Gå til innhold

Miniens memoirer


Minien

Anbefalte innlegg

Ja, jeg tror han er det.

Jeg fortalte vel (tror jeg) at han var veldig reservert i begynnelsen. Han har fortalt selv at han har blitt såret så mange ganger når han har involvert seg med damer at han helst ikke ville "falle så fælt" for noen, for da er han redd for å bli såret igjen.

Jeg tror nå at han har skjønt at jeg ikke er ute etter å såre ham - at min kjærlighet til ham er ekte. Det tror jeg også er grunnen til at han "kommer" mer og mer..altså i den forstand at han viser mer og mer hvor mye jeg betyr for ham. Og jeg tror også hans "indre" nå har akseptert at han kan slippe løs følelsene sine. Og jeg skjønner ham jo godt..hadde jeg blitt såret gang på gang hadde jeg også vært i tvil...

Tror også det er dette som er noe av grunnen til at han er litt reservert når det kommer til samboerskap - han er nok litt redd for å involvere seg for mye av frykt for å bli såret.

Det eneste jeg kan gjøre er vel egentlig å vise at jeg stiller opp for ham uansett. :kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg sover der 3-4 netter hver uke - faktisk så ofte at jeg ikke får sove hjemme i min egen seng lenger. :) Sliter med å sovne når han ikke ligger ved siden av meg.

Begynner å bli litt slitsomt å hele tiden huske på "hvor mange truser/linser/tamponger har jeg igjen der nå?". Men neida, dette ordner seg helt sikkert. Er jo typisk "damete" å lure på og analysere alt hele tida..  :ler:

Jeg bodde også mye i bag i begynnelsen av vårt forhold. Var enklere å bo hos han enn hos meg med den jobben jeg da hadde. Ble rimelig lei av det... Men hans leilighet var så liten at det faktisk ikke var plass til at jeg skulle hatt med noe særlig av mine ting. Så fikk jeg lurt han inn hos meg i steder.

Ja, vi tenker gjerne litt for mye... Tror ikke du trenger å bekymre deg. Guttene viser gjerne hva de mener, så her skulle det være grei skuring ;)

Jeg tror nå at han har skjønt at jeg ikke er ute etter å såre ham - at min kjærlighet til ham er ekte. Det tror jeg også er grunnen til at han "kommer" mer og mer..altså i den forstand at han viser mer og mer hvor mye jeg betyr for ham. Og jeg tror også hans "indre" nå har akseptert at han kan slippe løs følelsene sine. Og jeg skjønner ham jo godt..hadde jeg blitt såret gang på gang hadde jeg også vært i tvil...

Tror også det er dette som er noe av grunnen til at han er litt reservert når det kommer til samboerskap - han er nok litt redd for å involvere seg for mye av frykt for å bli såret.

Det er jo et stort skritt. Er ikke alltid like enkelt å tro at alt virkelig er så bra som det virker. For oss ordnet det seg ganske naturlig. Jeg fikk jobb der jeg bodde igjen. Da savnet vi hverandre så mye at han bare måtte komme etter :sjarmor:

Men vær hos han du. Han virker som han er verdt en masse tid.

Både jeg og min kjære har av og til sliti litt med dårlig selvtillit. Derfor ikke alltid like lett å innrømme svakhet. Men det er verdt det. Vi har bodd sammen i snart to år, og gifter oss neste sommer. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj..giftermål! Gratulerer! :tommel:

Tror jeg kan se langt etter et giftermål egentlig... Men det er jo den store drømmen da - å få gifte seg med noen man virkelig elsker.

X'en min sa til meg at han hadde tenkt til å fri til meg snart (utrolig teit sagt syns jeg), og da fikk jeg så noia at jeg gjorde det slutt med ham en måned seinere... Gjett om jeg er glad for det! :danse:

Endret av Minien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj..giftermål! Gratulerer!  :tommel:

Takk for det. Gleder meg kjempemasse. Har funnet drømmekjolen og alt. Skulle bare ønske det ikke var så lenge til... Er litt utålmodig. :sjenert:

Tror jeg kan se langt etter et giftermål egentlig... Men det er jo den store drømmen da - å få gifte seg med noen man virkelig elsker.

