Gå til innhold

Bare må ha det!

Gjest Sille

Anbefalte innlegg

Gjest Sille

Enda en dag i solen :) Jeg håper dette aldri tar slutt. Sommeren har vært så etterlengtet. I skrivende stund er det 28 grader i skyggen utenfor vinduet mitt.

Etter timer i solen, trenger huden og hodet mitt en pause. Har trukket innendørs for å se om jeg klarer å bli kvitt oppvasken som har tårnet på kjøkkenbenken i dagesvis. I tillegg trenger jeg en dusj. Om 2,5 t er min kjære hjemme igjen :danse:

Som en liten surprise har jeg vasket og polert bilen, i tillegg til at den også er sjainet innvendig. Han kommer til å tro jeg er sjuk :briller: Må være solstikk, isåfall :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sille

Jeg sitter her og moter meg opp til en joggetur. Orker ikke, gidder ikke... Men så vet jeg jo hvor godt det gjør og hvor glad jeg blir etterpå. Så jeg tror rett og slett at jeg bare skal gjøre det.

Er hjemme alene i dag også, nå synes jeg vi har vært altfor mye borte fra hverandre i det siste. Men vi får en lang kjøretur sammen på søndag, så da får vi iallfall tid til å prate litt ordentlig sammen ;)

Ok, nå legger jeg ut på tur :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått grublet noe mer på om du skal akseptere studieplassen eller ikke? :) Skjønner godt at det er vanskelige valg å forholde seg til... Jeg bare hoppet i masteren nå i høst, men har jo tenkt mitt i etterkant. Savner pengene, savner fritiden, og blir ganske lei den evige "studentsamvittigheten". Men samtidig er det jo absolutt spennende og lærerikt... :)

Så flink du er som kom deg avgårde! Heia! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Ja, det var Justin som hjalp meg opp bakkene i dag, det er helt sikkert. Tung i beina :tunge1:

Nja, har tenkt litt, men ikke noe som er sikkert ennå. Jeg må få finansieringen på plass først (har en fiks idè om at jobben forhåpentligvis stiller seg positiv til at jeg blir lønnet som vanlig i 100% stilling, mens jeg i virkeligheten jobber 75%, og studerer 25%). Jeg håper på at det går igjennom - sjefen virket ikke helt avvisende siden forskning & utvikling er hovedfokus #1 på min arbeidsplass :Nikke:

Studiet er som sagt deltid, så det innebærer delvis skolebenk i tre år. Det er lenge. Så det er klart man gjør seg noen tanker rundt prioritering; kjæreste, venner og kanskje en liten familie etterhvert. Men sånt er jo absolutt ikke umulig selv om man takker ja til masteren. Eller hva sier du, itla? :lur:

Lette etter SATC på tv3, men ser ikke ut til at det sendes i kveld. Så da får jeg bare hoppe i dusjen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Nydelig sykkeltur sent i går kveld i favorittlandskapet mitt :)

I dag har jeg vært utrolig trøtt. Lurer på om det er varmen jeg reagerer litt på. Satt ute en halvtime etter lunsj i dag, og fikk ikke gjort en tøddel etter det. Bare tung og dvask i hele kroppen. Dro hjem tidligere fra jobb, og sovna som en stein på sofaen i halvannen time.

Nå er imidlertid energien tilbake, jeg vasker klær og er begynt å pakke til helgas sykkelritt *angst* Men vi skal vel få til å kose oss, vi jentene, allikevel. God drikke er allerede pakket ned ;) Og kjole til fint restaurantbesøk lørdag kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Kjørte bil, syklet, drakk vin og klapset mygg. Det er siste helg fortalt i kortversjon ;) Sykkelrittet gikk helt greit, morsom og variert løype, om enn ikke noe topptid... Men det var morsomt å delta, og det er vel det viktigste, har jeg skjønt? :skaal:

Jeg er sløv i dag. Må snart gi tilbakemelding om det masterstudiet. Jeg har nok bestemt meg for å takke ja. Jeg er sugen på nye utfordringer og nye perspektiver. Eneste drawbacket er at jeg ikke har fått det økonomiske på plass enda. Jeg er fremdeles optimistisk, men ville gjerne hatt et svar snart.

Jeg har nesten vanskeligheter for å se meg som student igjen, men jeg er sikker på at jeg relativt fort kommer til å falle inn den rollen igjen. Skal jo også jobbe, så det blir spennende å prøve å ha et bein i begge leire.

