Gå til innhold

Kjøkkenmaskin


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ser på bilder at det er Bosch MUM 7200 jeg har.

Men jeg skjønner ikke hva du mener med forskjeller i pris, får opp ca samme pris jeg :klø:

(Ang ekstrautstyret - sa kan jeg ikke uttale meg om Kenwooden, men blenderen til Boschen bruker jeg myyyyyye. Den rommer masse også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest_trådstarter
Men jeg skjønner ikke hva du mener med forskjeller i pris, får opp ca samme pris jeg

Hmm, hva slags pris får du da? Og hvor finner du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Kenwood Major, og har kjøpt masse tilleggsutstyr til den.

Den er helt super! Jeg bruker den til det meste egentlig. Kverner kjøtt, lager iskrem, kaker, gjærdeiger etc.

Har en stålbolle som jeg bruker mest, pluss to plastboller som også passer. Blender har jeg også til den. Grønnsakskutter og juicepresse.

Ja, du får kjøpt alt til den. Knallfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her er en test der alle de stor kjøkken maskinene for småhusholdninger er tatt med... Da får du vite mye...

http://forbrukerportalen.no/Tester/2006/11...c=1136896637.11

Her er selve testen i tall

http://forbrukerportalen.no/Tester/2006/11...c=1136896637.11

Har brukt flere av disse og DE to som ligger på toppen er de jeg er mest fornøyde med.. Elektrolux assistent og Kenwood Major.

Men skal nå kjøpe en Kenwood Major Megapack, de har den på bestbuy.no te 2999,-

Av og til kjører Elkjøp kampanjer på denne te 2495,-

Lykke til :)

Ma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt Bosch Mum i flere år og er kjemefornøyd med den! Brukes ukentlig til gjærbakst og fungerer supert. Innimellom blir det en kake eller tre, og da er det herlig å ha en maskin som tar store deiger uten at det kommer over kanten på bollen. Syns den er lett å rengjøre, alle delene går i oppvaskemaskin. Litt bråk blir det, men der er uansett ikke snakk om å mange minuttene, så det syns jeg ikke er noe problem. Har anbefalt den til flere, og både mamma og noen av venninnene mine har kjøpt denne og er strålende fornøyd. Dessuten er det genialt med blenderen som følger med. Den knuser is, og blir hyppig brukt til drinker og smoothies her i huset. Anbefales på det varmeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere forsøkt Kitchen Aid? Jeg har blenderen og er kjempeforøyd, og vurderer nå kjøkkenmaskinen. Takknemlig for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere forsøkt Kitchen Aid?  Jeg har blenderen og er kjempeforøyd, og vurderer nå kjøkkenmaskinen.  Takknemlig for innspill!

J, jeg har! :ler: Liker den egentlig godt, den er passe stor og kan godt stå på benken uten å ta så mye plass. Bruker den til brød, kaker, alt som skal mikses og blandes egentlig. Planlegger å kjøpe kjøttkvern og den pastadingsten som tilbehør.

Bruker den egentlig som en stor og kraftig miksmaster, det eneste den ikke tar er store brøddeiger til 3 store brød. Men er ikke det en prioritet er det en fin maskin. Den er liten nok til å stå på benken og stor nok til mindre brøddeiger, så jeg bruker min mye. Synes store maskiner fort blir mer ork å bruke til små ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra - takk for svar!

Jeg vurderer den som sagt. Jeg også kunne tenkt meg kjøttkverna og pasta"dingsen". Smart med sånne tillegg.

Jeg baker sjelden mer enn to brød av gangen, så for meg tror jeg den holder. Elter maskinen seg "varm" eller går det greit?

Endret av Ling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra - takk for svar! 

Jeg vurderer den som sagt.  Jeg også kunne tenkt meg kjøttkverna og pasta"dingsen".  Smart med sånne tillegg.

Jeg baker sjelden mer enn to brød av gangen, så for meg tror jeg den holder.  Elter maskinen seg "varm" eller går det greit?

Er ikke sikker på hva du mener med "elter seg varm", men jeg har ikke problemer med at den blir overopphetet ihvertfall. Den klarer nok fint 2 vanlige brød. Baker sjelden mer enn 1-2 brød selv siden jeg ikke har fryseboks.

I utlandet kommer KA med ulik styrke og størrelse på bollene, men i Norge er det kanskje bare 1 type som selges, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_trulte_*
Hei!