Kanskje greit med et skritt av gangen ja... ;) Du skal se det ordner seg, men kommer jo selvfølgelig an på hvordan din kjære er. Er jo ikke alle som ønsker å gifte seg.

X'en min sa til meg at han hadde tenkt til å fri til meg snart (utrolig teit sagt syns jeg), og da fikk jeg så noia at jeg gjorde det slutt med ham en måned seinere...  Gjett om jeg er glad for det!  :danse:

Ganske tydelig tegn på at det ikke var gutten for deg det der... :ler: Blir ikke helt det samme hvis de forteller alt først. Min kjære var litt redd for at jeg skulle si nei han da... Men merket det når vi var innom noen gullsmeder for å se etter klokke til meg og han brukte mye mer tid foran utstillingen av forlovelsesringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, jeg kjeder meg!!

Sitter bare og venter på at klokka skal bli halv ti, så jeg kan reise ut til gutten min. Da skal vi ut og gå tur!

Burde vel egentlig ha ryddet litt ser jeg...men *lukke igjen øynene*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... i går spurte han meg:

"Kunne du tenke deg å bo her..."

YESS, tenkte jeg!!!

"...litt i neste uke? Jeg har blitt innkalt til HV-øvelse..."

Falt fort ned på jorda igjen, gitt.

MEEEN det betyr jo at jeg må flytte over en del klær og stæsj, og jeg tror ikke jeg har tenkt å flytte dem tilbake.. :ler:

Og han har blitt innkalt til spørreprogram på TV2 hvor man kan vinne en god slump penger - det blir jo stas! Kan ratt hende han vinner også, for jeg har aldri møtt en fyr som kan så mye rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha... i går spurte han meg:

"Kunne du tenke deg å bo her..."

YESS, tenkte jeg!!!

"...litt i neste uke? Jeg har blitt innkalt til HV-øvelse..."

Falt fort ned på jorda igjen, gitt.

MEEEN det betyr jo at jeg må flytte over en del klær og stæsj, og jeg tror ikke jeg har tenkt å flytte dem tilbake..  :ler:

Og han har blitt innkalt til spørreprogram på TV2 hvor man kan vinne en god slump penger - det blir jo stas! Kan ratt hende han vinner også, for jeg har aldri møtt en fyr som kan så mye rart.

:ler::ler: Se positivt på det, jeg hadde aldri latt min kjære bo hos meg når jeg ikke var hjemme hvis jeg ikke var seriøs med forholdet :)

Skulle ikke være nødvendig å dra alt fram og tilbake hele tida nei...

Så moro at han skal på spørreprogram da. Lykke til, så moro hvis dere vant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal passe litt på pusekatten hans mens han er borte, så det er ikke bare for å bo der. Men koselig at han spurte, syns jeg. Og jeg får bare halv reisevei til jobb, så det er jo kjempeålreit.

Tenk om han vinner en million...! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAEN FAEN FAEN!!

Er jo hos kjæresten en uke nå, og i dag skulle jeg fyre opp i ovnen. Oppå ovnen ligger det et trekk til regntøy (noe jeg selvfølgelig ikke ser). Nå har det brent seg godt fast og smeltet!! Hva gjør jeg nå da?!!

Har funnet ut at jeg skal overraske ham når han kommer igjen med å ha malt stua hans. Han har lenge snakket om at han skal gjøre det, så nå tenkte jeg at jeg tar kosten i egne hender. Får håpe han blir glad da... han vet ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, den var kjipt.

Det er bare å kaste hele driten, rive av så mye du kan.

