Gå til innhold

Chic's dager


Chic

Anbefalte innlegg

hehe høres ut som en skikkelig hyggestund i stuen ;)

har faktisk enda ikke klikket på norsken her i huset, lurer på om det er en myte at folk gjør det når nok er nok? hehe... eller kanskje jeg bare er for sjenert... :sjenert:

vel vel, imorgen er det ny dag, nye muligheter og ole brumm skal studeres!

*skal lære meg fransk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor i frankrike bor du? Samboeren min jobbet et par år siden noen månader i Clermont-Ferrand (Auvergne). Det var kjempe fint der! Jeg var nesten to uker der sammen med han, det var stas.

De tre månadene jeg satt alene i Norge har ikke noe positivt si, da... Jeg bør har blitt dit med han, men fikk en kort jobboppdrag akkurat da, og torde ikke si nei siden jeg hadde vært arbeidsledig en stund. Jeg kjente absolut ingen i Norge, traff vel broren til samboeren et par ganger eller noe.. Når samboeren endelig kom hjem var det rett før at jeg ikke besvimte på Gardermoen når jeg så ham. Og har sikkert aldrig vært så lykkelig som i de neste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overlykkelig for å ha han tilbake ja? ;) Skjønner jeg godt. Er overlykkelig selv jeg, hver gang jeg ser kjæresten kommer traskende ut av kontrollen :)

Jeg holder til i Haute Savoie regionen, det er sørøst i Frankrike. Utrolig fint her... hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping idag!

Fikk kjøpt meg:

1 svart puma genser

1 svart Tommy Hilfiger genser

1 brun gensertopp fra Benetton

1 svart skjorte fra Benetton

Tigerkalender for 2007, masse fine bilder!

Tigerbamsenøkkelring

2 hårbånd

2 par vanter uten fingre

ganske fornøyd da ;) Ikke minst over tigerfunnene mine, har lett etter sånn nøkkelbamse LENGE! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. En lørdagskveld. Har så vanvittig lyst til å gå ut og feste. Men har jeg noen å feste med? Nei. Heldigvis er det bare 2 uker, så skal jeg til Norge, da blir det nok litt fest med gamle kjente! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hellu igjen! Nå har jeg oppdatert meg i den andre dagboken din også :-D

Virker som det går bedre med fransken da, du klarte jo å spørre bonden på fransk mener jeg. Husker jeg var så stolt da jeg var på McDonalds i Frankrike og bestilte meg mat på fransk :ler: Gikk fint det, så ikke ut som kassadama bet seg merke i at jeg faktisk ikke kan fransk, og jeg fikk da det jeg bestilte så ;)

Jo du, forresten. Synes det er så morsomt å lese om Milla jeg. Synes du virker veldig tålmodig og flink med henne :)

Hvor gammel er hun nå? Har du tenkt til å longere eller tømmekjøre henne, eller går du bare turer foreløpig? Husker vi pleide å longere unghestene med sal og hodelag så de fikk vende seg til følelsen av å ha på seg utstyr, men dette var ikke lenge før vi begynte med selve innridningen da. Da var de jo ofte rundt 3-4 år.

Våteksem kan smøres med salve, ofte fungerer hydrokortisonsalver bra. Har ingen erfaring med våteksem på hester faktisk, trodde ikke det var så vanlig, men hunden vår hadde det stadig vekk. Dessverre kom det ofte tilbake også, ble ikke kvitt det ordentlig virket det som selvom det var bedre i perioder vi smurte med salver. Noe dritt ihvertfall :sur:

Ja, sånn, nå har jeg fått "skravlet" fra meg litt :)

:klem:

Endret av Drua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig :)

bestille på fransk klarer jeg også! hehe. Men dagligdagse ting er værre... hehe. MEN stort håp om at jeg får teken etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Fransktimene er begynt igjen. Ganske digg å være tilbake. Bortsett fra at det føles som om jeg har stått på stedet hvil siden før ferien, tross at jeg har lest både ole brumm, hesteblader på fransk, og prata litt på fransk! NÅR SKAL JEG FÅ SPRÅKET INN LITT!!!

jaja.

De siste dagene har Milla vært superduper, hun har dilta etter hele veien uten stopp! ikke værst!

Mer som har skjedd, klarte å spørre cowboyen i stallen om han ville ta westerntime med meg. Så på søndag, da skal jeg ha min første western time, på søndag er første gang på ca 5 år jeg er på hesteryggen! Og han snakker bare fransk, så dette kan jo bli meget interessant... Nesten litt angst for å gjøre dette jeg nå. Tenk om jeg rir helt forferdelig da. Hvis noen ser på får jeg bare masse prestasjonsangst.

Nei, får håpe at dette går bra, og at jeg skjønner noe av det han cowboyen sier på fransk i alle fall...

Ellers går dagene greit uten kjæresten, mye takket være fransken og hesten! At jeg har noe å drive med. Fra fredag av er jeg alene i leiligheten frem til jeg drar til Norge, det gleder jeg meg masse til :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt bra vet du Jerle ;)

Alene i leiligheten frem til jeg skal til Norge nå, en uke! Deilig ja!

MEN, kjeder meg fryktlig idag... Er ingenting å gjøre, ingenting å diskutere, ingen på msn...

Snakket med foreldrene til kjæresten idag om en av de kunne ta meg til flyplassen på fredag, men svigermor var usikker, og skulle spørre svigerfar... uff, håper virkelig en av de kan, ellers sliter jeg med å komme meg til flyplassen... Ordner seg nok vel :)

Hva skal jeg finne på ikveld da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag red jeg for første gang på 5 år! Min første leksjon i westernriding til og med. Hadde det så gøy, var SÅ herlig å være tilbake i salen! Og cowboyen som intruerte meg sa etterpå at han syntes det så bra ut! hihi. Var jo redd for ingenting jeg, med en gang jeg havnet i salen så skjønte jeg at dette kom til å bli bare gøy.

Cowboyen snakket bare fransk, men klarte faktisk å skjønne hva han mente/ville fram til :) Så noe må jeg ha lært av språket siden jeg kom hit. hihi.

Red vel i en times tid, kroppen fikk kjørt seg en smule. Gruer meg til imorgen, håper jeg klarer å sitte, høhø...

en SUPER morgen!

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nett kommet hjem fra fransk time. Ser mail fra kjæresten, og han skrev at han måtte prate med meg. Ringer, og får vite at han blir 4 fager forsinket. Greit, det er bare 4 dager, ikke så lenge det, men skulle ønske han kom hjem til riktig tid, da hadde han jo allerede vært borte over 4 uker.

jaja... får tusle i stallen jeg nå og se om jeg finner Milla i mørket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Og idag er det SUNNY CALIFORNIA!

woho, shopping, here I comeeeeeeeeeeeee!

Drua : Jada, dette skal bli koselig! masse junk food, røyke inne, ca vårvær, jippi :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg prøver å kose meg, men blir litt kjedelig når kjæresten er borte fra 8-17 hver dag ;) men, men, om kvelden er det bra :D

Endret av Chic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...