Gjest gjesta Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Hva pleier dere å ha til pannekakene? Her har vi kokt potet og bacon. Eventuelt stekte pølsebiter.
Chica Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Blåbærsyltetøy og bacon. Hos foreldrene mine ble det alltid servert ertesuppe før pannekakene, men siden jeg ikke er så glad i det blir det å starte rett på pannekakene når jeg bestemmer Poteter og pannekaker høres helt feil ut sammen for min del
Gjest Gjesta Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Svensk ertesuppe, bacon, sukker og syltetøy. Her liker vi alle fire hver vår variant...
Malama Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har gjerne bacon i biter som jeg legger inni og ruller. Min kjære har bringebærsyltetøy på, og bacon i skiver til (Jepp, vi har altså to ulike "formater" på baconet) Av og til spiser vi med suppe til, da har vi bare sukker på. Jeg er også oppvokst med ertesuppe (han hadde vel aldri tenkt på at man kunne spise suppe til pannekaker før han fikk det hos min mor...) men jeg er slett ikke glad i ertesuppe, så vi spiser det med minsetronesuppe vi...
Malama Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Poteter og pannekaker høres helt feil ut sammen for min del ← For min del også. Men hver sin smak
Gjest Emera Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Ertesuppe med terninger av potet og pølse, og sukker. Av og til bacon. Godt!
Mandel Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg vil ha blåbærsyltetøy og ertersuppe mens samboeren min vil ha sukker og tomatsuppe. Det er lettere for meg å like tomatsuppe enn for han å like ertersuppe, så det blir til at vi har sukker, syltetøy og tomatsuppe.
Arkana Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 Sitronsaft og sukker eller sirup (vanlig sirup eller lønnesirup) er det vi bruker til pannekaker. Vi har aldri pannekaker til middag, dette er mer kveldsmat e.l.
LilleBille Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 Hos oss går det i sitron og sukker enkelt og greit
monja Skrevet 17. oktober 2006 #10 Skrevet 17. oktober 2006 Vi bruker sukker, blåbærsyltetøy og bacon. Mannen vil innimellom ha ertersuppe, men han spiser det stort sett uten.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 17. oktober 2006 #11 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg liker best pannekaker med sukker og bare det. Syntes pannekaker er så mettende i seg selv, og ikke minst kjempegodt
Sin Skrevet 17. oktober 2006 #12 Skrevet 17. oktober 2006 Vi fyller dem med en blanding laget av hvit saus, skinke og diverse grønnsaker og gratinerer dem i ovnen med ost på. Også spiser jeg gjerne en med syltetøy på til "dessert".
Gjest snikkelora Skrevet 17. oktober 2006 #13 Skrevet 17. oktober 2006 Er vandt med å ha blåbærsyltetøy eller sukker.. Liker ikke å spse sukker, er så ekkel lyd *grøss*
Mandel Skrevet 17. oktober 2006 #15 Skrevet 17. oktober 2006 Har aldri hørt om noen som bruker sitronsaft på pannekakene før, men det skal jeg sannelig prøve neste gang.
Mistyen Skrevet 17. oktober 2006 #16 Skrevet 17. oktober 2006 Min kjære har bringebærsyltetøy på, og bacon i skiver til ← Gubben her i huset skal også ha bacon og bringebærsyltetøy til. Må være et vestlandsfenomen Jeg vil ha sukker på pannekakene, og gjerne ertesppe til.
Silverdancer Skrevet 17. oktober 2006 #17 Skrevet 17. oktober 2006 Da vi var små var det alltid pannekaker med enten sukker eller syltetøy og tomatsuppe som vi spiste før pannekakene. (Broren min var helfrelst på tomatsuppe) Nå er papsen lei av tomatsuppe så det blir helt brokkolisuppe, skogsoppsuppe eller noe i den duren. Da jeg gikk på folkehøgskole dro de frem dette baconet. Det ble helt feil for meg. Å ha kjøtt til pannekakene funker ikke så det skygget de unna. Folkehøgskolen kunne heller ikke lage like gode pannekaker som mamsen min. Når jeg hører ordet fleskepannekaker blir jeg rett og slett kvalm.
Gjest Kanelia Skrevet 17. oktober 2006 #18 Skrevet 17. oktober 2006 Bacon, gulost blåbærsyltetøy eller sukker. Nam nå fikk jeg lyst på pannekaker.
Gjest Tweek Skrevet 17. oktober 2006 #19 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har aldri hørt om noen av disse formene før. Så masse rart dere har på pannekakene. Jeg har alltid hatt sukker og blåbær/bringebær/jordbær syltetøy på.
majva Skrevet 17. oktober 2006 #20 Skrevet 17. oktober 2006 Vi bruker pannekaker med blåbærsyltetøy eller sukker, med bacon enten rullet inni eller ved siden. Nam! Jeg er oppvokst med tomatsuppe ved siden av, og for min del er det et must. Annenhver munnfull tomatsuppe/pannekake. Pannekakespising er nesten et rituale, utrolig mange måter å spise dem på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå