Gå til innhold

Øyelokksoperasjon


Nabodama

Anbefalte innlegg

Se på denne bloggen til Sol. Hun driver selv med permanent sminking og tok øvre øyelokksoperasjon sammen med ei venninne. Hun er veldig fornøyd med resultatet hos den kvinnelige indiske øyelegen i Stortingsklinikken.

Sols Permanent Maukeup Blogg - Øyelokk

Jeg tenkte at dette kunne være nyttig lesestoff for de som vurderer et slikt inngrep:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Oppdatering fra meg!

Nå er det jo lenge siden jeg gjorde dette, og jeg har ikke arr lenger. Rynkene jeg hadde i panna av å løfte øyelokkene er faktisk også mindre synlige, nesten borte:)

Har ikke hodepine lenger heller, altså den type spenningshodepine jeg var plaget av før.

Hei.

så utrolig kjekt at du har delt din historie her. Jeg var hos samme kirurg som deg i Narvik for 3 dager siden. Fikk heller ikke mye info, men nå har jeg fått det fra deg :) Jeg var engstelig for de arrene som er utenfor øyelokket. Om de kom til å forsvinne og om det er vanlig at de tar litt utenfor. Så nå ble jeg beroliget. Gleder meg til å se "normal" ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

JJeg opererte både øvre og nedre øyelokk for ca 14 dager siden. Posene under øynene hadde irritert meg over noen år, og ingen kremer hjalp særlig. De øvre øyelokkene var litt tunge, men ikke påfallende.

Nedre øyelokk ble gjort med laser, så hele inngrepet ble gjort i narkose, noe jeg i grunnen var glad for.

Jeg var kjempe sår under øynene etterpå – men under øynene ser det veldig fint ut nå. Det ble stramme opp litt samtidig.

Det var blått og rødt rundt øynene i litt over en uke, nå er det fargeforandringer, men det skal gå bort etter hvert. Jeg har litt ferie og oppsamlet fri så jeg skal ikke på jobb før om en uke til, det er jeg glad for. For meg har tre uker med fri etterpå vært helt nødvendig.

Det som er mest plagsomt er at øyelokkene fortsatt er stive, og det føles fortsatt vanskelig å ha øynene oppe. Jeg kjenner at det stadig blir litt bedre, men det går sakte.

Øyelokkene er fortsatt litt forskjellige, men det er fortsatt hevelse så jeg tror det er for tidlig å si noe enda. Særlig om morgenen er det hevelse rundt arrene. Og arrene ser ikke så pene ut, men 14 dager er kort tid. Lasebehandlingen under øynene gir ingen arr.

Så etter 14 dager er konklusjonen følgende: Posene under øynene som jeg fjernet med laser er jeg kjempefornøyd med.....

Og øvre øyelokk er jeg usikker på. Hadde jeg kunnet satt tiden tilbake og ta avgjørelsen på nytt etter jeg har sett mitt 14 dagers resultat hadde jeg muligens ikke tatt sjansen på de øvre øyelokkene...Nå må jeg bare håpe at det blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg ble øvre øyelokk helt vellykket. Nedre øyelokk derimot ikke. Hun som fjernet stingene i etterkant dro opp sårene igjen.. ble stripset, men har blitt stygt arr under det ene øyet.. Har nå gått tre måneder og jeg skal snart klage. Håper de kan ordne arret i etterkant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med Oslo kosmetiske lasersenter? Eller kan anbefale andre klinikker i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyelege eller plastisk kirurg?

Forstår at begge typene utfører disse operasjonene. Hva er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg ble øvre øyelokk helt vellykket. Nedre øyelokk derimot ikke. Hun som fjernet stingene i etterkant dro opp sårene igjen.. ble stripset, men har blitt stygt arr under det ene øyet.. Har nå gått tre måneder og jeg skal snart klage. Håper de kan ordne arret i etterkant..

Hvor tok du operasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvordan fikser man poser under øyenene med laser?

:klo:

Nevermind. Google is my friend.

Jøss. Gjett hvem som skal vurdere dette ! :jepp: :jepp:

Endret av regia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Gjest

Hvor tok du operasjonen?

Aviva helseklinikk på Økern. Har klaget og fått sydd på nytt igjen... ikke helt bra, men bedre.....

Ellers svært fornøyd med øvre øyelokk og venstre nedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg skal opereres i morgen hos Oslo Øyelegesenter på Majorstua. Jeg skal ta de øvre øyelokkene, jeg har veldig mye mer heng på venstre øye enn på høyre, håper de klarer å få det jevnt. Tror også at jeg har mye fett som må fjernes. Er det noen som vet om de bruker lett narkose eller bare lokalbedøvelse til dette inngrepet? Kan jeg lese og se på tv når jeg kommer hjem eller må jeg sitte å "glo i veggen" et par dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

For å ikke starte en ny tråd bumper jeg opp denne gamle.

Har vært så dum å operert øyelokk. Er IKKE fornøyd og sitter her med angstanfall. Hva skal jeg gjøre nå da!?!?

Jeg har for så vidt greit fine arr på de øvre øyelokkene, men arrene er sydd ut til siden uten å følge mine naturlige linjer og er derfor over der jeg ville trodd det var naturlig å ha dem...
De nedre arrene synes GODT og er sydd et par millimeter nedenfor vippene. Slik jeg forstår det skal egentlig disse arrene ligge nærmere vippekanten. Det er rødt og synlig og ... ja...

Kan noen berolige meg og fortelle meg at det blir bedre?
Har gått til et sted jeg har hørt mye godt om, betalt mer enn på de fleste steder og trodde jeg var i gode hender... Nå lurer jeg på hvordan jeg skal forklare dette til omgangskretsen min, ettersom jeg hadde tenkt å holde dette hemmelig.

Og nei, det går ikke an å sminke over arrene. Som noen kanskje har erfaring med, så blir det bare enda mer synlig da...




Anonymous poster hash: 15a5b...129
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

For å ikke starte en ny tråd bumper jeg opp denne gamle.

Har vært så dum å operert øyelokk. Er IKKE fornøyd og sitter her med angstanfall. Hva skal jeg gjøre nå da!?!?

Jeg har for så vidt greit fine arr på de øvre øyelokkene, men arrene er sydd ut til siden uten å følge mine naturlige linjer og er derfor over der jeg ville trodd det var naturlig å ha dem...

De nedre arrene synes GODT og er sydd et par millimeter nedenfor vippene. Slik jeg forstår det skal egentlig disse arrene ligge nærmere vippekanten. Det er rødt og synlig og ... ja...

Kan noen berolige meg og fortelle meg at det blir bedre?

Har gått til et sted jeg har hørt mye godt om, betalt mer enn på de fleste steder og trodde jeg var i gode hender... Nå lurer jeg på hvordan jeg skal forklare dette til omgangskretsen min, ettersom jeg hadde tenkt å holde dette hemmelig.

Og nei, det går ikke an å sminke over arrene. Som noen kanskje har erfaring med, så blir det bare enda mer synlig da...

Anonymous poster hash: 15a5b...129

Hvor lenge er det siden du opererte? Jeg hadde også arr ut over sidene, men de er så og si helt usynlige nå. Jeg opererte for fem måneder siden. Hvis du ikke har tenkt at noen skal få vite om det må du jo holde deg isolert en stund, for arrene synes absolutt en god stund etter operasjonen. Pass på å ikke få sol på arrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lenge siden jeg opererte, men flere uker.

Jeg skjønner jo nå at jeg har tatt en veldig dum beslutning. I alle fall i forhold til de nedre øyelokkene. Når jeg leser om folk som føler posene under øynene har forsvunnet ved bruk av laser. Laser gir tydeligvis ikke arr, og det er jo arrene jeg sliter med nå. Legen som opererte meg sa han ikke brukte en teknikk der han jobbet innenfra øyelokket fordi det å skjære langs øyevippene ga mer kontroll og bedre resultat. Fikk jo vite at arrene ville blir nesten usynlige. Ser at de ikke blir det nå... I alle fall siden arret på det ene øyet ikke følger noen av mine naturlige linjer.

Jeg hadde jo heller hatt litt igjen av posene og sluppet disse stygge arrene!
Godt at du synes arrene ut mot tinningen ble nesten usynlige #114, men du hadde kanskje bare øvre øyelokk?
De nedre øyelokkene mine er også sydd opp på siden ved tinningen, så jeg har jo fått asiatiske øyne! Dette vil falle ned etter hvert, men det ser jo ikke akkurat bra ut nå. Hvor lenge skal jeg sitte inne alene? Fikk beskjed om å regne en eller to uker. Er jo gått langt mer enn det nå...

