c",) Skrevet 17. oktober 2006 #21 Skrevet 17. oktober 2006 Vi har blåbærsyltetøy og sukker til pannekakene. Pleier også å ha tomatsuppe til da det er ne alle liker
Gjest Hedda Gabler Skrevet 17. oktober 2006 #22 Skrevet 17. oktober 2006 Vi har tomatsuppe med makaroni og eggebåter først, så e det pannekaker med sukker, sitronsaft og det vi måtte ha i huset av syltetøy.
~white lady~ Skrevet 17. oktober 2006 #23 Skrevet 17. oktober 2006 Hm, så mange måter å spise pannekake på! Jeg spiser de helst med enten bare smør og sukker, eller rømme og brunost. (bruker det samme på vafler også) nam nam nam
Trillrund Skrevet 17. oktober 2006 #24 Skrevet 17. oktober 2006 Er oppvokst med ertesuppe, pannekaker, bacon, sukker og blåbærsyltetøy. Siden ertesuppe ikke er akkurat favoritten, hopper jeg over den når jeg lager pannekaker selv. ... og baconet må være salt og ha mye smak! Da jeg bodde på hybel, spiste jeg mye ovnspannekake. Den laget seg jo selv mens jeg gjorde noe annet. Det gikk en del bacon, ja...
Drua Skrevet 17. oktober 2006 #25 Skrevet 17. oktober 2006 Versjonen fra barndommen var først tomatsuppe med makaroni, så pannekaker med sukker og sprøstekt bacon som ble spist ved siden av. Drikke: melk! (Veldig viktig).
Gjest Gjesta Skrevet 18. oktober 2006 #26 Skrevet 18. oktober 2006 Hjemme var det alltid en eller annen type suppe først, men siden jeg ikke er noe glad i suppe og blir mer enn nok mett av pannekakene dropper jeg suppa På har vi blåbærsyltetøy eller sukker, og innimellom bacon.
Ugla Skrevet 18. oktober 2006 #27 Skrevet 18. oktober 2006 Pannekaker med "ett eller annet" syltetøy (gjerne bringebær eller blåbær) pluss rømme!!! Er det som middag, bruker jeg ertesuppe eller tomatsuppe (tomatsuppe med makaroni og event. eggebåter) til.
Gjest Gjest_Lion Queen_* Skrevet 18. oktober 2006 #28 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg fikk pannekaker med lønnesirup og bacon i England en gang (til frokost..) Ble helt frelst!
Frk. Stella Skrevet 18. oktober 2006 #29 Skrevet 18. oktober 2006 Pannekaker med sukker, stekt bacon/flesk og kokte poteter.
Prinsesse på erten Skrevet 18. oktober 2006 #30 Skrevet 18. oktober 2006 Vi har tomatsuppe med makaroni og eggebåter først, så e det pannekaker med sukker, sitronsaft og det vi måtte ha i huset av syltetøy. ← Samme opplegg hjemme hos oss... Og det MÅÅÅÅ være egg og makaroni i tomatsuppa Heldigvis liker mannen pannekakene sine slik som jeg er vant med hjemmefra.
Gjest gjesta Skrevet 18. oktober 2006 #31 Skrevet 18. oktober 2006 Før spiste jeg pannekaker med smør og sukker. Det var alltid stas når det var pannekaker til middag. Fikk sikkert dekka sukkerbehovet for flere måneder frem i tid Nå bruker jeg poteter og bacon til, og den siste pannekaka har jeg smør og sukker på, dog uten potetene og baconet.. Det skal jo være på gamle viset Er det suppe til er det tomatsuppe med makaroni...
Karamba Skrevet 18. oktober 2006 #32 Skrevet 18. oktober 2006 Til pannekaker har vi bacon og tomatsuppe med eggebåter og makaroni i...
latte Skrevet 18. oktober 2006 #33 Skrevet 18. oktober 2006 Ertesuppe, evnt. bacon og sukker og blåbærsyltetøy...
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #34 Skrevet 18. oktober 2006 Pannekaker med kantarell stuing m/bacon biter nam nam
Malama Skrevet 18. oktober 2006 #35 Skrevet 18. oktober 2006 Gubben her i huset skal også ha bacon og bringebærsyltetøy til. Må være et vestlandsfenomen Jeg vil ha sukker på pannekakene, og gjerne ertesppe til. ← Høyst usikker på om dette med bacon og bringebærsyltetøy er noe han har fra østlandet, hvor han er oppvokst, eller om foreldrene, som er fra vestlandet, hadde med seg dette vestfra. Jeg er født og oppvokst vestpå, og har aldri, aldri hørt om noen som kombinerte slik før jeg traff min elskede da. Og synes det blir sært Bacon er godt, men jeg ville ikke blanda det med syltetøy. syltetøy har ejg på kalde pannekaker til kveldsmat det. DET rører ikke han. Og han drikekr melk til, og eg drikker saft. Jepp, når jeg og min kjære har pannekaler til middag, så har vi somregel omtrent hvert vårt måltid, som ikke ligner mye på hverandre. (annet enn når vi har med suppe, da spiser vi dem begge med bare sukker på) Så mye spennende jeg leser at folk har på pannekakene En ting jeg har gjort er å putte kjøttdeig i tomatsaus (altså kjøttsaus) og litt ost inni en pannekake og brette inn alle kantr og legge den inn i ovnen, det blir også en god og helt annerledes pannekakemiddag som jeg laget en del ganger som student, av rester av en kjøttsausmiddag og rester av en pannekeakemiddag
Havfrua Skrevet 18. oktober 2006 #36 Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Vi har alltid nyrørt blåbærsyltetøy til pannekakene - og det er det! Hjemmefra er jeg vant med suppe før pannekakene, som oftest grønnsaksuppe tror jeg, men hverken mannen eller jeg syns det er nødvendig. Endret 18. oktober 2006 av Havfrua
Gjest piaf Skrevet 18. oktober 2006 #37 Skrevet 18. oktober 2006 Tilbehør til pannekaker hos oss: Spinatstuing, stekt sopp, speilegg, røkt skinke, div. oster, friske tomater, rødløk... Og evt en med lønnesirup til dessert. Men så er pannekakene våre litt annerledes også, fordi vi lager bokhvetepannekaker, dvs den typen pannekaker med salt fyll man får i crêperier i Bretagne i Frankrike. Mye grovere mel med en helt annen smak enn vanlige pannekaker. Korrekt drikke til dette er sider - vi bruker som regel epleråsaft.
gattissima Skrevet 18. oktober 2006 #38 Skrevet 18. oktober 2006 I Frankrike serveres ofte pannekaker med Nutella. Kjempegodt!
Gjest gjesta Skrevet 18. oktober 2006 #39 Skrevet 18. oktober 2006 Her i huset dropper vi suppa og gyver rett løs på pannekakene. Vi bruker sukker, blåbærsyltetøy og sitron. Som drikke må vi ha melk. Et tips dersom man skal steike mange pannekaker. Jeg bruker alltid to steikepanner.
Titta Skrevet 18. oktober 2006 #40 Skrevet 18. oktober 2006 Vi har bare sukker og syltetøy til. Kan ikke huske at jeg noensinne hjemme hos mamma og de har fått servert noe annet til heller, og hos svigermor for ikke lenge siden fikk vi også "bare" syltetøy og sukker til. Synes det er best slik jeg ;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå