Gå til innhold

Er de som spiller i korps rarere enn andre?


Gjest Kaffomann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Christian

Morsomt klipp du har der, Universitetsbandet/korpset ved Princeton kan ikke sies å være flinke (!), det skal de ha. Norske studentkorps/band ved universitet og høyskoler er nok i så måte bedre enn dette. ( Princeton-studentbandet hørtes ut som en dårlig utgave av et mindre skolekorps fra en liten bygd på Vestlandet).

Det finnes jo band og korps ved et hvert universitet og høyskole, men om folk som spiller i korps er rarere enn andre??!! :):ler: Nja...tror ikke det.

Men hvis man ser på gutter som spiller fotball, så er kanskje forekomsten av kjekke gutter høyere innen sportsgrenene, fordi de ser tøffere ut? ;)

Samtidig er styrken til korpsgutta kanskje at de er mer analytiske og smarte i fag? Woody Allen og Tiger Wods da liksom.

Det bør vel også nevnes at det tross alt finnes en del normale og kjekke gutter som spiller instrument, og det må være en trøst at musikkfolket scorer høyere i matematikk og intelligenstester, samt at de har høyere utdanning og bedre jobber som voksne, enn de typsike fotballguttene (som kanskje får "dummies"-stempel på seg).

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det bør vel også nevnes at det tross alt finnes en del normale og kjekke gutter som spiller instrument, og det må være en trøst at musikkfolket scorer høyere i matematikk og intelligenstester, samt at de har høyere utdanning og bedre jobber som voksne, enn de typsike fotballguttene (som kanskje får "dummies"-stempel på seg).

:ler:

Ikke korpsfolk, vel? ANDRE musikkfolk, kanskje. Kjenner kun to stk som har spilt i korps og fortsatt musikkarrieren profesjonelt, da ikke i korps (selvsagt..). Av disse er bare den ene kjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ikke kjente noen trodde jeg de var kjemperare, men det har vist seg at det gjemmer seg høyst normale folk bak de "lekre" uniformene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Kaida
Uniformene til korpsmusikerne er vel de eneste uniformene kvinner ikke tenner på.

Ja, det er nok betydelig mer attraktivt med menn i KIWI-habitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes ikke de var rare. Jeg liker ikke korpsuniformer, men menneskene bak er nok like normale som andre. Jeg tror uniformer ødelegger en del av noe som kunne ha sett mer lekkert ut...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har spilt i korps og jeg er i allefall ikke rar! :ler:

Syns denne videoen var kjempesøt forøvrig, og fikk lyst til å finne fram den gamle Nena singelen min :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns også de var søte :) Ang. "kvaliteten" på musikken, så sto det at dette var en reunion, et jubileum/gjenforening av tidligere studenter. Så ferdighetene har vel kanskje rusta litt etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA er vel korpsmusikk "så som så". Greia der borte er jo å gå i takt og lage fine formasjoner mens de tuter og blåser alt de orker.

I Norge er korpsbevegelsen en helt annen. Jeg er fast deltaker på NM for janitsjar i Trondheim, og der er folk like normale som noe annet sted. Mange kjekke gutter er det også.

Korps er vel ikke noe forskjellig fra andre hobbyer - vi er hverken nerder eller tilbakestående. I mitt korps er vi fullt oppegående mennesker som har normale jobber og liker å ta seg en fest sammen som andre mennesker. I tillegg er miljøet kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter går i korps, å hverken hun eller noen av de andre korpsdeltakerne er rare. Synes datteren min er søt jeg da, i sin lille drilluniform og de små drillstøvlene.

Forøvrig syns jeg at vi må ta vare på den korpskulturen vi har i Norge. Stort sett så er korpsene både synlige og uunnværlige på 17 mai, men det er bare 1 dag i året. Det skjer ellers mye annet i løpet av året der korpsene har en sentral plass, og det er fine og inkluderende miljøer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp i korpsmiljøet, og drasset rundt på tubaen sommer som vinter.

Jeg var supersnål da jeg var med i korps, men da jeg sluttet ble jeg heeelt normal over natta, gitt!

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...