Faen, som jeg angrer!

Er det noen som har erfaringer med dette?
Blir det bedre?
Jeg trenger virkelig noen trøstende ord... :grine:



Anonymous poster hash: 15a5b...129
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det beste er å si det til omgivelsen så du kan gå ut igjen. Ta din nærmeste venn først og fortell. Jeg vet det er tøft men du må. Er et noen du kan fortelle alt sammen til ? Prøve.. Det er veldig usundt for psyken å isolere seg og bære sorger alene. Jeg er sikker på at arrene blir nesten bort med tiden. Men slikt tar tid. Og du blir bare trist og kan få en depresjon av å bare sitte inne å tenke på dette.. Det vil du absolutt ikke skal skje.. Samme hva du gjør så vil arrene bli bedre etter noen mnder og da kan du jo likegodt prøve å fortsette livet ditt så lenge og tenke på noe annet. Prøv. Du kan i alle tilfelle ikke tenke fram noe forskjell på arrene, mener jeg. Ikke ta sorgene på forskudd. Fortsett livet og det har plutselig gått ett halvt år.

Om du ikke er fornøyde etter ett halvt år så går det an å rette på det meste tenker jeg. Snakk med dem der du ble operert.



Anonymous poster hash: 02fc5...886
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke så lenge siden jeg opererte, men flere uker.

Jeg skjønner jo nå at jeg har tatt en veldig dum beslutning. I alle fall i forhold til de nedre øyelokkene. Når jeg leser om folk som føler posene under øynene har forsvunnet ved bruk av laser. Laser gir tydeligvis ikke arr, og det er jo arrene jeg sliter med nå. Legen som opererte meg sa han ikke brukte en teknikk der han jobbet innenfra øyelokket fordi det å skjære langs øyevippene ga mer kontroll og bedre resultat. Fikk jo vite at arrene ville blir nesten usynlige. Ser at de ikke blir det nå... I alle fall siden arret på det ene øyet ikke følger noen av mine naturlige linjer.

Jeg hadde jo heller hatt litt igjen av posene og sluppet disse stygge arrene!

Godt at du synes arrene ut mot tinningen ble nesten usynlige #114, men du hadde kanskje bare øvre øyelokk?

De nedre øyelokkene mine er også sydd opp på siden ved tinningen, så jeg har jo fått asiatiske øyne! Dette vil falle ned etter hvert, men det ser jo ikke akkurat bra ut nå. Hvor lenge skal jeg sitte inne alene? Fikk beskjed om å regne en eller to uker. Er jo gått langt mer enn det nå...

Faen, som jeg angrer!

Er det noen som har erfaringer med dette?

Blir det bedre?

Jeg trenger virkelig noen trøstende ord... :grine:

Anonymous poster hash: 15a5b...129

Ja, jeg tok bare øvre. Jeg skjønner ikke at det skal være så ille å fortelle dette til folk, jeg sa det til alle jeg kjenner at jeg skulle opereres, inkl kollegaene mine, for de ville jo se det uansett da jeg kom tilbake på jobb etter en uke. Det er klart at det blir bedre, arrene mine syntes godt etter et par ,måneder, men man ser jo sånt bedre selv. Andre legger ikke nødvendigvis merke til det, Nå ser jeg ihvertfall helt fin ut og man kan bare se en antydning til arr når jeg lukker øynene.

Anonymous poster hash: fcac2...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei. Interssant lesning da jeg skal ta operasjon i Narvik i januar 2015. Hadde vært fint om alle innleggene hadde info om HVOR operasjonen har vært tatt. Ellers har jeg fått svar på det meste og kommer gjerne tilbake med egne erfaringer etterhvert :) regner med at jeg blir sykemeldt en stund da jeg jobber på et sykehjem og har tunge løft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å være sykmeldt til stingene er tatt, dvs ca en uke.



Anonymous poster hash: 901ad...22b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Interssant lesning da jeg skal ta operasjon i Narvik i januar 2015. Hadde vært fint om alle innleggene hadde info om HVOR operasjonen har vært tatt.

Antar at det er en veldig enkel operasjon, og derfor ikke noen spesiell anbefaling til der eller der?

Anonymous poster hash: 313c6...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...