Gå til innhold

#70 slankedager#

Gjest # TIRIL #

Anbefalte innlegg

Well done, Eline!

Her har det gått forholdsvis greit i helga. Overskred kaloribudsjettet med 230 (!) kcal i går, men nå er det ikke utskeielse igjen før på lørdag. En kalkulert en, dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde forventet det verste i helgen, men det gikk veldig fint, og resultat på første innveiingsdag som er i dag er minus 3 kg. En pangstart mao :hoppe: (men sånn var det forrige gang jeg slanket meg og....fordi omlegginen er så stor for meg går det veldig fort første uken og så går det sakte etter der, men det er vel helt normalt)

I dag skal meny for resten av uken settes opp og handles inn til :)

Om nøyaktig en uke skal jeg begynne på treningssenter, så da blir jo menyene litt mer kalorigivende etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utskeielser i helga ble det - vin til maten + en drink på restaurant fredag (men spiste mager thai-mat og ikke dessert), og en diiiiger solskinnsbolle på kafé i går. Men ellers har jeg vært flink, og jeg var ute på tur i morges. I ettermiddag begynner jeg på pilates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å regne ut dagsbehov kan du feks bruke denne formelen (som de bla. bruker i Grete Roede):

(vekt x 10) + (høyde i cm x6,25) - (alderx5) - 161 (kvinne) eller + 5 (mann) = hvilestoffskiftet i kcal/døgn

For å gå ned i vekt, så skal jeg ligge 500 kcal under dette tallet, eller er det 500 kcal under de man skal gange med 1,3 , 1,4 osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
For å gå ned i vekt, så skal jeg ligge 500 kcal under dette tallet, eller er det 500 kcal under de man skal gange med 1,3 , 1,4 osv.?

Det siste du sier er rett, 500 kcal under dagsforbruket ditt, de dagene du trener så kan du spise mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

I dag var det 1 uke siden jeg startet og vekta var meget velvillig og jeg har gått ned 1,3 kg! Kjempefornøyd, spesielt siden jeg da har fått unna to stygge tall, så håper jeg at jeg klarer å kvitte meg med nok et tall i løpet av denne uka, 900 gram må jeg da ned, det skal jeg klare! :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bravo, Eline! :klappe:

Jeg fikk en ekstra motivasjon da jeg fikk invitasjon til klasse-reunion i romjula. Det er noe med at man alltid vil fremstå på sitt beste ved sånne anledninger... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg har mensen nå. Så da er jeg jo selvsagt 1-2 kilo tyngre. Føler jeg mister motivasjoenen helt når jeg ser det på vekta, men gleder meg til den er over, om 2 dager! ;) Jeg har ikke gått ned noe enda ennå, jeg gikk ned 5 lett. men sliter med de neste 5...! Nå skal jeg jo begynne med trening, det gjorde jeg ikke med de 5 første...! Så jeg rekner med det hjelper. Er ikke så lett å ha et SÅ sunt kosthold når jeg bor hjemme..., jeg må spise det vi har, òg min mor kan ikke lage egen middag til meg osv...! Hun orker heller ikke å kjøpe alt det jeg sier...! Så det er litt vanskelig på den måten...! Noen som vet noen gode råd? Jeg har ikke peng til å handle mat til meg selv, det synst jeg blir unødvendig bruk av peng...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest # TIRIL #

Vekta viste 88,5 idag- det betyr ned 1,5kg den første uka. Skal ned 15kg før jul, så det betyr 1,5kg i uka, så dette skal gå greit. Gleder meg til å kjenne meg god i kroppen på julaften! Og skal ble så fin for kjæresten min på nyttårsaften :sjarmor: Kom igjen, jenter-ser det har begynt bra for de fleste av dere! Nå blir vi snart så sunne og flotte!! :klappe: Det er verdt å slite litt for tenk hvor glad vi er for de svettedråpene vi har feldt- om allerede èn måned!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var flink i går - hjemmelaget lapskaus til middag, og koste meg med en smoothie av banan, bringebær og ekstra lett melk utpå kvelden. Trente pilates, dessuten, og gikk tur før jobb i dag.

