Gå til innhold

Kjønnsleppe-redukson

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er da ingen som har krav på å vite hva som feiler henne ved egenmelding. Det må være lov å produsere en annen grunn en den reelle hvis kollegaene spør?

Men jeg synes det er rart at det ikke er anledning til sykemelding, selv om det er en operasjon utført ved privatsykehus.

Videoannonse
Annonse
Gjest Miss_alexandria
Skrevet
Forskjell på det og ha lært å elske sine skavanker, vettu... ;)

Hvorfor lære å leve med skavanker når det kan fikses på? :forvirret:

• 3 uker senere...
Gjest Ad. leppereduksjon
Skrevet

Hei, jeg fikk utført leppereduksjon for cirka 6 mnd siden og er kjempefornøyd. Kontaktet legen min og tok opp mitt problem da jeg bl.a. hadde problemer med lengre sykkelturer m.m da jeg ble sår. Jeg fikk henvisning videre til gynekolog på det lokale sykehuset som også opererte meg. Inngrepet var kortvarig og det eneste jeg kjente litt til var stikkene da de satte lokalbedøvelse. Måtte ligge litt på sykehuset etter inngrepet med tanke på blødninger m.m, men reiste hjem samme dag. Ble sykemeldt ca 9 dager. Jeg anbefaler å gå kun i morgenkåpe for å la operasjonssåret få mest mulig luft og slik at ikke trusen e.l. kan gnisse mot sårene. Hadde ingen problemer med å sitte eller tisse i etterkant. Bli hjemme så lenge du er sykemeldt. Jeg begynte før på jobb da sjefen maste, noe som endte med at jeg fikk betennelse i sårene. Etter lengre tid med nøye hygiene og pyriceptsalve gikk den heldigvis tilbake!!! Er veldig fornøyd med inngrepet. Gjør oppmerksom på at der finnes to forskjellige måter å gjøre dette på. Enten å kutte de på langs eller at de skjærer et snitt (trekant) på hver enkelt leppe, fjerner det nødvendige og syr leppen sammen igjen. Dette skal visst gi finest resultat. Vet at denne metoden blir brukt i USA. Selv ble leppene mine kuttet rett over, men jeg er fornøyd uansett :) Har vært på flere sykkelturer i sommer UTEN sykkelbukse og silikontrekk m.m og jeg hadde ingen sår :)

Skrevet

Hei!

Så hyggelig at du svarte på tråden min. Jeg skal straks opereres, men gjør det privat, så det blir dyrt. Får nok heller ikke sykemelding. Regner med å være borte litt, men ikke lenge.. Skal følge rådet ditt om å gå i morgenkåpe de første 4 (?) dagene kanskje. Når kunne du trene igjen?? Kan jeg gjøre det etter 1 uke. Yoga, gåturer, lett jogging, vekttrening??

Hvor lange var dine?? Mine er ca 6-7 cm. Men en gynekolog sa at det var innenfor normalen og at jeg nok ikke ville fått det dekket. Synest jo selv det er litt teit da hovedsaken burde være om jeg har problemer pga. de. Synest selv de er nokså lange også, må jeg si. Problemene med dem er mest rundt eggeløsning, hovner da opp der nede, blir ømt og enda verre å gå, sitte, trene, de dras inn ved sex osv...

Kan du se arrene??

Fikk du inntrykk av at det var en vanlig, rutine operasjon? Var det i narkose eller med lokal bedøvelse?? Jeg skal ha lokalbedøvelse. Gruer meg litt...

Skrevet

Ser at du hadde lokalbedøvelse. Regner med at jeg også kun vil kjenne stikkene. Så klart er det skjæring, blod, sying etc. og litt ekkelt å la noen gjøre dette, men jeg ser det jo ikke :)

Nå, 6 måneder etter, er underlivet ditt normalt igjen, eller er det litt hardt, arrete der nede??

Igjen, tusen takk for svar om hvordan det var for deg.

Gjest gjesten
Skrevet

Tenkte jeg skulle svare jeg også...

Fikk det utført for ca 2 år siden. Ble gjort på et offentlig sykehus så det var kun egenandel (eneste ulempe er laaaang ventetid, ca 10 mnd).

