Gå til innhold

Hva serverer dere til pannekaker?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pannekakene serveres med sukker eller blåbærsyltetøy.

Gjerne tomatsuppe eller ertesuppe til forrett.

Og melk til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset spiser vi pannekaker med blåbær eller jordbærsyltetøy. og ved siden av har vi tomatsuppe. Nam nam. :)

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg bruker syltetøy, en sjelden gang smør og sukker, sambo må ha krem i tillegg til syltetøy (svensk ;) ).

Skrevet (endret)

Sukker, blåbærsyltetøy og jorbærsyltetøy og tomatsuppe

Endret av Sumiko
Gjest lillelou
Skrevet

Hjemme,da jeg var liten,spiste vi pannekaker med sukker på og ertesuppe til.Så gikk jeg over til pannekaker,sukker og tomatsuppe,og nå er det enten det,eller mannens favoritt,som er blåbærsyltetøy(sukker) og bacon.

Skrevet

Jøss, litt overrasket jeg nå, for jeg var ikke klar over at det var vanlig å ha noe annet enn eventuelt bacon i tillegg til pannekakene!

Hjemme hos oss spiste vi alltid pannekaker med bacon, sukker og avogtil blåbærsyltetøy. Nå spiser jeg pannekaker med sukker eller aller helst blåbærsyltetøy på :)

Skrevet

Med ost, skinke, salat, mais, bønner og rømme dressing.

Så spiser vi noen til desert med sukker og sitron på , eller med sjokoladepålegg eller syltetøy.

Skrevet
sambo må ha krem i tillegg til syltetøy (svensk  ;) ).

smelter ikke den kremen temmelig raskt da?

Skrevet
Har aldri hørt om noen som bruker sitronsaft på pannekakene før, men det skal jeg sannelig prøve neste gang.

Jeg bruker også sitronsaft og sukker på pannekakene. Veldig friskt og godt.

I likhet med hos Arkana så er ikke pannekaker middag her i huset. Det er enten dessert eller kos.

Blir alt for sjelden at vi lager det da, men skal ha det til kveldsmat på fredag faktisk. Småtten og jeg er alene hjemme og skal kose oss :)

Skrevet

Hjemme hos mor var det alltid ertesuppe til forrett og pannekaker med sukker, jorbærsyltetøy eller bringebærsyltetøy til hovedrett.

Jeg har aldri likt ertesuppe, så det lager ikke jeg lenger, men min gamle romkamerat introduserte tomatsuppa vedsiden av. En skje tomatsuppe og en bit pannekake omhverandre. Den har jeg virkelig falt for.

Ellers er pannekake med is en deilig dessert. :sikle:

Skrevet

Blåbærsyltetøy og bacon eller pølsebiter.

Skrevet
Høyst usikker på om dette med bacon og bringebærsyltetøy er noe han har fra østlandet, hvor han er oppvokst, eller om foreldrene, som er fra vestlandet, hadde med seg dette vestfra. Og synes det blir sært Bacon er godt, men jeg ville ikke blanda det med syltetøy. syltetøy har ejg på kalde pannekaker til kveldsmat det. DET rører ikke han. Og han drikekr melk til, og eg drikker saft.

Jammen, han spiser vel baconet ved siden av?

Gjest Fruktfat
Skrevet
smelter ikke den kremen temmelig raskt da?

:Nikke: men pannekakene er jo ikke helt rykende varme, så den holder seg litt (jeg synes det er ganske kvalmende).

Skrevet
Jammen, han spiser vel baconet ved siden av?

Ja, det gjør han, men det blandes jo i smaken likevel (ettersom det jo går inn iden samme munnen)

Jeg har ENTEN bacon ELLER sukker på mine pannekaker, og synes denne søt/salt-blandingen hans er litt "rar". Men for all del, han får jo gjøre helt som han vil.

Og jeg fikk lyst på pannekaker jeg...

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

åå.. jeg elsker pannekaker... Det er ingen som lager bedre pannekaker enn min far :)

Vi bruker: ertesuppe, blåbærsylte, sukker, fett(smeltet margarin) med bacon, poteter å margarin..

Så de pannekakene vi spiser bør man ikke spise når en prøver å slanke seg...

Skrevet

De sjeldne gangene jeg spiser pannekaker, pleier jeg enten å ha syltetøy (jordbær/bringebær/blåbær) eller ingenting på.

Skrevet
Poteter og pannekaker høres helt feil ut sammen for min del :sjenert:

For meg også :)

En kollega av meg bruker faktisk nugatti av allt på pannekakene sine!! :ler:

Men personlig så er suppe til pannekakene forsåvidt greit, men er så glad i pannekakene at jeg er redd for å bli for mett hvis jeg spiser suppe...så det droper jeg! hehe..

Da blir det som regel den første pannekaken med blåbærsyltetøy, den andre...og det er viktig...at det er f l e s k...ikke bacon...men flesk, så den tredje med blåbærsyltetøy igjenn... Så er jeg mett!! :klappe:

Skrevet

Hjemmefra er jeg vant til tomatsuppe først (må ha macaroni og kokte egg i vi også), og deretter pannekake med bare sukker og evt. litt blåbærsyltetøy. Nå så har jeg det igrunn aldri lenger, men jammen skal jeg snart ha det til middag igjen! Denne tråden gjorde at jeg kom på hvor godt det er!!

Skrevet

Jeg må nok innrømme at pannekakene mine er en smule risikorelatert, så jeg bør servere dem med magepumpe. *plystre uskyldig*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...