Men #TIRIL#: 1,5 kilo i uka er kjempemye, og et usunt vekttap egentlig. Hvorfor gå ned så mye så fort? Det er mye større sjanse for at du holder vekta nede hvis du begrenser vekttapet til under en kilo i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiril: Jeg er enig med Champagnepiken, og jeg tenkte det samme da jeg så at du hadde planer om å gå ned 1,5 kg i uka. For det første så er det usunt; kroppen settes på sparebluss. Dessuten vil det bli lettere å sprekke. Det er også ofte slik at kiloene renner av i begynnelsen, men etter noen uker vil det bli vanskeligere å gå ned. Derfor synes jeg det høres urealistisk ut å gå ned 15 kg før jul. Det er ikke uten grunn at omtrent alt som kan krype og gå av slankeeksperter fraråder å gå ned mer enn 1 kg i uka. Du vil vel også kunne holde vekta etter endt slankekur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Aries_*

Argh!!!!!!!! Trente på sekk i går, og klarte å strekke baksiden av låret. Sleivet litt på et spark, og ble "hengende" igjen på gulvet med den ene foten. Trodde først det var baksiden av kneet, men i dag er det klart at låret har fått seg en kraftig trøkk. Er såvidt jeg greier å gå på foten. Så her blir det lite trening på noen dager.

Moralen er å passe på fotstillingen når man trener på sekk med sko på....... :sur:

Men utnom et uvented treningsavbrudd går det egetlig greit. Spiser lite og ofte, Karbo om morgenen, proteiner utover dagen og grønnsaker til kvelden,drikker masse vann og kiloene har begynt å løsne litt. Klarte ikke å motstå fristelsen fra å gå på vekta i morres, har gått ned litt over ett kilo siden fredag.

Har lagt på litt mere vekter det siste; er oppe i 60 kg i knebøy, 75 kg i markløft og 50 kg i benk. Men det går greit, har gått litt ned på antall reps, er litt stiv og støl, men ikke grusomt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen superdag i dag. Har riktignok gått en lang tur, og dessuten brukt en del energi på oppussing hjemme - det er ganske greit. Men jeg har spist masse pannekaker, det er ikke helt bra... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Jeg eier ikke matlyst for tiden og har spist aaaaltfor lite de tre siste dagene :sjenert: Har fått syklet noen turer og gått endel, og i dag kom pilatesballen min i posten, så den skal jeg sjekke ut i morgen... Trenger å komme i gang med noe styrketrening nå.

Dere får stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra. Neste gang holder det med én :) Henvendt til Champagnejenta ...

(Klokka di er forresten 21.43 ... men kanskje det er min det er noe feil med?)

Endret av BergensAnd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke bra. Neste gang holder det med én  :)

(Klokka di er forresten 21.43 ... )

Relativt sunne pannekaker, heldigvis, med mye grovt mel og sunn olje heller enn smør. Men har ikke fått i meg nok protein i dag, det er i alle fall sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre start på dagen i dag - 30 min på ministepperen. (Hadde tenkt meg ut på tur, men det regner jo så innihampen...). Og så havregryn med noen rosiner på til frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst ikke helt klar for dette enda jeg.. skal prøve å psyke meg opp til neste uke.

:tristbla:

Det er klart man må være motivert, men hva med å tenke på dette, ikke som siste ølen før man blir avhold, men som en slags nedtrappingsuke? OK, du fikk det ikke til på den/de dagen du hadde satt deg, men hvordan tenkte du, hva var det som gikk galt, hvordan kan du løse det bedre neste gang? Gi deg sjøl en belønning fordi du ønsker å være konstruktiv i stedet: En slankedagbok, kanskje et bilde av deg sjøl og en tegning av deg sjøl når du har nådd målet? Et par blader som kan psyke deg opp? En slankebok?

Det er synd hvis du gir deg, Kylling, det er ikke nødvendig å begynne slanking på en mandag. En fredag går bra, det også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...