Fikk full narkose. Etter operasjonen prøvde jeg å holde meg mest mulig i ro og lå naken under dyna og studerte :) og så fremst det var mulig gikk jeg i joggebukse og uten truse. Litt ubehagelig å tisse men tror at etter ei uke så var det meste greit. Anbefaler deg å utsette mensen om du forventer den de første ukene etter operasjonen.

Ang sykemelding så tror jeg at legen spurte meg om jeg trengte det (er student så jeg trengte ikke det).

Fikk ikke lov til å trene eller ha sex på 6 uker! Etter disse ukene var jeg på kontroll der jeg blant annet fikk fjernet resten av stigene.

Jeg har enda kjønnslepper som henger litt utfor de store, men det er så utrolig mye mer behagelig og jeg angrer ikke et sekund!

Lykke til!!!

Skrevet
Snylteri har jeg ingenting til overs for. Synes du bør gjøre det i en ferie el. slik andre med plastikkoperasjoner må, i all den grad du ikke kvalifiserer til operasjon fra det offentlige.

Du kan for øvig ta det hos privat sykehus selv om staten sponser, pga fritt sykehusvalg og sykehusavtaler.

Det her er jo ikke snakk om å snylte. Ts har mulighet til å få sykemelding fra legen sin, men hun lurer på hva hun skal si på jobben! Ikke hva hun skal finne på for å få sykemelding. Det er ikke alt man har lyst til å dele med kollegaene sine; de har dessuten ikke krav på å få vite hva det gjelder.

Min forklaring ville vært: Personlig, har ikke lyst til å snakke om det.

• 1 år senere...
Skrevet
Jeg syns ingenting om plastisk kirurgi, med mindre den er medisinsk nødvendig.

Hvis ikke fysiske smerter hver dag er medisinsk nødvending så vet ikke jeg helt hva som er det?

• 5 måneder senere...
Gjest Gjest_Jenta_*
Skrevet

Hei. jeg har et spørsmål til deg jeg.

Hva slags klinikk var du på? jeg har prøvd å lete på nettet, men finner ikke noe.

Takk på forhånd

Gjest Gjest
Skrevet

Så man må kjønnslepper på over 6-7 cm? Er det da når du strekker dem ut i "slapp" tilstand? Hvis det er i slapp tilstand er jo det fryktelig langt...

Skrevet

Man kan få gjort dette inngrepet privat på Volvat, prisen er ca 8-9000,-. Går man igjennom fastlegen henviser h*n seg til gynekolog som undersøker deg og kan deretter henvise seg til sykehuset. Vet ikke hvor lang ventetid det er på sykehuset for å få gjort dette.

Gjest Lilian:)
Skrevet
Jeg syns ingenting om plastisk kirurgi, med mindre den er medisinsk nødvendig.

Jeg syns like lite om omskjæring av kjønnsleppene som jeg syns om silikonpupper, botox, fettsuging, neseoperasjoner og tannbleking. Og jeg er veldig glad for at folk må betale for det selv.

Må si jeg er enig i det niomi sier. Det er så stort kroppsfokus at det er sykt! Jeg synes heller vi skal bli flinkere til å hjelpe folk å like seg selv og kroppen deres istedet for å oppmuntre dem til å fikse på noe som strengt tatt ikke er noe problem. Jeg har ogsp kjønnslepper som stikker utenfor de ytre... Men jeg haldri tenkt på dette som et problem... Det er jo het vanlig.

Skrevet

En kjønnsleppe reduksjon blir gjort av medisinske grunner. For de som er plaget gjør det vondt å sykle, ha på seg bukser (leppene kommer ofte i klem).

Skal ikke si alle men mesteparten av leger gjør dette denne operasjonen av medisinske grunner. (Det fins sikkert noen få som gjør operasjonen av kosmetiske grunner også men de er i mindretall)

• 10 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Kan noen fortelle hvordan deres operasjon gikk, hvordan var helingsprosessen, hvor lenge borte fra jobb, når kan jeg trene igjen. Er du fornøyd? Tips til hva jeg skal si på jobben når jeg blir borte. Får jo ikke sykemelding for dette...

Min venninne var gjennom dette for noen år siden. Jeg ble med henne og var sammen med henne etterpå, så kan godt svare deg.

Hun er kjemepefornøyd. Hun hadde samme problem som deg. I dag tenker hun ikke over det. Hun begynte å trene pent 3 uker etterpå. Har du kontorarbeid kan du starte jobb igjen 1 uke etterpå. Legg inngrepet til en ferie...eller langhelg? Eller ta litt avspasering og gjør det i forbindelse med en langhelg.

