Gå til innhold

Den verste mat kombinasjonen...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vafler med pølsebiter og mais. Eller vafler med kruskakli og konditorfarge. Lagd og spist av mannen.

Ellers må jeg si at jeg har spist en gode del brødskiver med tyttebærsyltetøy og sprøstekt løk. Det var faktisk godt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett i barnehagen: Skive med brunost og kaviar.

Skrevet
Min kjære søster skulle lage seg en drink (bare vent, det kommer under matretter sanrt). Det startet vel med melk, nesquik og sprit. Sikkert knall. Og så fikk hun den store ideen. Sitronsaft. Hele greiern ble en klumpete erfaring. Den skilte seg i sleipe klumper, noe ala rømme. Bare med en helt forjævlig smak. Det værste var at hun spiste det. Med skje..

Hehe, for å lage hjemmelaga ost bruker man jo helmelk og litt sitronsaft. Så hun spise en slags ostedrink. Jømmi. :ler:

Skrevet

Kanel på pommes frites anbefales ikke :sjenert:

(tok feil på veikafè for noen år siden....)

Skrevet

herlig tråd :ler:

Dette er vel ikke akkurat matretter men..

Drikke appelsinjuce etter at man har pusset tennene

kaviar og rød saft (jeg grøsser ved tanken faktisk...)

Skrevet

Har ingen superbommerter bortsett fra mislykket matlaging i form av at jeg ikke har talent for kokng, steking eller på noen måte varming av ting. Spesielt ikke når det skal skje på en spesiell temperatur eller i en bestemt rekkefølge.

Eks ble dog observert med en nydelig toast med ost, ketsjup, salami, tomatbønner, agurk og Sørlandschips på. Laget i toastjern, ja.

Skrevet

Det er ikke mye som slår min overstekte, lett harske, tunfiskfilet! T.o.m. hunden kastet opp! :legrine:

Skrevet

Som veganer synes jeg reker, majones og loff høres ganske ekkelt ut.

Skrevet
Hehe, for å lage hjemmelaga ost bruker man jo helmelk og litt sitronsaft. Så hun spise en slags ostedrink. Jømmi.  :ler:

Med nesquiksmak :sjokkbla:

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Har sett utlendinger som har spist brødskive med brunost og agurk. Logikken var at brunost er en ost. Da må det da passe med grønnsaker på?

Gjest Fruktfat
Skrevet

sambo eter risengrynsgrøt med melk på, det synes jeg er kvalmt. samboeren til søsteren hans bruker tyttebærsyltetøy på risengrynsgrøten, det var bare merkelig.

Skrevet (endret)
Har sett utlendinger som har spist brødskive med brunost og agurk. Logikken var at brunost er en ost. Da må det da passe med grønnsaker på?

Det har jeg faktisk sett folk spise i kantina på jobben. :overrasket:

(For eventuelle sunnmøringer, jeg vet dette er normalt for dere ;).) Første gangen jeg smakte sukker på sveler (kjøpt på kafé og hadde ikke kikket inni) holdt jeg på å spytte hele greia på stakkars svigers som satt rett over bordet. :ler: Det er jo egentlig ikke en så sær kombinasjon som jeg vil ha det til, men i og med at jeg var forberedt på myk brunost og ikke knasende sukker, ble jeg litt sjokkert. ;)

Endret av Nilma
Skrevet (endret)

...

Endret av Eurydike
Skrevet

Min samboer og hans kamerat lagde pizzakake en gang. Kakebunn, kjøttdeig, tomatsaus og ost farget grønn. Det var visst (merkelig nok) ikke spesielt godt.

Gjest prestekrage
Skrevet

Denne bli ganske så personlig da ettersom det er mange som elsker retten.

Men, den værste matkombinasjonen jeg vet om er lammekjøtt og kål

(Både lam og kål er godt i alle andre sammenhenger)

Kok dette sammen i flere timer med hele pepperkorn...

Er faktisk den eneste tingen jeg ikke klarer å spise...

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Da jeg var på fest i Frankrike en gang, serverte de popcorn med sukker istedenfor salt. Dette var visst helt normalt for dem, men altså ikke noe for meg.

En annen ting. Jeg har alltid spist cottage cheese på brødskive med litt salt og evt. tomat. Men for samboeren er dette et søtt pålegg, så han bruker syltetøy på. Jeg syns det er en merkelig preferanse. Han syns jeg er rar.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Da jeg var på fest i Frankrike en gang, serverte de popcorn med sukker istedenfor salt. Dette var visst helt normalt for dem

det er visst vanlig i england òg.

Skrevet
Vafler med pølsebiter og mais.

Pizzavafler, en turslager her i gården :)

Vi lagde en restepasta for et par uker siden, dumme meg har glemt/fortengt hva vi hadde i den. Dumt for den vil jeg helst unngå i fremtiden.

Utover det har jeg mange "sånn passe gode/ de går nå ned" retter på samvittigheten.

Skrevet

Artig tråd! :)

En kompis av meg bruker majones på brunostskiva! Det ser helt forjævlig ut!

Og pølsebiter i tacosaus prøvde jeg en gang jeg skulle trikse og mikse litt. Det funka absolutt ikke.

Skrevet
Det jeg har vært borti har bare vært uhell... Sukker i eggerøra og salt på grøten anbefales ikke! :ler:

Ei heller en teskje salt i den sure yoghurten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...