt? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FB52E5
Jeg har alltid tenkt på meg selv som en 70B/C, men nylig kjøpte jeg en BH fra Change i 65D, og den passer bra. Men alle sier den skal sitte stramt på det ytterste hakket når den er ny, og denne har jeg på innerste, og da er den akkurat passe? Finnes 60 i omkrets i det hele tatt? :klø:

Ja, 60 i omkrets finnes det og.

vet ikke om change fører 60? Men de har det hvertfall på Lalina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
Ja, 60 i omkrets finnes det og.

vet ikke om change fører 60? Men de har det hvertfall på Lalina.

Takk for svar! :)

Endret av Deception
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...