Varm opp ovnen og skrap pav restene når det er varmt, tror jeg vil funke.

Ellers er det jo risikalbelt å male stuen hvis ikke han har sagt hvilken farge han liker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å skrape av så mye som mulig, men det ligger fortsatt et tynt lag igjen. Får prøve igjen når jeg fyrer i morra.

Vi har snakket om å male før, og da har han bedt meg om å velge farge, så jeg tror nok det skal gå bra. Og uansett er alt bedre enn det han har nå... Har valgt en meget nøytral farge, da. Benhvit fra Lady.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg igang med malinga!

Syns bare det går så treigt - tror nesten ikke jeg rekker å bli ferdig før han kommer hjem. Greit nok - jeg kan ta nettene til hjelp, men hva hjelper det når malingen må tørke mellom hvert strøk? I tillegg har de slurvet sist gang de malte, så det ligger igjen en grønn kant på alle lister, noe som betyr at jeg må male listene også. Men DET rekker jeg ikke.

Men noe som irriterer meg grenseløst er at moren hans (de bor i generasjonsbolig) er oppe hos han hver dag og styrer og ordner (hun er rydde- og vaskegal). Jeg BOR jo der nå! (Hvertfall i en uke) At hun driver og flytter rundt på mine klær syns jeg er respektløst! Begynner å lure på om hun noen gang kan gi slipp på gutten sin. Og hvis dette fortsetter etter at jeg (hvis) har flyttet inn, tror jeg at jeg blir gal.

I tillegg har hun sikkert sladret til ham om at jeg driver og maler, så der gikk vel den overraskelsen føyka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å skrape av så mye som mulig, men det ligger fortsatt et tynt lag igjen. Får prøve igjen når jeg fyrer i morra.

Vi har snakket om å male før, og da har han bedt meg om å velge farge, så jeg tror nok det skal gå bra. Og uansett er alt bedre enn det han har nå... Har valgt en meget nøytral farge, da. Benhvit fra Lady.

Fikk du det bort? Skummelt med ovner. Utrolig fristende å legge fra seg ting på, men så utrolig kjedelig hvis en glemmer å fjerne det igjen...

(Deilig med en god varm ovn på sure høstkvelder, koser meg med mitt nye hus med vedovn og masse ved :) )

Så snill du er som maler. Alltid deilig med litt forandringer. Maling er jo egentlig en ganske takknemlig jobb. Klæsj på, og vips det blir (stort sett) en kjempe forbedring. Benhvit skal vel godt gjøres å bomme med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bort litt der ovnen blir varmest - tørket det av når det hadde smeltet (og brant alle fingrene mine samtidig...). Men der ovnen ikke blir varm nok ligger det igjen et tynt lag. Får prøve å sprengfyre så det smelter der også.

Fatter ikke hvordan jeg ikke kunne se at det lå noe på ovnen - han hadde lagt det der i siste lita før han dro på øvelse. Bra det bare var en pose til regntøy, og ikke noe han trengte fryktelig mye...

I dag morges var jeg redd for at katta hans hadde avgått med døden i løpet av natta - ligge og sove i den malingslukta der kan da ikke være bra... :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi postet visst akkurat samtidig. Morsomt :)

Da er jeg igang med malinga!

Syns bare det går så treigt - tror nesten ikke jeg rekker å bli ferdig før han kommer hjem. Greit nok - jeg kan ta nettene til hjelp, men hva hjelper det når malingen må tørke mellom hvert strøk? I tillegg har de slurvet sist gang de malte, så det ligger igjen en grønn kant på alle lister, noe som betyr at jeg må male listene også. Men DET rekker jeg ikke.

Bruker du vannbasert maling? Den tørker jo på et par timer... Men tar gjerne litt tid, men jeg malte da vår stue på to dager. Da tok riktignok min kjære taket, men gikk unna når jeg først satte i gang.