Du kan få sykemelding! Ja, operasjonen gjør du frivillig, så det er greit nok.

Men: en konsekvens av operasjonen er at du ikke kan gå på jobb pga smerter: og til det behøver du en sykemelding. Årsaken på sykemeldingen behøver ikke være detaljert...Poenget er at du er for syk til å gå på jobb: da får du sykemelding.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har enda kjønnslepper som henger litt utfor de store, men det er så utrolig mye mer behagelig og jeg angrer ikke et sekund!

Min venninne opplevde også dette: etter inngrepet så hun at det fortsatt stakk en del ut. Hun hadde på forhånd sagt til legen at hun ønsket at de ble fjernet helt inntil.

Så hun ba om en ny gratis operasjon i og med at hun ikke fikk som avtalt.

Gjest Gjest
Skrevet

Spørsmål til trådstarter, var i 2006 du skrev inn innlegget ditt her om at du ville opperere kjønnsleppene dine..

Lurer på hvordan det gikk :)?

Gjest TS og gjest i dag også
Skrevet

Hei du!

Så hyggelig å se at tråden jeg starta den gangen blir søkt opp. Var helt tilfeldig at jeg titta innom i dag, har først i det siste begynt å være litt på KG igjen.

Ja, jeg ble operert i november 2006, så snart 2,5 år siden. Jeg har aldri angra! Alt er uproblematisk, jeg tenker ikke over disse leppene daglig slik jeg gjorde før. Jeg er like følsom der nede nå som før, så det har definitivt ikke hatt noe å si å få kutta vekk litt, gitt :)

Operasjonen gikk bra. Jeg skrev at jeg skulle ha den i lokal bedøvelse, men jeg vet ikke helt hva jeg fikk, men borte blei jeg... Først fikk jeg noen piller, lå og venta utenfor i kanskje 3 minutter. Den ene pilla blei jeg sløv av. Når jeg blei trilla inn, sa jeg hei til de som stod der i grønne klær :) Husker at ho ene hadde en barberhøvel i hånda, så sovna jeg.

Våkna i et anna rom. Lå og hvilte litt før jeg tok drosje hjem. Hadde på forhånd henta ut resept på pinex forte som jeg kunne ta flere av noen ganger per dag. Husker i alle fall at jeg klarte meg med 1/3 av dosen, og at jeg blei litt rusa og likeglad av pinex forte. Var hjemme fra jobb. Var faktisk forkjøla så det var greit å ringe dit, sjefen hørte at jeg var veldig snørrete. Tror ikke jeg var borte mer enn max 4 arbeidsdager.

Rett etterpå var det veldig hovent og blålilla der nede, tenkte litt at dette umulig kunne bli bra. Men det blei det nokså kjapt! Etter noen uker kanskje. Hadde et lite opphold fra treninga, men tror jeg begynte forsiktig etter 3 ukers tid.

Har ikke vært på kontroll der da alt gikk fint, men jeg kunne komme om jeg følte behov etc. Stingene falt ut av seg selv.

Det ser veldig pent ut, i følge min lege kan ingen se at jeg har fått utført en slik operasjon, selv ikke en gynekolog :) Pent gjort altså, så jeg anbefaler virkelig en flink plastikk kirurg. Sjekk at han (hun, er som oftest en mann) har gjort slike opersjoner før.

Alle som jobbet der var hyggelige og profesjonelle. Vet ikke om jeg kan skrive navnet her...men vil virkelig anbefale han kirurgen. Tror han uttaler seg i artikkelen det er referert til over (Dagens medisin), husker jeg leste den og smilte inni meg (var på jobb da...).

Jeg fikk barn for ett år siden. Er som før der nede, inni og utenpå. Og det etter en tøff fødsel som endte med vakum :)

Er så glad jeg endelig fikk dette gjort.

Håper svaret mitt var til hjelp.

Gjest Gjest og TS
Skrevet

Bare dytter litt på denne, jeg! Slik at hun som lurte på om jeg kunne svare ser at jeg har svart :)

Gjest Gjest
Skrevet

Men når du sier at de var 6-7 cm lange, var det da i slapp eller strekkt tilstand? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...