Gjest Gjest og TS Skrevet 8. mai 2009 #41 Skrevet 8. mai 2009 Det var nok i lett utstrekt tilstand. I såkalla slapp tilstand, var leppene liksom krølla/dytta sammen til en "ball"/klump... Samma akkurat hvor lange egentlig, de var for lange for meg. Og nå er de perfekt! Har ikke noe mer bry med dem Husker jeg synes det var så mye penger å koste på. Egentlig er det veldig lite for å få ordna noe som plager en såpass mye. Husker at den første legen jeg var til, anbefalte meg å gjøre det hos plastikk kirurg (fordi de bryr seg om hvordan det blir, samt er flinkere) og vente til jeg hadde fått meg jobb (var student), da ville 10-12 tusen ikke føles like ille som det gjorde som student. Den summen var det for meg i alle fall nærmest umulig å fremskaffe som student. Har du flere spørsmål? For noen år siden var det i alle fall mulig å få dette gjort (i lokalbedøvelse) hos privat gynekolog på Smestad i Oslo. Tror det kostet ca 3 lapper. Jeg kunne ikke gjøre det der pga. det er mulig at jeg kan reagere med livsfarlig allergisk reaksjon på bedøvelse (og må ha anafylaksi beredskap klar). Vet ikke hvor flink en flink gynekolog er sammenlignet med en plastikk kirurg. Men rådet fra hun gyn-dama jeg var hos var i alle fall å styre unna det offentlige helsevesen, mulig hun hadde møtt pasienter som hadde fått dårlig resultat/behandling der. Lykke til.
Gjest Gjest_nysgjerrig_* Skrevet 11. mai 2009 #42 Skrevet 11. mai 2009 Hvilke klinikker er det som tlbyr denne typen operasjoner? Fins det noen som er "eksperter" på dette i Norge?? Hvor lenge vil dere anbefale å vente med sex? Dere som har gjort det: Blir det pent?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. juni 2009 #43 Skrevet 5. juni 2009 Dytter litt på denne jeg! Skal inn å gjøre det samme, men hos det offentlige! Er jo selvfølgelig ganske nervøs, men det kan iallefall ikke bli værre?!!?! Eller?
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 25. august 2009 #44 Skrevet 25. august 2009 Du som skulle inn til denne operasjonen... hvordan gikk det? Andre som har hatt denne type operasjon?
Gjest Gjest_sara_1599_* Skrevet 10. september 2009 #45 Skrevet 10. september 2009 Jeg har tenkt på denne type operasjon siden jeg var 14år og har endelig tenkt til å kvitte meg med mine plager (er nå 20). Men som jeg ser flere av dere spør om, hvilke leger og klinikker kan dere anbefale? Jeg har brukt sykt mange timer på å google etter pasienterfaringer, og jeg har klart å luke ut noen. Men trenger flere anbefalinger! Vil virkelig gjøre dette hos noen som er kjent med inngrepet og kan jobben sin. Leser at Colloseumklinikken på majorstua utfører det samt Aviva klinikken, men finner ikke stort på hva pasientene selv mener.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. september 2009 #46 Skrevet 10. september 2009 Jeg har gjennomført denne operasjonen og har ikke angret et sekund. Jeg har alltid vært plaget av det, det gjorde vondt å sykle og det var masse undertøy jeg ikke kunne bruke pga at det gnagde i blondene. Jeg var også veldig obs på det selv, noe som førte til at jeg var mye mer sjenert naken og i svømmehaller ol.. Etter å ha tenkt gjennom dette lenge gikk jeg til fastlegen min og fortalte ham hvor plagsomt jeg syns dette var. Han viste veldig stor forståelse og henviste meg til sykehuset. Ikke lenge etter var jeg inne på sjekk for å se om jeg var kvalifisert for operasjonen og for å se at det var såpass at det ikke bare var av kosmetiske grunner. Dagen før opersasjonen møtte jeg legen og han fortalte hva som kunne skje og hvordan alt foregikk. Jeg ba om full narkose og det fikk jeg. Opererte om morgenen og var på sykehuset til kvelden. Hadde ikke mye smerter i det hele tatt, det var bare litt ubehagelig de første gangene jeg skulle på do. Å fjerne stingene var det verste med hele greien egentlig =) Jeg er veldig fornøyd med resultatet og har ikke hatt noen plager med det i ettertid. Man bør jo selvsagt tenke seg opp før man opererer noe,men for meg har det absolutt vært verdt det.
Gjest Gjest_sara_1599_* Skrevet 10. september 2009 #47 Skrevet 10. september 2009 Jeg har en fastlege det er vanskelig å snakke slikt om, og jeg har lest en del om gynekologer som er imot dette. Derfor er jeg redd for at jeg må gå skuffet hjem igjen fordi de personlig er imot dette inngrepet og ikke skjønner hvor stor belastning dette er for meg. Derfor ønsker jeg å gjøre det privat, har også hørt at de private er mer opptatt av at det skal bli pent, og ikke bare det faktum at de skal reduseres. Noen som har utført dette på private klinikker?
Gjest Gjest_Marielle_* Skrevet 15. september 2009 #48 Skrevet 15. september 2009 Jeg dytter litt på denna jeg. lurer på det samme ang klinikker.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #49 Skrevet 28. september 2009 Noen som vet? Jeg tenker stadig på dette, men kvier meg til å gå til fastlegen. Er det mulig å få konsutlasjonstime og henvisning fra et slikt et sex og samfunnsshus som de har her i Oslo, blant annet? Og videre bare kunne betale egenandel?
Furstina Skrevet 29. september 2009 #50 Skrevet 29. september 2009 (endret) Tråden er ryddet iht KGs regler. Furstina, mod Kommentar på moderering tas på Ris&Ros, se delte inlegg Endret 1. oktober 2009 av Furstina
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå