Gå til innhold

Er de som spiller i korps rarere enn andre?

Gjest Kaffomann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"One time at band camp..."

:sjarmor:

Og for å si det slik - mye rart som skjer på korpsseminar, gitt... :ler:

:flau:

Er nok ikke alle mødre som helt hva de sender sine søte, håpefulle småpiker på, nei..... :ler:

Tror ikke det skjer noe mer skummelt på korpssamlinger enn på samlinger for andre aktiviteter/ idrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"One time at band camp..."

:sjarmor:

Og for å si det slik - mye rart som skjer på korpsseminar, gitt... :ler:

:flau:

Er nok ikke alle mødre som helt hva de sender sine søte, håpefulle småpiker på, nei..... :ler:

:sjarmor::Nikke:

Har spillt i 15 år...... vet hva jeg samtykker til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til både friidrettsmiljøet, orienteringsmiljøet, badmintonmiljøet og korpsmiljøet: det festes like mye i alle sammen. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffomann
Min forutinntatte mening er at orienteringsløpere og korpsmusikanter er kjipe nerder

Du kan gjerne banke opp gymlæreren min. Han var en ekkel orienteringshore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Jo, korpsfolk er rare. Jeg spiller i korps, og er kjemperar!!! Da er sikkert alle andre korpsfolk også veldig rare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spilte i korps i mange år, og korpsfolk er rarere enn andre. De er derfor også mye mer interessante. Trombonister er jevnt over rarest av alle, 50 % av mine kjærester har spilt trombone. :ler:

(Jeg kommer fra korpsfamilie de luxe: Mamma, pappa, bestefar, brødrene mine og jeg, og etter hvert min svigerinne og tantebarn spiller minst ett instrument hver.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest 1

Jeg er enig i at uniformenes tid er forbi for barn og unge i sivile korps, det er ikke så trendy akkurat...

Men musikken deres kan jeg forstå er gøy for dem å spille, de lærer jo noter og spiller alene og sammen, og reiser på turer i inn- og utland. Det ser ut som en like grei hobby og fritidsaktivitet som fotball og håndball. Av de jeg har møtt, så er det like mange rare folk på fotball- og håndballtreninger som i musikkorps.

Til deres forsvar bør jeg vel også legge til at jeg har kjent flere korpsfolk som i tillegg til å spille et instrument også har kombinert det med idrett. Jeg har ennå til gode å møte idrettsfolk som kan spille et instrument på en god måte. Mitt inntrykk er at veldig mange i gode stillinger i arbeidslivet har spilt, eller spiller, et instrument. Jeg tror det er en styrke å ha med seg en slik ballast, musikk kombinert med fysisk aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ennå til gode å møte idrettsfolk som kan spille et instrument på en god måte. Mitt inntrykk er at veldig mange i gode stillinger i arbeidslivet har spilt, eller spiller, et instrument. Jeg tror det er en styrke å ha med seg en slik ballast, musikk kombinert med fysisk aktivitet.

Den kan jeg motbevise :) jeg kjenner en som både spiller fotball på nokså høyt nivå OG er en ganske dyktig musiker. Kjekk også, men rarere enn de fleste.

Jeg synes korpsfolk er litt rare, særlig de som fortsetter i voksen alder. Men jeg har flere bekjente og venner som fortsatt spiller i korps, og når jeg tenker meg om er de ikke såå fryktelig rare. Forresten er det visstnok et kulturskille i filharmoniske orkestre mellom blåsere og perkusjonister som gjerne har bakgrunn fra korps, og strykere som har bakgrunn fra ungdomsfilharmoni og privatundervisning - la oss slå fast at det er mer øl i den ene leiren, og mer rødvin i den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spilte trombone i tenårene og klart jeg var rarere da enn jeg er nå! :blunke:

Men nå synes jeg ikke å være "rar" er noe negativt jeg da.

Idag spiller jeg gitar. Men musikk er livet altså! Og det er så utrolig koselig med korspsmusikken på 17.mai - får tårer i øya jeg da! fnis.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest 1
Den kan jeg motbevise  :)  jeg kjenner en som både spiller fotball på nokså høyt nivå OG er en ganske dyktig musiker. Kjekk også, men rarere enn de fleste.

Jeg synes korpsfolk er litt rare, særlig de som fortsetter i voksen alder. Men jeg har flere bekjente og venner som fortsatt spiller i korps, og når jeg tenker meg om er de ikke såå fryktelig rare. Forresten er det visstnok et kulturskille i filharmoniske orkestre mellom blåsere og perkusjonister som gjerne har bakgrunn fra korps, og strykere som har bakgrunn fra ungdomsfilharmoni og privatundervisning - la oss slå fast at det er mer øl i den ene leiren, og mer rødvin i den andre.

Og beveger vi oss over i fotballens verden er det bare øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!

Jeg spilte i korps, men ble nødt til å slutte fordi det var så mange rare folk der. Kort etter ble jeg helt normal igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...