Gå til innhold

Den verste mat kombinasjonen...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Denne bli ganske så personlig da ettersom det er mange som elsker retten.

Men, den værste matkombinasjonen jeg vet om er lammekjøtt og kål

(Både lam og kål er godt i alle andre sammenhenger)

Kok dette sammen i flere timer med hele pepperkorn...

Er faktisk den eneste tingen jeg ikke klarer å spise...

Fårikål er jo det beste som finnes! Din raring! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jo, en ting jeg synes var veldig ekkelt før jeg faktisk smakte det er pannekaker med sukker, blåbær og bacon. Det er helt fantastisk!

Jeg bruker å spise pannekaker med mørk sirup og bacon. Trodde det var ekkelt før jeg smakte det, men nå spiser jeg alltid pannekaker slik.

Skrevet

En klassevenninne og jeg var veldig sultne en gang, og spiste sukkervann med ukokt pasta. Det smakte ganske sært.

Skrevet

Alt dette brunostsnakket minner meg om noe.....

Tysk studine på sommerjobb i Norge deler hybelkjøkken med kjekke og morsomme (?) norske unge menn. Studine skal lage seg pizza til middag og unge menn kommer med fenomenaaaaaaaaal anbefaling: Hun bør prøve med den spesielle norske brune osten på (namme...).

Studine prøver, og unge menn får seg en god latter. :ler:

Det hører med til historien at hun også fikk seg en god latter (etterpå), spesielt ettersom de unge herrer tross alt var gentlemen og inviterte henne med ut på pizzarestaurant etter stuntet.

Skrevet

da jeg var yngre brukte jeg og venninnene mine å lage ostesmørbrød i mikro (ja det var tidlig 90-tall), og hun ene presterte å lage ostesmørbrød med brunost og paprikastrimler på.

logikken hennes var at smeltet brunost er jo så godt i varme vafler, så hvorfor ikke smelte den på brødskiva? og paprika er jo godt det og.

jojo, hun fikk ha det ostesmørbrødet i fred...

pappa spiser faktisk ofte brunost med kaviar, og er han fri for knekkebrød bruker han liksågodt noen flatbrød i stabel i stedet.

kommer ikke på så veeldig rare kombinasjoner jeg bruker, kanskje at jeg en gang hadde rømme og sweet chilisaus på pizzaen en gang... var ikke så verst, men merkelig nok har jeg ikke gjort det flere ganger...

• 3 uker senere...
Gjest Tang Lung
Skrevet

Jeg hater å pille sopp/agurk/mais vekk fra pizza'n....lol

Skrevet

Første gangen jeg var med min kjære hjem (helgetur), serverte svigermor kjøttkaker, brunsaus, poteter, ertestuing og ihjelkokt spaghetti til søndagsmiddag. Spaghettien hadde hun kokt i stedet for surkål! :sprettoy: Kombinasjonen fristet ikke!

Jeg fikk en gang servert rundstykker med brunost, majones og tomatskiver. Drakk bare kaffe jeg...

Skrevet

noen (dvs. ca alle) synes at d er rart at jeg spiser brød med bananskiver og majones..... d er jo bare såååå godt!! :)

Ellers har mamma servert gryterett m kanel istedenfor paprikapulver.....ikke sååååå godt..... :tristbla:

Skrevet

Jeg satt barnevakt for noen år siden, og en periode hadde vesla dilla på prim og banos. På samme skive. Jeg brakk meg nesten når jeg smurte på til henne. :ler:

På skoletur i Spania ble jeg servert noe usannsynlig ekkelt av vertsfamilien den første kvelden: Et enormt berg med ris, kokt sammen med noe vassen løk og et eller annet som ga det hele en ubeskrivelig bitter smak. Ved siden av dette var det slimete, stekte bananer, toppet med store mengder ketchup. :kvalm:

Å gripe feil krydderglass er en klassiker. Jeg melder meg inn i salt-på-grøten-klubben, og modern presterte å ha kardemomme i potetmosen en gang. Det smakte vaffelrøre.

Skrevet

Brødskive med brunost skal ha majones på, ellers er det jo ikke godt??? Anbefales! :)

Jeg og venninna mi hadde da vi var tolv-tretten år dilla på pannekaker med Toro tomatsuppe til. Vi fant ut at det var så tungvindt å lage begge delene, og blandet en gang tomatsuppepulveret ut i pannekakerøra for å slå to fluer i ett smekk. Vi lærte noe da, ja... :ler:

Skrevet

Alt dette pratet om brunost minner meg om eksen min. Han sverger til en kombinasjon av brunost med rå løk og honning på. Jeg måtte jo smake, og det var faktisk godt! :overrasket:

Og min datter ELSKER gulost med oboy pulver på, og inn i microen.....

Skrevet

Jeg har fåt servert hummer med pomes frittes erter og gullerøtter..

Man kan trygt si det koster mere en det smakte...

Skrevet

lillebror spiser ørret med hollandaisesaus, dressing og ketchup...

Skrevet

Jeg vet det er vanlig i enkelte regioner i landet, men for andre er det helt absurd:

Lutefisk med poteter, erterstuing, stekt bacon, BRUNOST OG SIRUP!

Og det ER faktisk veldig godt! :sikle:

Ellers vet jeg om en fyr som hadde sjokade og fårepølse (samtidig ja..) som favorittpålegg.

En gang på ungdomsskolen skulle jeg steke meg et egg til kvelds. Tøff i trynet orket jeg ikke å vaske stekepanna først, så det ble egg med laksesmak. Det gikk i søpla, ja..

På slutten av barneskolen hadde jeg dilla på ristet brød med o'boy-pulver på..

:sjenert:

Skrevet

Jeg hadde sukker på pizzaen engang, det var ikke særlig godt :forvirret:

Farfaren min bruker å ha sukker på brunosten når han spiser brødskiver ...

Skrevet
Jeg vet det er vanlig i enkelte regioner i landet, men for andre er det helt absurd:

Lutefisk med poteter, erterstuing, stekt bacon, BRUNOST OG SIRUP!

Og det ER faktisk veldig godt! :sikle:

Javisst er det godt!!! Det er jo sånn lutefisk skal serveres, i tillegg til sennepssaus og potetlefser med smør på :sjarmor: Men er lutefisken god trengs det ikkeno' tilbehør for min del...

Gjest Gjest_Merethe_81_*
Skrevet

Fantastisk bra tråd!

Husker skrekk-pizzaen fra leirskolen... Pizzabunn (som vi selvfølgelig måtte lage selv) med utvannet tomatsaus, linser, bønner, gulrot og bittelitt kjøttdeig.. Og på toppen?? Hjemmelaget geiteost!

Nam nam.

Skrevet

Jeg kjenner forresten en som har gulost og nugatti på brødskiva. :overrasket:

Skrevet
Har sett utlendinger som har spist brødskive med brunost og agurk. Logikken var at brunost er en ost. Da må det da passe med grønnsaker på?

Det er jo kjempe godt da!

Søstera mi og jeg skulle lage fløyelsgrøt en gang, og i mangel på vanlig melk brukte vi kefir. Ikke godt!! :ler:

Før spiste jeg mye lompe med leverpostei på som jeg varma litt for lenge i microen. Og det syns jeg var godt! :overrasket: Det er ikke favoritten nå lenger :legrine:

Skrevet
Jeg kjenner forresten en som har gulost og nugatti på brødskiva. :overrasket:

:sjenert: Det synes jeg er kjempegodt. Det blit søtt og salt på samme tid og det er skikkelig snadder.

Synes det er verre med dem som spiser kaviar og gulost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...