Gå til innhold

Hverdagen med vårt lille mirakel


IdaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

KG blir virkelig nedprioritert for tiden! Skrev et laaangt innlegg på tor, men den ble seffern sletta da jeg skulle poste den :forvirret:

Her har ting begynt å roe seg litt ned. Vi storkoser oss som familie nå. Gutten vår har begynt å få litt mere rutiner, han sover en del på dagen, sovner rundt 20 tiden for kvelden, og da får mannen og jeg litt kjærestetid og.

Med en gang vi har tid til det, så er vi på cafe alle tre, eller bare ute og går tur. Mannen er helt forelsket i sønnen sin, duller med ham hele tiden, og det varmer jo hjertet mitt selvfølgelig :hjerter: gutten vår smiler masse, "prater" med oss, og elskeeeer å sove i mammas fang :)

I dag sov vi lenge alle mann, før det ble sen frokost. Lillemann sovnet, og mammaen hans har brukt par timer på badet til selvpleie. Etterpå blir det middag, før vi skal avgårde og besøke et vennepar av oss. Det blir koselig :)

I morgen skal i en tur til helsestasjon for vaksine, og det blir spennende å se hvor stor han er. For 9 dager siden, på 2 mnd kontrollen veide han 4870 gram og ca 62 cm lang. Den tynneste i gruppa si. Men helsesøster sier at så lenge han følger sin egen kurve og legger fint på seg, så er det ingenting å bry seg om.

Ellers så har jeg innsett at jeg må gjøre litt mere innsatt for å bli kvitt mine svangerskapskiloene :forvirret: På grunn av lite tid til overs, urolig unge, + mye annet, så har kostholdet mitt vært elendig. Allltttfooor mye sjokolade, kjeks, kaker og usunn mat :forvirret: Jeg har igjen 10 kg før jeg er nede i det jeg veide da jeg ble gravid, og siden jeg la på meg noen kilo før je ble gravid (julen ifjor :) ) så vil det si at jeg sitter igjen med ca 13-14 kilo for mye :forvirret: Så nå skal jeg gå litt mere aktivt inn for å bli kvitt dem. Spise sunnere, og begynne å trene igjen. Målet er å bli kvitt ihvertfall de 10 før sommeren, og stramme litt opp, og det syns jeg er et realistisk mål. (skal i bryllup i juni og har en kjole som jeg gjerne vil bruke i det blyllupet, så jeg får bruke den som mål :) )

Nå sitter jeg med ansiktsmaske, og mannen lurer på om ikke det er på tide å ta den vekk. Joda, det var det for 15 min siden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Håper du fortsatt har fjeset ditt i godt behold etter den laaange maska :ler: Den var litt tørr.......... :sjenert:

Så godt å høre at dere har det så bra!Er sånn vi vil ha det!

Rolig og greit sånn at man kan kjenne hvor deilig det er å ha mann og barn :)

Håper dere får ei kjempefin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skytte: hehe, ja den er heldigvis like hel :)

I går var vi på helsestasjonen og gutten vår veier 5170 gram nå :) Endelig over 5 kg. Etter helsestasjonen så dro vi til foreldrene mine. Mamma hadde fir, og det var møkkavær så vi storkoste oss hjemme hos dem. På kvelden slappet vi bare av alle tre. Det var deilig siden vi har fartet rundt en del den siste uken.

I dag skal gutten min og jeg bare ta det me ro hjemme. Slappe av, rydde litt, lage middag. I kveld blir det en liten tur til svigers.

Nå svoer gutten min så søtt, og det setter mammaen hans pris på for da kan hun kose seg med kaffe og kg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at KG blir nedprioritert :Nikke: Men er her uansett vi ;)

Du har noen kg til overs du også ja.... Det er du ikke alene om! Tror jeg skal innføre treningsøkt da snuppa sover formiddagsluren sin. Men det er jo så mye annet jeg skulle gjort også :ler:

Håper dere har det bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres koselig ut å være mamma.. :hjerte:

Så bra dere har fått mer kjærestetid.

Det er lenge siden jeg har hilst på nå!! :kose:

Så kos at han er så forelska i knøttet sitt ;)

Koooose dere masse! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksine alt? Vi skal ikke før 14. des vi, på 3 mnd kontrollen.

Lille gullet er er nok medlem av 7 kg klubben han! Men så var han 64cm på fredag (17.) så han er god og lang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg! Skjønner godt at kg blir nedprioritert altså ! Må ikke tenke på det.

:kose:

:klem:

Skjønner godt at KG blir nedprioritert :Nikke:  Men er her uansett vi ;) 

Du har noen kg til overs du også ja.... Det er du ikke alene om! Tror jeg skal innføre treningsøkt da snuppa sover formiddagsluren sin. Men det er jo så mye annet jeg skulle gjort også :ler:   

Håper dere har det bra :klem:

Vi er nok de som kiloene ikke renner av i ammeperioden :( Men, men, skal nok klare å bli kvitt en god del for det tenker jeg ;)

Jeg syns det er så deilig å endelig få slappet av og få gjort det jeg skal når han sover, at trening da er ikke aktuell da :sjenert:

:klem:

Høres koselig ut å være mamma.. :hjerte:

Så bra dere har fått mer kjærestetid.

Det er lenge siden jeg har hilst på nå!! :kose:

Så kos at han er så forelska i knøttet sitt ;)

Koooose dere masse! :klem:

Jeg er jo heller ikke flink til besøke andre for tiden, ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg nesten aldri er på nettet lenger. Nå er det lillegutten vår som får all oppmerksomhet når han er våken

:klem:

Vaksine alt? Vi skal ikke før 14. des vi, på 3 mnd kontrollen.