Nå skal det bestilles flybillett. Fra nord til sør :)

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sille

Det gikk troll i ord; noen minutter etter innlegg #526, kom en mail fra sjefen på at jeg får det som jeg vil :hoppe::hoppe: Det fortjener rett og slett litt hopping! :smilbla: Jeg har definitivt verdens beste arbeidsplass, jeg kommer til å klore meg fast til evig tid :Nikke::ler:

Det betyr at jeg er deltidsstudent fra høsten av, det blir utrolig spennende. Klarer ikke helt å sette meg inn i studentrollen igjen, men det går nok fort. Jeg har fått pensumlista, og har egentlig mest lyst til å skaffe bøkene med det samme og begynne å lese. Det går nok fort over igjen, vil jeg tro :fnise:

Jeg gleder meg så til å få utvidet horisonten min litt! :tommelsmil:

Jeg fant forresten ikke sommerkjolen med stor S idag. Jeg var rett og slett ikke i shoppeform. Det ble en tur innom apoteket for å kjøpe diverse nødvendigheter, en kaffe latte og en tur på Ica. Har likevel fått kjøpt både 32" flatskjerm, kokeboken "Stiansen til hverdags" og Gyldendals reiseguide til Firenze og Toscana på nett :)

Jeg må pakke. Må reise litt for å delta på sommerfest med jobben i morgen. Halvdårlig vær, så det blir vel til at jeg må ha tynnstrømpebukse under (den gamle) danske kjolen som jeg fant til en billig penge i Svendborg.

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Tja, det tror jeg da? Har litt fylleangst, men det går vel over:)

I dag er dagen hvor jeg ikke gjør noe som helst. Sett junk på tv, spist junk og tittet ut på regnet. Nå går det noen timer foran PC'en. Skikkelig sunn søndag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sille

Jeg har i det minste fått lest ganske mye i boken jeg nylig har begynt på; Venstre hånd over høyre skulder av Selma Lønning Aarø. Jeg har ikke lest noe av henne før, men foreløpig må jeg si at jeg er positivt overrasket.

Planen er å rydde opp litt på kjøkkenbenken før jeg tar kveld. Matpakken til i morgen skal også smøres, og sekken skal pakkes. I morgen akter jeg å ha vekkerklokken til å ringe en halv time før jeg egentlig må, for å få en fin gåtur til jobb. Jeg satser på at det ikke har tenkt å regne mellom 7.30-8.00.

Godnatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Sille

Tiden flyr... Tenk at det snart er juli!

Håper virkelig at sommeren har bedre vær å diske opp med enn det vi har hatt de siste ukene, jeg vil ha 25 pluss og badetemperatur :Nikke:

Vi har hatt mye besøk i det siste, veldig koselig :)

Har egentlig fryktelig lite på hjertet, er trøtt og sliten etter en lang dag i Vestfoldbyen. Har vasket klær i kveld, og ryddet, så nå skal jeg snart ta en dusj før jeg finner frem en bok og en kopp te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Må bare få med at vi spiste Oslos beste pizza i går på Hell's Kitchen. Så er man pizzasugen, er det definitivt stedet å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ansjoni
Må bare få med at vi spiste Oslos beste pizza i går på Hell's Kitchen. Så er man pizzasugen, er det definitivt stedet å gå.

har også vurdert og spise der, men aldri kommet så langt enda :sjenert:

Kanskje ta deg på ordet og gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, veldig, veldig bra pizza på Hell's Kitchen! Min favoritt er den siste på menyen - den med alt og litt ekstra. :sikle:

Sambo boikotter dog stedet etter at de glemte bestillingen hans to ganger på samme besøk, så jeg får bare vært der med andre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Rolig på jobb i dag. Pusler litt med papirer og sånn småadministrativt arbeide.

Og legger hjernen i bløt for å finne på noe bra å gjøre i helga. Har egentlig bestilt overnatting i Jotunheimen, men det melder endel regn, så da tror jeg vi avlyser og utsetter til en helg med sol og fint vær. Ingen vits å gå på topper i tåke og lavt skydekke.

Vi har tenkt på sykkeltur i Kragerø-området, men er lite kjent, så vet ikke helt hvordan det egner seg for sykling der. Byen er jo innmari koselig.

Eller eventuelt en skikkelig museumsdag i Oslo, med bord på Mister India etterpå. Men egentlig vil vi ut i naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...