Her er en test der alle de stor kjøkken maskinene for småhusholdninger er tatt med... Da får du vite mye...

http://forbrukerportalen.no/Tester/2006/11...c=1136896637.11

Her er selve testen i tall

http://forbrukerportalen.no/Tester/2006/11...c=1136896637.11

Har brukt flere av disse og DE to som ligger på toppen er de jeg er mest fornøyde med.. Elektrolux assistent og Kenwood Major.

Men skal nå kjøpe en Kenwood Major Megapack, de har den på bestbuy.no te 2999,-

Av og til kjører Elkjøp kampanjer på denne te 2495,-

Lykke til :)

Ma

expert har hatt kenwood på kampanje nå de siste ukene:

chef: 1999

major: 2999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på hva du mener med "elter seg varm", men jeg har ikke problemer med at den blir overopphetet ihvertfall. Den klarer nok fint 2 vanlige brød. Baker sjelden mer enn 1-2 brød selv siden jeg ikke har fryseboks.

I utlandet kommer KA med ulik styrke og størrelse på bollene, men i Norge er det kanskje bare 1 type som selges, tror jeg.

Det var det jeg mente..... ;)

Så dumt at vi ikke får alle typene her! Skal sjekke litt via venner i utlandet, kanskje jeg får napp - og da er den sikkert rimeligere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett Kitchen Aid i to forskjellige størrelser også her i Norge.

Hadde bestemt meg for en KA selv også, nettopp med bakgrunn i at den ikke tar så stor plass om den står fremme på kjøkkenbenken hele tiden, og at jeg aldri baker store brøddeiger. Dessuten er den jo veldig raff å se på - det er vel strengt tatt hovedbegrunnelsen for at jeg har så lyst på den... :sjenert::ler:

MEN - så arvet jeg plutselig en Kenwood Major, og det var det. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har sett Kitchen Aid i to forskjellige størrelser også her i Norge.

Hadde bestemt meg for en KA selv også, nettopp med bakgrunn i at den ikke tar så stor plass om den står fremme på kjøkkenbenken hele tiden, og at jeg aldri baker store brøddeiger. Dessuten er den jo veldig raff å se på - det er vel strengt tatt hovedbegrunnelsen for at jeg har så lyst på den... :sjenert:  :ler:

MEN - så arvet jeg plutselig en Kenwood Major, og det var det. :grine:

Du får "miste" Kenwooden i gulvet? ;)

Ja, KA er ganske tøff å se på ... Men den er praktisk også. Størrelsen er veldig grei og siden den står på benken blir den brukt til alt mulig. Store kjøkkenmaskiner er min erfaring kun blir brukt til store deiger fordi de er så mye styr med... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den er praktisk også. Størrelsen er veldig grei og siden den står på benken blir den brukt til alt mulig. Store kjøkkenmaskiner er min erfaring kun blir brukt til store deiger fordi de er så mye styr med... :sjenert:

Akkurat sånn har jeg tenkt også, hyggelig å høre at det stemmer med din erfaring - eller rettere sagt litt sørgelig for meg som ikke får Kitchen Aid likevel...

Hjelper vel neppe å miste Kenwooden i gulvet heller - entusiastene reklamerer jo med at den tåler hva som helst og overlever i generasjoner. :frustrert:

*utakknemlig* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn har jeg tenkt også, hyggelig å høre at det stemmer med din erfaring - eller rettere sagt litt sørgelig for meg som ikke får Kitchen Aid likevel...

Hjelper vel neppe å miste Kenwooden i gulvet heller - entusiastene reklamerer jo med at den tåler hva som helst og overlever i generasjoner. :frustrert:

*utakknemlig* :sjenert:

Dumme, dumme Kenwood! :ler: Gi/lån den bort til noen storbakere som trenger en da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge hatt lyst på en kjøkkemmaskin, men siden jeg og samboeren min nettopp har flyttet sammen, er det ikke mye penger til overs for tiden... tenkte derfor å ønske meg en til jul bare... Men i går hadde vi hans foreldre på besøk og fikk i innflyttningsgave, en Braun K 3000, multisystem 3- in-1! siden vi bare er to så er det ikke nødvendig med noe kjempe dyrt og med kjempe volum... så jeg er overlykkelig jeg! så den havnet nederst på lista i testen...noen som har denne og har noen tips, ris, ros??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...