Lille gullet er er nok medlem av 7 kg klubben han! Men så var han 64cm på fredag (17.) så han er god og lang!

7 kilo :overrasket: oj, det er ikke lite nei, da spiser han godt :) Gutten vår var var 60 cm lang 26/10, på 6 ukerskontrollen, så han er nok rundt 64cm nå han og. Lang og tynn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må jo bare innom deg også å minne deg på at det snart er juuul!!

:ler: Akkurat som om noen glemmer det da! Men jeg gleder meg så enormt mye!

Tenk det,nå er vi mammaer som skal skape juletradisjoner for våre barn :legrine: Jeg elsker jul og barn!!! Jeg ER et barn når det nærmer seg jul!!

Kos dere i helga og i adventstiden! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heia mine snupper :kyss::vinke:

Det er veldig hyggelig å komme til dagbok og finne hilsen fra dere selv om jeg aldri er innom lengre :sjenert: Men som sagt tidligere, kg blir virkelig nedprioritert her i huset.

Her kommer litt oppdatering fra idaheimen :)

Dagene flyr av gårde, og vi nyter dem virkelig til fulle som familien. Gutten vår er blitt så blid og fornøyd, sover og spiser godt. Han har fått til en veldig fin rutine både om dagen og kvelden så nå gjelder det å beholde den.

Han våkner rundt 6-7, spiser, blir skiftet på så sover vi par timer til. Så står vi opp, stelles, spiser, leker litt også sover han alt fra 2-4 timer :overrasket: . Han småvåkner innimellom, men sovner fort igjen. Rundt 17 tiden er han ganske våken, og da leker han med pappaen og mammaen sin, spiser, stelles før han sovner rundt 20-21 tiden. Og da sover han som regel til 2-3 spiser og sovner igjen :) Utrolig deilig å ha det sånn, for da får mammen hans tid for seg selv og mannen og jeg får litt kjærestetid på kvelden :)

Forrige lørdag så var jeg på min første fest uten mage, og uten mann og barn. Var hos ei veninne, og siden vi hadde besøk av min bestis så ble hun med også. Det var deilig å komme seg litt ut, og bare "være meg selv" igjen, ikke mamma men bare meg selv. Jeg tenkte selvølgelig masse på gutten min, men det gikk overraskende bra å være der uten ham. I nye klær og nyfarget hår følte jeg meg fresh, og fikk høre fra flere guttevenner at jeg var "hot mamma" :ler: Det er godt å høre det fra andre enn mannen, siden jeg ikke er helt fornøyd med kroppen min for tiden, og har alltid vært en jåle :ler:

Rundt 23 tiden ringte jeg mannen for å høre hvordan det gikk hjemme, og da kunne han fortelle at gutten vår ikke ville sovne. Han er blitt vant til å sovne enten i armene mine, eller med meg ved siden av senga hans mens jeg holder hånda hans. Så da dro jeg hjem :)

Denne lørdagen hadde vi navnefest (siden vi ikke skal døpe). Vi hadde familien til middag, i alt 14 stk til middag, også dro de voksne hjem etterhvert og 6 vennepar av oss kom. Alt i alt, veldig vellykket dag, men med all matlaging, handling og planlegging var jeg jeg dønnsliten på slutten av kvelden. Så i går tok vi det heeeelt med ro, og alle tre lå så og si hele dagen på sofaen med div filmer og serier. Deilig og avslappende :)

Denne uken er sånn halvveis planlagt den og. I dag skal vi bare slappe av, i morgen skal vi besøke min søster, onsdag skal vi besøke et vennepat, torsdag skal vi på 3 mnd kontroll, fredag skal jeg lunche med ei veninne, lørdag skal vi til et vennepar som bor litt unna, og søndag skal vi shoppe siden butikkene er åpne :)

Nå ligger gutten min ved siden av meg, og hjertet mitt smelter av morslykke hver gang jeg ser ham. Mannen og jeg pleier å sitte ved senga hans om kvelden og bare se på ham mens han sover. Vi elsker ham så utrolig mye :hjerter_rundt:

Nå skal jeg finne meg litt lunch, og til middag blir det rester fra lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være tobarnsmamma i en mnd tid :) Ihvertfall på dagtid da ;)

Minstemann til søs blir passet av søs sin svigermor vanligvis når dem er på jobb. Nå har det dukket opp noe som gjør at hun ikke kan passe ham i ca en mnd. Så i går ringte søs, helt fortvilet og lurte på om ikke jeg kunne prøve å passe ham. Jeg er klar over at det kommer til å være tøft, men han er ganske rolig, så lenge han har lekene sine, er mett og tørr så er han fornøyd. Og siden søs jobber skift, så blir det til at de dagene hun jobber senvakt så kommer jeg til å passe ham kun par timer eller noe til pappaen hans kommer hjem.

Det eneste som er litt dumt er at jeg ikke kommer til å kunne være så mye ute, for jeg kommer ikke til å orke å ha med meg begge to ut, det holder med en foreløpig :ler:

Nå skal gutten min og jeg på juleshopping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: Så herlige dager dere har!!!

Og du er virkelig kjempe kjempe snill som stiller sånn opp for søstra di!

Det setter hun nok utrolig stor pris på! Og kanskje en gang er det motsatt,og da er det jo fint at hun "skylder deg en" liksom!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...