Men noe som irriterer meg grenseløst er at moren hans (de bor i generasjonsbolig) er oppe hos han hver dag og styrer og ordner (hun er rydde- og vaskegal). Jeg BOR jo der nå! (Hvertfall i en uke) At hun driver og flytter rundt på mine klær syns jeg er respektløst! Begynner å lure på om hun noen gang kan gi slipp på gutten sin. Og hvis dette fortsetter etter at jeg (hvis) har flyttet inn, tror jeg at jeg blir gal.

I tillegg har hun sikkert sladret til ham om at jeg driver og maler, så der gikk vel den overraskelsen føyka...

Å generasjonsbolig... Hørtes ikke mye ålreit ut å ha svigermor så nær... :overrasket:

Er jo en del gutter som har en tendens til å bli litt dullet med hjemme... Min svigermor er heldigvis ikke så ille. Men har venniner hvor samboerene har fått hus vasket og ryddet lenge etter at de flyttet ut...

Men enig i at det er ganske respektløst. Ville prøvd å snakke litt med henne. Jeg hadde ikke kunnet fordra tanken på at noen skulle gå inn og ut som det passet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bort litt der ovnen blir varmest - tørket det av når det hadde smeltet (og brant alle fingrene mine samtidig...). Men der ovnen ikke blir varm nok ligger det igjen et tynt lag. Får prøve å sprengfyre så det smelter der også.

Fatter ikke hvordan jeg ikke kunne se at det lå noe på ovnen - han hadde lagt det der i siste lita før han dro på øvelse. Bra det bare var en pose til regntøy, og ikke noe han trengte fryktelig mye...

I dag morges var jeg redd for at katta hans hadde avgått med døden i løpet av natta - ligge og sove i den malingslukta der kan da ikke være bra...  :overrasket:

Bra det da... Fort gjort ;)

Nå har du i hvert fall lært at det lønner seg å kikke oppå ovnen før du fyrer opp :)

Uff, fikk flash back til barndommen når jeg, min søster og bikkja lå i et rom som ikke var ordentlig luftet ut etter lakkering av gulv... Det ble to syke unger og en syk bikkje... :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lot vinduet stå oppe der i natt, men det lukta enda forferdelig i dag morges. Driver bare og grunner nå, og det tror jeg er oljebasert. Blir vel mindre lukt når jeg går over til den vannbaserte malinga.

Ooohh..trøtt jeg. Må stå opp så tidlig for å få tid til å male (gå tidligere hjem fra jobb) på kveldstid. Han bør jaggu bli glad asså! :ler:

Ombestemte meg på farge i siste liten da... Fant ut at Benhvit ble litt for gul (han har nemlig grått teppe), så jeg gikk over til en hvitfarge med litt grått i istedet. Håper den blir fin..har aldri prøvd den før. Men ALT blir bedre enn den mørkegrønne som var der. Ser allerede at stua ser mye større ut når den blir lysere.

Men det er dyrt med maling asså...særlig når de mente at jeg måtte ha grunning og MINST to strøk farge! Har lagt på litt tjukk grunning, så håper jeg slipper unna med bare to strøk. Tre strøk får jeg ikke tid til.

Hehe... ser ut som jeg har flekktyfus her jeg sitter. Hvite prikker på begge henda. Handywoman! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... ser ut som jeg har flekktyfus her jeg sitter. Hvite prikker på begge henda. Handywoman!  :hoho:

:hoho::hoho::hoho: Høres ut som meg. Ser ut som et levende fargekart når jeg er ferdig å male. Men den store fordelen er at jeg bare kan peke på diverse flekker hvis noen lurer på hvilken farge vi maler i. :)

Høres bra ut. Vi malte stua i leiligheten der vi bodde før i en lys lys grå farge. Fikk jo dobbelt så stor stue med en gang ;) Nå har vi flyttet fra den stuen, men vurderer sterkt å bruke samme farge når vi begynner på vår nye stue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...